Picasso (Zuidhorn x Makelaar) @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Picasso (Zuidhorn x Makelaar) @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:37

@ TS :

op de vorige pagina heb ik gereageerd op een vriendelijke manier. of er wel eens vrij gesprongen met het paard is. (lees even terug voor duidelijker toevoegingen) maar hier heb jij niet op gereageerd of overheengelezen. (wat ik wel snap met al die verveelede berichten) en nu met de vraag of je hier toch nog even op wil reageeren want ik kende ook een paard wat heel erg op de hindernis afdenderde en niet meer te stoppen was. weg gedrukte rug enz enz. en door een aantal keer vrij te springen dus zonder hindering van de ruiter is dit heel veel opgelost. nu is het paard verkocht dus geen idee of het nu nog goed gaat

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:52

Anouska schreef:
Probleem is dat de techniek van het paard erg vreemd is. Soms landt hij op z'n achterbenen of springt met 4 benen tegelijk de lucht in.

?!?
Ik moest wel ontzettend lachen toen ik dit las en in gedachten voor me zag.
Kan dat echt? Ik bedoel, hoe hoog is die sprong dan? Lijkt me een hele vreemde gewaarwording als je er dan opzit....

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:18

Ik heb niet heel het topic door gelezen.
Maar moet je niet eens les gaan nemen?
Vind het er niet vriendelijk uitzien.
En vind de ruiter erg tegen zitten.
Probeer eerst je paard maar eens rustig op de sprong af terijden.
En als die dat kan pas hoger tegaan.
Want je kan nu een sprong van 1,20 neerzetten maar vind je dit zelf een fijn beeld geven?
Hij zal er heus wel overheen gaan maar op wat voor manier. Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:17

viefdepief schreef:
Ziet er inderdaad niet fijn uit
Paard springt compleet zonder ruggebruik.
Inderdaad veel meer meegeven en ik denk ook wat minder proberen te regelen vlak voor de sprong zodat het paard zich goed op de sprong kan concentreren. Maar dat is van foto's af natuurlijk niet goed te zien..

Idd, het paard drukt zijn rug gewoon weg.
Voor de rest is het ookal gezegd, maar je hebt wel een mooi paard! Ja

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:32

Anoniem schreef:
@ TS :

op de vorige pagina heb ik gereageerd op een vriendelijke manier. of er wel eens vrij gesprongen met het paard is. (lees even terug voor duidelijker toevoegingen) maar hier heb jij niet op gereageerd of overheengelezen. (wat ik wel snap met al die verveelede berichten) en nu met de vraag of je hier toch nog even op wil reageeren want ik kende ook een paard wat heel erg op de hindernis afdenderde en niet meer te stoppen was. weg gedrukte rug enz enz. en door een aantal keer vrij te springen dus zonder hindering van de ruiter is dit heel veel opgelost. nu is het paard verkocht dus geen idee of het nu nog goed gaat

Oh, heb ik niet gezien, er komen ook zoveel berichten bij elke keer.

Ja, vrijspringen doet hij ook wel eens, zelfde probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:36

uhmmm das vreemd. want vaak komt weg gedrukte rug van uit de ruiter. is het paard (ivm snelheid minderen) wel op een volte te sturen voor de hindernis ?

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:41

Anoniem schreef:
uhmmm das vreemd. want vaak komt weg gedrukte rug van uit de ruiter. is het paard (ivm snelheid minderen) wel op een volte te sturen voor de hindernis ?

Kan, als je dat ruim van tevoren doet. Als hij eenmaal een sprintje trekt is het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:44

uhmm dus hij is eigenlijk gewoon onbustuurbaar net voor de hindernis. en met balkjes lopen gebruikt hij dan zijn rug wel goed ?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:47

Moet helaas met de andere bokkers mee gaan, dat het er niet echt bepaald fijn uit ziet. Natuurlijk zijn de foto's een moment opname! Zo te zien word de schimmel ook erg heet.. En ja, dan ben je meestal net even iets strenger met je handen dan normaal.

De springtechniek van het paard is ook niet helemaal dat je zegt van 'Fijn'.
Maar ik heb genoeg tips hier over gehoord, dus jullie hebben weer wat te doen! Haha!

Verder vind ik het een plaatje! Vingers aflikken Een echte schoonheid.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:49

Anouska schreef:
Anoniem schreef:

Kan, als je dat ruim van tevoren doet. Als hij eenmaal een sprintje trekt is het over.

Het is juist de kunst om je paard zowel ruim voor de sprong als vlakbij de sprong onder controle te houden, als hij een sprintje trekt voordat hij de hindernis overgaat krijg je inderdaad zulk soort foto's. Maar probeer het nou eens vanuit een bijzonder verzameld galopje, hoe moeilijk het ook is. Ik denk dat het er dan een stuk rustiger uit zal zien.
Daarbij vind ik het wel een supermooi paard, en ik denk dat hij zeker wel flink kan springen op de juiste manier Ja .
Veel succes in ieder geval! Lachen

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:02

Ten eerste wil ik even zeggen, dat ik vind dat je paard ontzettend mooi is en er goed eruit ziet. Ten tweede vindt ik de jongen die op de foto's staat heel erg dapper. Haha!

