Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:02

Zo zeg! Dat ziet er echt goed uit :j !
Goed gedaan, hoor, 2 winstpunten erbij :j +:)+

ambre

Re: Utica(Polansky) en ik@wedstrijd Z1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:09

Deze laatste vind ik er al een stuk beter uit zien!Super fijn beest heb je daar,ben er stiekum jaloers op...
Let op dat je je ellebogen niet afsteekt(door je handen rechtop te houden) en in de SB je binnenbeen niet naar achteren legt.
Succes verder!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:11

Zo wat een verschil zeg. Heel netjes. 8-)
Alleen je houding nog, maar dat zeg jezelf ook al dat je ermee bezig bent.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:43

Bedankt voor de reacties!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:19

Het laatste filmpje ziet er best netjes uit.
Alleen stoor ik me wel aan je armen die je enorm afsteekt. Ellebogen meer richting je zij, knik in je armen, handen meer rechtop en je handen wat dichter bij elkaar.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:27

Goed hoor! Kun je trots op zijn!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:49

Gefeliciteerd met je nieuwe puntjes erbij! Ik vind Utica nu relaxter overkomen, minder spanning in de bovenlijn op de rechte lijnen. Wat me nog wel opvalt is dat jijzelf heel erg in elkaar duikt in de oefeningen als SB, travers en appuyementen. Dan zie je de spanning er bij Utica ook in sluipen. Blijf rechtop zitten, richt je op het onafhankelijk van elkaar gebruiken van je ledematen. Het valt me ook op dat ze rechtsom wat meer moeite heeft met lengtebuiging, klopt dat? Houd in dat geval je rechterhand lager, die tjoept nog al eens omhoog.
Verder nog veel succes, je hebt een mooie merrie!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:29

Vind je paardje er opzich leuk bijlopen..
Maar je houding mag echt beter..
- bovenarmen langs jelichaam
- probeer echt ín het zadel te gaan zitten, diep!
- rechtop/trots maar ontspannen zitten

steph_weyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:37

Ik vind het echt een fantastische merrie :)!
Draf heel ruim, galop mooi bergopwaarts :)!
Je zal er wel geraken, daar ben ik zeker van!
Veel succes nog met haar!

Groetjes

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:53

Uums schreef:
Loekilove schreef:
wat ik meteen in de eerste paar seconden zie is dat je erg onrustig bent met je handen.
Probeer toch je handen wat meer stil te houden.

Lokilove, misschien is het iets om de HAW-regeltjes door te lezen B-)
Code
Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend werktechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.

Dit is slechts een greep uit alle mogelijke manieren waarop het onderdeel 'handen' (in categorie nog los van 'armen') in dit topic reeds aan bod gekomen is:
Citaat:
Er zijn al veel tips gegeven zo te zien, waar ik me het meest aan 'stoorde' waren je handen.

Citaat:
handen dicht bij elkaar, niet op en neer.

Tooske: me dunkt heb je met je reacties in dit topic wel geïllustreerd hoe jij anderen tegemoet treedt: zeer geduldig :D Dat pleit beslist voor je :)

Dan had deze topic (en ieder ander topic) al naar een reactie of 3 gesloten kunnen worden, want daar is al herhaling te vinden.
TS start een topic en vraagt om reacties, dat geven we. Het zijn misschien niet altijd reactie's die je als ts zou willen lezen.. maar dat is het risico van het plaatsen van een topic. Het commentaar is erg mild, ik heb erger gelezen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:52

Ik mag niet in herhaling vallen maar ik doe het toch. Dit is HAW, dus er wordt gevraagd naar opbouwend commentaar.
Als eerste: Ik heb het eerder gezegd: Een mooie combinatie die nog ver kan komen!

Maar je houding... Je handen lijken bijna 90% van de tijd plat te liggen (pianohandjes) je ellebogen scharnieren totaal niet. Je beweegt met de beweging van het paard mee (hoe ga ik dit uitleggen...) alsof je puistjes onder je oksels hebt: Open en dicht. Ipv scharnieren vanuit je ellebogen. Ook heb je erg de neiging om op een krampachtige manier naar voren te gaan hangen.Het ziet er schokkerig uit, de schokdempers in jou lichaam werken niet naar behoren! ;)
Je bent hier ongetwijfeld al mee bezig, maar als puntjes op "i" wilde ik ze nog een keer aanhalen. Want als dit verbeterd, ziet het hele plaatje er nog veel beter uit!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 17:47

femkeVB schreef:
Wat een mooie pony

Nou zover ik weet is het nog steeds een paard hoor!

