Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
listiglistje schreef:Flynn schreef:Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.
Om te beginnen, een paard wat de neiging heeft om te duiken/diep te lopen NOOOIIIT laag (diep) en rond losrijden
Been eraan en opwaarts rijden vanaf het begin af aan, duiken..... heel simpel: ophouding en been!
sascha90 schreef:@Flynn ja ik denk dat je het een paar keer moet herhalen, je paardje moet er wel aan wennen, die van mij wel iig! In het begin doen ze hun neus alleen maar omhoog, maar na een tijdje hebben ze door dat ze beter met hun snuit naar beneden kunnen. En zeker als die van jou al snel in de krul loopt, dan moet hij even zelf de ontspanning opzoeken! Nog even doorzetten denk ik, en sowieso is longeren goed voor je paard:) en leuk natuurlijk!
StableDoor schreef:Je paard loopt te diep, laag en rond is dan ook laag, niet alleen veel te rond. Probeer hem met z'n neus wat meer bij de grond e rijden, dan gebruikt hij zijn rug ook beter. (voorwaarts neerwaarts).
Ben ik even benieuwd naar: hoe voelt het voor jou als je paard zo diep loopt? Voelt het dan niet alsof je paard gespannen is ofzo?
liesje1986 schreef:Flynn schreef:Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.
Om te beginnen, een paard wat de neiging heeft om te duiken/diep te lopen NOOOIIIT laag (diep) en rond losrijden
Been eraan en opwaarts rijden vanaf het begin af aan, duiken..... heel simpel: ophouding en been!
Paarde_bloem schreef:sascha90 schreef:Als je paard zo in de krul gaat door de druk op de teugels, kan je aan de longe gaan werken. Er is een hulpteugel die ondersteund bij het voorwaarts neerwaarts rijden, http://img686.imageshack.us/img686/9421 ... 815333.jpg de naam is mij niet echt bekend. Lijkt mij voor jou paard erg fijn!
't werkt super hoor, ze lopen tijdens het longeren heerlijk met het neusje over de grond. Ik ben helemaal geen voorstander van hulpteugels, maar deze is erg paardvriendelijk en nodigt het paard meer uit dan dat ie dwingt.
Zeker een aanrader
En voor de rest zou ik het advies hier boven mij opvolgen