Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

virgin_lady schreef:Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.

Ik denk dat dit een beetje dromenland is! Je kunt beter in kleine stapjes denken... Eerst de B uit op weg naar de L1 en dan verder kijken.
Engels of Arabisch? Ik heb zelf een arabisch volbloed en natuurlijk is die ook wel eens gespannen tijdens het rijden en wil dan zijn rug vastzetten, juist aan mij om te zorgen dat hij ontspannen gaat lopen en uiteindelijk zijn rug loslaat. Als je gaat lopen trekken dan gaat hij alleen maar harder en gespannener lopen. De kunst is om juist een los te laten en hem je handen op te laten zoeken en op die manier een prettige verbinding te houden in zijn mond. Ik zou toch kijken om de hack eraf te halen en desnoods even tijdelijk bitloos te rijden of toch weer met een normaal trensje te gaan rijden als dat nu weer kan. Verder misschien op zoek naar een andere instructrice
virgin_lady schreef:ik doe opleiding voor instructeur paardensport
virgin_lady schreef:k heb wel wedstrijden gereden.
virgin_lady schreef:Ik zal de foto's eens laten zien.
Ik vind het met de vos er wel goed uit zien. De pony heeft al hoog gelopen dus die kan het wel. Rijd er nog niet zo heel lang mee maar volgens de mensen op stal kon het bij M niveau wel begonnen worden. Al train ik dat in mijn les niet altijd.
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden. Die wil dus steeds hard en als je hem inhoud dan gaat hij lopen zwiepen en pissig doen. De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.
Als ik ze vergelijk vind ik wel dat de schimmel van achter erg kort loopt en de vos veel ruimer.
virgin_lady schreef:ik doe opleiding voor instructeur paardensport
ik heb wel wedstrijden gereden. niet met de vos want die rijd ik nog niet zo heel lang. wil er ook mee in de B starten maar dus wel vooruit trainen en vind die eigenlijk wel goed gaan al zeg ik het zelf. deze pony loopt lekker en gaat eigenlijk wel hard vooruit.
zal binnenkort weer nieuwe maken.
die van de schimmel is alweer van een tijd geleden trouwens.
Maar ik ga kijken of de hack eraf kan.

ChantalSmook schreef:beetje jammer dat ts niet reageert op de reacties.. wat vind je er zelf van ts?

) grapje...
virgin_lady schreef:Hier even een foto dat het niet echt zo dicht bij zijn oog zit.
Hij moest met hackamore omdat die er altijd in zit de laatste tijd vanwege hij het bit niet inkan. Heeft een tandprobleem gehad.
Zam schreef:Voor mijn idee zitten er 2 verschillende ruiters op de paarden ....