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:49

Jeetje, je gaat als een speer! Vind het super van je!

Commentaar is vaak gegeven. Tip: probeer eens te rijden met een zweep horizontaal in je onderrug en daar je ellebogen om heen gebogen houden. Dan moet je ze wel bij je houden. Gaat wel pijn doen.

Verder, even om in te haken in dit topic; wat zijn er toch veel jurys die er helemaal geen verstand van hebben :+ , aangezien je toch al even 6 wp's binnen hebt gehaald :D !!!

Ga zo door, dan ben je binnen no time Z2!!!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:30

Vanessa24 schreef:
Dan had deze topic (en ieder ander topic) al naar een reactie of 3 gesloten kunnen worden, want daar is al herhaling te vinden.

En daarom maar willens & wetens de HAW-regels negeren door stompzinnig 30x hetzelfde te posten zou anders echt niet toegestaan worden. In dit geval worden die excessen oogluikend toegestaan omdat de mod die dit topic reguleert zelf commentaar geleverd heeft binnen het topic en daarom niet meer in dat topic mag modden. Ik ben het met je eens dat er elders nog wel asocialer wordt gereageerd, maar dat vergoeilijkt niets en het blijft het Droste-effect: herhaling van herhaling van herhaling van herhaling.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:28

[/quote]Ik ben het met je eens dat er elders nog wel asocialer wordt gereageerd,.[/quote]

Sorry, ik ben hier nog nergens een asociale opmerking tegengekomen??? Mensen denken misschien in de verkeerde richting (dat spanningsverhaal wat uit de TS zou komen bv) en dat men daar in blijft hangen, wil niet zeggen dat men ascociaal is???

Ik denk dat het een aantal mensen tegen de borst stuit, dat een belangrijk punt aangehaald wordt, maar wat de TS wegwuift, of verder niet op in gaat. Dit is HAW, dus als je daar post, verwacht je ook tips, kritiek en commentaar op jezelf, je paard en het plaatje. En de houding van TS verdient nog wel enige aandacht. Maar TS lijkt daar niet voor open te staan. Ze heeft wel gereageerd met "dat er aan de houding gewerkt wordt". Dus op zich zou de discussie daarmee klaar zijn.
Ware het niet dat er na een paar pagina's weer een filmpje getoond wordt door TS, waar weer die houding opvalt. En dus wordt er weer gereageerd. Op een nette manier, MET tips. De mensen die die tips geven, worden genegeerd. Als je reageert met "mooie combinatie, of mooi paard" dan krijg je nog een dankje wel van TS. Verder reageert zij niet meer op het houding-commentaar.
Is prima hoor! En ze zal er ongetwijfeld aan werken! En het zal tzt ook absoluut goed komen, het is ook een mooie combi. Maar helaas met een storende houding van TS. En daarmee zijn wij geen juryleden die het beter weten, maar we bedoelen het goed...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 14:14

Tja als mensen verwachten dat het binnen 3 weken goed is dat vind ik pas dom.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 15:21

De TS werkt ongelooflijk keihard aan de houding tot spierpijn aan toe. Hoe moet ze reageren volgens jou op de houdingstips @Kamy? Ze heeft al diverse keren bedankt voor de tips en ook gezegd dat ze er wat mee doet. Is dat niet voldoende? Dat si geen wegwuiven in mijn ogen. Ik vind het al dapper dat ze deze filmpjes plaatst, ik zou het nooit gedaan hebben!

xMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:10

Het ziet er op zich wel netjes uit, alleen probeer zelf wat rechter te gaan zitten en je ellebogen tegen je lichaam houden zodat er een knikje in je armen zit. Dit ziet er dan veel netter uit en dan zit je veel meer ontspannen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:59

Uums; tot nu toe wordt er ieder keer netjes gereageerd op filmpjes die ts laat zien, als zij iedere keer filmpjes laat zien waar je kritiek op kan leveren (in positieve of negatieve zin) dan blijven mensen reacties plaatsen. En een topic waarin er alleen maar wordt vertelt hoe geweldig het eruit ziet, is natuurlijk ook niet de bedoeling, want als je verder geen commentaar heb, dan mag je ook niet reageren.

kimmymisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:12

vind het niet netjes ,sorry .

keeltje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:18

ik wil je niet de les lezen ik rijdt niet op jouw niveau, maar het lijkt (bij het kijken van het filmpje) alsof je niet ontspannen in het zadel zit. Misschien zijn dit ook zenuwen. Maar het ziet er niet erg mooi uit als ik eerlijk ben. Dus (wat ej hier dus al vaker te horen hebt gekregen) let erg goed op je houding, de rest gaat prima:) Je hebt ook egt een super paardje!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:51

Tooske schreef:
Tja als mensen verwachten dat het binnen 3 weken goed is dat vind ik pas dom.

Je hoeft je echt niet te verantwoorden of verdedigen tegenover mij/anderen. Maar na deze posts komen er vrijwel alleen maar posts waar iedereen positief is, maar een kanttekening over je houding heeft.
En met dit soort reacties lijkt (let wel: lijkt) het alsof je het commentaar naast je neerlegd. Natuurlijk ben je zelf ook op de hoogte van je houding. Dus het is niets nieuws voor je ;) En je zal er ongetwijfeld mee bezig zijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:12

Wel grappig om het commentaar te lezen. Ik heb het idee dat de mensen dit deze proeven (heb 2e proef en proef op blz 8 gekeken) de oefeningen vergelijken met wat men op "TV ziet (Anky, Edward etc).
Tuurlijk kunnen de oefeningen nog beter (meer lb, constanter wat minder gehaast) en kan de amzone er nog netter op zitten (armen niet afsteken, meer naar achter zitten vooral bij schouder en app.) maar dat is terug te leiden naar een beginnende Z combinatie.

Over het algemeen gaan er dingen zeker voor een 6 of hoger.
Vind in de laatste proef je midden/uitgestrekte draf al sterker geworden.
Een lekker bewegend paard met mooi front en actief achterbeen. Er mag nog net wat meer rust/balans en veer/verzameling in de draf komen.
Galop onderdelen geven ook net beeld.
Ik denk dat je nog veel winst kunt halen in de lengtebuiging maar dat is vaak gewoon een kwestie van kilometers maken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:53

jury schreef:
Wel grappig om het commentaar te lezen. Ik heb het idee dat de mensen dit deze proeven (heb 2e proef en proef op blz 8 gekeken) de oefeningen vergelijken met wat men op "TV ziet (Anky, Edward etc).
Tuurlijk kunnen de oefeningen nog beter (meer lb, constanter wat minder gehaast) en kan de amzone er nog netter op zitten (armen niet afsteken, meer naar achter zitten vooral bij schouder en app.) maar dat is terug te leiden naar een beginnende Z combinatie.

Over het algemeen gaan er dingen zeker voor een 6 of hoger.
Vind in de laatste proef je midden/uitgestrekte draf al sterker geworden.
Een lekker bewegend paard met mooi front en actief achterbeen. Er mag nog net wat meer rust/balans en veer/verzameling in de draf komen.
Galop onderdelen geven ook net beeld.
Ik denk dat je nog veel winst kunt halen in de lengtebuiging maar dat is vaak gewoon een kwestie van kilometers maken.

Zie mijn post van: 04-04-10 14:52 . Wat ik daar aangeef (en in mijn eerdere post ook): Een combinatie met potentie! En zoals bij iedere ruiter zijn er nog wat verbeterpunten en daar is niks mis mee. Maar ik zeg ook over de houding: Als aandachts pumt voor net dat puntje op de i! En nee, ik ben geen penny meisje met Anky/Edwards als idool en voorbeeld. Vind je opmerking daarover ook een beetje kinderachtig.
Ik bemoei me verder niet meer met dit topic, want het begint een beetje vervelend te worden. De reacties van bokkers (waarom gevraagd wordt, anders plaats je niet HAW) zijn allen stuk voor stuk netjes, vriendelijk en onderbouwend. Alleen TS en consorten zitten blijkbaar niet op dat commentaar te wachten, want de reacties die terug komen zijn een beetje kinderachtig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:05

het was toch ook een algemene opmerking die niet alleen naar jou bedoeld was?