Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:30

Ik ben erg benieuwt bij wie je lest dan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:32

pubelia schreef:
Dan ken je mijn instructrice dus niet.

Dit filmpje is van een 1,5 week ofzo geleden...

Gaat er niet om hoe of wie je instructrice is, maar of ze jouw met jouw problemen kunt helpen....
Maar goed - what ever..... Doei, doei
vooral niks aannemen, want het ligt aan "bokt" Lips are sealed

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:32

@ TS, ik snap je gevoel. Bokt weet het altijd beter, en helemaal als ze vinden dat een ruiter te zwaar is voor een pony.
Maar ik heb het topic doorgelezen en ik zie ook een hoop goede tips die niets met gewicht te maken hebben, maar puur rijtechnisch zijn. Deze veeg je ook van tafel. Neem deze ook op, en niet elke bokker over 1 kam scheren.

Nu het rijtechnische gedeelte. Ik vind dat je een erg leuk paard hebt. Je pony mag wat meer van achter naar voren gereden worden, ookal is ze dan drammerig, hou je handen voor en drijf met je kuit tegen je hand aan. Verder met je handen bewegingen naar de mond toe maken, ipv van de mond af. Een ophouding geven moet altijd wel eens, maar dan weer hand voor en met de mond mee bewegen naar voren.
Dit zal echt niet in 1 x goed gaan, maar als je dit vol houdt, gaat het drammerige er ook uit. (geloof me, ik heb de queen van drammen in mijn bezig, haha)
Succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:37

Sorry hoor maar als ik van iemand een pb krijg dat ik mijn paard mishandel en dat als ze de DB op me af stuurt mijn paard afpakken vinden jullie dat dan normaal.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:37

pubelia schreef:
Dan ken je mijn instructrice dus niet.

Dit filmpje is van een 1,5 week ofzo geleden...

Bedankt voor je antwoordt.
Ik blijf er wel bij dat ik de foto's minder prettig vind om naar te kijken dan het filmpje.
In het filmpje zie je dat je niet teveel druk op de teugels heb wat bij de foto's wel zo is.
Ik hoop dat je zo verder gaat zoals je bezig was op het filmpje, want hier zie je duidelijk dat hij af en toe jou hand opzoekt en jij hem hiervoor ook genoeg ruimte geef.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:38

pubelia schreef:
Sorry hoor maar als ik van iemand een pb krijg dat ik mijn paard mishandel en dat als ze de DB op me af stuurt mijn paard afpakken vinden jullie dat dan normaal.

Waarom heb je niet gewoon schijt aan dat soort mensen?
Jij weet toch beter!
Laat ze de DB maar sturen, denk je dat die hier wat aan doen?

Edit: Dit is juist wat ze willen. Jou op stang jagen met die PB's

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:40

Omdat mij dat soort dingen pijn doen. Ik rij ook vaak zo als op het filmpje. Ik had een filmpje gemaakt van mij op buitenrit vandaag. Staat in een ander topic! maar ga ik hier niet planten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:40

Ik dacht dat het filmpje ouder was.

Op het filmpje zie ik duidelijk heel veel balansstoringen van jou, die de pony belemmeren in zijn gaan.
En ik vind het helemaal storend dat je op het verkeerde been lichtrijd. Ze hebben niet voor niks uitgevonden dat je op het buitenvoorbeen moet lichtrijden Knipoog

Al met al denk ik dat je jezelf te hoog inschat , niet gemeen bedoeld, maar dat verklaard wel jouw felle reacties.

En ik ben overigens best bereid om samen met wat andere bokkers bij jou te komen kijken of het in het echt wellicht meevalt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:41

pubelia schreef:

Nee, dat is zeker niet normaal. Gelijk doorsturen naar de mods die pb. Het is hun taak om dat af te handelen.

Intussen zou ik het prettig vinden als je het ook van 'onze' kant wilt bekijken. Zoals ik eerder al zei heb ik in elk geval de tijd voor je topic genomen en lever ik met de beste bedoelingen commentaar. Ik zie dat andere bokkers dat ook doen - om het voorbeeld van Arjen2 maar weer aan te halen waar je nog steeds niet op hebt gereageerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:43

ik denk ook dat het in het inschattingsvermogen van TS ligt .....

ik bedoel, als nog les zou geven.......... (wat TS doet) dan zou ik in iedergeval GEEN filmpje plaatsen waar ik niet eens op het goede been lichtrij...........

das nou niet echt reclame zegmaar!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:45

pubelia schreef:

Wie zegt dat? Je hebt mij het niet horen zeggen dat ik dat soort dingen normaal vind!
Dit bedoel ik, er zijn zat bokkers die het wel goed bedoelen, scheer niet iedereen over één kam!

