Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:54

Frannik schreef:
Mosh schreef:
Een 7 is een ruim voldoende.. Maar geen uitstekend Knipoog

ALs dit op mijn zit slaat?? Heb jij wel eens een 10 gehad voor je zit, of de gene die het meest mooi zit van iedereen die je kent, weleens hoger dan een 8 gehad? LIjkt me niet.. Ben al erg blij dat ik van een 6 naar een 7 ben gegaan..

ja iemand van club bij mij heeft eens een 10 voor dr zit gehad Ja

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:05

Frannik schreef:
De nummer 1 had 199 punten, en naar mijn idee ook heel onterecht, aangezien ik haar heb zien rijden en zij op bijna ieder onderdeel een grote fout maakte (zoals bv keertwendingen om middenhand, aanspringen stap/galop 4 drafpassen, overspringen in de contragalop bij alle 2 de contra's, terug naar draf in stap vallen en dan weer aandraven, achterwaarts 1 pas te weinig..) Ik kan het gewoon niet begrijpen hoe je dan 18 punten meer kunt scoren maarja..

Goh, er mag geen kritiek worden gegeven, maar zelf kraak je iemand die 18 punten meer haalt wel helemaal af.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:09

Ik ga helaas met de rest mee... Ik had laatst ene proef gereden, die beter ging dan ooit tevoren, ik kwam ápetrots de ring uit! En wat kreeg ik voor punten; 165... En natuurlijk baalde ik, en ik wil niet beweren dat ik beter ben of wat ook, maar ik probeerde na te gaan wat ikzelf dan fout zou hebben gedaan dat ik deze punten had gekregen Knipoog

En, persoonlijk, vind ik dat je soms wat fel reageert op 'commentaar' ... Ik denk dat de meeste je willen helpen, of in ieder geval willen helpen inzien dat het niet altijd gaat zoals je wil... Het is een jury sport, en als een jury nou eenmaal iets anders wil zien dan dat jij toont, is dat soms even slikken Knipoog

En diegene die eerste is geworden, had misschien wel fouten, maar misschien loste ze het wel goed op, of deed ze andere dingen beter, waardoor het gecompenseert is Knipoog Jij weet niet wat er in het hoofd van de jury om gaat Knipoog

Desondanks; Prachtig paard Lachen Probeer de foutjes aan te nemen en te verbeteren, niet met je vinger wijzen Knipoog Komt vast goed met jullie Lachen

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:13

Ik wil ook nog wel even zeggen dat ik het eigenlijk ook wel weer goed van je vind dat je dit aan durft te snijden; dat je het totaal oneens bent met de jury. De meeste zeggen ja de jury heeft eigenlijk wel gelijk, terwijl ze diep van binnen eigenlijk vinden dat het niet klopt. De jury is ook niet heilig. Tuurlijk moet je altijd proberen wat op te steken van het commentaar maar een jury kan ook weleens een wat minder scherp oog hebben.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:14

het blijft een jurysport.
soms is het terecht en soms onterecht dat kan Lachen
dat dat in dit geval zo was, dat kan, daar kunnen wij niet afzien van een paar foto's
Dus sommige reacties, tja jury's zijn ook partijdig. het blijven mensen Lachen
maar denk maar zo, volgende keer weer

veel succes

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:16

Jullie zijn een leuke combinatie hoor Haha!
Maar ik ben het wel eens met crossmonster.
succes ermee.
groetjes eva

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:20

Sorry hoor maar het enige wat ik hierover kan zeggen is wees in godsnaam blij met je winstpunt! al heb je 194 of 181 pnt dat maakt toch geen ene reet uit!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:20

daarnaast wou ik nog even zeggen.
jij hoeft je verantwoording hier niet af te leggen.
jij weet hoe het zit, dit is bokt .....doh..
veel mensen reageren zo, mooi makkelijk achter het scherm, trek het je niet teveel aan.
ene oor in andere er weer uit Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:21

