De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:26

Ik heb basisi van ORUN gedaan en daar heb ik wel leren zien dat dit rijden van jou niet het juiste rijden is. Dat dier is onwijs gespannen! Hij rijd niet verzameld maar opgekropt etc.
Ik zou onmiddelijk daar weg gaan want zo leer jij alles fout aan! En straks leer jij jou ruitertjes alles weer fout aan.

AnneOmie

virgin_lady schreef:
Mij is door de instructeur die ik bij de schimmel heb verteld dat ieder gezond paard binnen een jaar naar het Z te rijden is. Vandaar dat ik ook graag het voor elkaar krijg in een jaartje en ik 3 x per week les.

Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat ik ook maar weer eens ga starten en dan ben ik ook vast binnen 1 jaar Z Tong uitsteken Ik denk dat dit een beetje dromenland is! Je kunt beter in kleine stapjes denken... Eerst de B uit op weg naar de L1 en dan verder kijken.

Verder sluit ik mij aan bij de rest van het commentaar. Ik vind de schimmel op de foto veel te veel spanning in zijn lijf hebben. De hack zit niet goed en jij houdt de teugels veel te strak, dat arme paard zal wel heel veel pijn in zijn neus hebben! De springfoto vind ik er ook heel erg naar uitzien... echt een soort van gedwongen houding van het paard. Juist boven de hindernis heeft hij meer ruimte nodig en moet je meer meegeven met het handen.

Je zei in 1 van je 1e posts dat het een volbloed is Verward Engels of Arabisch? Ik heb zelf een arabisch volbloed en natuurlijk is die ook wel eens gespannen tijdens het rijden en wil dan zijn rug vastzetten, juist aan mij om te zorgen dat hij ontspannen gaat lopen en uiteindelijk zijn rug loslaat. Als je gaat lopen trekken dan gaat hij alleen maar harder en gespannener lopen. De kunst is om juist een los te laten en hem je handen op te laten zoeken en op die manier een prettige verbinding te houden in zijn mond. Ik zou toch kijken om de hack eraf te halen en desnoods even tijdelijk bitloos te rijden of toch weer met een normaal trensje te gaan rijden als dat nu weer kan. Verder misschien op zoek naar een andere instructrice Verward

Heel veel succes met je dromen en doe het rustig aan (voor het paard) want je bent er nog lang niet... stapje voor stapje en dan kom je er wel Lachen

Steenbok12

beetje jammer dat ts niet reageert op de reacties.. wat vind je er zelf van ts?

Kymalin

virgin_lady schreef:
ik doe opleiding voor instructeur paardensport

Waar en bij wie???
i
virgin_lady schreef:
k heb wel wedstrijden gereden.

En op welk niveau?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:27

Vind het vooral bizar dat je een "instructeur" die je zulke onzin aanpraat weet je hoe weinig mensen er zijn dit binnen een jaar Z niveau kunnen bereiken! Die personen hebben vaak al jaren ervaring van pony's tot paarden.
Neem je al het commentaar serieus wat er wordt gegeven of heb je zoiets van nou t zal allemaal wel??
Ben ook zeker geen pro maar iedere ruiter kan zien dat dit niet de manier is om een fijn paard onder je kont te krijgen...

verania

virgin_lady schreef:
Ik zal de foto's eens laten zien.
Ik vind het met de vos er wel goed uit zien. De pony heeft al hoog gelopen dus die kan het wel. Rijd er nog niet zo heel lang mee maar volgens de mensen op stal kon het bij M niveau wel begonnen worden. Al train ik dat in mijn les niet altijd.
De schimmel is wat minder dat is meer een gevecht dan lekker rijden. Die wil dus steeds hard en als je hem inhoud dan gaat hij lopen zwiepen en pissig doen. De oprichting heb ik niet echt veel verstand van maar het kan natuurlijk beter.
Als ik ze vergelijk vind ik wel dat de schimmel van achter erg kort loopt en de vos veel ruimer.

dat korte lopen is ook niet zo gek aangezien het aangesnoerd wordje geeft hem geen ruimte om te lopen, je draagt hem eerder.

de schimmel moet je op zijn eigen benen laten lopen, hij moet jouw dragen

laat los en je zal zien dat de schimmel ruimer gaat lopen.

