laat er namelijk nooit iemand op... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laat er namelijk nooit iemand op...
Fantastico schreef:Ik nodig degene die wil uit om eens aan mij te laten, hoe Fantast gereden moet worden. Eenmalig aanbodlaat er namelijk nooit iemand op...
.
.
.
)

Ilzjuh schreef:Ik vind je teugels te lang. Maar ben inderdaad van mening dat ze niet korter moeten. Voorlopig nog niet in elk geval.

Dat is altijd lastig om te beoordelen, dus ga er ook niet blind van uit. smeetjoew schreef:Volgens mij is dit een sterk diertje, ofniet?
Ik zou je mee willen geven, om niet teveel aan de mond te zitten. Een paard moet van achter naar voren lopen. Je wil dus de achterhand activeren. Maar allereerst moet het paard op je hulpen reageren. Als 'ie te sterk wordt in de mond, los je het niet op door 'm eens goed naar beneden te 'zagen' en de gaan hangen; maar door overgangen te rijden en 'm goed aan je hulpen te maken. Gewoon overgangen rijden van draf naar stap, naar halthouden naar draf.
Want wat ik aan je foto's zie, is dat het paard achter je been loopt, door je overmatig handgebruik.
Gewoon lekker van achter naar voren laten lopen en dan 'm voorzichtig aan de voorkant wat ronder te maken. Je hoort gewicht in je handen te hebben. In het begin is het bij sommige paarden best veel wat je in je handen krijgt, maar je moet absoluut niet gaan 'zagen' oid om 'm van je hand af te krijgen. Dat is echt niet wat je wil!
Daarbij mogen je teugels wat korter, zodat je je handen vóór je gaat houden.
Succes!
Ohja, tip; neem een paar keer goed les! Dat werkt echt 1000x beter dan tips van mensen die beoordelen adhv een foto.Dat is altijd lastig om te beoordelen, dus ga er ook niet blind van uit.

Dat is voor ieder paard anders, maar niet elk paard moet je laag en diep rijden. 
smeetjoew schreef:Niets, want de druk verander je in principe niet. Je maakt je teugels korter, maar dat wil niet zeggen dat je dan meer gaat hangen! Ze zou haar handen vóor haar lichaam moeten houden. Op schofhoogte ongeveer; want dit zie ik niet overal terug op de foto's.
Wat denk jij dan?
//Edit: Had je post erboven even gelezen en denk dat ik wel weet waar je met die opmerking op doelt; laag en op de voorhand laten denderen om 'm los te krijgen in de rug is ook niet altijd de oplossing hoor.Dat is voor ieder paard anders, maar niet elk paard moet je laag en diep rijden.
En met teugels korter bedoel ik niet gelijk dat z'n kop erop moet... haar teugels zijn gewoon te lang om goed te kunnen ziten.