Wat is dat toch met die dikke ruiters...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:51

Waves schreef:
Amanda schreef:
Lekker generaliserend. Volgens mij doe jij nu precies hetzelfde ;)

Dat was oprecht niet zo bedoeld :o Ik doelde op de uitspraken die gedaan werden in het topic over dunne mensen. Er zijn natuurlijk ook genoeg "dikke" mensen die heel eerlijk zijn en niet afreageren en net zoveel "dunne" mensen die dikkere mensen afzeiken.
Het wordt altijd zo complex als je genuanceerd wil zijn :')

Ik snap het :j
Maar wilde het toch even zeggen :D

Het blijft een moeilijk iets. Van beide groepen voelen mensen zich aangevallen, van beide groepen zijn er mensen die aanvallen.
Maar van beide groepen zijn er ook mensen die het wel naast zich neer kunnen leggen en respectvol kunnen blijven.
Dat hou je altijd wel. Maar ik vind het jammer, want een goede discussie hoeft geen aanval te zijn.

Ik vind het stuk van Ulrieke overigens wel een heel mooi stuk :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:02

En tot een half jaar terug kon ik ook weinig hebben als het om gewichtsdiscussies ging.
Ik weet maar al te goed hoe kwetsend opmerkingen kunnen zijn.
Maar ik heb er afstand van kunnen nemen. Door de kilo's die er af zijn, maar ook doordat ik heb geaccepteerd dat ik nooit slank kan worden (genetische aandoening).
Dat wil niet zeggen dat ik er niet altijd op zal letten, binnen wat wel mogelijk is.

Ik voel me niet meer gekwetst, maar ik weet wel hoe het kan voelen. En daar heb ik een hekel aan :)
Je kan ook zeggen wat je bedoelt zonder te kwetsen.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:11

Ik had overgewicht en meer dan genoeg ook. Vanwege het paardrijden ben drastisch gaan dieten om gewoon een normale maat te hebben.

Paardrijden is een sport, je verwacht dat je paard een athleet is en dan moet je zelf fysiek ook fit zijn! Toevallig stond er laatst nog een heel artikel in de hoefslag hierover.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:27

het is eerder andersom ;)

en trouwens, was ik maar zo dun ;) ik denk dat meer mensen liever dun willen zijn dan dik ;)
en ik weet er alles van, ik hoor dus daarom ook niet graag dat ik dik ben. nog erger,
dit topic laat me alleen maar meer aansporen dat ik wel wat kwijt mag.

hoe dan ook, ik vind dit niet echt respectvol geschreven naar de wat steverige mensen.
Je weet niet hoe vervelend het is om zo elke dag hier aan te denken ;)
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 04-05-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:33

Als iedereen eerlijk naar zichzelf zou kijken was dit topic er ook niet, want dan zouden die te dikken mensen wel nadenken voordat ze op hun paard stapten :)*
Ik lees hier en op andere delen van bokt wel eens dat mensen stoppen met rijden en eerst afvallen, daar heb ik alleen maar respect voor.
Mensen die te dik zijn en dit weten, maar het niet onder ogen willen zien (Of horen >;) ) zijn gewoon slecht bezig.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-05-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:38

Er is meerdere malen aangegeven dat als je paard (Zichtbaar en voelbaar) moeite heeft om jou te dragen, zich niet meer zo lekker beweegt, gehinderd word in de basisgangen, dat je dan te dik bent. Klaar. Punt. Klinkt heel hard maar de waarheid ís hard. Dit verschilt per paard. een trekpaard van zo'n 1300kilo kan een vrij stevig iemand van 100kg nog makkelijk meedragen. 130 kan denk ik zelfs nog wel (maar dat weet ik niet zeker) maar je zet niet iemand van 80kg op een arabier. Kritisch denk en beoordeelvermogen noemen we dat. :)

edit : iets te hard stukje gewijzigd. mijn excuses.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-05-10 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:44

ik weet niet, maar hoe ik zie dat mijn vriendinnen wél alles mogen eten en niet dikker worden van een paar snoepjes of een hele zak ships....en ik moet toekijken hoe zij lekker kunnen genieten van het leven zonder stil te staan of ze morgen ook een kilo zijn aangekomen, en jezelf de heletijd moet tegenhouden om iets te eten en toch soms uiteindelijk meedoet en een schuldgevoel krijgt..
ik weet niet, maar ik noem dit geen pretje :n
Laatst bijgewerkt door Revanches op 04-05-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:53