Ik snap dat het pijn doet, de opmerkingen. Helemaal zo iets. Want je paard ziet er goed uit, en misschien ben je iets te zwaar voor je haflinger, maar dit is verder niet aan mij om dit te beslissen, het is jou paard, als jij merkt dat je pony er geen last van heeft, dan geloof ik dat.
Maar dit houd niet af dat jij elke tip die rijtechnisch gegeven wordt (waar HAW voor is) ook van tafel veegt.

The_Stig

Ik vind dat je geweldig kan rijden en zie zo niet direct verbeterpunten!!!! Ga zo door hoor!!!!!

laura1987

pubelia schreef:
Omdat mij dat soort dingen pijn doen. Ik rij ook vaak zo als op het filmpje. Ik had een filmpje gemaakt van mij op buitenrit vandaag. Staat in een ander topic! maar ga ik hier niet planten.

Mag ik vragen waarom je die hier niet neer wilt planten?

Edit: Ik heb het filmpje gezien en denk dat ze hier weinig commentaar op kunnen geven.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:47

wendy_x schreef:
het spijt me maar ik vindt het er niet mooi en leuk uitzien Gaaaap
het eerst wat me opviel was een best rank gebouwd paardje voor een haf zijnde , met een stevig persoon erop.
ik vindt de combinatie niet mooi.
je zadel lijkt te klein, beugels te lang, en het lijkt of je je optrekt aan de teugels.

niet aanvallend bedoeld, maar ik vindt het gewoon geen prettig plaatje.
succes!

helemaal met je eens.ik kraak geen mensen met een maatje meer af maar pak wel een paard naar jou bouw en vind haar een beetje te rank. en daar kan ze echt last van gaan krijgen.ik vind het ook geen prettig gezicht

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:49

die pbs moet je maar negeren
Laatst bijgewerkt door dennisje op 13-07-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:49

laura1987 schreef:
pubelia schreef:

Mag ik vragen waarom je die hier niet neer wilt planten?

Edit: Ik heb het filmpje gezien en denk dat ze hier weinig commentaar op kunnen geven.

Heb ik beloofd aan mn vriend. Die het overigens ook neit zo normaal vind dat hier zo gereageert word.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:50

Zie je nu dat je derest van de reacties waar wel gewoon gereageerd wordt, negeert?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:50

Als ik heel eerlijk ben vind ik sommige hier wel hard reageren ja. Maar er zijn er ook heel veel die normale bruikbare tips geven.
Als jij dan een felle reactie geef snap ik dat hun ook zoiets hebben van zoek het uit, ze proberen je namelijk alleen maar te helpen.

Ik heb hier op bokt ook weleens van iemand de topics gevolgd. Zij werd in het begin volledig de grond in geboord maar ging hierna aan het werk met de tips. Nu zie je echt dat zij super vooruit is gegaan in haar rijden en veel complimenten krijgt.
Misschien is het een idee om aan het werk te gaan met de tips en dit in een volgend topic te laten zien? Ik weet zeker dat ze dan anders reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:53

pubelia: Ik heb ook geen reactie van jou gehad op mijn goedbedoelde post. Over de osteopaat etc. Jammer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:55

weet je een maat meer of minder maakt niet uit........... een zware ruiter kan ook rijden.........

Maar ik moet afgaan op wat ik op deze foto's zie, en ik zie een ruiter met een maat meer, die ook nog eens haar paard in de weg zit......... waar vervolgens de schuld bij het paard neergelegd wordt, want het paard is drammerig........

en daar, daar kan ik niet best tegen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:57

Nou ok ik kan ook wel normaal een reactie geven...