Irma_Maandag

Toegegeven; NIET werken aan zaken waar je niets van weet, of niet aan toe bent. Maar in je openingspost was je er nog zeker van dat je goed bezig was. Nu al minder; dàt is een kleine start van zelfkennis en inzicht. Vandaaruit kun je redelijke doelen gaan stellen waar je op een goede manier naar toe kunt werken. Houd die doelen klein, zoals;
Ik wil dat mijn schimmel eerst ontspannen en over de rug loopt voordat ik ermee ga springen.
Wat is hiervoor nodig: zijn bekkie lekker eerst heel hebben, dàn een goede zit van mij als ruiter (in zijn geheel, dus; hand, been, gewicht enz), ontspanning van mijn paard en ik mag niet trekken als ie hard wil (maar bijv. volte inzetten of op gewicht terug laten komen), niet teveel moeilijke dingen vragen, dus simpel houden, en dan gaan activeren in een juiste prettige, ontspannen houding.

Moet je zien wat er in dit geval allemaal al voor nodig is voordat je ermee aan het springen gaat (dit zouden mijn eigen voorwaarden zijn).

Na al deze stappen, kun je deze gaan toepassen in het springen. Begin laag, met in-uitjes en balken. Gaat dit braaf, dan kun je eens meer proberen enz, enz, enz,enz... en dan spring je misschien eens lekker een B-parcours rond.
Als je eenmaal zover bent, gebaseerd op een goede basis, dan zul je zien dat je ook echt vooruit zult gaan. Sla je de basis over, dan loop je vast en bereik je je doel nooit.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 03-09-08 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:28

virgin_lady schreef:
ik doe opleiding voor instructeur paardensport
ik heb wel wedstrijden gereden. niet met de vos want die rijd ik nog niet zo heel lang. wil er ook mee in de B starten maar dus wel vooruit trainen en vind die eigenlijk wel goed gaan al zeg ik het zelf. deze pony loopt lekker en gaat eigenlijk wel hard vooruit.
zal binnenkort weer nieuwe maken.
die van de schimmel is alweer van een tijd geleden trouwens.
Maar ik ga kijken of de hack eraf kan.

Dus jij vind dus eigenlijk de basis niet belangrijk?
De basis bij die schimmel is op deze foto's echt ver te zoeken, doe dat eerst geloof mij dit is niet winstwaardig in de B ook al loopt die opgericht naar jou idee, dat loopt die niet hij loopt gewoon zijn rug weg te drukken.
Ga echt eerst de basis oefenen dan pas denken aan verdere oefeningen in de B heb je nog niet aan al die oefeningen van het M enz.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:29

ChantalSmook schreef:
beetje jammer dat ts niet reageert op de reacties.. wat vind je er zelf van ts?

Lees dan gewoon mijn reacties want heb gewoon antwoord gegeven hoor

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:29

Welk niveo doe je nou en welke school?? waar etc

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:30

@ Virgin (ook in het rijden Knipoog) grapje...

Aangezien, wellicht ook vele bokkers met mij, veel moeite moeten doen en een lange weg vooraf moeten afleggen om uberhaupt maar aan een opleiding te kunnen deelnemen zou ik toch heeeel erg graag de naam van de opleiding willen weten en waar deze zich bevind...

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:31

ja welke school is het, welke opleiding precies en waar is deze school.. en welk niveau heb je dan wel gestart??

lovelucydan

sorry mensen maar ik geloof steeds minder van dit verhaal.
hoe oud zal dit meisje zijn(komt bij mij vrij jong over)

opgeheven

ik ben benieuwd......Lachen

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:32

Voor mijn idee zitten er 2 verschillende ruiters op de paarden ....

