dressuur met nikki in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 12:55

xx_Kelly_xx schreef:
Volgens mij wil jij het niet begrijpen, je leert niks uit een boekje, zeker niet als je aan het inrijden bent van een jong beest.

Goede tips die voorbij komen zijn:
1. Stap niet meer op Nikki, want je bent te GROOT.
2. Een goedliggend zadel verschuift niet maar blijft op zijn plek liggen, als je goedkoop uit wilt zijn, koop een boomloos zadel voor Nikki, die kan nog jaren mee.
3. Als hij zo braaf is onder het zadel, wat je meerdere malen hebt gezegd in dit topic, laat de kleine kindjes er dan op rondhobbelen en ga jij lekker rijden op je 4 grote pony's waar je wel op past.

En dat soort kritiek zijn volgens jou geen tips? :+ Sorry, maar volgens mij zijn dit 'tips' die je gewoon niet wilt horen en lekker eigenwijs toch wilt blijven rijden.

Vraag me af wat jullie daar allemaal hebben geleerd op Deurne..

nee idd daar heb ik niks aan en daarvoor zet ik deze topic er ook niet op , om te horen stop met rijden met deze pony, ik hoor liever wat er beter kan aangezien ik der wel wil blijven rijden

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:56

Samanth_ schreef:
jij praat over nagevelijk,, ik vraag me af op welke foto jij je pony nagevelijk ziet ?
ik zie namelijk op alle foto's een opgekropte pony die zijn rug weg duwt ?
de laatste foto geeft in mijn ogen nog het fijnste beeld,, en de galop foto.

verder denk ik dat je beter door kunt gaan met kindjes les geven want ik vindt je dus wel ech te groot..

wel een erg leuke pony is het :)

Ga hier helemaal mee eens.
Je geeft ook al aan dat je je te groot vind.
Waardoor je ook nog weer is je beugels extra kort doet omdat anders je benen 'slungelen'
Dat zijn toch wel hele duidelijke redenen om er mee te stoppen toch?
En dat bokken, als ze dat alleen bij jou doet, lijkt me ook niet echt iets goeds?

Dan kan je toch beter lekker die kindjes er op laten rijden, en haar misschien voor de wagen beleren? (wel onderbegeleiding)
Zo hoef je haar niet weg te doen omdat je te groot ben.

Air

Re: dressuur met nikki in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:03

Ik ga je hele verhaal niet doorlezen aangezien het niet normaal getypt is.
Maar dat je een paar kleine dingen bent vergeten...... niet wten dat de lange rugspier moet ontspannen, niet zien dat deze pony zijn rug weg drukt door hinder en niet zien dat er geen nageeflijkheid is..... dat zijn geen kleine dingen :n

Dat jij rijden belangrijker vind dan je pony is duidelijk. :n

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:09

Cchanny schreef:
Samanth_ schreef:
jij praat over nagevelijk,, ik vraag me af op welke foto jij je pony nagevelijk ziet ?
ik zie namelijk op alle foto's een opgekropte pony die zijn rug weg duwt ?
de laatste foto geeft in mijn ogen nog het fijnste beeld,, en de galop foto.

verder denk ik dat je beter door kunt gaan met kindjes les geven want ik vindt je dus wel ech te groot..

wel een erg leuke pony is het :)

Ga hier helemaal mee eens.
Je geeft ook al aan dat je je te groot vind.
Waardoor je ook nog weer is je beugels extra kort doet omdat anders je benen 'slungelen'
Dat zijn toch wel hele duidelijke redenen om er mee te stoppen toch?
En dat bokken, als ze dat alleen bij jou doet, lijkt me ook niet echt iets goeds?

