[OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sascha90

Re: [OLD]Waldfee, nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:27

@MyWishMax ik heb het ook over longeren met hulpteugels, juist dat die pony zelf het werk gaat doen en dat niet de hand van de ruiter daar een rol bij speelt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:28

Dan zijn we het daarover eens :D

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:43

Het is een leuk paardje, laat ik daar mee beginnen!

Verder vind ik dat het paard veel te veel in de krul loopt, gewoon bijna met de kin op de borst, met name bij de eerste foto. Op het moment dat je aan het uitdraven bent vind ik het er pas weer een beetje prettig en vriendelijk uitzien!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:42

Je paard loopt te diep, laag en rond is dan ook laag, niet alleen veel te rond. Probeer hem met z'n neus wat meer bij de grond e rijden, dan gebruikt hij zijn rug ook beter. (voorwaarts neerwaarts).
Ben ik even benieuwd naar: hoe voelt het voor jou als je paard zo diep loopt? Voelt het dan niet alsof je paard gespannen is ofzo?

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:00

listiglistje schreef:
Flynn schreef:
Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.

Om te beginnen, een paard wat de neiging heeft om te duiken/diep te lopen NOOOIIIT laag (diep) en rond losrijden ;-)

Been eraan en opwaarts rijden vanaf het begin af aan, duiken..... heel simpel: ophouding en been!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ze moet eerst leren om er niet zo achter te kruipen en gewoon druk op het bit te accepteren. Dus hoger proberen in te stellen (ophouding als ze te diep zakt en dan been) en dan met je been naar je hand blijven rijden.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:15

sascha90 schreef:
@Flynn ja ik denk dat je het een paar keer moet herhalen, je paardje moet er wel aan wennen, die van mij wel iig! In het begin doen ze hun neus alleen maar omhoog, maar na een tijdje hebben ze door dat ze beter met hun snuit naar beneden kunnen. En zeker als die van jou al snel in de krul loopt, dan moet hij even zelf de ontspanning opzoeken! Nog even doorzetten denk ik, en sowieso is longeren goed voor je paard:) en leuk natuurlijk!

Ik denk eigenlijk dat die manier van longeren niet geschikt is voor haar, ze komt dan wel wat leger, maar ze worden juist gevraagt om diep te gaan lopen ...

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:17

StableDoor schreef:
Je paard loopt te diep, laag en rond is dan ook laag, niet alleen veel te rond. Probeer hem met z'n neus wat meer bij de grond e rijden, dan gebruikt hij zijn rug ook beter. (voorwaarts neerwaarts).
Ben ik even benieuwd naar: hoe voelt het voor jou als je paard zo diep loopt? Voelt het dan niet alsof je paard gespannen is ofzo?

Nee, t voelt wel alsof ik gewoon geen controle heb qua hoofd halshouding, wat ook zo is natuurlijk.
Vandaag een rubberen stang erin gehad emt een metalen kern, ze voelde wel al fijner, zijn fotos gemaakt moet ik nog even op de pc zetten. Ze komt nog veel te diep, maar kon haar er nu wel makkelijker uitrijden ...

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:19

liesje1986 schreef:
Flynn schreef:
Zoals ik ook al in mijn verhaal heb staan weet ik dat ze te diep loopt, en dat ik naar uitleg vraag, en daarmee doel ik op hoe je dat volgens jullie eruit rijdt.

Om te beginnen, een paard wat de neiging heeft om te duiken/diep te lopen NOOOIIIT laag (diep) en rond losrijden ;-)

Been eraan en opwaarts rijden vanaf het begin af aan, duiken..... heel simpel: ophouding en been!

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ze moet eerst leren om er niet zo achter te kruipen en gewoon druk op het bit te accepteren. Dus hoger proberen in te stellen (ophouding als ze te diep zakt en dan been) en dan met je been naar je hand blijven rijden.[/quote]

Als ik n ophouding geef dan komt ze juits nog dieper.
Heb vandaag gedaan, komt ze diep, hand voor( iets los vast contact helaas) en been eraan. dan was ze nog wel diep maar verlengde ze wel dr hals .. :)

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:35

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:42

Heb gereageerd, maar inderdaad niet met de "longeerhulp" gaan longeren, zeker niet met een paard wat al te diep loopt.

Kan je beter passoa teugel er aan hangen en dan niet op lang en laag maar 1 stand hoger. Of gewoon de rubberen bijzet teugel.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:52

ik doe nu met slof, tussen de voorbenen door t bit en dan op ong de middelste ring. dan kun je dr er mooi tegenaan drijven, en dan weer teruglaten komen in tempo dat ze niet over dr eigen tempo gaat, de rust er weer in .. dan loopt ze best fijn ...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:55

Ik zou eens mijn handen op een bepaalde plek te houden. Rijd je paard van achteren naar voren, op eigen benen. Dan kun je zelf ophoudingen maken en dan zul je zien dat je paard ''vanzelf'' nageeflijk wordt. Hierin kun je dan ook zelf de houding van het hoofd en de hals bepalen. Hiermee kun je dus voorkomen dat je paard te diep komt.

Wat ik doe als een paard duikt... Ik maak op dat moment een ophouding omhoog en geef extra been. hierdoor komen ze weer voor de loodlijn en duikt ie niet nog verder!

Succes

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:15

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 22:08

Paarde_bloem schreef:
sascha90 schreef:
Als je paard zo in de krul gaat door de druk op de teugels, kan je aan de longe gaan werken. Er is een hulpteugel die ondersteund bij het voorwaarts neerwaarts rijden, http://img686.imageshack.us/img686/9421 ... 815333.jpg de naam is mij niet echt bekend. Lijkt mij voor jou paard erg fijn!

't werkt super hoor, ze lopen tijdens het longeren heerlijk met het neusje over de grond. Ik ben helemaal geen voorstander van hulpteugels, maar deze is erg paardvriendelijk en nodigt het paard meer uit dan dat ie dwingt.
Zeker een aanrader ;)

En voor de rest zou ik het advies hier boven mij opvolgen :D

Dat is zeker n fijne hulpteugel, alleen voor dit paard niet geschikt.

Bij de longeerhulp vraag je laag rond en diep, en dat is juist iets wat zij minder moet. Mijn vorige paard, die nogal ns tegen de hand kon komen, die sterke buffel, was ie erg fijn en onspande hij compleet. Zij moet juist uitgedaagd worden om er meer met de neus uit te komen.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 04:45

.