GeeskeP

Re: De traning op weg naar ze Z-ZZ

virgin_lady schreef:
Hier even een foto dat het niet echt zo dicht bij zijn oog zit.
Afbeelding
Hij moest met hackamore omdat die er altijd in zit de laatste tijd vanwege hij het bit niet inkan. Heeft een tandprobleem gehad.

Zit er ook een gebruiksaanwijzing bij?? Want dan zou ik die maar eens goed door gaan lezen..

hns

Denk liever niet aan de Z meid maar ga eerst eens lekker in de B rijden. Ook al heb je een M-paard onder je kont dat betekent nog lang niet dat je M kunt rijden.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:34

Zam schreef:
Voor mijn idee zitten er 2 verschillende ruiters op de paarden ....

nee dat idee heb ik niet... en over de leeftijd van de ruiter ze ziet er niet echt jong uit minstens 17/18 denk ik maar ja schijn bedriegt nog wel eens Knipoog

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 12:35

hoezo veel moeite voor moeten doen ? zelfs deurne kan gewoon iedereen gaan doen als ie da wil hoor. wordt iedereen aangenomen.

heb op de manege wedstrijden gereden en daarna mocht ik B en L1 gaan starten maar heb dit toen niet meer gedaan. de pony paste ik niet meer op toen.

doe de opleiding Instructeur Paardensport (roc)

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:36

Bedankt voor je antwoord

Caroline1985

Sorry eerste dat in mij op komt is: Voel eens aan je voorhoofd...

Dit ziet er in mijn ogen totaal NIET ontspannen uit!!!!!!
En die Hack is veels te streng op de manier zoals jij die hier gebruikt... Arm dier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou inderdaad lekker andere instructie gaan zoeken, als wat jij zegt waar is!!!

Good luck, you will need it!

MarliesV

Zag dat je van plan bent om te kijken of de hack er af kan. Gewoon direct doen hoor, dit is zielig voor je paardje en je maakt het alleen maar erger voor hem en jezelf. Andere optoming evt eerst bitloos ivm tandproblemen is prima maar geen hack als hij niet ontspannen kan lopen.

Ben je ook van plan om een andere instructrice te zoeken? Ik weet niet of deze een opleiding heeft, dat is me niet duidelijk.

Ik snap dat je graag op niveau wilt rijden met je paardjes. Maar ga maar eerst toch terug naar de basis. Als je samen ontspannen kunt rijden kan je dan wel het niveau uitbereiden.

Ik weet niet of dit je eigen paardjes zijn of van een ander? Als ze van iemand anders zijn kan die je dan niet helpen want ik denk niet dat ze altijd zo gelopen hebben toch?

De vos ziet er idd beter uit dan de schimmel qua rijden maar ook daar mis ik vooral dat stuk ontspanning.

Ik hoop dat je wat kunt met de tips van de andere bokkers en dat je een keer nieuwe foto's kunt maken om te laten zien hoe het gaat.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:37

Krijg je bij die opleiding dan zelf geen les? Lijkt me namelijk niet geheel overbodig..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:38

Daar heeft ze gelijk in, dat iedereen zo wordt toegelaten.
Mijn zus doet ook een soortgelijke opleiding, en daar zaten ook een stel mafkezen op.
Nou moet ik erbij vertellen dat meer dan de helft is gestopt nu.

Dat soort opleidingen zijn veel te veel gericht op zieltjes binnenhalen.
Ze zouden talentloze mensen juist tegen zichzelf moeten beschermen, want die zullen later ook nooit meer worden dan een voetveeg.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:39

Nou volgens mij wordt je voor Deurne ook niet zomaar hup aangenomen hoor...
En leuk wedstrijden rijden op de manege maar "echt" starten is wel even wat anders.
Maaaar anyway volgens mij ben je nogal overtuigd van je eigen kunnen dus veel succes met rijden en je opleiding ik hoop voor je dat je Anky 2 wordt Lachen