uk en ik in een dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Re: uk en ik in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:34

Nou moe, als je nog geen complexen over jezelf hebt, dan krijg je die hier op bokt wel! Ik versta die opmerkingen over je gewicht totaal niet, vraag me eigenlijk af of sommige mensen wel de juiste bril dragen...

Maar kom, dit is offtopic (maar tja ik wou het toch even kwijt) ik vind het wél en tof plaatje en ik vind ook wél dat je pony nog gerust bij je past. Dat ie even een dipje heeft, heeft misschien ook gewoon te maken met het feit dat hij mennen weer iets nieuws (en daardoor leuker) vindt.
Probeer veel afwisseling te brengen tijdens het dressuurrijden, misschien ook even terug wat voorwaarts-neerwaarts, of leg weer eens een balkje.

Volgens mij heeft de pony gewoon even iets van 'hé bah werken, ik ga liever op ontdekking met het karretje'.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:35

sweetheart schreef:
Het zou fijn zijn als je nog even verder las en mijn hele verhaal eronder met toelichting en al. Dan kan je mijn reactie wat beter plaatsen. Knipoog

Het zou ook fijn zijn als je me de kans geeft hem even te lezen, aangezien ik bezig was met quoten en ik hem nog niet gelezen had!
Je tweede bericht is idd wat duidelijker, en ook beter onderbouwd.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:37

Jeemig zeg , bokt weer he..!!

Ik vind dat je er nog net op kan , echt prettig ziet het er niet uit.
Verder vind ik je zeker niet te dik!
Je zou idd wel naar een paard kunnen gaan kijken .!

sweetheart

Saul schreef:
sweetheart schreef:
Het zou fijn zijn als je nog even verder las en mijn hele verhaal eronder met toelichting en al. Dan kan je mijn reactie wat beter plaatsen. Knipoog

Het zou ook fijn zijn als je me de kans geeft hem even te lezen, aangezien ik bezig was met quoten en ik hem nog niet gelezen had!
Je tweede bericht is idd wat duidelijker, en ook beter onderbouwd.

Sorry, maar je had je post al geplaatst, dus ik ging ervanuit dat alles bekeken had.

Blue_Dreamer

Ik ben het met de moderator wel eens.

We zijn het topic al aan het volposten met een hele discussie over te zwaar of niet, waardoor het rijtechnische commentaar (bijna) niet aan de orde komt, terwijl het daarvoor wel op HAW staat.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:43

Zal ik maar dan Clown

Let op je handen, en je kijkt soms wat naar beneden Lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:00

Misschien is het ook wel verstandig om het topic te sluiten. Er komt veel slecht commentaar en de TSer heeft op alles wel een verdediging. Allemaal niet terecht bezig dus.
Ik tem nog even, voor zover ze nog niet op de hoogte zijn na al die moderatoropmerkingen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:04

AnnemiekvM schreef:
Misschien is het ook wel verstandig om het topic te sluiten. Er komt veel slecht commentaar en de TSer heeft op alles wel een verdediging. Allemaal niet terecht bezig dus.
Ik tem nog even, voor zover ze nog niet op de hoogte zijn na al die moderatoropmerkingen.

Ik heb helemaal niet overal een verdediging op. Het is gewoon onzin dat het zadel verkeerd ligt, en ja ik verdedig mezelf als ik uitgemaakt word voor dik zwijn wat ik imo niet ben.
Daarnaast weet ik dat ik voor het mooie te lang ben, maa imo niet te zwaar.

Ik zou ontzettend graag een bijrijdertje willen hebben, kunnen jullie mij dr ff een doorpasen? Die zijn namelijk niet te vinden.

Commentaar op mijn gewicht vind ik gewoonweg niet eerlijk, dat is gewoon ontzettend cru, en voor sommige mensen heel kwetsend.

