fjord bitloos AdB methode

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:40

Cinnepin schreef:
volgens mij was de reactie ook niet naar JOU bedoeld maar naar een ander ;)

Dat neemt niet weg dat ik er niet op mag reageren, je wilde zelf geen discussies tussen 2 dezelfde mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:40

ik wilz elf ook niet alles in 1 keer :) ik wil stapje voor stapje, beest is nog geen 6 jaar :P die heeft nog jaren om te leren Net als ik :P
Dus hoeft ook niet in 1 les ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:41

geerke schreef:
o.k...duidelijk....dan blijf je toch zo rijden?
Het is jouw peerd,dus jij bent de baas.....maar vraag dan ook niet wat we er van vinden.
Oja,rijd er weleens iemand anders op?
Loopt ze dan hetzelfde?

jahoor er rijden er zat anderen op, en dan loopt ze net zo ja :)

19LindA83

De mijne is 4 jaar en net 5 maanden onder het zadel, maar die loopt echt al wel heel anders dan dit 6 jarige dier

Anoniem

19LindA83 schreef:
Alleen een kundig instructrice is niet genoeg, daarnaast moet je ook een kundig en consequente ruiter hebben, die zelf in balans is zodat ze dit ook op haar paard over kan brengen.

Daarnaast doet een niet kundig ruiter nog veel meer kwaad dan welke hulpteugel dan ook

en jij bent zeker kundig geboren! Van leren kom je verder, eb ik ben dus nog in de leer ;) en neej ik ebn niet als perfecte ruiter geboren helaas

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:42

Waarom zou een hulpteugel nodig moeten zijn, als het zonder kan?
Jammer dan dat het maar wat langer duurt, maar dan hou je tenminste rekening met het paard.
Pharagilke, ik denk dus ook niet dat een hulpteugel echt goed gebruikt KAN worden.
Want het is iets wat je anders moet oplossen en niet moet verdoemen.

Cinnepin dat zeg ik ook nergens, maar je weet nu helemaal niet of je paard ergens vast zit, en dan komt er ook echt geen vooruitgang in.

19Linda83: Ah dus jij bent direct als kundig ruiter geboren! :D Helemaal top maar de meeste mensen moeten het toch echt leren :+

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:42

Jou fjord zal inderdaad moeite hebben met de rollkur, maar niemand heeft gezegd dat je dat moet doen ;). Het is alleen wel belangrijk dat ze ook de spier die over de hele rug en hals loopt aanspant (ben de naam even kwijt). Dan pas kan je spreken van goed rug gebruik. Op de foto van Kiwiko kun je dat mooi zien.

Dit zijn geen verwijten. Zelf heb ik er ook nog genoeg moeite mee, alleen kan ik wel tegen kritiek en ben ik bereid er wat mee te doen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:43

Hier ook een dikke nek.... dier is hier net 4 a 5 maanden onder het zadel....... en als je je afvraagt wat ik met mijn binnen hand doe :D ik gaf haar net een kriebel over dr hals omdat ze zo braaf in de luistermodus stond

Afbeelding

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:44

Weet je cinnepin... Neem gewoon rustig de tijd om te leren... Besteed aandacht aan de acherhand te activeren, praat er met een intructrice over...

En plaats binnen een half jaar nog eens een topic om te laten zien hoe je gegroeid bent!

Succes :j.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:44

Maar je kunt alleen wat leren als je ook wat aannneemt en niet alles in de wind slaat... Je opent een topic in HAW en vervolgens mag je geen advies geven want ze weet zelf wel hoe haar paard loopt en daarbij heeft ze een instructrice die alles veel beter weet.
Open dan geen topic.
En nee ik ben niet kundig geboren, heb ik ook nergens beweerd, maar ik neem wel dingen aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:45

Kiwkio dit is mijn haw topic volgens mij is t niet toegestaan zelf foto's te gaan plaatsen, ookal ebdoel je t goed! Ik vind dit eerder een discussie topoic dan een haw topic heb ookal getemt!

Overigens vind ik die haf ook op de voorhand vallen en een ingeknikte nek hebben :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:45

over het algemeen moeten juist jonge paarden makkelijk nageefelijk te rijden zijn....daar is nog niet zoveel fout bij gegaan(hoop je...)
Het verbaasd mij dat ze zo jong is en z'on plank in haar nek heeft....als het nu een manege paard van 15 was geweest die al 12 jaar verkeerd liep was het wat anders...maar z'on jong beestje ....dat vind ik dus vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:46

19LindA83 schreef:
Maar je kunt alleen wat leren als je ook wat aannneemt en niet alles in de wind slaat... Je opent een topic in HAW en vervolgens mag je geen advies geven want ze weet zelf wel hoe haar paard loopt en daarbij heeft ze een instructrice die alles veel beter weet.
Open dan geen topic.
En nee ik ben niet kundig geboren, heb ik ook nergens beweerd, maar ik neem wel dingen aan..

