Wat doen jullie als je paard ervan door gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Re: Wat doen jullie als je paard ervan door gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:56

ik heb wel eens gehoord dat een paard bitloos sneller stopt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:05

pebbels75 schreef:
Ik lees hier eigenlijk alleen maar voltes, wij zetten ze indien ze in de bak gereden worden in de hoek stil. Gewoon flink de hoek insturen met been, dan stoppen ze altijd!

Dan heb je brave paarden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:07

Paardje_13 schreef:

mijn ervaring is anders, daarom rij ik nu weer met bit ;)
over een tijdje als ik weer meer gereden heb dan gaan we weer bitloos :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:12

mirgino schreef:
Paardje_13 schreef:

mijn ervaring is anders, daarom rij ik nu weer met bit ;)
over een tijdje als ik weer meer gereden heb dan gaan we weer bitloos :D

:') zo droog! :')

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:14

Ik probeer te blijven zitten en ondertussen met stemhulpen m terug te nemen, ook met mijn zit natuurlijk maar als ie aan t bokken is kan je niks doen met je zithulpen _O-

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:18

Mijn eerste reactie is zitten blijven, daarna stuur ik hem op de volte. Dan als hij iets rustiger is laat ik hem flink doorgalloperen. Dan is het gauw over, want als het mag, is het niet meer leuk ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:19

noekje schreef:
Mijn eerste reactie is zitten blijven, daarna stuur ik hem op de volte. Dan als hij iets rustiger is laat ik hem flink doorgalloperen. Dan is het gauw over, want als het mag, is het niet meer leuk ;)

kijk daar heeft mijn merrie nu ook last van :') Als ik haar dan vooruit dwing omdat ik het beu ben dan wil ze niet meer.......

(zou je ze zo ook dingen die je eigenlijk wel wil kunnen verbieden?)

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:20

Ik heb niet alles gelezen, maar even mijn reactie: als het echt heftig is: dan val ik eraf!! Mijn paard draait nl eerst 180 graden vóórdat ze gaat! En ja, mijn zit is mmmmm.....

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:25

uhmmm voor dat ik elke week viel gewoon naar achteren leunen en dan zo hard je kan in z'n mondje trekken(best wel sneu maar ja!)

en de rest van de keren er af vallen of over z'n schouder naar voren leunen en dan je benen op de grond zetten dan staat hij stil met een verbaasd koppie best melig

PS. dit vertel ik uit ervaring:P

Marrloess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:30

Maar wat doen jullie dan als je in de bak met meerdere paarden rijdt, die allemaal aan het klieren zijn? Dus die allemaal flink het gas erop hebben zonder dat ze echt geschrokken zijn, zich onderling lopen op te fokken en bokken naar elkaar en de ruiters allemaal proberen de boel weer onder controle te krijgen? Had vandaag zo'n rit.. en dat terwijl we allemaal toch al behoorlijk kunnen rijden en paarden onder controle kunnen houden (dachten we dus.. |( )

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:35

Ligt eraan waar :D
In het bos probeer ik haar hoofd om te trekken, en in combinatie met stemhulpen lukt dat meestal wel :D
In de bak gewoon op de volte 'trekken' tot een normale galop, en dan weer doorgalloperen. Dan vinden ze het niet zo leuk meer :D

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:36

Marrloess schreef:
Maar wat doen jullie dan als je in de bak met meerdere paarden rijdt, die allemaal aan het klieren zijn? Dus die allemaal flink het gas erop hebben zonder dat ze echt geschrokken zijn, zich onderling lopen op te fokken en bokken naar elkaar en de ruiters allemaal proberen de boel weer onder controle te krijgen? Had vandaag zo'n rit.. en dat terwijl we allemaal toch al behoorlijk kunnen rijden en paarden onder controle kunnen houden (dachten we dus.. |( )

Aandacht bij jou houden. Moeilijke oefeningen vragen, veel overgangen en figuren rijden en een zweep.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:56

mijn shet flikt me dat haast nooit.
het is 2x gebeurt. ik heb hem toen lekker met z'n neus tegen de bakrand aangezet. (voor de bakrand remde hij dus plotseling, ik vloog bijna over z'n nek heen)