Rydar en Guusje trainen voor "Norges Gold"

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:12

Waarom dat dan? Omdat we het niet met jou eens zijn?
Het moet toch mogelijk zijn om op een forum over dit soort dingen te kunnen discusseren?

Scherps schreef:
mag er dan nu een slotje op of zo iets, het is genoeg meiden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:13

yup, reactie is idd teugels, maar als de ruimte er voor is zou ik haar liever op de volte zetten. Jamaica is er nog nooit buiten met me vandoor gegaan. Als ze schrikt, springt ze 3 meter opzij, en staat vervolgens te kijken waar ze nu eigenlijk van schrok Haha!

Fouten maken is menselijk, van je fouten leren ook

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:14

oke jij je zin.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:14

Scherps schreef:
mag er dan nu een slotje op of zo iets, het is genoeg meiden.


Of je laat de "discussie" een keer gaan, om te kijken of we er ergens misschien toch uit kunnen komen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:15

Scherps schreef:
oke jij je zin.


Heeft niks met zin krijgen te maken....
Als je de "discussie" aangaat, is het zo wel heel makkelijk om er vanaf te zijn natuurlijk.

Vind het nivo ook al wat gestegen eerlijk gezegd

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:17

Waarom niet gewoon een reactie op het bericht van Kawa?
Daar staan toch hele zinnige en inhoudelijke dingen in en ik ben wel benieuwd wat jij daar van vindt.

Scherps schreef:
oke jij je zin.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:19

ik vind het een leuk paardje hoor Haha! als je nog tips hebt debo hoor het wel hoor

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:36

Debo schreef:
[Wat betreft dat je t zielig vind .. denk je nou echt dat rydar het nog voro me zou doen als ie t verschrikkelijk zou vinden? Kom op een paard is slim hoor .. asl ie het echt beu is dan doet ie t echt niet een paard is altijd nog sterker als een mens.. en Rydar weet dat... (
[/quote]



Misschien moet je naar je eigen woorden luisteren en je afvragen waarom je zonder stang geen controle hebt overje pony........

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:47

ik wil toch ook even reageren, af en toe ben ik het helemaal eens met commentaar op Debo maar nu ff niet
op die fotos in het begin is het bit inderdaad helemaal naar achter getrokken zeg maar maar er zit geen kettinkje op..... en wie weet dramt hij echt wel zo erg door.....
op de andere fotos is het aan een halster, dus het is duidelijk dat hij het zo ook kan!

ik snap dan niet als hij het aan een gewoon bitje kan, waarom hij zo'n ding in krijgt maar sommige rezcties vind ik echt overdreven

oke nu even over de fotos, ik vind ze onwijs mooi en heel knap dat ij dat kan!!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:34

Over het bit: dit is een portugese sierstang die je ook in de gebroken variant kan kopen. Er zijn verschillende soorten portugese stangen sier, of gewone, dikkere en dunnere, gebroken en ongebroken, met meer of minder tongvrijheid, met rechte scharen en naar achter wijzende zoals deze. De scherpte van het bit hangt af van de verhouding tussen de lengte van het bovenste stukje (boven het "draaipunt" ahw) en de lengte van de schaar of als de schaar naar achter wijst, de ruimte tussen het puntje van de schaar en het draaipunt. Aan deze bitten kan je de teugels maken aan een klein ringetje bij het draaipunt (hefboomwerking gaat dan verloren) en aan de onderste ring van de schaar, dan heb je dus een hefboomwerking. Je hoort dit bit te gebruiken met dubbele teugel en kinketting, of enkele teugel op het onderste gat en dan een gevoerde sereta waaraan 2 ringetjes zitten, hieraan maak je je "trensteugel", de bovenste teugel vast.
Een portugese stang wordt ALTIJD met een kinketting gebruikt en is niet zieliger of minder zielig dan een gewone stang, mits hij correct gebruikt wordt. Je kunt de portugese stang ook als westerstang gebruiken maar dan hoort de teugel op het onderste gat en dan horen te teugels door te hangen.
En verder is al meerdere malen gezegd dat elk bit zo scherp is als de handen van degene die de teugels voert. Als ik nog even iets mag toevoegen (en dit staat los van mijn mening over de foto's van Debo, die ga ik ook niet geven want er wordt toch niet naar geluisterd) vind ik dat er hier op bokt wel heel snel gezegd wordt dat iets een martelwerktuig is en dat je het niet moet gebruiken.
Ik gebruik zelf een gewone portugese stang icm Spaans hoofdstel voor mijn andalusier, alleen voor buitenritten, op de westernmanier met doorhangende teugel en rijd dan voornamelijk op mijn zit. Zoals ik dat bit dan gebruik vind ik het zeker geen martelwerktuig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:39