Ik heb zelf ongeveer 3jaar springles gehad, maar dit is wel een tijdje geleden. Wij sprongen toen op paarden die bij handelaren vandaan kwamen, deze paarden varieerden tot heel relaxed en zelfbeheersd springen tot compleet losgeslagen projectielen.... en dat ging er soms net zo aan toe als bij jou op de foto's hoor... Clown

Ik zag dat het paard op de dressuur foto's lekker ontspannen was, wat je misschien kan proberen is gewoon op de EB-lijn een heel laag hindernisje en deze het eerste half uur negeren, gewoon lekker dressuren en verder gaan aandacht op hindernis vestigen.... wanneer het paard lekker loopt kun je hem heel makkelijk vanuit een grote volte in een drafje over de hindernis sturen. Hard galopperen of uitbreken kan daarna bijna niet omdat je richting bakrand gaat. Een ander belangrijk punt is het paard het vertrouwen geven dat hij het kan, en wanneer hij springt heel veel belonen, omdat hij het zo geweldig gedaan heeft!

Heel veel succes!
Groetjes Esther

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:14

jeetje anous, wat heb je nu weer gedaan, heel bokt over z'n huig Duivel Ziek

Respect hoor voor Bas, geloof niet dat ik daar graag op zou willen zitten.
Vind het wel een erg leuk dier.

Volgens mij moet je even lekker gaan longeren, bijzet eraan en lekker balkjes laten lopen en van daar uit gaan opbouwen.

Hele veel succes ermee

Offtopic is deze nu ook van jullie???

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:26

De ruiter moet eerst eens les nemen voordat hij zich aan zo'n paard waagt.

Het paard springt schots en scheef met absoluut geen ronding. Maar ben er van overtuigd dat dit probleem meteen opgelost is als je er een goede springruiter op zet...

Sorry, maar het is de waarheid.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:35

Marlinde schreef:
jeetje anous, wat heb je nu weer gedaan, heel bokt over z'n huig Duivel Ziek

Ach ja,....

Marlinde schreef:
Offtopic is deze nu ook van jullie???

Nee, was het maar waar, zou hem graag willen hebben.

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:36

Adil18 schreef:

Het paard springt schots en scheef met absoluut geen ronding. Maar ben er van overtuigd dat dit probleem meteen opgelost is als je er een goede springruiter op zet...

Misschien even lezen...?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:39

Adil18 schreef:

Hoe kun je dat zien van enkel deze foto's?
Ben het er niet helemaal mee eens. Knipoog

Misschien is het paard idd wat te heftig voor de ruiter, ik weet het niet. Daar kan ik geen antwoord op geven van een paar foto's, die dus ook momentopname's zijn.

Wel ben ik ook benieuwd naar een andere ruiter, hoe dat er dan uit gaat zien. Lachen

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:56

jasmijnlover schreef:
hij mag wel wat mee geven met z'n handen en het ziet neit heel ontspannen uit terwijl ik de dressuur foto's wel ontspannen er uit vind zien verder mooi paardje

probeer maar eens met zo'n paard mee te geven dan schiet ie na de hindernis vooruit. maar hij mag inderdaad wel meer meegeven. ik heb ook een pony gehad die hard op de hindernis af ging en bij de dubbel de tweede hindernis ook niet zag. ik kan met hem inleven want ik weet precies dat voelt als zo een pony/paard springt Knipoog

mischien kleine tip : als hij aantrekt proberen stil te zetten voor de hindernis. net zolang tot hij rustig gaat en als hij/zij naar de hindernis nog hard gaat dan moet je hem weer ff laten halt houden. zo heb ik het geleerd en mischien heb je er wat aan Knipoog

annemijn1010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:17

Ik vind het een mooi paard en springt ook goed Haha! Maar het probleem is het paard gooit ze hoofd in de lucht en dat komt omdat de ruiter aan de teugels trekt probeer dat niet te doen en neem je hand mee naar voren daar zal het beter er uit zien succes. Knipoog

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:51

Adil18 schreef:

Als je even moeite had genomen te lezen... het paard heeft dus ook internationaal gesprongen, met een proffesionele springruiter, meerdere verschillende zelfs, en daar was hetzelfde probleem. Dus neeh et isn iet opgelost als je er een goede ruiter opzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:08

Hoe kan een paard internationaal lopen als hij zo springt?? Ook al is het kort...heeft hij eerdere klasses ook doorlopen...
Dan breekt hij zijn nek als hij dat zo doet.. dat hij daar heet was dat kan. en dat is 90% van die paarden...
Maar 1.50 m. kom je zo niet rond... zie je het voor je een paard zo in de 3 sprong of op een triple van 1.70 breed?
Dus ik vind dat adil niks gek heeft gezegt...integendeel zelfs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-08 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:11

mooi witje (ik hou van witte pony's/paarden)
springen gaat ook heel mooi en goed Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:15

Het lijkt mij een vreselijk moeilik paard. Sorry dat ik het zeg maar het paard heeft weinig techniek in mijn ogen. (vooral te zien bij de foto van de zijkant van de sprong. De voorbenen verdwijnen onder de buik en het hoofd schiet de lucht in ,waardoor dus de rug niet gebruikt wordt) De ruiter zit wel wat tegen ,maar ik denk dat hoe het paard springt niet veel veranderd als je er een andere ruiter op zet.