Dan kan je toch beter lekker die kindjes er op laten rijden, en haar misschien voor de wagen beleren? (wel onderbegeleiding)
Zo hoef je haar niet weg te doen omdat je te groot ben.

ik hou niet zo van voor de wagen , niet mijn ding! Bij de kindjes die wel kunnen draven schiet ze wel weg , dus ze moet nog even wat rustiger worden. Ze heeft 1 keer gebokt in galop , dat doen die kindjes niet. 1 kindje stapt en draaft , de rest alleen stappen met mij erlangs. als ik in het midden blijf staan blijft ze bij mij staan en gaat ze niet meer lopen. Maar aangezien nikki het ook geweldig vind rijd ik der nog wel, en omdat ze goed moet zijn voor de kindjes, en dus ook niet soms mag wegschieten of bokken. Bij mij is ze maar 1 keer weggeschoten omdat ze zich te opgesloten voelde tussen draad en andere pony (logisch toch?) was gewoon dom van mij voor een jonge pony. Want ze bij het 7 jarig kindjes doet is continu wegschieten (ze is wel heel lief maar snapt de hulpen van een kindje nog niet helemaal) dat probeer ik haar beetje te leren door goed op stem enzo te luisteren

@ iemand anders ? Ik heb het niet over paardrijden uit een boek leren maat de anatomie, zonder een voorbeeld kom je niet ver. Of kun jij zonder dat je ooit ergens in een boek hebt gekeken , een plaatje , internet. Precies zeggen waar alle gewrichten enzo zitten?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:12

Zoek een goede bijrijder die kleiner is dan jou.
Want als je haar blijft rijden, geef je dus niks om het welzijn van deze pony, anders was je er allang niet meer opgestapt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:16

Gek he dat een pony wegschiet en gaat bokken? Zou ik ook doen met zo'n zadel.
Iemand die luistert naar zijn paard pikt die signalen heel duidelijk op en weet dat er iets veranderd moet worden.

Gewrichten? Denk je werkelijk dat dt het belangrijkste is om te weten? De spieren en de werking daarvan, DAT is belangrijk. Wat er gebeurt er als mijn pony zijn rug wegdrukt, wat gebeurt er als hij ontspant en nageeft. Etc.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:16

Air schreef:
Ik ga je hele verhaal niet doorlezen aangezien het niet normaal getypt is.
Maar dat je een paar kleine dingen bent vergeten...... niet wten dat de lange rugspier moet ontspannen, niet zien dat deze pony zijn rug weg drukt door hinder en niet zien dat er geen nageeflijkheid is..... dat zijn geen kleine dingen :n

Dat jij rijden belangrijker vind dan je pony is duidelijk. :n

Dat is absoluut onzin, kom hier maken kijken naar het welzijn. Dat werkt hier heel anders als op de meeste stallen!!! Ik doe alleen wat beste is kwa welzijn en rijden staat bij mij op de laatste plek, als je dat maar goed begrijpt!!!. Wat daar boven staat zoals dat de lange rugspier moet onspannen , snap ik wel hoor. ik heb gewoon beetje slecht verwoord (is er niet ook een naam voor waarneer je slechte zinnen maakt? want dat zal ik wel hebben) Ik zie wel dat die op de foto's niet nagefelijk is ze loopt te stijf , dat zie ik maar dan moet je ook even goed lezen , na mijn mening komt dat doordat ze voor het eerst beetje zo loopt door touwtje sneeuw alles bij elkaar zegmaar en idd loopt ze dan niet echt geweldig. al moet ik zeggen waarom gaat ze dan zo lopen en was ze met rijden wel heel los? Dan denk ik foto's zijn gemaakt op verkeerd moment , slechte foto's uitgekozen, want het was niet constant zo het geval. wat ik boven in heb gezet is , alleen zeggen dat die niet nagevelijk loopt, en een opgekropte pony is. Dat heb ik er staan en daar hoord bij , Daar heb ik niks aan omdat er niet eens een uitleg bij staat wat doe je dan beter , het is alleen een verwijt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:18

Oja weet je dat heel zeker? Waarom rij jij dan op deze pony met zo'n zadel?
Vertel.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:19

Air schreef:
Gek he dat een pony wegschiet en gaat bokken? Zou ik ook doen met zo'n zadel.
Iemand die luistert naar zijn paard pikt die signalen heel duidelijk op en weet dat er iets veranderd moet worden.