Ik vind het vreemd dat iedereen er vanuit gaat dat elk paard het zelfde karakter heeft.. Rydar doet alles voor mij .. uit liefde niet uit dwang.. Maar het is echt een alles behalve makkelijke pony.. Niet elke fjord is makkelijk en sloom ...

Rydar en ik spelen al 7 jaar "wie is de baas"... Ik ben meestal "de baas" maar bij Rydar slaat erafentoe een knopje om dan zet hij het ineens op een lopen dan kan je doen wat je wilt maar niets helpt.. hij komt vanzelf weer terug maar gaat wel eerst even flink uit zijn bol.. Tja denk dat ieder paard dat afentoe nodig heeft alleen heeft rydar een beetje een slechte tyming...
Rydar is heel "vrij" opgegroeid,, ik deed wel veel met hem zoals wandelen enz.. maar hij stond op een boerderij waar ze los van de stal naar de wei en weerterug liepen op dat gebied is hij erg verkeerd opgevoed..
Asl rydar iets te veel vrijheid voelt dan gaat ie gewoon .. dat is niet met rijden op telossen want onder het zadel doet ie t niet enkel aan een halster als ie voro me loopt.. ik voorkom dit gewoon door voor hem te blijven lopen.. probleem opgelost...

Ik maak vanmiddag foto's van ry die los alles doet dus heb even geduld met je comentaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:41

Ben benieuwd naar de foto's van Rydar los Lachen
Foto's met halstertje zien er idd goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:44

En als ik dan zeg dat Kawa in elke groep paarden de baas is, dan kun je toch ook wat aflezen in zijn karakter
Maar dat ik er al 7 jaar mee vechten wie de baas is, nee gelukkig niet
en dat duid dan zeker niet op natuurlijk overwicht als dat wel moet.
Weer zoiets dat blijkt dat het helemaal niet zo goed gaat als dat je zelf zou willen, want als je alleen de baas kunt zijn met rommel in zijn mond, dan is er toch wat verkeerd.

En Dinkeygirl, zit gaat hier niet op
maar hij is niet goed aan de stemcomandos. dus word er maar in zijn bek getrokken om baast te kunnen zijn, en zo hoort het niet.
Enm ze zegt dat ze weet hoe je met het bit om moet gaan, maar dat blijkt uit jou verhaal dan ook weer duidelijk van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:46

pfff ik TREK NIET IN ZIJN BEK! EN HIJ LUISTER WEL NAAR STEMCOMMANDO"S!! leer eens lezen kind.... zucht...
IK laat toch zien dat ie t met een halster en zelfs los ook kan... maar nee naar die foto's kijk je niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:50

Kind, wie is er hier nu een kind Verward
en idd zucht

en ik heb geen zin om het bericht op te zoeken en te quoten, maar je schreef zelf dat hij doorloopt en neit terug komt aan een halster, dus is hij niet op je stem, dus gebruik je een bit om hem terug te dwingen

en oook een edit
Ik kijk er wel naar, maar doe het dan aan een halster met lange lijnen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-03 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:52

runningkawa schreef:
Kind, wie is er hier nu een kind Verward
en idd zucht

en ik heb geen zin om het bericht op te zoeken en te quoten, maar je schreef zelf dat hij doorloopt en neit terug komt aan een halster, dus is hij niet op je stem, dus gebruik je een bit om hem terug te dwingen


nee je moet beter lezen! Enkel als hij voor me loopt dat ik m dus niet met halster aan de lange lijnen kan laten lopen... dat is het zelfde als dat jij geen Z dresuur kan met halster....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:54

wie zegt dat ik dat niet kan?
het mag niet, dat is wat anders
heb pas geleden nog eenvoudige en vliegende wissels op een halster gereden. Zonder sporen zonder zadel.
Ja was de sleutel van de kast vergeten Lachen
Dus, zeg dat maar niet meteen

En een foto van springen zonder teugels heeft er van mij ook al gestaan, dus denk dat je wat dat betreft ff flink mis zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:56

runningkawa schreef:
wie zegt dat ik dat niet kan?
het mag niet, dat is wat anders
heb pas geleden nog eenvoudige en vliegende wissels op een halster gereden. Zonder sporen zonder zadel.
Ja was de sleutel van de kast vergeten Lachen
Dus, zeg dat maar niet meteen

En een foto van springen zonder teugels heeft er van mij ook al gestaan, dus denk dat je wat dat betreft ff flink mis zit.