Ik wil wel graag tips, hoe ik uit het dipje kan komen, en die heb ik ook enkele gehad, gelukkig.
Daar ben ik dankbaar voor.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:09

Mensen , je mag je mening geven , dat is goed zelfs , maar hou het vriendlijk en netjes. Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:10

Ik ben het met je eens dat er Bokkers zijn die opmerkingen plaatsen die echt niet kunnen.
Maar verder ben ik het er niet mee eens dat je er nog op rijdt en vind dat er in dit topic genoeg argumenten zijn geplaatst waarom. Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, want ik heb hetzelfde gehad.
En nee, mij hoor je niet zeggen dat ik je dik o.i.d. vind. Dat vind ik niet kunnen en het is niet eens zo.
Maar dit topic lijkt nu meer op een ruzie en is volgens mij voor jou ook niet bepaald leuk meer. Vandaar dat ik heb getemt. Misschien vindt een mod dat niet terecht dan blijft het topic open en anders niet. Ik heb alleen mijn mening gegeven,

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:12

AnnemiekvM schreef:
Ik ben het met je eens dat er Bokkers zijn die opmerkingen plaatsen die echt niet kunnen.
Maar verder ben ik het er niet mee eens dat je er nog op rijdt en vind dat er in dit topic genoeg argumenten zijn geplaatst waarom. Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, want ik heb hetzelfde gehad.
En nee, mij hoor je niet zeggen dat ik je dik o.i.d. vind. Dat vind ik niet kunnen en het is niet eens zo.
Maar dit topic lijkt nu meer op een ruzie en is volgens mij voor jou ook niet bepaald leuk meer. Vandaar dat ik heb getemt. Misschien vindt een mod dat niet terecht dan blijft het topic open en anders niet. Ik heb alleen mijn mening gegeven,

Er zijn anders ook genoeg mensen die zeggen dat het nog wel kan Knipoog, dan kan ik toch ook dat advies opvolgen?
Als het echt zo erg zou zijn, hadden ze er bij ons op stal al lang wat van gezegd.

Daarnaast is het niet zo omdat bokt iets zegt, dat ik het gelijk moet doen. Toevallig heb ik ook een eigen mening, en die word ook niet door iedereen gerespecteerd, net als die van jou.

Mensen zijn allemaal verschillend, en omdat jij en een aantal andere zeggen dat ik iets niet meer moet doen, wil dat niet zeggen dat ik het dus ook daadwerkelijk niet meer doe.
Ik ken mijn paardje door en door, en weet heus wel wanneer iets hem te veel wordt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:20

Natuurlijk mag je een eigen mening hebben. Maar ik gaf alleen even mijn reden waarom ik heb getemt.
Ik heb echt helemaal niks tegen jou. Ben het alleen niet helemaal met je eens. Ik vind dat je een leuke pony hebt en vindt je ook geen paardenbeul. Alleen ik zou er niet meer op rijden en dat wilde ik aangeven. Verder wil ik je niet aanvallen. Sorry als het wel zo overkwam.
Ik hoop echt dat je je niet helemaal uit het veld laat slaan door nogal op een verkeerde manier gestelde reacties!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:21

Ik vind dat je er nog prima oppast. Lachen
Zadel ligt imo prima en je rijd hem erg netjes.
De reacties over je gewicht vind ik een steek onder water.
Ik vind jullie en goede combinatie en ik zou lekker blijven rijden, dat dipje komen jullie wel te boven. Ja

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:23

Nee hoor, ik laat me niet uit het veld slaan Lachen
Ik blijf hem gewoon rijden, hoe belachelijk sommige mensen dat ook vinden,

Maar ik denk niet dat hij dood gaat aan 3 keer in de week een half uurtje tot een uurtje dressuren, wat buitencrossen, hier en daar een sprongetje, grondwerk en voor de kar of aan de longe,
Denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen, of iig niet super veel mensen zijn, die zo veel met hun paard/pony ondernemen.
No offence, wil niemand aanvallen Knipoog

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:26

Even iets anders. Ligt er echt geen hoefijzer voor de wiel van je kar of kijk ik nou zo scheel. Beetje offtopic maar ik vroeg het mij even af.

En natuurlijk gaat je pony niet dood van wat je doet. Dat zou echt onzin zijn.

Kimonoo:
Dat soort reacties zijn niet toegestaan. Je mag het best wat anders formuleren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:29

Nee er ligt echt geen hoefijzer, dat is de opstap van mijn karretje ..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:30

AnnemiekvM schreef:
Even iets anders. Ligt er echt geen hoefijzer voor de wiel van je kar of kijk ik nou zo scheel. Beetje offtopic maar ik vroeg het mij even af.

dit is al eens gevraagd het is de opstap van de menwagen Knipoog

idd bellatrix Ja redelijk onbeschoft

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:31

Hilde_q schreef:
AnnemiekvM schreef:

dit is al eens gevraagd het is de opstap van de menwagen Knipoog

idd bellatrix Ja redelijk onbeschoft

Ik zie het al Haha!
Had er even overheen gelezen...
Maar het lijkt wel zo Bloos

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:37

Bellatrix schreef:
Ik vind dat je er nog prima oppast. Lachen
Zadel ligt imo prima en je rijd hem erg netjes.
De reacties over je gewicht vind ik een steek onder water.
Ik vind jullie en goede combinatie en ik zou lekker blijven rijden, dat dipje komen jullie wel te boven. Ja