_Bitje_ schreef:
ik weet niet, maar hoe ik zie dat mijn vriendinnen wél alles mogen eten en niet dikker worden van een paar snoepjes of een hele zak ships....en ik moet toekijken hoe zij lekker kunnen genieten van het leven zonder stil te staan of ze morgen ook een kilo zijn aangekomen, en jezelf de heletijd moet tegenhouden om iets te eten en toch soms uiteindelijk meedoet en een schuldgevoel krijgt..

Ach meis, als ze de 25 gepasseerd zijn dan kunnen ze ook niet ongestraft meer een zak chips eten (zeg ik uit ervaring) :+

Overigens was ik ook zo iemand die naar het leek alles kon eten, maar als ik thuiskwam dan kreeg ik wat aangebrande aardappels en een hapje verlepte groenten en ´s morgens kon ik zelf snel een boterham smeren wat ik vaak vergat en dus de hele dag niks at.. Behalve dan die zak chips met vriendinnen. Dus uiteindelijk krijgen je vriendinnen misschien wel minder binnen dan jij. Je weet het niet hè?

Dus niet zo snel oordelen hoor.. mensen die echt superslank blijven en echt alles eten komt niet zo heel vaak voor. Meestal eten ze dan minder andere dingen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:54

_Bitje_ schreef:

Genieten van het leven hoort wel verder te gaan dan enkel het genieten van eten. :) Ik begrijp je wel, hoor. Dat is niet leuk, maar het is niet anders en het hoort niet enkel bij vollere mensen. Ik ben (nu) slank maar ik kan echt niet eten wat ik wil. Na Pasen of Kerst kom ik aan en moet ik weer een week of 2 heel strak me aan mijn dieet houden. Het is niet anders. :) Bedenk jezelf dat jouw gebit en cholesterol bespaard blijven.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:57

_Bitje_ schreef:
Ik weet niet, maar hoe ik zie dat mijn vriendinnen wél alles mogen eten en niet dikker worden van een paar snoepjes of een hele zak ships....en ik moet toekijken hoe zij lekker kunnen genieten van het leven zonder stil te staan of ze morgen ook een kilo zijn aangekomen, en jezelf de heletijd moet tegenhouden om iets te eten en toch soms uiteindelijk meedoet en een schuldgevoel krijgt..

Oh, ja ik ken het. En dan gaan ze gezellig met z'n allen praten over hoe dik ze zijn, echt heel leuk als de dikste daarvan nog altijd 10 kg lichter is dan jij. Heb regelmatig met tranen in mijn ogen aan een tafel gezeten in de pauze, als zij zich dan al dik vonden, wat vonden ze dan van mij? :+

Ik heb helaas alleen maar vriendinnen die alles eten wat ze willen, dat ook doen, echt niet normaal wat ze dan naar binnen schuiven, en dan nog niet aankomen. Is echt niet leuk als je zelf moet opletten bij elk koekje wat je eet. Ik eet zoveel gezonder dan de meeste mensen van mijn leeftijd. -O-

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:59

@bitje:

het is ook geen pretje als je maar 43 kilo weegt en koste wat het kost moet aankomen. Je MOET en dat MOETEN dat heeft heel veel invloed gehad op mijn eetlust.
Eten was voor mij een gevecht, niet omdat ik anorexia had. Dat bestond toen nog niet eens, ik wilde juist aankomen.

Maar ik kreeg geen hap door mijn keel door de druk die achter elke hap zat.

Als ik niet lekker in mijn vel zit, of zoals bij vorige vriendjes heel erg onzeker of angstig was kon ik niet eten. Ik kreeg geen hap door mijn keel en ik zag mijzelf elke dag dunner en dunner worden, tot aan gratenpakhuis aan toe (en dan ben je niet aantrekkelijk voor je vriendje).
Vicieuze cirkel was het gevolg (en dit heb ik heel veel keren meegemaakt in mijn leven): ik had geen eetlust, viel af, moest van mijzelf eten omdat ik niet af wilde vallen en kreeg vervolgens nog minder door mijn keel tot aan jankens aan toe.

