Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

slimmerik schreef:Dan nog heb je keuzes denice: je zou hem ook aan de fiets mee kunnen nemen of in de trailer.
En het idd ook minderen, voor een 5 jarige vind ik het ook erg veel om 5/6x in de week zoveel te lopen.
en dan bijv. een 1/2 dagen longeren en de overige dag(en) vrij

. Hij is al 5 nou dat is echt oud al dan zou ik ook niet twijfelen. Tenslotte is hij met 6 gedeeltelijk volgroeid dus dan kan 5 beslist geen kwaad. Wat is dat nu voor logica. En je komt precies met het argument wat ik daarboven vertelde van iedereen doet het en niemand heeft problemen. Ja wie ben jij om zuiniger op je paard te zijn. Ik zou het ook niet weten. 7 dagen je paard bewegen en rijden met gewicht erop en nog maar 5. Chaos schreef:M_D_H schreef:het paard is nu 9, en nognooit kreupel geweest, nog nooit last van zijn rug gehad...
en als ik eens om mij heen kijk...
een super in conditie staant paard,
beter dan de meete paarden die ik zie staan...
niks mis mee...
die heeft totaal niet geleden onder dat ik hem meer werk gaf, dan dat je normaal met jonge paarden doet...
zoals ik net al zei, vergelijk het met kleine kinderen...
de ene is hoogbegaafd en leest en schrijft al op zijn 4de, de ander kan nog geen woord lezen als hij 7 is...
bij een ander paard zou ik het ischin weer anders doen...
geen idee, dat zien we wel weer als ik die onder het zadel heb...
Ik ken jou by the way van school..![]()
Maar ik weet niet over welk paard jij het hebt, maar als dat gaat over de Tinker in je profiel, die loopt ook niet nageeflijk, kijk maar eens naar zijn rug en hals.
Tesz_2208 schreef:veranderen wil ze pas als een instructrice/teur haar het tegendeel bewijst.
maar zegt hij of zij dat het goed is dan gaat e lekker door op deze manier...
Bienotje schreef:1,5 uur lang met rijden alleen maar afwisselen met stap. draf, galop en wat figuren. Wat eentonig en saai moet het rijden voor je paard en jezelf dan zijn..
Dat half uur dat je extra nodig denkt te hebben, hoelang is dat al zo? Als je op de goede weg zit met rijden, zul die tijd zeker snel korter moeten wordne voordat je je paard fijner aan het lopen hebt. Als dat niet zo is (of de tidj alleen maar langer wordt) dan zit je met je rijden niet op de goede weg..