Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:34

magicalangel schreef:
Nataliee schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat als mijn verzorgpaard stil gaat staan om te poepen hij ook een mep krijgt, maar dan wel gewoon op zn bil..
Een paard tegen het hoofd slaan, en al helemaal met zweep, is eigenlijk al uit den boze. Dat doe ik alleen als ik echt heel kwaad ben om een goede reden!
Verder vind ik dat als je zelf niet tegen je hoofd geslagen wilt worden je dat bij je paard ook moet laten!
Had dan een schijnslag gemaakt..zonder het hoofd werkelijk te raken (wat eigenlijk ook al van de zotte is omdat hij er ook zo van schrikt)

Ik zou het liefst ook niet tegen mn bil geslagen worden met een zweep...

nou liever op me bil dan op me hoofd :=

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:35

Ik zou het liefst ook niet tegen mn bil geslagen worden met een zweep...[/quote]

nou liever op me bil dan op me hoofd :=[/quote]

ja okee das waar ziet er ook zo raar uit zown rode striem op je hoofd :(:)

SaZ

Re: Bestraffing van 'n paard dat niet doorloopt met poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:04

Ik probeer hem eigenlijk altijd wel door te laten lopen. Lukt niet altijd, geef ik toe, maar ik probeer het wel altijd. Ik wil binnenkort met hem gaan starten en dan kun je het niet hebben dat je paard midden in je proef gaat stilstaan...

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:26

Ik zou een paard nooit tussen zijn oren slaan; dit verwachten de meeste paarden niet omdat ze daar normaal niet worden geslagen/getikt en daar kunnen ze dus erg van schrikken. Als een paard niet doorloopt tijdens het poepen geef ik hem/haar gewoon een tikje tegen zijn kont, de meeste lopen dan wel. ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:32

Chanelll schreef:
Ja ik vind het ook weer zo wat om het tegen de eigenaar te zeggen, want dan is zij die pony wss kwijt. En dat kan ík als buitenstaander toch niet maken?

Ik zou het als eigenaar toch zeker willen weten wanneer iemand zo om ging met MIJN pony. Gewoon vertellen dus, ik vind eigenlijk dat je dat de eigenaar verplicht bent. Ik zou het zelf echt willen weten. Doen dus.

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:21

ik vind dat het paard gewoon door moet lopen!
je kunt het echt niet gebruiken in een dresuurrproef dat je paard stil gaat staan!!!!!!
ik vind het anders als je een a pony rijd, dan kun je het nmog niet altijd verkomen,,,
maar ik vind dat het paard gewoon door moet lopen.
als je paard stil staat in de proef is dat gewoon staken!!

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:48

Ik zou Dakota nooit slaan tegen haar hoofd. Ze vind het al niet zo leuk als ik haar daar borstel. Als ik haar een tik zou geven tegen het hoofd denk ik dat ik er nooit meer mag aankomen. Als ze stopt om te poepen dan drijf ik haar weer voorwaarts of ze krijgt een klein tikje met de zweep.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 06:25

SamDoelen schreef:
ik vind dat het paard gewoon door moet lopen!
je kunt het echt niet gebruiken in een dresuurrproef dat je paard stil gaat staan!!!!!!
ik vind het anders als je een a pony rijd, dan kun je het nmog niet altijd verkomen,,,
maar ik vind dat het paard gewoon door moet lopen.
als je paard stil staat in de proef is dat gewoon staken!!

waarom is het anders bij een A pony?

en vind jij het normaal om een paard op zn hoofd te slaan als ie stilstaat om te poepen?
ja een dressuurproef gaat voor alles natuurlijk,en dat rechtigd je ook zeker om een paard op zn hoofd te slaan

natuurlijk hoef je het niet toe te staan,maar slaan op het hoofd gaat me te ver,als iemand dat met mijn pony zou uithalen,dan zou ik echt heel pissig zijn.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:11

Ik heb geen reacties gelezen, maar ik zou naar de eigenaar stappen want ik vind dit echt niet kunnen.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:55

Een pony slaan tussen zijn oren gaat echt veel te ver omdat die niet wil lopen tijdens het poepen. Ik zou wel naar de eigennaar gaan want dit kan echt niet!

Laura232

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:58

als ze gaan stil staan in de les of gewoon rijden enz laat ik ze lekker poepen, maar als er een springwedstrijd ofzo op de manege is probeer ik ze wel te laten doorlopen

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:05

Dit vind ik echt niet kunnen en zou het zeker tegen de eigenaar zeggen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:23

[b]Dan is nou écht niet normaal!
Ik had ook dat kind van die pony afgerukt. Je geeft gewoon een schopje of laat hem gewoon staan. Misschien heeft ie der moeite mee. Wat zielig zeg voor dat arme beesie! Mag ze nu nog wel aan ze hoofd komen? En jij ook?
[/b]

