Ik vind het juist een heel mooi tempo wat je rijdt hoor, je paard kan haar passen afmaken en in balans leren lopen op deze manier. Als je vanuit dit tempo tempowisselingetjes gaat rijden, wordt ze vanzelf sterker en gaat haar achterhand meer gebruiken. Ik zou zeker niet als basistempo een hoger tempo aannemen, daarmee jaag je haar juist uit elkaar en in een hoger tempo gaat ze haar passen niet meer afmaken, want ze is niet zo ruim van zichzelf. Dat komt wel als je vanuit dit tempo gaat werken met wisselingetjes naar voren en weer terug, steeds korte stukjes doen.
Verder zie ik op het filmpje dat ze wel degelijk schrikt, volgens mij was er een geluidje in de hoek achter je. Ik zie namelijk dat ze haar oren ineens naar achteren doet(van schrik, niet boos) en wegsprint. Kan me vervolgens voorstellen dat een paard wat pas net weer in training is, nog wat overtollige energie in de spieren heeft en op het moment dat ze schrok, die energie er meteen ook uitkwam. Ze bokt nog wel even flink na als jij al op de grond ligt, heb je geluk mee gehad!
verder een prachtige merrie!