Ook dunne mensen leveren soms elke dag weer een strijd.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:00

Waves schreef:
Ach meis, als ze de 25 gepasseerd zijn dan kunnen ze ook niet ongestraft meer een zak chips eten (zeg ik uit ervaring) :+

Overigens was ik ook zo iemand die naar het leek alles kon eten, maar als ik thuiskwam dan kreeg ik wat aangebrande aardappels en een hapje verlepte groenten en ´s morgens kon ik zelf snel een boterham smeren wat ik vaak vergat en dus de hele dag niks at.. Behalve dan die zak chips met vriendinnen. Dus uiteindelijk krijgen je vriendinnen misschien wel minder binnen dan jij. Je weet het niet hè?

Dus niet zo snel oordelen hoor.. mensen die echt superslank blijven en echt alles eten komt niet zo heel vaak voor. Meestal eten ze dan minder andere dingen.

was dat maar zo :)
vriendin 1: eet 10 boterhammen op een dag, en een dikke bort avondeten, en de snoepjes er nog opgeteld, ze leeft verder
wel ongezond want ze rookt en drinkt wel en ze is sportief :j
vriendin 2: is heel lang, dat wel. verder is ze alles behalve sportief en eet ook gewoon hartstikke goed :j
vriendin 3: eet ook 6-8 boterhammen op een dag, eet verder warm ook goed maar rookt wel redelijk veel.
vriendin 4: redelijk klein, eet verder net zoveel als mij , maar eet gewoon wel veel snoep.

en ik? 3/4 boterhammen op een dag, eet zo nu en dan iets lekkers (houd mezelf vaak tegen vooral op school)
en rijd elke dag 2 paarden,fietst op een schooldag 22/26 kilometer en op een redelijk snel tempo..
wat doe ik fout dan? :oo

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:00

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch graag iets kwijt:

Ook ik was vroeger een gratenpakhuis van amper 60 kilo met een lengte van 1.83m en maatje 34. Ik at, nee verorberde een brood per dag, aangevuld met 's avonds 2 volle borden met warm eten en tot slot nog een baal chips :Y)
Ik kwam geen grammetje aan :n
EN: ik had altijd mijn oordeel over "dikke mensen"

Na een ziekteperiode en nadat mijn schildklier het begeven heeft, behoor ik ook tot de "dikke mensen" en zit nu vast aan maat 46 :o

Oh, ik zou er alles voor over hebben om maar weer in mijn kleding te kunnen, maar helaas, het zit er niet in.......

Sinds ik dit meegemaakt heb, heb ik een andere kijk op "dikke mensen" gekregen.

Nee, ik zie er normaal uit, ben breed en mensen zien niet dat ik maat 46 van kleding heb, het is allemaal in proporties.

Wat ik wel krijg is van iedereen dikke complimenten dat ik er nu gezond uitzie :Y)

Terwijl ik er niks aan kon doen dat ik anorexiamager was.......

Laat dit even tot je doordringen, je kunt er pas over oordelen als je hetzelf hebt meegemaakt ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:03

laetitia schreef:
@bitje:

het is ook geen pretje als je maar 43 kilo weegt en koste wat het kost moet aankomen. Je MOET en dat MOETEN dat heeft heel veel invloed gehad op mijn eetlust.
Eten was voor mij een gevecht, niet omdat ik anorexia had. Dat bestond toen nog niet eens, ik wilde juist aankomen.

Maar ik kreeg geen hap door mijn keel door de druk die achter elke hap zat.

Als ik niet lekker in mijn vel zit, of zoals bij vorige vriendjes heel erg onzeker of angstig was kon ik niet eten. Ik kreeg geen hap door mijn keel en ik zag mijzelf elke dag dunner en dunner worden, tot aan gratenpakhuis aan toe (en dan ben je niet aantrekkelijk voor je vriendje).
Vicieuze cirkel was het gevolg (en dit heb ik heel veel keren meegemaakt in mijn leven): ik had geen eetlust, viel af, moest van mijzelf eten omdat ik niet af wilde vallen en kreeg vervolgens nog minder door mijn keel tot aan jankens aan toe.