Mee eens.. Je ziet het vanzelf aan je pony als het gewoon niet meer gaat. Ik heb zelf ook een pony en ben qua zicht wat te groot, maar zie niks aan hem dat ie het moeilijk heeft.
Ik vind het er goed uitzien, soms nog een beetje spanning, maar het dipje komen jullie wel weer te boven Haha!
En voor die paar x dat je in de week (redelijk) recreatief rijd (oftewel vanalles doet) vind ik dus dat het best nog wel kan!!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:37

Moderatoropmerking:
Ik ga nog een keer wat berichten uit dit topic halen van na mijn eerste moderator opmerking.
Ik herhaal nog even de moderatoropmerking van enkele pagina's terug.

Mickey schreef:
Moderatoropmerking:
Ook al is dit topic net voor de nieuwe regels van HAW gestart, toch willen we hier graag even aangeven wat we voortaan wel en niet willen op HAW.

Zoals je in Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 kunt lezen is er het een en ander veranderd op HAW. Niet alleen de beginpost moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, ook de reacties op een bericht moeten aan bepaalde eisen voldoen.
Enkele voorbeelden uit de regels zijn:
Regels voor het plaatsen van een topic
  • Zorg voor een duidelijke titel die de lading dekt.
  • Zorg voor een openingspost die voorzien is van de nodige achtergrondinformatie. Geef in ieder geval aan wat het niveau is van de combinatie, waar jullie op dit moment mee bezig zijn, en tegen welke problemen je aanloopt. Hier kun je lezen waarom we dit van je vragen.
  • Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties. Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.
  • De algemene bokt regels zijn natuurlijk ook op HAW van kracht!

Regels voor het reageren op foto's
  • HAW is een forum waar mensen foto's plaatsen als ze rijtechnisch commentaar willen. Houdt daar rekening mee in je commentaar: een reactie met alleen maar 'Wow, wat een prachtig paard heb je" is niet de bedoeling. Ga in je reactie in op het rijtechnische plaatje. Daarbij mag je best kritisch worden, maar zorg dat je reactie opbouwend blijft. Geef als je een fout beschrijft ook aan hoe je die fout kan verbeteren. Hier kun je daar meer over lezen.
  • Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend rijtechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.
  • Oneliners ("Leuk paardje" of alleen maar een smiley) zijn niet toegestaan en kunnen zonder bericht worden verwijderd.
  • Foto's mogen niet gequoot worden.
  • Omdat er veel topics worden geopend op HAW en we iedereen de kans willen geven om reacties te krijgen, gaan topics die ouder zijn dan twee weken op slot.

Richtlijnen
  • Hou bij je commentaar rekening met de discipline en omstandigheden waaronder de foto's zijn gemaakt. Van een endurancepaard worden andere dingen gevraagd dan van een springpaard, een ruiter die z'n tweede proefles rijdt hoeft niet als Z-ruiter gejureerd te worden.
  • Mocht er iets niet goed gaan, dan kun je via de TeM-knop een moderator op de hoogte brengen, dit stellen we zeer op prijs.

Voor de complete regels en richtlijnen verwijs ik naar De faq van HAW

Als voorbeeld neem ik enkele reacties

Berichten die we niet willen zien:
Citaat:
Ik vind dat alle mensen die hier nu zeggen dat je te groot bent gewoon dom!
...
dus trek je maar niks aan van al dat gezeur hier Knipoog

Citaat:
Citaat:
Waar moet ik beginnne

Wat dacht je van lekker bij jezelf!?

Citaat:
Echt hoe sommige reageren, Misselijk

Voorbeelden van hoe we het wel graag zien:
Citaat:
Verder vind ik het antwoord van spierpijn en beledigde arabier een heel bruikbaar antwoord.
Gewoon uitproberen,ga met behulp van je instructrice een trainingsschema (grote lijnen dan) opstellen van hoe te rijden na een dag mennen en kijk wat goed bevalt.

