agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: agnes en indi vandaag voor het eerst gegalopeerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:44

haha, en dan had ik ze nog gewassen ook! nahja, een emmer lauw water tegenaan gegooid en t grootste deel bagger er af gehaalt;)

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:56

Dit snap ik dan niet van bokt. De meeste zitten hier te roepen : Natural Horsmanship for life En hier waar het Puur Om vertrouwen tussen mens en paard gaat is het opeens onverantwoordelijk Verward Ja sorry hoor , maar ik vind het er wel heel leuk uitzien. Ik vind het zoiezo heel erg knap dat ze na zon vreselijke ziekte weer kan paardrijde! En ik wens er dan heel veel geluk toe met haar paard! Haha! Sorry als ik mensen geraakt heb maar ik moest het even kwijt Bloos

Edit; Oja, ik heb dezelfde sokken als jou Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Geak_Nena op 12-02-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:04

Agnes ik vind het super van je wat je allemaal doet! Ik heb super veel respect voor je. Jij laat je tenminste niet tegenhouden door je ziekte, en gaat er gewoon voor.

Jij hebt een super band met indi. Ik vind het filpmje er niet echt fijn uitzien. Maar dat moet je zelf weten. Wat jij allemaal berijkt heb met indi, en die vertrouwens band die jullie hebben, daar moeten sommige mensen nog een voorbeeld aan nemen.
Ga zo door. Kijk altijd met plezier naar jullie topics. Indi ziet er trouwens erg goed uit.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:32

Geak... ( sorrie ik kom er nog een keer tussen) dit ziet er nu niet echt uit als vertrouwen tussen mens en paard. Mijn jonge paarden zouden op een stemhulp van de ruiter op hun rug in galop gaan en niet door iemand die er achteraan loop te rennen.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:38

aerdenhout1 schreef:
Geak... ( sorrie ik kom er nog een keer tussen) dit ziet er nu niet echt uit als vertrouwen tussen mens en paard. Mijn jonge paarden zouden op een stemhulp van de ruiter op hun rug in galop gaan en niet door iemand die er achteraan loop te rennen.

Ik was er vergeten bij te voegen dat ik het filmpje niet gekeken heb dus daar weet ik niks van Bloos

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:41

aerdenhout1 schreef:

Moet me hier toch bij aansluiten. Lachen

Ik vind het erg knap met wat je met indi bereikt hebt door de jaren heen. Ook kan ik goed begrijpen dat jij Indi zelf inrijd. Maar waarom zo snel de galop? Doe een stapje terug als het niet gaat en wen eerst aan elkaar in draf. Zodat jij beter met indi's beweging mee kan gaan en zij meer balans heeft gevonden.

truus_noorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:45

ik ken een indi, dat is ook zo'n soort paardje en ik vroeg me af ,, heette de moeder van dat paardje milly??

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:20

nee, indi haar moeder heette roosa

@timokyana: ik snap dat je niet het hele topic hebt gelezen aangezien hij inmiddels behoorlijk lang begint te worden, maar ik zeg op 1 van de eerste pagina`s al dat de galop op deze manier geen succes was. dit doen we dus niet nog een keer zo;) nu gaat het mij niet om dat er iemand achter aan rent (ik vind daar eerlijk gezegd niets mis mee), maar meer om hoe ze er op reageert, en dat het meer heen en weer geslinger was en geen longeren meer Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:54

ikenindi schreef:
dankjulliewel Lachen

die beugels die hierboven genoemd worden zijn toch ook voor met elastiekje? of zijn het net weer anderen?

Nou nee, deze beugels zijn echt bedoeld voor gewoon zonder elastiek. is weer nieuw...
Afbeelding

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:58

ik vraag me af of zulk soort dingen bij mij nut zouden hebben
ik gok dat mijn voeten gewoon in de lucht blijven zweven;)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:58

Ik dacht dat die bedoeld waren MET elastiek.. Nou ja, ik loop wat achter Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:00

ik ook dus;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:29

Hai Agnes

Wat super dat je zo heerlijk met Indi aan de slag bent, ik heb bewondering voor je doorzettingvermogen en denk dat het helemaal goed gaat komen met jullie saampjes.
Geniet ervan.

gr. van Sas en Chuckie

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:32

he, jij ook hier Lachen tot 1 maart he! Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:14

Thx voor je uitleg ikenindi.