Gewrichten? Denk je werkelijk dat dt het belangrijkste is om te weten? De spieren en de werking daarvan, DAT is belangrijk. Wat er gebeurt er als mijn pony zijn rug wegdrukt, wat gebeurt er als hij ontspant en nageeft. Etc.

dat was weer een voorbeeld over gewrichten , want iemand zegt hier dat niks uit boekje geleerd kan worden, niet alles zo letterlijk nemen maar denk verder als je neus lang is ;)

toevalling was die bok en dat wegschieten nog met een ander zadel. Sinds ik dit zadel heb heeft ze nog niks gedaan ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:22

Air schreef:
Oja weet je dat heel zeker? Waarom rij jij dan op deze pony met zo'n zadel?
Vertel.

nikki galopeerd hoog op waardoor ik zelf (dat ligt dus aan mij) niet echt helemaal geweldig blijf zitten, dan komt er te veel druk op het zadel en glijd wat naar voren (dit is niet extreem hoor!) dit zadel past best wel goed , Als je alles bekijkt of het zadel past zeg je ja alleen doordat ze te dik is nu en een lage schoft heeft glijd die beetje naar voren in galop. En daarom heb ik nu een staartriem! Ze hebben niet voor niks staartriemen uitgevonden toch ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:24

als rijden bij jou op de laatste plek staat meid, stap van je pony en blijf eraf... Dit is zo slecht voor de ontwikkeling van jouw pony :n

Je bent veel te groot, maar ook echt véél te groot! En je zadel past niet, kun je me uitleggen hoe dit goed kan zijn voor zo'n jonge pony? Als je haar hebt gekocht toen ze ongeveer net 3 was, en ze was maar 1.30, had je dan écht verwacht dat ze 1.50m ging halen ofzo?

Ik vind het heel jammer dat je tips en goede kritiek niet aanvaard...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:30

Echt :n Hoe vaak is er nou tegen je gezegd dat dat zadel NIET past?
En nog blijf je beweren dat ie past...

Echt, stel jezelf open en denk niet dat jij zelf alles beter weet.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:33

over dat welzijn, bekijk ik heel veel en ik denk dat je me daar niet op kunt aanvallen, behalve dat ik dan misschien heel soms een te kleine pony rijd. Maar ik denk dat je je dan drukker moet maken om manege's daar worden zelf pony's van 30 , 1,35 schofthoogte bereden door bij gehandicapten van 80 kilo en dat dan 2 uur. waar ze dan ook nog is nooit buiten komen alleen krachtvoer krijgen en minimaa ruwvoer en dus dag en nacht op gesloten staat in stalletje en er alleen uitkomen om door iemand van een kilo of 60 + bereden te worden, en als ze dan nog pas verkeerd zetten nog afgeslagen worden ook, en bezweet en zonder deken weer de stal ingaan. daar maak ik me dan drukker om ;) Tenminste dat is hier in omgeving. Ik zou dat heel graag anders zien, en daarom houd ik dat ook goed in de gaten. En ik denk dat dat op nikki rijden 1,30 half jaar terug ik 1,58 en +- 50 kilo 30 min rijden, je dan niet echt druk hoeft te maken , zolang de pony het zelf leuk vind. en 24/7 met der vriendjes swinters en szomers op wei staan +stoep voor droogstaan en leven op ruwvoer- wortels appels ,aventoe droog brood. En goed verzorgd en gepoetst worden (voor na rijden of gewoon als ze niet bereden worden) en dan met een dikke wintervacht en winterdeken weer naar buiten.

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:34

Air schreef:

hoezo wil jij van een foto af zien of een zadel past ofniet , echt te dom voor woorden. wie blijft nu beweren dat ze alles beter weet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:35

Dat er ergere dingen zijn valt dat van jou niet goed te praten :n
Zou lekker zijn.....
Prima dat je je daar druk om maakt, die situatie kan je niet veranderen en dara heb jij geen keus in, in je eigen situatie wel!

De pony vindt het niet leuk, sinds wanneer is pijn leuk?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:36

Ag Air, weet niet of ze het daadwerelijk wilt begrijpen..