als je even terug leest zie je ook dat ikz at dingen heb aangenomen ;) en zelfs al met dingen aan de slag ben gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:46

Een ingeknikte nek? Leg dat eens uit? (ook ik ben nooit te oud om te leren :D )

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:47

suleilitha schreef:
Een ingeknikte nek? Leg dat eens uit? (ook ik ben nooit te oud om te leren :D )

Daar ben ik idd ook benieuwd naar!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:48

Cinnepin schreef:
Kiwkio dit is mijn haw topic volgens mij is t niet toegestaan zelf foto's te gaan plaatsen, ookal ebdoel je t goed! Ik vind dit eerder een discussie topoic dan een haw topic heb ookal getemt!

Overigens vind ik die haf ook op de voorhand vallen en een ingeknikte nek hebben :)

Flauw zeg, die foto's zijn bedoeld om jou wat te laten zien.
Die haflinger mag van mij ook nog iets actiever maar een ingeknikte nek zie ik niet...plus dat ie z'n buik spieren aanspant, dus volgens jou redenatie loopt dit beest de sterren van de hemel!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:48

Ik zie ook geen ingeknikte nek, alleen een soepel paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:49

lindake schreef:
Weet je Gast9373... Neem gewoon rustig de tijd om te leren... Besteed aandacht aan de acherhand te activeren, praat er met een intructrice over...

En plaats binnen een half jaar nog eens een topic om te laten zien hoe je gegroeid bent!

Succes :j.

Ik neem ook idd rustig de tijd om te leren, het hoeft niet allemaal snel snel snel! En ik doe mijn uiterste best! Ik werk er keihard aan! Mijn paard is mn alles :P
Daarom heb ik ook weer les sinds kort ( eerstw as t helemaal een bagger bende :+ ) Alleen dnek ik niet dat ik nog vervorlg foto's in een haw topic plaats ( hoogstens in mn profiel ) Dit omdat er gewoon weg niet geluisterd word, zelf foto's gaan plaatsen mod aanwijzingen negeerd word met modder gegooit word dat een spier een vet rol is etc etc Ik heb dara geen zin meer in!

Mensen die wel nuttig commentaar hebben gegeven wil ik hiermee ook vriendelijk bedanken en ik ga er mee aan de slag! Mijn profiel word regelmatig bijgewerkt dus daar kan gekeken worden voor updates :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:49

die haf loopt gewoon zoals het hoort,prima hoofd/hals houding,zoals ze die tijdens wedstrijden graag zien....bij trainen word er meestal lager ingesteld...maar nog geen valse knik...zolang het hoofd recht blijft is het prima...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:50

Laulau1986 schreef:
Anoniem schreef:

Flauw zeg, die foto's zijn bedoeld om jou wat te laten zien.
Die haflinger mag van mij ook nog iets actiever maar een ingeknikte nek zie ik niet...plus dat ie z'n buik spieren aanspant, dus volgens jou redenatie loopt dit beest de sterren van de hemel!

ja ga ook maar woorden verdraaien, mensen zo heb ik er geen zin meer in! T zal niet lang duren voor dit topic op slot gaat!
Woordne worden verdaaid enw eet ik t wat, ik ben er klaar mee

Laulau1986

Re: fjord bitloos AdB methode

Hoezo woorden verdraaien?

KiWiKo

cin, het is alleen als voorbeeld bedoeld om de woorden die mensen hier typen misschien visueel duidelijker te maken.

als jij deze haf op de voorhand vind vallen, waarom zie je dat dan niet bij je eigen foto's....... want deze haf valt niet op de voorhand :)

je ziet een verbinding van de staartwortel tot het hoofd..... een duidelijke vloeiende dragende verbinding........ en die moet jij ook gaan krijgen bij jouw paard....

en dan een kleine toevoeging......... zo ziet een buikspier in training eruit :)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:51

Dit zei je in je vorige topic ook al,
En volgens mij luister je zelf niet, en ken je de regels niet helemaal, er wordt juist van ons verwacht dat we tips en adviezen geven, dat het uitmond in een discussie komt omdat je zelf alles tegen spreekt.

_Christine

Re: fjord bitloos AdB methode

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:52

Ik ben nog steeds benieuwd waaromd ie haflinger volgens jou fout loopt?

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:53

KiWiKo schreef:
je ziet een verbinding van de staartwortel tot het hoofd..... een duidelijke vloeiende dragende verbinding........ en die moet jij ook gaan krijgen bij jouw paard....

Dat bedoelde ik een paar posts terug ook uit te leggen. Weet jij nog hoe die spier heet die van voor naar achter loopt? dan kan de TS het opzoeken misschien ter verduidelijking!