Citaat:
Ik begrijp heel goed dat je zelf niet in wilt zien dat je gewoon te groot en te zwaar bent voor deze pony. Toch vind ik het niet eerlijk tegenover het beestje dat je er op blijft rijden. Ik zie ontzettend veel spanning en dat is niet voor niks. Je zadel is wat te krap voor jou en alsnog is hij veel te groot voor de rug van je paardje. Hiermee kun je permanente schade aanrichten. Ik weet dat je dat niet wilt, dus alsjeblieft.. open je ogen. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze foto:
http://i46.photobucket.com/albums/f150/Tyrcanol/mickey/May-28-08006.jpg
Vind je dit er zelf fijn uitzien? Denk je niet dat je je veel prettiger zou voelen op een paard? En het allerbelangrijkste, zou je paardje zich niet prettiger voelen met een passende ruiter en een passend zadeltje? Als je je pony niet weg wilt doen, wat ik me voor kan stellen, zou ik toch lekker een bijrijdstertje zoeken en zelf blijven/gaan mennen.

Om mijn preek even vriendelijk af te sluiten wil ik wel zeggen dat je pony mooie gangen heeft, een aansprekend koppie en dat je ondanks je lengte wel een nette houding hebt.

Succes en denk er alsjeblieft eens over na.

Ik heropen het topic nu en zou graag zien dat jullie na mijn bericht op een goede wijze verder kunnen praten over deze combinatie

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:06

polly2 schreef:
Dat klopt niet helemaal. (al snapik wel hoe je het bedoelt...ik let het even uit)En dat is natuurkundig bewezen. Door mijn werk ben ik veel bezig met balans en stabiel zitten etc.
Ken je die metalen draadpoppetjes die op een koord balanceren? Die hebben van die lange stokken naar beneden, met van die gewichtjes er aan in de vorm van bolletjes. Hoe langer de stokken naar beneden, des te beter het poppetje in balans blijft op het koord.
Dat geldt ook voor ruiters. Hoe langer de benen...des te gemakkelijker de ruiter in balans op het paard zit en de bewegingen van het paard kan volgen.
Juist een kleine ruiter, met korte benen is sneller uit balans. Nu spreek ik ook uit persoonlijke ervaring. Ik ben 1.58 en heb ik verhouding korte benen. Hoe groter het paard, waar ik op zit (en breder), des te bewuster moet ik aan mijn balans werken. En des te lastiger het is.
Wat jij bedoelt echter (denk ik), is het effect wat je snel krijgt bij (te) grote ruiters op een paard...is dat deze, om hun lengte enigszins te verbloemen, de beugels te kort maken. Maar hun bovenlichaam blijft lang. Hierdoor worden ze topzwaar....en raken ze juist wel weer sneller uit balans. Dit zie je heel vaak...en daarom wordt gedacht dat je als lang iemand sneller uit balans bent...maar dat is dus schijn...want het komt doordat ze zelf de balans uit hun lichaam hebben gehaald, door de te korte beugels. Snap je het nog?
Bij enorme extremen...dus als een pony echt heel klein is...bijv. 1.20 m en er gaat iemand van 1.95 op zitten...dan zijn de verhoudingen van het lichaam van het paard, ten opzichte van de lengte van het bovenlichaam en de benen zo zoek...dat er dan ook een balansprobleem ontstaat.

Echter....bij de TS is van geen van deze gevallen sprake in mijn ogen: de beugels zitten op de juiste lengte...en het is ook niet extreem.....

heb het hele topic gelezen en een paard dagen gevolgt..
mijn mening is dat je niet te groot, te zwaar o.i.d. bent.
ik ben zelf 1.76, ook 55 kilo en rijd op een pony van 1.40 ( dus 10 cm groter als deze maar ik ben 20 cm groter als de ts)
maar ik ben dus ook een dierenbeul !!??
deze pony waar ik het over heb is een manege paard
hij kan verschrikkelijk irritant doen..vooral bij kleintjes
maar ik ben de enige ( ik wil niet kapsones klinken ) waar hij de sterren van de hemel bij loopt..
toch gek als ik zo groot ben.. hmmm zou de info wat polly2 zei dan toch kloppen !!??
en daar bij komt dat ze op mijn manege je echt niet op paarden laten rijden die het niet aan zouden kunnen..
maar nu het commentaar want daar is HAW voor:

idd werken aan de onstaspnning.
zoals polly al had gezegt doe de volgende dag galopjes..
Om twee vliegen in een klap te vangen ga je hem dan longeren (pessoa en laag instellen) en galopperen bijde problemen (spanning en spierpijn) voor de dag na het mennen aangepakt.
Haha! en leuk dat je die super knappe pony ook voor de kar hebt beleerd (Y)
groetjes

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:34

De reden dat jij geen kind of ander kleiner,lichter bijrijdertje hebt is omdat die absoluut niet blijven zitten.
Meneer schudt,steigert ze er toch wel af. (en die kinderen wegen echt niet veel minder als jou!)
Heb weinig paarden gezien die zo maf kunnen springen,gek doen als die van jou en als een da of een ander expert geen kwalen of andere mankementen vinden zal het wel aan zijn karakter liggen.
Gewoon Prettig Gestoord dus Haha!

