Hij weet het gewoon. Maar in principe heb ik er geen last van als m'n bijrijdster hem rijdt. Heel soms wel, maar dat komt omdat ze gewoon niet zo heel ervaren is in het dressuurmatige gebeuren, dan issie hooguit wat minder soepel. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij weet het gewoon. Maar in principe heb ik er geen last van als m'n bijrijdster hem rijdt. Heel soms wel, maar dat komt omdat ze gewoon niet zo heel ervaren is in het dressuurmatige gebeuren, dan issie hooguit wat minder soepel.
.
. Ikzelf trouwens ook hoor, als ik een rotbui heb en besluit om toch te gaan rijden, laat meneer me echt wel weten dat hij het er niet mee eens is 
) die dat paard de bak door kunnen krijgen. Bij alle anderen (en geloof me, ik heb toendertijd in die 2 jaar héééééééél veel pogingen gezien) bleef ze staan als een tanker, dus echt verankerd en bij beenhulpen ging ze vol gas in haar achteruit de bak doo
! Yv_ schreef:Probleem bij mijn poown is dat anderen altijd maar denken "dat doe ik ook wel even", omdat hij goed werkwillig is en vrij braaf. Maar het valt ze dan altijd toch zwaar tegen. Dat is ook leuke leuk aan die spikkel: mensen met een attitude van "dat doe ik wel even", zijn er meestal zo weer af.
Kinderen en mensen die niks vragen kunnen trouwens álles met hem, net zoals de mensen die eerlijk rijden. Betwetertjes worden meteen afgestraft. Ikzelf trouwens ook hoor, als ik een rotbui heb en besluit om toch te gaan rijden, laat meneer me echt wel weten dat hij het er niet mee eens is
Maar ik kan dus zeker niet garanderen dat het meteen goed gaat, het is een aparte. Neemt niet weg dat ik zeker niet de enige zal zijn die haar fatsoenlijk zal kunnen rijden, en er ook zeker mensen zijn die haar beter zullen rijden dan ik. Instructrice rijdt haar binnen een minuut super weg ver boven het niveau wat ik ermee rijd, een minder vergevorderd vriendinnetje was ik al erg trots dat ze na wat hulp het paard braaf de bak rond gereden in stap/draf/galop kreeg zonder scheurpartijen/spanning, en een meer ervaren vriendinnetje rijdt haar met een kwartier fatsoenlijk de verzameling en oprichting in. Allemaal goed, want: ik sta ernaast, en er gebeurt niks met paard wat ik zie als not done!
Het is aan jou als eigenaar om je paard zó door te hebben dat je die kleine andere dingetjes eruit kunt rijden. Kun je dat niet: andere ruiter had je hulp of bijsturing dringend nodig gehad (neemt diegene dat niet aan, dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal en samenwerking beëindigen, dáár kun je nl niks mee
), of je moet zelf nog wat bijleren weer over je paard 
Ik sta gelukkig op een grote stal dus wellicht dicht bij huis iemand te vinden, en ben dus met een schuin oog al aan het kijken of er iemand bij zit waar ik een goed gevoel bij heb en met wie het met paard ook zou kunnen klikken op rijgebied. Maar het is lastig hoor! Niet door paard, maar door baasje. Positief of negatief, imo ligt het bij de eigenaar.
Ik merk het soms wel als er een ander op heeft gezeten.