stap, draf of toch liever galop??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Farolover

Re: stap, draf of toch liever galop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:27

Galop, Zeker weten Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:45

Om mijn verzorgpaard fijn los te maken is draf het beste. Na de eerste draf galoppeert en draaft ze ook fijn. Maar de draf blijft toch de beste gang Ja

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:51

Stap vind ik het makkelijkst (voor zover paardrijden makkelijk kan zijn) en galop het moeilijkst

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:58

Stap en draf vind ik het makkelijkts. In galop ben ik zo druk bezig met mijn evenwicht dat ik moeilijk (en soms helemaal niet) aan sturen toe kom. En dat vind ik dan weer eng. Zodat ik gespannen ben en mijn rug recht hou als ik ga aangalopperen. Dan denkt een braaf paard weer "aha, stilstaan" of hij gaat dravend verder. Zucht. En een minder braaf paard gaat doen wat hij het leukst vindt, in de bak is dat meestal stilstaan op het midden, maar hoeken afsnijden is een goede tweede.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 01:26

Hangt nogal af van het paard. Bij mijn eigen Fjord is de galop heerlijk, zij heeft vrij vlakke gangen. Op mijn lespaard (met tuigerbloed) die heel hoog opgooit in zowel draf als galop is dus stap de prettigste gang. Hoewel draf met lichtrijden ook nog goed te doen is. Doorzitten en galop is bij hem echt heel moeilijk, velen zijn er zowiezo al verbaasd over dat ik netjes blijf zitten en niet zit te "bonken" in het zadel.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:35

Mijn NRPS:Galop
Mijn Paintlinger Draf (heeeeerlijke jog).. daarop kan je heerlijk doorzitten zonder enige moeite

Iriis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:10

Meestal vind ik stap het lekkerst zitten maar galop is ook wel lekker als het lekker meezit! Draf is soms wel eritant met dat lichtrijden;) Maar eigenlijk vind ik eht alledrie wel lekker zitten!:P

XsteefX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:17

galop Haha! ! ik heb geen moeite met de andere gangen maar galop vind ik meestal het lekkerst zitten, ik houd van lekker crossen Knipoog

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:24

is erg verschillend per paard. Galop vind ik over het algemeen het lekkerst zitten. Bij langzaam draven vind ik doorzitten ook lekker zitten, maar bij sneller draven lukt het voor geen meter en lijk ik wel een stuiterbal. Heb meestal les op een tuiger en die gooien dan gewoon te hoog op.

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:28

ik vind doorzitten in draf lekker zitten, met een rustig drafje.
heb ik voor m'n gevoel alles goed onder controle haha Knipoog stap vind ik ook fijn, lekker rustig. Galop vind ik de leukste gang, en ook erg fijn zitten! Lachen Het is voor iedereen denk ik verschillend wat voor gang die het fijnste vind..

Evatjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:26

Ik doe het liefst draf en dan wel doorzitten.
Galop heb ik een hekel aan, maar daar moet nog aan gewerkt worden.

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:25

verzamelde draf vind ik moeilijkste, stap het makkelijkste!

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:32

Ik vind het allemaal wel wat hebben, kan niet goed kiezen... Stap is lekker ontspannend, draf is niet te snel maar gaat toch lekker vooruit (ik kies wel voor lichtrijden, doorzitten is niet mijn sterkste kant) en galop daar ga je echt van vliegen hé Knipoog maar het is wel de moeilijkste gang om te sturen enz.

Mijn verzorgpaard geeft de voorkeur aan verzamelde stap (en dan wel héééél verzameld Tong uitsteken ) of zo'n snelle friezendraf Haha! galop is niet haar sterkste kant...

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:36

Verschilt totaal per paard. Wel heb ik vanmiddag besloten dat mijn draver de lekkerste galop heeft (samen met een Anda die ik reed) tot nog toe meegemaakt! Achterstevoren, ondersteboven, binnenstebuiten (kan dat? hihi Tong uitsteken) kun je er nog op blijven zitten.

