(Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: (Bijna) 1e écht aanwinst, Uckfield (Landino x Jackson)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:25

Ik zou haar zeker laten keuren. Zowel klinisch als op de foto. Je kan met de verkoper afspreken dat wanneer de foto's niet goed zijn, hij betaald en als ze goedgekeurd is dat jij betaald. Eerlijk en functioneel. Bega geen fout door een fout paard te kopen ook al is ze nog zo lief.....

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:28

Nee, ik denk wel degelijk dat ze er over nadenkt. Het probleem is alleen dat het geld kost wat ze niet echt heeft. Maar ik denk dat ze na deze goede tips wel snapt dat ze een risico neemt. Tenslotte geven we hier allemaal tips om haar te helpen in haar besluit!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:52

zucht........... Ach gut

Ik moest weer even bijlezen, maar ik ben weer helemaal bij denk ik.

Als ik het goed begrepen heb zit het als volgt: Je ben verliefd op dit beestje, maar is dit de eerste die je bezichtigd heb of heb je er al meer bekeken?hij is onder de 5500 en hij is van vage kennisen?

Oke : Ik wil even uit ervaring spreken (klinkt misschien een beetje wijs maar dat is niet de bedoeling)
ik heb op veel verschillende handelstallen gewerkt, en ook vaak tussen persoon geweest bij aankoop, maar van alle paarden die ik heb zien gaan zijn er misschien 3 niet op de gevoelige plaat gezet. Nu zaten deze over het algemeen wel in een hogere prijsklasse maar mensen lopen tegen woordig liever geen risico meer ( DIT OOK IVM EEN EVENTUELE VERZEKERING VOOR JE PAARDJE)

Nu snap ik heel goed dat je misschien het geld hier niet voor hebt, en dat je tot over je oren verkikkerd ben t op dit beestje, MAAR over mannen zeggen ze altijd meer mannen dan kerken, maar in de paarden is het net zo. Ik weet niet of je wel eens afscheid van een "project" hebt moeten nemen, maar dat gaat je de eerste keer niet in je koude kleren zitten.

Mijn advies WACHTEN

Ga van de zomer lekker bijbeunen gebruik deze centjes voor de eventuele foto's, want andersn krijg je hier ontzettend veel spijt van...

Ik hoop echt echt dat je een wijs besluit neemt

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:11

Ik ga met de rest mee. Zou haar echt wel helemaal laten keuren en een ander goed passend zadel laten aanmeten. Snap ook niet dat je het "projectje" noemt. Zou mijn paard dan toch niet aan jou verkopen hoor.
Idd gewoon doorsparen tot je wel genoeg geld hebt. Vind het er ook erg op lijken dat je dr gewoon wil kopen omdat ze goedkoop is. Denk dat ze ook beter af is met iemand met meer ervaring met rijden. Vind je niet echt bepaald fijn rijden , Ook je foto's met nike vind ik er niet bepaald vriendelijk uitzien + je hele houding is erg beroerd. Sorry dat ik het zeg maar je kan denk beter een meer ervaren paardje kopen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:42

frisiangirl schreef:
Nee, ik denk wel degelijk dat ze er over nadenkt. Het probleem is alleen dat het geld kost wat ze niet echt heeft. Maar ik denk dat ze na deze goede tips wel snapt dat ze een risico neemt. Tenslotte geven we hier allemaal tips om haar te helpen in haar besluit!

Is het dan wel verstandig wat ze allemaal wil???? Ze wil een paard kopen terwijl geld een probleem is? En dan hoopt ze het maar haar geringe ervaring op te leiden en straks met winst te verkopen???
Ik zou zeggen: als dit paard binnen budget valt, door de klinische keuring komt en je hebt geen geld voor verdere keuringen, accepteer het paard zoals het is (met eventuele niet voorziene mankementen, die ook weer veel geld kunnen gaan kosten maar dat terzijde) en zie het als je leerschool! Niet als project! Dat is veel te hoog gegrepen......