Mijn beugels zijn idd te lang. Die zijn op de fotos al een gaatje korter als in het filmpje. Ik raak mijn evenwicht kwijt door datt ik last heb van mn evenwicht door mn hersenbeschadiging. Daardoor valt bij mij het contineu concentreren niet mee! Dus ja ik val af en toe naar voren. Ik ga rekening houden dat ik minder op mn teugels steun, maar voor mijn gevoel doe ik dat niet. Misschien vinden jullie dat mijn zadel te klein is maar voor mij zit die erg fijn. De DA is er bij geweest en die heeft dus ook gekeken toen ik erop zat en de druk werd goed verdeelt. Ook was hier de zadel maker bij.
De DA heeft pas nog mijn paard na gekeken op zn wervels en been werk. Dat was allemaal in orde. ook heeft ze me zien rijden, en die vond dat mijn paardje me makkelijk aan kon.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:58

Lees de charter anders even door Lachen
[/quote] Is dat iemand steeds maar weer de grond in dauwen? Ik ben te dik, ja lees ik weer terug daardoor zit ik mn pony in de weg. En zo gaat het steeds hier. Het word bij mij steeds gesloten door die negative reactie's. Zeg dan gewoon dat ik mijn paard niet waard ben. dat ik maar een dik monster ben. Dat is toch gewoon wat jullie bedoelen. Niemand ziet dat ik wel rekening hou met mn paardje. Niemand ziet dat wij samen het leuk hebben. Nee altijd alleen maar commentaar negatief. Ik kan goed tegen kritiek, maar niet 10 keer het zelfde en het is nog aan mij wat ik er mee doe. Ik geef aan waarom ik wat doe, maar steeds worden de negatieve dingen herhaalt.[/quote]

ik denkt niet dat iedereen jou ziet als een dik monster je hebt nou eenmaal die bouw en ik zelf vind je te zwaar voor die pony. maar als je er goed voor zorgt is er toch niks aan de hand ze ziet er verder goed uit en je rijd verder ook best oke alleen je gewicht zit in de weg en ik denk dat veel mensen zich daaraan storen maar je ebnt niet de enige hoor. maak gewoon plezier met je paardje en zodra je mekrt dat ze er last van krijgt stop je gewoon met rijden ik bedoel het niet aanvallend mischien de andere bokkers wel maar ik denk dat veel mensen je gewoon willen helpen en neem de tips van hun aan en van de rest die echt alleen afzeiken die negeer je maar

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:59

Met je beugels korter krijg je inderdaad al een stuk meer balans.
Misschien is het qua concentratie een tip dat je korte stukken draaft, dit houd jou (en je paard gelijk) actief, waardoor je minder kans heb op "afdwalen"

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:59

Ten eerste, wat een leuke haf. Maar verder wil ik wel eerlijk mijn mening geven. Een haflinger is gewoon een pony. Oké, misschien iets sterker als bijvoorbeeld een New Forres, maar het zijn geen krachtpatsers.
Ik vind dat je er echt niet meer op kan rijden. Je verstoort het balans van het paard omdat hij moeite heeft met het gewicht.
Ik heb echt niets tegen zwaardere mensen, maar ik vind wel dat ze zelf reeel moeten blijven wat betreft het nog kunnen paardrijden. Als ik deze foto's zie en het filmpje is het mij echt duidelijk dat je je pony bezeert.
Misschien is het leuk om hem te beleren voor de kar. Daarin kun je ook dressuurmatig trainen! En als je het leuk vind zelfs wedstrijden rijden!
Maar het verzet wat ik nu zie kan voorkomen worden. Vandaar dat ik het in mijn reactie plaats, ook al is het een gevoelig onderwerp. Ik ben liever eerlijk dan dat ik iets zeg wat eigenlijk slecht is voor je pony.
Ook zie ik een halsverlenger. Het lijkt of het helemaal geen werking heeft. Dat het trekt in zijn mond. Ik denk dat ik die er zou afhalen.

Groetjes Annemiek

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:00

KiWiKo schreef:
weet je een maat meer of minder maakt niet uit........... een zware ruiter kan ook rijden.........

......... waar vervolgens de schuld bij het paard neergelegd wordt, want het paard is drammerig........

Mee eens.
Ik zie in dit topic er veel goede tips en van een beetje kritisch naar jezelf kijken is nog nooit iemand slechter van geworden.

Maar TS vervang de naam renate eens door pubelia,dat waren jaren gelden topics van dezelfde strekking.Drammerig paard en ruiter die een goede instructur had Knipoog