Mensen waar doelen jullie hierop?
Dat haar houding en zit nog niet helemaal klopt hoeven jullie niet met zijn alle 100 x te zeggen.
Ze werkt er hard aan en daar gaat het toch om, lijkt me niet dat jullie allemaal voor een 10+ zitten, wel dan?
Ik heb de proef gezien en de instructrice was erbij, ze had idd een klein foutje maar het is al een hele overwinning dat ze vandaag zo'n proef heeft kunnen neer zetten.
En daarbij ben ik en de nstructrice het niet eens met de punten die de jury gegeven heeft vandaag, als je de nummer 1 hebt zien rijden en vergelijkt.
Verder vind ik het ook erg knap van jullie dat jullie kunnen bepalen dat ze alleen maar naar de jury kijkt en niet naar zichzelf.

asjemenou: ze kraakt haar niet af ze zegt wat er fout ging, jij was er niet bij dus jij kan daar niet over oordelen
Tooske : voor jou misschien niet nee.. maar het gaat er toch niet zo zeer om de punten maar om de waardering van haar werk, en dat ze daar voor die punten krijgt. duh

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:27

Maureenn schreef:
asjemenou: ze kraakt haar niet af ze zegt wat er fout ging, jij was er niet bij dus jij kan daar niet over oordelen

Tja, en er ging zo te lezen ook echt niks goed bij de nr 1?
En waar oordeel ik over? Ik zeg toch helemaal niks over de proef? En waarom zou ik die niet gezien hebben?

Vind het alleen een beetje flauw om een heel verhaal te tikken over hoe slecht de jury het allemaal wel niet zag, en hoeveel er wel niet verkeerd ging bij de nr 1, maar als er commentaar op de TS zelf wordt gegeven, dan gaat ze wel heel stevig in de aanval!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:31

Er waren echt wel wat dingen goed bij de nummer 1, maar ook bij Denise maar daar worden door jullie ook alleen de slechte dingen uitgehaalt (nee niet iedereen!) Je oordeelt erover dat ze mensen afkraakt ja. en ben je vandaag ook in de mortel geweest dan? lijkt me niet dan kon je verder wel zinniger commentaar geven over hoe het gegaan is.
En alles mag gezegd worden als het maar positief is, is er een keer wat negatiefs mag je dat niet zeggen, want dan heb je een zeikverhaal en kijk je niet naar jezelf en denk je dat je perfect bent

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:34

Maureenn schreef:
Er waren echt wel wat dingen goed bij de nummer 1, maar ook bij Denise maar daar worden door jullie ook alleen de slechte dingen uitgehaalt (nee niet iedereen!) Je oordeelt erover dat ze mensen afkraakt ja. en ben je vandaag ook in de mortel geweest dan? lijkt me niet dan kon je verder wel zinniger commentaar geven over hoe het gegaan is.
En alles mag gezegd worden als het maar positief is, is er een keer wat negatiefs mag je dat niet zeggen, want dan heb je een zeikverhaal en kijk je niet naar jezelf en denk je dat je perfect bent

Volgens TS mag er idd niks negatiefs gezegd worden nee, lees de reacties maar.

En ik zie wel vaker topics van mensen die ik in levende lijve heb zien rijden, maar waarom zou ik daar commentaar op moeten geven?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:38

De foto's zijn leuk om naar te kijken. Is weinig echt heel erg mis mee, ook al mag je idd wel wat werken aan je houding, maar zoals je al aangeeft weet je dit zelf ook wel.

Waar ik me wel aan stoor is de 'toon' waarmee je de proef van een ander beschrijft... dat vind ik niet echt netjes.
Ook de manier waarop je over de jury schrijft vind ik niet echt oké. Dat de jury een andere mening heeft dan jij, dat kan. Wel raar trouwens dat je het absoluut niet eens bent en het oordeel van de jury als 'belachelijk' labelt wanneer je het over je 4-en hebt, maar dat het oordeel van de jury wel klopt wanneer het over je 7 voor houding gaat.

Misschien een volgende keer je proeven filmen. Het gebeurt vaker dat iemand zich niet in de punten kan vinden, tot je een filmpje hebt gezien van je eigen proef en dan ineens denkt... oww misschien toch...

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:40

asjemenou schreef:
Maureenn schreef:

Volgens TS mag er idd niks negatiefs gezegd worden nee, lees de reacties maar.

En ik zie wel vaker topics van mensen die ik in levende lijve heb zien rijden, maar waarom zou ik daar commentaar op moeten geven?