Toch gaat mijn voorkeur meestal uit naar draf. Lekker doordraven en lichtrijden. Dan rijd je samen en is lang vol te houden. Lachen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:38

Stap is het makkelijkst, draf; mijn paard is bij uitstek een draver. Als hij goed op conditie is kan hij dat uren volhouden op een rustige stabiele manier. Verzameling in draf begint te komen. Lichtrijden of doorrijden maakt mij niet zoveel uit.
Galop vind ik, en Bart ook, verreweg het moeilijkst. Hij heeft een lastige galop om uit te zitten, en strekt zich het liefst helemaal uit. Ik heb hem nog nooit verzameld gekregen. Lachen
Daarentegen gallopeerd hij wel lekker met barebackpad, omdat hij wel vlak is in zijn gang.

_Jeanetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:40

een goede stap is vaak toch wel het moeilijkst. Ik vind doorzitten in draf het fijnste en soms ook wel een lekker voorwaartse galop Pling

anita26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:52

bij mij is galop de moeilijkste gang.Dit komt omdat mijn paard het gewoon heel moeilijk vind om haar balans soms nog te vinden.
Stap en draf gaat goed.
Vaak is stap bij paarden ook een moeilijke gang.
Hier moeten ze namelijk goed overstappen. Dus geen kleine, korte passen maken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:14

bij mijn vaste paard vind ik de draf de fijnste gang, hoewel.. de galop heerlijk is als ie goed los is
maar daar heb ik nog altijd vrij veel moeite mee ( met m lekker los krijgen en over zn rug laten lopen), dus wanneer ik dan aangallopeer is het nogal ongecontroleerd meestal.

in de stap vind ik het zeer moeilijk om zn aandacht erbij te houden.
ik merk bijvoorbeeld in de carrousel als we even een tijdje achter elkaar stappen dat ie zn concentratie verliest, en dat is dan moeilijk om die weer terug te krijgen.

de draf vind ik de makkelijkste gang. wel lichtrijden.. doorzitten hou ik niet lang vol door zn grote bewegingen ^^

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:23

De fries waarmee ik les rij, vindt galop nog t moeilijkst.
Ze springt nog heel moeilijk aan, en vooral op onbekend terrein.
Dan springt ze namelijk niet eens aan.. Maar het gaat al steeds beter!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:07

Draf vind ik het makkelijkst en het leukst. Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:24

Tolten vind ik het makkelijkste Tong uitsteken

Daarna galop, daarna stap, daarna draf.. Vind alles wel fijn eigenlijk Lachen

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:39

Citaat:
Stap is idd het makkelijkst voor mij.
Dan hoef je eigenlijk gewoon ff nergens aan te denken gewoon lekker stappen! Knipoog
Zelf vind ik lichtrijden in galop best moeilijk, ik kom maar niet in het ritme, doorzitten is veel fijner!

Lichtrijden? Verlichte zit bedoel je denk ik..? Knipoog
Denk toch dat ze lichtrijden bedoelt aangezien ze niet in het 'ritme' komt , ik vind dat ook nog best lastig in de galop maar het gaat wel [/quote]lichtrijden in gallop bestaat niet zover ik weet! (7 jaar paardrijden) in gallop bestaat alleen de verlichte zit maar dat kan je ook in stap en draf doen

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:55

Ik vindt stap echt het makkelijkst, dan zit je gewoon, en gaat mee in het ritme van je paard,
Draf wordt iets moeilijker, lichtrijden vindt ik het gemakkelijkst, doorzitten nog best wel moeilijk!!
EN galop dat vindt ik echt een heerlijke gang!!
Gewoon lekker op je kont blijven zitten, en je gaat dan gewoon zo lekker!!
Jaa dat vindt ik echt de lekkerste gang Knipoog

GRoetjes Alice

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:56

Galop is het lekkerste vind ik. Maar dan ligt het wel weer heel erg op wat voor paard je zit, want bij een hobbelpaard is stap of draf toch het best.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:00

Linkergalop voor mijzelf, op de rechterkant hebben we het probleem dat hij overspringt maar zijn galop zit echt heerlijk. Lovers
Mijn pony vind de rechtergalop het moeilijkst dus, we hebben heel veel problemen met de draf gehad door zijn leeftijd maar nu
hij hier zijn belans in kan houden ben ik er van overtuigd dat de rechtergalop wel goed gaat komen! Haha!