In de wei rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar rijdt jij met dit weer het meest?

In de binnenbak
49 (11%)
In de buitenbak
189 (42%)
In de wei
111 (25%)
in het bos
94 (21%)

Totaal aantal stemmen: 443

Pikeur

Re: In de wei rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:33

In het begin reed ik in de wei, ging echt niet...
Liep het gras kapot, op onregelmatige stukken gaat het allemaal voor geen meter.
Gewoon even hobbelen doe ik nog wel in de wei, maar echt rijden doe ik gewoon in de buitenbak (kwartiertje rijden)

Maar ik vind het geen mishandeling om op de wei te rijden, vraag me af waar ze dat vandaan halen Nagelbijten / Gniffelen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:30

Ik rij om de dag met mijn pony in de wei hoor. Dat is niet waar ze in staan maar gewoon een stuk ernaast. Dat is helemaal vlak en niet te nat bij regen, geen hobbels of kuilen erin.
Dat rijd voor mij beter dan in de bak. Knipoog Omdat het ten eerste veel groter is 2 ha ong, dan de bak!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:34

Bij ons is in de zomer de bak vaak te zwaar en stuift echt heel erg, dus rijden we in het landje naast de bak (waar geen paarden staan) Verder zou ik niet zo snel vaak in een land gaan rijden waar paarden staan, wordt het zo erg vertrapt.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:34

pinuts schreef:
in de wei rijden is wel degelijk gevaarlijk. je ziet kuilen enz minder snel, en ze zijn er meer als in de bak. ik ben een keer met een pony over de kop gegaan (letterlijk, hij lag op zijn rug, en op mij) Vanwege een kuiltje in de wei. Als je toch in de wei gaat rijden, check m dan eerst ff na

Ik denk dat mijn weiland dan toch stukken beter ligt dan de meeste bakken die ik al heb gezien.
Dat zijn meestal pas heuvellandschappen Tong uitsteken

Hier nog iemand die op gras rijdt.
Heb wel een apart stukje om op te werken, ter grootte van een echte bak, want als mijn paard een loopje met mij wil nemen kan ik niks op een ruimte van 2 hectare Haha!
Als je de weide goed onderhoud (slepen, vetten, rollen) dan is er geen enkel probleem.
Als het te nat ligt, rijden we gewoon niet, maar ik moet zeggen; als het bij mij al niet rijdbaar is, zal het bij anderen hun bakken niet beter zijn.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:40

Ik rij ook altijd in de wei, heb helaas geen rijbak, wel een kleine losgooibak (zand) maar is net te klein om fatsoenlijk in te kunnen rijden.
Ik heb in de wei een 40*60 ring met letters Haha! zodat we (mijn dochter en ik) toch kunnen trainen, mijn rijpaard heeft ijzers onder, idd als het gras nat is even uitkijken in de galop, de pony van mijn dochter heeft geen ijzers, gaat prima.

In de winter heb ik wel een probleem, dan kunnen we niet in de wei rijden, is dan te nat en rijden we alles kapot, dan is het in de losgooibak longeren, of paard opladen en naar de binnen manege.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:46

Ligt eraan hoe het weiland eruit ziet?
Op nat gras zou ik ook niet gaan rijden.
Maar ik voel mezelf gewoon veiliger in de bak, of op een pad.
Maar dierenmishandeling? Ja al die prikkende grasspiertjes ook Vork

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:15

In de wei rijden ben ik niet zo'n fan van...
Kunnen soms gaten zitten en als je in de wei gaat
rijden word alles kapot getrapt vooral met dit weer.
Ik rij altijd in de buitenbak, die is meestal wel vrij
droog.