Uhm ik bedoelde over de jury

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:53

Ik vind het mooie foto's, ben het ook niet altijd eens met het commentaar van de jury, maar het blijft een jurysport, ik zou zeggen: Ga aan al het commentaar nog harder werken en dan de volgende wedstrijd laat je een wereld proef zien! Als jij en je paard maar fijn gereden hebben. Lachen

oh ja, ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ik las net dat er veel commentaar is op je houding, nou gelukkig maar, anders had je instructrise nu geen werk meer Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:12

Ik vind dat je een leuk paard en je paard loopt ook zeker wel netjes, Ik denk ook niet dat iemand hier dat niet zal vinden. Ik denk dat jullie een talentvolle combinatie zijn, maar alle foto's die ik zie, zijn netjes. En dat is het ook wel.

Voor de M mag alles gewoon meer. Veeeeeeeel meer veruiming. Dat is voor de M te weinig. De SB is niet van voldoende kwaliteit, al is het vanaf die hoek niet erg goed te zien, maar als ik kritisch kijk mag dat meer.

Ik dank dat als je in de proef iets gedurfde gaat rijden de punte je wel om de oren vliegen, maar het is té braaf. Té flauw.

Werk eraan dat hij nog scherper op het been wordt. Ga heel veel overgangen rijden. Ik denk dat als je dat voor elkaar hebt en wanneer je gaat beseffen dat je voor jouw niveau toch meer moet laten zien dan net niet voldoende je zo door klasse heen vliegt.

Het is dus zeker niet slecht, maar het kan gewoon vele malen beter.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:18

Sjonge jonge, wat zijn een aantal mensen weer triest bezig hier. Ik kan goed begrijpen dat je teleurgesteld bent hoor, op foto's is het totaalplaatje vaak lastig te beoordelen, als iemand niet helemaal goed zit is dit op foto's vaak veel storender dan dat je 7 minuten naar een combinatie zit te kijken.

Het is natuurlijk heel jammer dat je punten zo tegen vielen, maar zo werkt het nou eenmaal. Ik scoor de laatste tijd ruim 64% maar de laatste proef had ik niet eens winst, terwijl dit zeker een vergelijkbare proef was.

Je weet zelf het beste welk commentaar je wel en niet serieus kunt nemen, laat het onzinnige commentaar achter je en ga met het zinnige commentaar aan de slag!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:19

Wat ik frappant vind is dat je zesde was, en alleen op de nummer één van je rubriek commentaar hebt. Nummer 2, 3, 4 en 5 zaten er ook nog tussen, en hebben blijkbaar beter gereden dan jij. Aangezien je op deze mensen geen commentaar hebt, ben je het ermee eens dat zij beter reden. Nummer één was alleen wel slechter dan jij, dus logischerwijs had je volgens jezelf in plaats van zesde, vijfde moeten zijn. Met welk aantal punten maakt niet uit, had jouw totaal met 10 punten omhoog gemoeten, dan had het totaal van de nummers 2 t/m 5 dat ook gemoeten. Het draait hier in feite dus om een zesde plaats, waarvan jij vindt dat het een vijfde had moeten zijn.
Mocht je toch van mening zijn dat je eigenlijk eerste had moeten zijn, dan is er niet slechts één zaak die het tegendeel bewijst, maar wel vijf en het spijt me, maar je kunt me er niet van overtuigen dat er vijf slechtere deelnemers vóór een haast 'perfecte' proef geplaatst worden. Theoretisch gezien is het natuurlijk altijd mogelijk, maar in de praktijk werkt het meestal niet zo.

Persoonlijk zou ik er niet zo'n drama van maken, en je gewoon neerleggen bij de gegeven punten. Het is het einde van de wereld niet, en er zijn nog zat wedstrijden waarin je kunt bewijzen dat je wél die zevens en achten waard bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:22

Frannik schreef:
crossmonster schreef:
Idd hier klopt iets niet...

jup klopt wel, rijd dit paard voor andere mensen

Ik kan me anders nog heel goed het topic herinneren waarin je op zoek was naar een paard, en uiteindelijk dit paard kocht voor jezelf Lachen

Verder vind ik het jammer dat je zo aanvallend aan het reageren bent op onderbouwd commentaar. Ik heb nog geen enkele bokker gezien die je heeft afgebrand. Je bent zelf degene die hier zo fel aan het reageren is.
Je hebt best een leuk paard, maar het is en blijft een jurysport, en dan zul je nou ook eenmaal je verlies moeten accepteren.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:34

Cayenne schreef:
Ik kan me anders nog heel goed het topic herinneren waarin je op zoek was naar een paard, en uiteindelijk dit paard kocht voor jezelf Lachen

Ja, apart.