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:35

kamy, als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat we het hier met een prof te doen hebben Knipoog

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:02

Verstandig? Nee, denk ik niet, tenminste niet als ze dit als een projekt ziet. Ik vind dat er bij dit paardje daarvoor net even teveel opmerkingen zijn. Je eerste paard kun je beter zien als je leerschool: gaat het fout, jammer, gaat het goed heb je geluk...
Misschien is het goed het paard een maand op proef te nemen en dan te besluiten. Loopt ze dan nog niet lekker (andere mensen kunnen je daarbij adviseren) kun je alsnog foto's te laten maken...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:07

succes met je keuze
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 28-02-08 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:08

k ben eigelijk wel erg benieuwd naar hoe jullie allemaal zo precies weten hoeveel geld patty heeft..??
verder vind ik dat de filmpjes wat bewogen zijn daardoor zie je het al heel anders hoe het paard loopt.. als ze de filmpjes orgineel van de camara af heeft laten zien aanECHTE proffesionele mensen en die zeiden dat die gewoon goed loopt alleen wat stijf.. een leraar voor paardensport weet heus wel of een paard goed loopt of niet..
tenslotte vind ik datze zelf moet weten of ze het paard rontgenlogisch gekeurd wil hebben.. en ze zegt zelf dat ze als de veearts het aangeeft dat hij foto's wil zien dat ze dat dan ook doet als ze het geregeld krijgt met haar ouders...
verder ben ik het met esmir eens..

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:14

vanzelfsprekend ben ik het ook met esmir eens Haha!
Nou.. Ik vind dat er wel erg veel gezeik is om niks.. Als pattypaard dat dier wil kopen en klinisch wil laten keuren en er dan blij mee is wat is jullie probleem dan?? tips geven is oke maar tis behoorlijk absurd om haar zo af te vallen als hier gebeurt.! Gestoord

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:40

esmir schreef:
kamy, als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat we het hier met een prof te doen hebben Knipoog

Nou, nou prof.... Laten we het erop houden dat ik net als velen, door schade en schande wijs ben geworden?? Knipoog

Maar ik vond mijn antwoord toch wel slim, of niet!? Ik vind het een leuk paard, of er wat aan mankeert kan ik niet zien met mijn trage pc (op het filmpje staat het beeld al niet stil, laat staan dat ik het paard kan beoordelen. Ik kijk naar de foto's). Maar de combi maakt nog geen al te fijne indruk, maar wat niet is kan nog komen...Vandaar mijn rijtechnisce tips.
Maar het toekomstplan wat Patty verder schetst, lijkt mij niet reeel. Een beetje te hoog gegrepen....

Maar dat je eindelijk je eigen paard mag/kan kopen is super! En een klinische keuring voor jezelf is prima. Moet je lekker zelf weten! Maar met in je achterhoofd een verkoop, zou ik het paard helemaal door de molen halen.
Als ik Patty was zou ik het paard lekker op proef laten komen, klinisch keuren en er lekker mee gaan sturen. Een goed leerpaard! Leuke lijn, dus misschien ooit geld om een veulentje te fokken? Die kun je ook verkopen, of eerst inrijden en dan verhandelen.

Ik val niemand af (tenminste, is niet de bedoeling, ik weet niet of het zo over komt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:01

LiekeLieke schreef:
Nou.. Ik vind dat er wel erg veel gezeik is om niks.. Als pattypaard dat dier wil kopen en klinisch wil laten keuren en er dan blij mee is wat is jullie probleem dan?? tips geven is oke maar tis behoorlijk absurd om haar zo af te vallen als hier gebeurt.! Gestoord

Joh meid, maak je niet dik.
We proberen haar alleen maar te behoeden op fouten die wijzelf ook gemaakt hebben. Ik heb ook het eerste paard gekocht dat ik leuk vond toen ik 14 was! Wel stuk of 10 bekeken, maar de leukste kocht ik maar meteen, ook alleen klinisch laten keuren, maar goed zei dank was hij dan wel gezond (achteraf zijn nog al zijn benen gefotografeerd en gescand). Maar dat was gewoon puur geluk hebben. En ik wist toen ik 14 was en zo van verzorgpony's af kwam, nog echt niet wat rijden was, ook al zat ik in de ver gevordende les Knipoog. Zelfs nu leer ik nog TEVEEL dingen.

Maar ze moet het inderdaad zelf weten, maar achteraf dan niet tranen met tuiten, en boze ouders, wegens teveel dierenarts kosten. Haha!

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:13

LiekeLieke schreef:

@ LIEKE
toevallig lees ik je post even: in mijn geval maakt het mij niet uit of ze het paard wel of niet koopt ze vraagt een mening en dan krijgt ze deze. Weleens waar ben ik met je eens dat deze door sommige wat ongezout is, dit is mijn mening maar ik ben het wel met je eens dat het na 7 pag eens klaar moet zijn het wordt niet ons paard

klaar

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:14

zo patty, al 7 paginas. Clown
ik hoop voor je dat ze goedgekeurd word meid! gun t je van harte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:21

ik vind het een mooi paard,en met goede begeleiding moet het zeker lukken,wel hoop ik dat dit paard niet te hoog gegrepen is voor je,en dat is niet rot bedoeld hoor....