Als jij aan het welzijn van je pony dacht stapte je er niet meer op!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:37

zaralover schreef:
Air schreef:

hoezo wil jij van een foto af zien of een zadel past ofniet , echt te dom voor woorden. wie blijft nu beweren dat ze alles beter weet

Ik geef het op...... ik zet steeds meer mijn twijfels erbij of je daadwerkelijk 19 bent....
Als dat zo is mag je je doodschamen. Iemand van 19 jaar mag zich echt wel meer openstellen en niet zo egoistisch denken :n

Ik ben niet de enige die het zegt van je zadel, dat doen anderen met mij, dringt er dan echt niks door :?

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:38

chipieke schreef:
als rijden bij jou op de laatste plek staat meid, stap van je pony en blijf eraf... Dit is zo slecht voor de ontwikkeling van jouw pony :n

Je bent veel te groot, maar ook echt véél te groot! En je zadel past niet, kun je me uitleggen hoe dit goed kan zijn voor zo'n jonge pony? Als je haar hebt gekocht toen ze ongeveer net 3 was, en ze was maar 1.30, had je dan écht verwacht dat ze 1.50m ging halen ofzo?

Ik vind het heel jammer dat je tips en goede kritiek niet aanvaard...

nee dat had ik nooit verwacht nee, maar 1,35 kan ze wel worden. Zij groeit nog beetje ik niet meer. Dat veel te groot slaat echt nergens op, als ze iets groter hoofdje en nek had gehad had het er al niet zo uitgezien. iedereen die het wel in het echt ziet, zegt wel wat anders ;)

Ik aanvaard wel goede kritiek , lees boven goede lijst is langer hoor. maar jullie blijven over slechte lijst dingen aan de gang en nee dat is geen goed kritiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:41

Volgens jou is dat geen goede kritiekomdat je die krtitiek niet wilt horen!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:41

Air schreef:
Ik geef het op...... ik zet steeds meer mijn twijfels erbij of je daadwerkelijk 19 bent....
Als dat zo is mag je je doodschamen. Iemand van 19 jaar mag zich echt wel meer openstellen en niet zo egoistisch denken :n

Ik ben niet de enige die het zegt van je zadel, dat doen anderen met mij, dringt er dan echt niks door :?

ik word verdomme deze maand 20 dus gewoon je bek houden ja
iedereen die mij kent en wat van paarden weet heeft dit gelezen ook volwassenen dus ja en de eneige die hier egoistisch zijn en niet inzien dat het maar foto's zijn en dus niet weet hoe het hier echt gaat , dat zijn de mensen die zo lopen zeiken zoals jij. Ga sparen voor een paard ofzo dan kun je op jezelf gaan zeiken

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:42

xx_Kelly_xx schreef:
Volgens jou is dat geen goede kritiekomdat je die krtitiek niet wilt horen!

vertel wat moet ik er mee ik zet tegen topic toch niet om te horen te krijgen rij die pony niet meer!!??
En wat xzie je nou van een foto :S?
hou gewoon je bek als je niks beter weet en zoek een leven
Laatst bijgewerkt door zaralover op 01-01-11 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:42

zaralover schreef:
Air schreef:

ik word verdomme deze maand 20 dus gewoon je bek houden ja
iedereen die mij kent en wat van paarden weet heeft dit gelezen ook volwassenen dus ja en de eneige die hier egoistisch zijn en niet inzien dat het maar foto's zijn en dus niet weet hoe het hier echt gaat , dat zijn de mensen die zo lopen zeiken zoals jij. Ga sparen voor een paard ofzo dan kun je op jezelf gaan zeiken

foto's liegen niet!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:43

enniee schreef:
foto's liegen niet!

dit was 5 minuten wil dat zeggen dat dat dan altijd zo is ??

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:44

zaralover schreef:
enniee schreef:
foto's liegen niet!

dit was 5 minuten wil dat zeggen dat dat dan altijd zo is ??

ik zeg niet altijd, maar het grootste deel wel ja. ;)

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 13:47

5 minute is ook echt altijd. ik maak zo ff nieuwe foto's oke? want dit is zo irritant