Ik vind het een heeel leuk beestje en kijk altijd uit naar je foto-topics Vingers aflikken
Jullie kennen elkaar door en door en zijn de afgelopen jaren echt naar elkaar toe gegroeid.
Iedere keer word jij ook seriuezer en leer je meer,je hebt al een super stalling met een altijd in te rijden bak
je hebt een goed passend nieuw zadel gekocht,je hebt les,ap alle gebieden leer je meer en anders vraag je het en zo ga je weer verder met leren en beter worden (en geloof me,heel veel mensen kunnen wat hiervan leren en een heleboel paarden zouden op de ijzers van Mick willen staan)

Misschien iets om na te vragen bij iemand die ook veel ment is ''cooling down shampoo''
Ik gebruikte dat jaaaaaren geleden nadat ik met Famke had gemend,na die tijd ff lekker wassen.
Miss heb je er wat aan...
En verder trek het commentaar je niet teveel aan,want sommige mensen zouden gewoon een complex hiervan krijgen

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:58

Siegje schreef:
Ik begrijp heel goed dat je zelf niet in wilt zien dat je gewoon te groot en te zwaar bent voor deze pony. Toch vind ik het niet eerlijk tegenover het beestje dat je er op blijft rijden. Ik zie ontzettend veel spanning en dat is niet voor niks. Je zadel is wat te krap voor jou en alsnog is hij veel te groot voor de rug van je paardje. Hiermee kun je permanente schade aanrichten. Ik weet dat je dat niet wilt, dus alsjeblieft.. open je ogen. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze foto:
Afbeelding
Vind je dit er zelf fijn uitzien? Denk je niet dat je je veel prettiger zou voelen op een paard? En het allerbelangrijkste, zou je paardje zich niet prettiger voelen met een passende ruiter en een passend zadeltje? Als je je pony niet weg wilt doen, wat ik me voor kan stellen, zou ik toch lekker een bijrijdstertje zoeken en zelf blijven/gaan mennen.

Om mijn preek even vriendelijk af te sluiten wil ik wel zeggen dat je pony mooie gangen heeft, een aansprekend koppie en dat je ondanks je lengte wel een nette houding hebt.

Succes en denk er alsjeblieft eens over na.

Ik ben het helemaal met haar eens.
Maar er zijn nieuwe regels hier.. dus ik weet niet of iemand die haar hier aan het afzijken is een ban ofzo krijgt..
Want sommige mensen reageren echt bot!!
Ik TEM dus!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:57

Als je een beetje het topic doorgelezen hebt, dan zie je dat er een mod al regelmatig is komen binnenvallen. Sterker nog, twee posts voor jou staat nog een zeer groene mod opmerking. Dus waarom tem je dan nog eens?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:36

Hoi,

Ik heb het hele topic doorgelezen en nu vanuit hier ook een positieve reactie naar de ts toe!!
Het ziet er voor het oog niet ideaal uit, maar dat betekent niet dat de pony het niet aankan en last van jou heeft!!
Sommige foto's geven ook wel een ontspannen beeld en ziet er goed uit!
Dat jullie in een dipje zitten kan gebeuren, ligt niet aan jou, maar puur aan het beleren voor de kar en dat ie nu weer onder het zadel moet.
Hij zal er wel weer aan wennen en dan kunnen jullie weer als vanouds genieten Haha!
Heb je profiel bekeken en gelezen dat het een hele moeilijke pony is, dus respect dat je em zo leuk hebt lopen.

Het ziet er voor de pony helemaal niet moeizaam uit, dus geniet nog lekker samen!!
Afwisseling voor de kar is erg leuk dat je dat doet!!

Dat ie begint te klieren kan door spierpijn komen of omdat ie gewoon iets anders in zijn koppie heeft.. gewoon lekker elke dag bezig houden en afwisselen en consequent aanpakken op het vervelende gedrag als bokken etc.

Succes!!