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:28

Kamy schreef:
esmir schreef:

Nou, nou prof.... Laten we het erop houden dat ik net als velen, door schade en schande wijs ben geworden?? Knipoog

Maar ik vond mijn antwoord toch wel slim, of niet!? Ik vind het een leuk paard, of er wat aan mankeert kan ik niet zien met mijn trage pc (op het filmpje staat het beeld al niet stil, laat staan dat ik het paard kan beoordelen. Ik kijk naar de foto's). Maar de combi maakt nog geen al te fijne indruk, maar wat niet is kan nog komen...Vandaar mijn rijtechnisce tips.
Maar het toekomstplan wat Patty verder schetst, lijkt mij niet reeel. Een beetje te hoog gegrepen....

Maar dat je eindelijk je eigen paard mag/kan kopen is super! En een klinische keuring voor jezelf is prima. Moet je lekker zelf weten! Maar met in je achterhoofd een verkoop, zou ik het paard helemaal door de molen halen.
Als ik Patty was zou ik het paard lekker op proef laten komen, klinisch keuren en er lekker mee gaan sturen. Een goed leerpaard! Leuke lijn, dus misschien ooit geld om een veulentje te fokken? Die kun je ook verkopen, of eerst inrijden en dan verhandelen.

Ik val niemand af (tenminste, is niet de bedoeling, ik weet niet of het zo over komt).

wijs? óók een beetje hoog gegrepen?

ik denk dat het patty haar zaak is wat voor paard ze koopt en waarom, we weten ondertussen wat jij daar van denkt.
ik ben blij voor patty dat zij de pennyfase voorbij is, en op een nuchtere manier naar een paard kijkt mbt " houden van" en afstand en afscheid kunnen nemen van.

ik denk dat je er geen idee van hebt hoe bot je overkomt, ookal bedoel je het goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:30

Pennyfase voorbij???

Heb je weleens in haar profiel gespiekt ??? Knipoog

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:35

ShannaY schreef:
Joh meid, maak je niet dik.
We proberen haar alleen maar te behoeden op fouten die wijzelf ook gemaakt hebben. Ik heb ook het eerste paard gekocht dat ik leuk vond toen ik 14 was! Wel stuk of 10 bekeken, maar de leukste kocht ik maar meteen, ook alleen klinisch laten keuren, maar goed zei dank was hij dan wel gezond (achteraf zijn nog al zijn benen gefotografeerd en gescand). Maar dat was gewoon puur geluk hebben. En ik wist toen ik 14 was en zo van verzorgpony's af kwam, nog echt niet wat rijden was, ook al zat ik in de ver gevordende les Knipoog. Zelfs nu leer ik nog TEVEEL dingen.

Maar ze moet het inderdaad zelf weten, maar achteraf dan niet tranen met tuiten, en boze ouders, wegens teveel dierenarts kosten. Haha!

Ik maak me zeker niet dik, begrijp me niet verkeerd.. ik denk dat je juist van zo een paard op korte tijd een bult ervaring opdoet! iedereen blijft leren das nogal logisch. ik denk dat ze hier zelf goed genoeg over na heeft gedacht en haar ouders hier ook heus wel van op de hoogte zijn.. het wordt haar paard en is haar keuze.. het lijkt niet meer op advies geven maar op dat jullie haar jullie mening op willen leggen.. en DAT vind ik te ver gaan.. Doei!

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:40

ShannaY ik denk het, jij zegt het.. Knipoog Maar buiten dat, pennyfase voorbij of niet, dit lijkt niet op een 'nuchtere' manier van kijken..

Er wordt net gedaan of het TS niet wordt gegunt.. Dat is onzin.. Tuurlijk wordt het haar gegunt, juist daarom wordt de tip gegeven..
En nog een laatste.. Als dit filmpje door professionals wordt goedgekeurd dan zitten die óf met hun ogen in hun broekzak, óf het interesseert ze gewoon geen bal.. Misschien voor het geld wat ie moet kosten een leuk beestje.. Maar juist daarom komt de tip: door de röntgen halen!

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:43

ShannaY schreef:
Pennyfase voorbij???