Heb je nog gereden op indi afgelopen dagen?
Is zonder stijgbeugels rijden niet iets, ik weet niet hoe je balans is? Rijd je licht of zit je door?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:18

ik kan niet staan, dus ook niet lichtrijden. die beugels wil ik straks ook er af gaan doen, maar nu gebruik ik ze nog. kan ze alleen niet gebruiken, maar dat zit bij mij op het moment nog even tussen de oren. het voelt op de een of andere manier toch veiliger...

ik heb gisteravond heel even gereden met haar ja.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:25

Paardrijden is altijd onverantwoord met jong paard of zonder jong paard een oud paard kan ook altijd wat mee gebeuren.

Ben erg trots op haar echt leuk om te zien. Bloos

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:31

Sparky10 schreef:
even voor de goede orde even lezen voor degene die agnes niet kennen onder ikenindi daar staan veel topics over haar en haar ziekte .
agnes heeft distrofy in haar arm en dystoni in haar benen , mening ander mens zou niet eens meer op het paard stappen .
agnes heeft indi zelf onder het zadel gekregen indi word in mei 4 jaar .
agnes kan haar benen niet gebruiken en de arm niet die zit in en spalk.
indi moet alles leren van agnes en die is verantwoordbezig door in de gehandicapten les te rijden ! en het gaat super !
en ze rijd indd op sokken , haar tenen zijn afgestorven de voeten staan door de dystonie scheef en dus kan ze geenschoenen aan ze gaat als 20 jarige door het leven in een scootmobiel !
dus beetjerespect mag hiervoor zeer zeker!!
jullie en ik ook niet doen het haar niet na !

Mijn eerste gedachte: Tziet er niet zo leuk uit (maar daar is inmiddels commentaar genoeg op gekomen)
Maar toen ik dit las, heb ik heel respect voor het meisje! Ze moet een enorm doorzettingsvermogen hebben, om ondanks haar ziekte toch te blijven rijden. Echt iets om te bewonderen Cool

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:05

Vind het er heerlijk uitzien, wat gaan julie goed zeg! Jullie doen het echt super, je zit ook al een stuk makkelijker of niet.

Misschien moeten sommige mensen niet zo snel oordelen. Als je een handicap heb doe je dingen die voro jou en je paard werken dat is niks onverantwoords of sneu voor je paard.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 10:27

minkie schreef:
of misschien van die veiligheidsbeugels met een elastiekje. dan doe jij ze gewoon zonder stiek. heb je de opening wel aan de buitenkant..

daar dacht ik ook aan Ja
is ook een stuk goedkoper, want deze http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _05518.jpg zijn ook echt heel duur.
en je kunt ze idd gewoon zonder stiek gebruiken. heb ik ook een tijdje gedaan toen ik nieuwe stieken moest kopen maar de goede niet aan kon komen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:56

maar ik denk dus dat die dingen bij mij totaal geen effect hebben omdat ik daar waarschijnlijk niet eens contact mee kan houden :s

iemand hier in de buurt die ze een keer uit wil lenen? Knipoog

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:13

Hoi, heb alleen het beginstukje gezien en heb er veel respect voor. Over enkele jaren zal je echt 1 worden met je paard en heb
je een zeer bijzondere band met je paard. Alle begin is moeilijk en dat geldt voor iedereen en elk paard. Maar jullie hebben samen
lol en groeien samen wel naar een eenheid.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:16

haha eenheid zijn we wel al hoor Knipoog

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:00

Ik reaageer niet snel op topics, maar ik kan hier maar een ding op zeggen:

GROOT RESPECT VOOR AGNES. Doe het haar maar na.
Ik heb haar andere topics doorgespit en kan alleen maar zien dat er een groot vertrouwen in tussen jou en Indi.
Ik vind het echt ontzettend knap en dapper. Ik heb 9 jaar terug een ongeluk met een paard gehad en kon door alle ziekenhuisbezoeken en operatie pas na 4 jaar weer op een paard, ik scheet zowat bagger. Dus alleen maar respect voor je. Jullie komen er wel. Ik hoop dat de band met mijn paardje ooit eens zo hecht wordt als die tussen Indi en jou.

Ga zo door.

SpikyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:49

Zo, had dit topic een paar dagen terug al gezien, nu heb ik even tijd om te reageren.

Agnes, Go jij! Go jij!

Voor Indi is het extra moeilijk om in galop te gaan. Vooral nu met iemand op haar rug. Maar.. Eens moet de eerste keer zijn! Op de foto's zie ik een Indi die constant oortjes op Agnes gericht heeft, en nog niet helemaal weet wat ze er allemaal mee aan moet Knipoog Dat komt allemaal met de tijd, als Agnes haar die rust blijft geven.

Ik vind het helemaal geen dramatisch filmpje, het is een beetje onhandig zo om haar in galop te krijgen, maar goed. Indi zal daar voor een keer heus niet van wakker liggen Koe

Indi is en blijft een kanjer!