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:40

Mijn paard mag gewoon stil staan tijdens het mesten. Volgens mij heeft hij er moeite mee om door te lopen. Gelukkig komt het bijna niet voor dat hij moet mesten tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:51

lysje1 schreef:
[b]Dan is nou écht niet normaal!
Ik had ook dat kind van die pony afgerukt. Je geeft gewoon een schopje of laat hem gewoon staan. Misschien heeft ie der moeite mee. Wat zielig zeg voor dat arme beesie! Mag ze nu nog wel aan ze hoofd komen? En jij ook?
[/b]

Hahahaha stoere taal wel :D

Ik heb het alleen nog nooit in het echt zien gebeuren, dus ik denk zomaar dat het echt alleen geblaas is wat je zegt :D

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:54

Van de pony sleuren zou ik ook niet doen, maar ik zou er verdorie wel serieus voor zorgen dat dit de eerste en tevens de laatste keer is dat ze dit geprobeert heeft!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:56

Ik vind het ook nergens opslaan, je slaat je paard toch niet met je zweep tussen z'n oren! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:10

Mallodie schreef:
Van de pony sleuren zou ik ook niet doen, maar ik zou er verdorie wel serieus voor zorgen dat dit de eerste en tevens de laatste keer is dat ze dit geprobeert heeft!

Ik ook :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:38

Ik ben sprakeloos ven een voor mij verbluffend breed aanwezige verbluffend dieronvriendelijke mentaliteit hier.
Slaan is OP ZICH AL een NoNo.
Slaan als reactie op mesten/urineren is potentieel schadelijk voor de gezondheid; je wil niet dat een paard het echt ophoudt :)*

Het is heel prettig als een paard de darmen of blaas kan/wil/durft legen onder het zadel :)*
Een paard zal dit van nature in pincipe het liefste niet lopend doen.
In stressituaties is mesten geen prioriteit.

Ik beleer heel veel lopend met het paard aan de lange lijn en belóón mesten/urineren en streef associatie met het betreffende woord na.
Later, onder het zadel kan ik als ik merk dat het paard aandrang heeft de situatie kíezen.
Komt het even niet uit dan zeg ik gewoon ´nee, (nu even) niet poepen´ en/of geef ik een voorwaards signaal.

Het argument ´wedstrijd´ wordt hier zó logisch gevonden dat het illustreert dat het welzijnsbelang van het paard niet het zwaarste weegt.

het

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:52

Mallodie schreef:

Nou, ik wel. Wanneer ik van de eerste verbazing bekomen ben zou ik naar m'n paard lopen, de teugels pakken en de ruiter zeer dringend verzoeken om NU METEEN af te stappen. Als mijn paard er al niet zelf voor heeft gezorgd dat ze niet meer in het zadel zit.

Sinds mijn laatste post hier in het topic heb ik ontdekt dat mijn paard JUIST mest wanneer hij gespannen is. Wanneer hij langs iets engs moet, of wanneer ik hem wil inladen, wat hij spannend vindt, mest hij. Dat mag hij best van mij, hij mag er alleen niet bij blijven stil staan. Wanneer ik rijd mest hij dan ook in stap. Hij heeft 1 keer geplast onderweg, dat doet hij meestal zodra hij weer op de wei staat. Ik rijd nooit zo lang dat hij het niet kan ophouden onderweg. Om te plassen mag hij wel stilstaan, hij doet het alleen nooit op die ene keer na. Toen was er ook echt geen beweging in te krijgen tot hij was uitgeplast (wist niet dat hij nodig moest, ik had 'm toen net een week :D )

In een proefje mag hij van mij ook best mesten wanneer hij stapt. Een onderdeel duurt hooguit een paar minuten, tussen tolt (eerste onderdeel) en draf (tweede onderdeel) mag hij even stappen, daarna middenstap, wanneer hij dus ook mag stappen, en daarna nog ik dacht iets van anderhalve minuut galopperen. Tussendoor is er dus gelegenheid om te mesten. Maar die mest is er van te voren denk ik al wel uit ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:58

ben het helemaal met HC eens.

Lriissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:54

Vind het ook niet toegestaan om dat te doen.
Tik op de kont oke maar niet tussen de oren.
Lastig pakketje waar je nu inzit maar ik vind eigenlijk wel dat je het tegen de eigenaar moet zeggen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:10

Ik blijf mijn been er aan houden stoppen ze, tja jammer, volgende keer nog een kans! ;) Maar ze moeten van mij wel leren door te lopen "tijdens" het gaan... Maar wel op een rustige manier... Het is nu eenmaal natuur, dat helpt niet omdat er uit te slaan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:31

Ik vind dat dus echt niet kunnen .
Paard denkt dattie zn hoofd stoot ofzo ? Dattie nog durft te poepen .

IlseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:19

Ik straf ze nooit als ze niet door willen lopen.
Ik tik alleen even met mijn benen, als die niet luisterd met mijn zweep.
En als die niet gaat dan doe ik er voor de rest niks mee.
Maar ik tik hem vooral omdat ik dat zelf af en toe niet hoor heb waarom die stopt.
Dan gaat hij met zijn hoofd helemaal naar beneden dus daarom tip ik hem dan een beetje.
Maar ik bedoel maar, wij lopen ook niet onder t poepen. :+