Heb je weleens in haar profiel gespiekt ??? Knipoog

het ging mij erom, dat er mensen hier een drama maken van het feit dat patty geen paard koopt om "van te houden"" en te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:43

Vergeet niet dat veel handelaars/fokkers, commissie van elkaar ontvangen... veel mensen weten dat niet. Dus als het een paard van een bekende is, zullen ze altijd zeggen, goed paard. Hun vangen er immers ook weer iets op Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:46

nou het gaat flink door hier zo.
ik wens je veel succes ermee.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:49

Ik dacht, 7 pagina`s dat moet natuurlijk even gelezen worden.. Lachen

En ik snap alle commotie en goedbedoelde adviezen wel. Vooral op het later geplaatste filmpje zie dat ze amper haar voeten optilt (nog minder dan mijn tinkers). Dit kan o.a. duiden op (licht) atactisch. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de "echte" paardenkenners die jij het hebt laten zien, dit niet gezien hebben.. Ik hoop dat hoe het dan ook gaat het allemaal goed uitpakt voor jou en de merrie.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:53

double schreef:
ShannaY ik denk het, jij zegt het.. Knipoog Maar buiten dat, pennyfase voorbij of niet, dit lijkt niet op een 'nuchtere' manier van kijken..

Er wordt net gedaan of het TS niet wordt gegunt.. Dat is onzin.. Tuurlijk wordt het haar gegunt, juist daarom wordt de tip gegeven..
En nog een laatste.. Als dit filmpje door professionals wordt goedgekeurd dan zitten die óf met hun ogen in hun broekzak, óf het interesseert ze gewoon geen bal.. Misschien voor het geld wat ie moet kosten een leuk beestje.. Maar juist daarom komt de tip: door de röntgen halen!

Weer eens bijgelezen en beter dan dit zou ik het zelf niet kunnen zeggen.

Verder, een zesjarige die 'stijf' loopt door stil te staan. Daar zouden bij mij al héééééle grote alarmbellen afgaan. Sigaar Een zesjarige hoort niet stijf te lopen. (Toch zeker niet als die regelmatig z'n stal even uitkomt op de wei enzo. En daar ga ik maar even vanuit. Want anders zou dat voor mij onder verwaarlozing/mishandeling vallen Knipoog )
Ik heb ook een jonge merrie doe soms 'een beetje stijf' is. Zie je aan de buitenkant momenteel ook weinig verkeerd aan. En een klinische keuring komt die ook nog wel door, maar moet je die eens op foto zien. Nagelbijten / Gniffelen

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:57

[wijs? óók een beetje hoog gegrepen?

Laten we het erop houden dat men ooit tegen mij zij: Je eerste paard verkloot je, nou dat klopte... En dat wordt door meerdere personen hier ook tussen neus en lippen door gezegd, dat dat vaak wel zo is en dat je dat als een leerproces moet zien...En dat zijn goedbedoelde adviezen, niet om Patty eens even lekker in de zeik te nemen, want ik krijg het gevoel dat jij dat zo wel ziet???

ik denk dat het patty haar zaak is wat voor paard ze koopt en waarom, we weten ondertussen wat jij daar van denkt.
ik ben blij voor patty dat zij de pennyfase voorbij is, en op een nuchtere manier naar een paard kijkt mbt " houden van" en afstand en afscheid kunnen nemen van.

ik denk dat je er geen idee van hebt hoe bot je overkomt, ookal bedoel je het goed.[/quote]

Ik weet niet wat je tegen mij hebt??? Ik geef alleen commentaar op een topic, geopend door iemand wetende dat ze er reacties op krijgt!. Als ik nou de enige was met "kritiek" maar dat is bijna iedereen behalve degenen die blijkbaar een connectie hebben met Patty. Dat is natuurlijk fijn voor Patty want jullie kennen haar misschien en zien haar in het echt met haar paarden, maar van ons wordt verwacht commentaar/tips te geven op basis van haar filmpjes en foto's.....Maar als er meer mensen zijn die het een bedenkelijke situatie vinden? Ligt dat dan aan mij??? En ik zie toch posts die harder zijn dan die van mij! Als je goedbedoelde rijtips als aanvallen ziet, moet je niet hier zijn of een topic openen!!! Boos!
Ik weet niet in wat voor fase jullie nu zitten, als jullie de penny voorbij zijn, maar in ieder geval niet op mijn golflengte, terwijl ik de penny toch al wel ruim zo'n 20jr ontgroeid ben! Knipoog
Maar als Patty er genoeg van heeft, kan ze er toch ook een einde aan breien?? Hoeven wij ons ook niet meer onnodig moe te maken met het typen van onze goedbedoelde tips!
We maken er geen drama van dat Patty het paard niet koopt om van te houden maar en ook niet dat ze het als projectje ziet. Maar als je goed gelezen hebt (daar heb je blijkbaar nog steeds moeite mee Bloos ) was je daar ook wel achter!

Toedeloe, het gaat u goe!