Ook dunne mensen leveren soms elke dag weer een strijd.

dit zal ook zeker niet leuk zijn, maar op mijn leeftijd al zo denken om wat je eet en gemiddeld toch dikker zijn dan de anderen
is niet fijn. Elke keer moet ik vragen hoeveel cal. er in zitten en op school mag ik niet iets lekkers eten.
thuis moet ik me vaak ook inhouden en ik moet gewoon altijd kijken naar de cal. dat heeft ook invloed en bij elke hap denk ik
''en nou ben ik weer zwaarder dan daarvoor, waarom heb ik dit gegeten?''

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:05

Bitje, misschien eet je te weinig. :) Verder weet ik niet of die foto's in je profiel recent zijn, maar als mijn lenzen het goed doen, heb jij zo te zien een gezond gewicht en is er bij jou toch geen sprake van overgewicht? Je bent 13 en in de groei, blijf gezond eten, je hebt het nodig.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:06

kaatje77 schreef:
Laat dit even tot je doordringen, je kunt er pas over oordelen als je hetzelf hebt meegemaakt ;)

Wat mooi eigenlijk... :)

Jij zegt dat mensen pas over zware mensen kunnen oordelen als ze het hebben meegemaakt, en ik zeg dat mensen pas over dunne mensen kunnen oordelen als ze weten wat er achter zit....

Conclusie: laten we allemaal niet over een ander oordelen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:08

dejavu schreef:
Bitje, misschien eet je te weinig. :) Verder weet ik niet of die foto's in je profiel recent zijn, maar als mijn lenzen het goed doen, heb jij zo te zien een gezond gewicht en is er bij jou toch geen sprake van overgewicht? Je bent 13 en in de groei, blijf gezond eten, je hebt het nodig.

die fotos zijn een jaar geleden, ik heb ook geen overgewicht, maar ik wil zo zijn als mijn vriendinnen, slank, mooi en dun dus..
maar dat ben ik niet, ik heb dikkere benen/billen en helaas ook dat andere ...' boobs' , en ik word echt schijtziek ervan
om elke dag voor de spiegel te staan en een 'dikker' en 'vetter' lichaam te zien dan mijn vriendinnen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:08

Waves schreef:
kaatje77 schreef:

Wat mooi eigenlijk... :)

Jij zegt dat mensen pas over zware mensen kunnen oordelen als ze het hebben meegemaakt, en ik zeg dat mensen pas over dunne mensen kunnen oordelen als ze weten wat er achter zit....

Conclusie: laten we allemaal niet over een ander oordelen :)

Ja, dat klopt helemaal.
Ik heb het ene en het andere uiterste meegemaakt ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:09

Het is allebei niet leuk!

Dus er moet eens opgehouden worden met het veroordelen van elkaar en denken dat anderen het altijd maar makkelijker hebben.

Ieder huisje heeft zijn kruisje. Richt je op jezelf, op wat jij wilt bereiken of doen in dit leven en leef daarnaar.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:14

Verschrikkelijk verkeerd onderwerp, en kwetsend of je nou dik of dun bent. Mensen die in de put zitten en dit lezen kun je verschrikkelijk dieper in die put drukken, of je nou dik of dun bent.

Wat is dat toch met die ruiters die mensen persoonlijk aan durfen te spreken. Hier wordt echt niemand wijzer van. Mening is ok anders geen discussie natuurlijk! Maar dit vind ik.........

Revanches

Re: Wat is dat toch met die dikke ruiters...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:19

Het onderwerp is wel dermate aanvallend voor bepaalde personen.
Ook gaan sommige reacties nogal ver, en andere reacties kunnen weer verkeerd worden opgevat.
Tevens is er al een dergelijk topic, maar dan het tegenovergestelde met dunne ruiters.
Dus daarin had ook de vraag, en de discussie gestart kunnen worden;
[RT-D] Wat is dat toch met die dunne ruiters?
Daarom hier een slotje.