Goh wat is jouw paard geweldig zeg Slapen Wees er maar trots op... maar ik begin nu echt te twijfelen wie er nu een bord voor zijn kop heeft hier....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-03 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:56

wat zucht
niks meer tegenin te brengen?
denk dat er meer zuchten van jou dan van mij hoor!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:59

runningkawa schreef:

En als je mijn berichten ooit volgt zie je ook dat ik fel ben tegen anderen met "hulp"teugels en scherpe bitten.



Afbeelding

Verward Verward Verward


Ik vind persoonlijk dat deze discussie dus nergens gaat eindigen. Iedereen zn eigen mening, maar denken jullie nu echt dat Debora door alle reacties haar hele trainingsmethode aan gaat passen? Er een dikke trens in gaat hangen omdat iedereen dat zo graag wil? Denk het niet... Misschien moeten al degenen die commentaar hadden op haar trainingsmethode eens naar een van haar shows gaan om het in real life te kunnen bekijken? Of moeten al die mensen zelf eens proberen zulk soort oefeningen met een andere Fjord te doen of aan te leren? Of met eigen paard misschien? Denk niet dat het erg makkelijk is, en ik denk dat de meeste mensen ook wel weten hoe het doorsnee karakter van een Fjord is (over bord voor de kop gesproken, he!). Ik denk eerlijk gezegd dat Debora het beste met Rydar voor heeft, en vind al deze negatieve commentaar dus niet helemaal op zn plaats. Ok, het bit is scherp, ik zou het persoonlijk nog niet durven te proberen bij Kore, maar Kore is dan ook erg gevoelig en totaal niet geschikt voor zo`n ding. Gelukkig dat er verschillen bestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:59

goh alweer een edit, zo kloppen de berichten niet op elkaar

nee mijn paard is niet geweldig en ik ook niet
Maar wel eerlijk gereden, en dat blijk jij niet te willen zien.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:00

Je zult hem beslist niet bewust in zijn bek trekken maar kijk nu eens echt serieus naar je eigen foto's. Dan zie je toch zelf ook dat je hem op zijn minst (ik zal het netjes houden) vreselijk stoort in zijn mond?

Debo schreef:
pfff ik TREK NIET IN ZIJN BEK! EN HIJ LUISTER WEL NAAR STEMCOMMANDO"S!! leer eens lezen kind.... zucht...
IK laat toch zien dat ie t met een halster en zelfs los ook kan... maar nee naar die foto's kijk je niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:01

jah koortje
Kijk dan eens op andere foto's van mij
zie je daar een strak naar achter getrokken stang

en ik weet dat ik les heb en dus ook mijn punten heb verdient, voordat je Z1 bent mag je ok niet zo'n bit gebruiken en doe ik ook niet.

En kijk maar eens op foto's, je ziet nog net zoveel mijn K&K als mijn stang.
BV bij de Dorine dag, dan hoef ik hem ook niet in bedwang te houden met S&T

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:03

En nog een opmerking, dat is dus niet alleen een stang er zit ook nog een trens bij Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:04

Wees blij dat jouw paard een gevoelige mond heeft.
Als je paard een harde mond heeft ga je dat toch ook niet oplossen door maar een scherp bit in te leggen.
Als iemand een scherp bit in heeft liggen die daar mee om weet te gaan zul je mij zo snel niet horen. Zoals hierboven al iemand schreef met doorhangende teugels en alleen indien nodig zeer zacht inwerken.
Het gaat me niet eens specifiek om dit bit, maar wel om de manier waarop het gebruikt wordt.
Als het een trens was geweest op deze foto's was ik er ook niet vrolijk van geworden.

Koortje"]
[quote="runningkawa schreef:
Ok, het bit is scherp, ik zou het persoonlijk nog niet durven te proberen bij Kore, maar Kore is dan ook erg gevoelig en totaal niet geschikt voor zo`n ding. Gelukkig dat er verschillen bestaan!