De ene keer heb je meer punten dan verwacht/verdiend en de andere keer wat minder, het hoort er allemaal bij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:55

Soooooooooodeju! Bloos!
Wat een frustraties alom hier Nagelbijten / Gniffelen
Ga springen, als je een balk hebt, heb je een balk. Of stop met rijden en ga hardlopen, als je snelheid maakt, win je. Dressuur is zoveel meer dan de oefeningen tonen die in het boekje staan, zoveel meer dan een goed opgeleid paard kopen en daarop verder rijden.

Ik heb het filmpje van de 177 punten proef bekeken en dat hadden van mij 147 punten mogen zijn, alleen al vanwege de manier waarop in eerste instantie gereageerd wordt op het staken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:16

Frannik schreef:
jup klopt wel, rijd dit paard voor andere mensen

Verward
Je aankooptopic was al een beetje apart, maar het wordt er niet duidelijker op Clown
Degene die zegt dat je altijd goed rijdt, is zeker ook de daadwerkelijke eigenaar Haha!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:29

Meis, stop je energie in de tips die je hier hebt gekregen, ipv dat je in de verdediging gaat.. Lachen
Ik moet zeggen dat er heel wat opbouwend commentaar is gegeven, maar ik krijg de indruk dat je hier graag wilde horen dat de jury het aan het verkeerde eind heeft..

Je hebt een hardstikke leuk paard onder je kont, werk aan de puntjes op de i en dan komt het vast goed.
Als je een nog betere houding ontwikkeld, kun je je paard ook gemakkelijker en leuker door de ring sturen Ja

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:31

Ik probeer tegen woordig een ding goed te leren en dat is niet naar anderen te kijken.

Ik word eigenlijk alleen niet goed van je opmerking dat je dacht dat je wel eerste zou worden.
Dan heb je een hoge dunk van jezelf.
Het is en blijft jurysport. Ik heb het zelf zo vaak dat ik denk mm ging wel lekker heb wel winst. (naar prijzen/plaatsing kijk ik niet ga er namelijk vanuit altijd laatste te eindigen aangezien het dan meevalt dat ik eens hoger eindig)

Ik heb ooit Z gereden maar ga geen commentaar geven op de foto's. Vind je houding nog niet zo beroerd. En ik denk dat vele hier wel goed naar de foto's hebben gekeken en commentaar hier op geven. Doe wat met het commentaar waar je wat mee kan. Je zal nooit vlekkeloos een proef rijden. Dat kan bijna niemand.

Succes verder.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:58

mmmm wil me er verder niet te veel mee bemoeien. Maar vind dat sommige mensen wel heel erg hard reageren op de topicstarter.
Als er op NK's verschillende jury's naar 1 proef zitten te kijken en het toch nog presteren 30 punten verschil te geven voor precies dezelfde proef. De KNHS zelf ook het verschil in jureren als probleem heeft aangekaart en iedereen wel eens baalt van zijn punten die enorm tegenvallen. Zou het dan mogelijk kunnen zijn dat de topicstarter misschien wel een punt heeft en dat een andere jury haar misschien wel bevenaan zou hebben geplaatst???
Wil alleen maar zeggen dat het ook op een andere manier bekeken kan worden en sommige reacties best wat minder mogen worden. En gelukkig is een groot deel van bokt zo hypocriet om te zeggen dat zij noooooiiiit zo zouden reageren Rolleyes

Meid ga lekker verder met trainen, je weet een aantal verbeterpunten. En ik begrijp dat dit selecties waren en je er van baalt maar hoe rot het ook is, het blijft een jurysport. En soms werkt dat tegen je en soms werkt dat voor je. Probeer je er niet te druk om te maken en gewoon weer naar de volgende wedstrijd toe te werken Ach gut