Waarom rijd jij dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:34

Ik rijd dressuur.. omdat ik het helemaal geweldig vind!
Het is natuurlijk de basis, maar ik doe niet veel anders. Natuurlijk voor variatie spring ik eens en ga ik buiten rijden.
Ik vind het gevoel geweldig als mijn paardje heerlijk onder me loopt in een goede ontspannen houding. En dat ik er goed op zit.
Lastig om te omschrijven eigenlijk... Maar goed, ik rij dus dressuur omdat ik dat gewoon het allerleukste vind.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:47

omdat ik het super leuk vind ! & dressuur natuurlijk ook heel belangrijk is :Y)

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:15

Omdat dressuur een groot deel van de basis is en je alleen springen etc. niet verder komt zonder ook maar enkel dressuur te rijden. Dressuur hoeft niet alleen gezien te worden als wijken of andere dingen.

Is het:
- het wedstrijdelement? nee
- het mooie plaatje? het is mooi om te zien dat wel maar Nee.
- het samenzijn met je paard? Ja, het is heerlijk als een paard fijn onder je loopt en samen bezig zijn versterkt je band
- omdat iedereen het doet? dressuur is gedeeltelijk je basis..
- een combinatie van bovenstaande?nee
- iets anders?

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:19

Alleen maar basis voor het springen, dressuur is niet echt mijn ding.. maarja, wie goed wilt springen.....

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:31

Omdat ik springen niet zo leuk vind :+ En dressuur is idd. de basis.

FalcoMirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:24

Omdat dressuur de basis is van o.a. springen :)

Ra_chel

Re: Waarom rijd jij dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:29

omdat naar mijn idee dressuur de basis is (behalve dan voor western, das een apart verhaal)
en omdat ik het gewoon leuk vind om te doen, en mijn paard vind het ook leuk, en verder genieten we natuurlijk op zn tijd ook van een heerlijke bosrit.

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:45

omdat het de basis= zoals iedereen het al zegt hihi

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:47

Omdat dressuur de basis is van het paardrijden, pas als je de basis dressuur onder de knie hebt, netjes rond kan sturen, en je paard nageeflijk en licht in de handen hebt kan je aan het springen/cross beginnen naar mijn mening, want dan heb je de controle over je paard.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:51

Dressuur is de basis van het paardrijden dus het lijkt mij dat iedereen het doet. Sommige mensen houden meer van springen, die hebben dressuur wel als basis nodig. Sommige houden meer van buitenrijden, ook dan is dressuur belangrijk want je moet je paard ook in de hand houden. Dressuur is niet per definitie op Anky niveau toch? Wat je op een manege rijd is eigenlijk ook al dressuren, alleen op laag niveau.
Ik denk ook dat we er nu heel erg mee opgroeien naar mijn mening. Voor mijn gevoel is dat nu belangrijker geworden, wedstrijden rijden etc. Misschien is het niet waar maar heb het idee dat het niveau allemaal wat hoger ligt.

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:09

Het is de basis, en ik vind het leuk en mn paard kan het ook goed

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:49

Ik rij dressuur omdat ik het een mooi gedeelte vind van de sport
Ook omdat mijn paard geen topper is in springen rij ik liever dressuur.
Zelf denk ik dat ik mijn paard er ook meer plezier aan heeft als ik dressuur doe dan springen.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:44

ik vind zowel dressuur als springen beide erg leuk. Maar ik rijd vaker dressuur omdat je dat sowieso goed onder de knie moet hebben wil je springen. En omdat we dit in de les eigenlijk altijd doen, springen doen we zelden..
Zelf vind ik dressuur (bijv met wedstrijden) op de een of andere manier minder spannend om naar te kijken haha
wel vind ik dressuur mooier om naar te kijken en dan helemaal met Anky v Grunsven! prachtig :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:51

ik rijd dressuur en springen.

dressuur= leuk, kun je veel van leren.
springen= om een keer wat anders te doen.

SlovesA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:43

gewoon omdat et leuk is om te dressuren vind ik het ik het leuk vind om mijn paaard beter te maken. haha en zo ver mogelijk met de wedstrijden te komen maar springen is ook leuk hoor. maar je krijgt natuurlijk altijd dat je moet dressuren want in springen moet je ook dressuren

heid_vally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:18

Ik rij dressuur omdat het gevoel om 1 te zijn met je paard het mooiste is wat er bestaat!
Als je paard lekker loopt hoef je nergens meer aan te denken, het gaat automatisch, je komt in een soort flow terecht..
En dat werkt echt verslavend ;)
Laatst bijgewerkt door heid_vally op 28-02-11 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:20

Alleen voor de basis. O:) Dus eigenlijk meer omdat het moet..
Zelf ga ik veel liever springen en buitenrijden, maar het hoort er nou eenmaal bij!

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:14

Het is de basis, maar vind het zelf ook leuk om te doen. Af en toe wil ik ook springen, maar de angst neemt het dan toch wat meer over (al viel het de laatste keer mee!:))

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:34

Natuurlijk is het de basis van alles, maar ik vind het zo'n onzin dat er geschreven wordt dat je alleen in de dressuur met lichte hulpen veel voor elkaar kan krijgen.
Hoe denk je dat ze dat dan in de western doen....
Die van mij heeft de basis dressuur gehad en toen over gegaan op western, nu is hij veel fijner te rijden en ook ik ben 1 met mijn paard als ik erop zit.

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:37

Omdat het inderdaad de basis van al het andere is, en ik vind het ook gewoon leuk.

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:20

Dressuur is de basis van wat je misschien nog wilt gaan doen: Springen, SGW...
Eerst dressuur erin voordat je het andere begint, plus ik vind het erg leuk om te zien dat mijn paard steeds beter wordt in bepaalde dingen en dat een paard zoveel op kan steken van de aanwijzingen die je geeft. Zelf leer ik er ook erg veel van!

SharonSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:22

Ik doe het omdat ik dressuur leuk is en omdat het de basis is voor bijvoorbeeld springen enzo..
:D
je leert er veel van!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 09:20

ik vind dressuur niet de basis, en ik vind ook zeker niet dat je dan 1 bent met je paard.
de basis is grondwerk met je paard, en daar krijg je juist een band van met je paard en dan ben je 1 met je paard! dressuur is toch hoe dan ook niet een natuurlijke manier van rijden, al helemaal niet in de krul! maar goed dat is mijn mening!