Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:02

zitake: Ex staat ook op bokt hoor *LOL* maar dat zijn ook al niet zo'n denderende foto's *LOL* Elegante Ex is wegens winterslaap afwezig *LOL* *LOL*

Nerwen: Schijnheilig *LOL*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:03

*gaat op zoek naar topic* Haha!

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:15

waarom rij jij niet met zadel?
zou die singel niet gewoon pijn doen op zn rug?
ik vind het er echt niet uitzien..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:17

Even voor de mensen die denken dat wij een dominantie probleem hebben, de laatste foto is een foto waarop hij me volgt. Hier is geen filmpje van Lachen Mijn camera stond nl vol Lachen

http://www.youtube.com/watch?v=lgH1wVYwROI

Phara wild? kom op Clown kinderpownie!
Oh ik weet dat het liedje te lang is btw Clown

Tinkaaa: uhu...Een elastische singel zal hem vast pijn doen aan zijn rug met zo'n dik dek er onder Ja Zadel in het bos verloren........ (sorry, als jij niet de moeite doet om te lezen, dan ik niet om te antwoorden Clown)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-01-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:17

whaha wat en geweldig ding ! Haha!
die filmpies moes ik echt om lachen !
en jij kan je pony beter dan iederen hier op bokt ! Knipoog Haha!
dus verboven staan !en je pony heeft geen pijn hij vind dressuur niet leuk
dat zie je gewoon. Bloos ook aan ze oren speling Haha! Knipoog
veder heeft ie wel wat van het karakter van me fjord weg Clown
dalen dat ie vroeger zo mishandelt is die merrie die in me profiel staat ook allen minder erg dan die van jouw.
sucses veder Haha!
ik hoop nog is foto's van jullie te zien Haha!

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:30

paarden spelen als ze los zijn toch ook, en dan steigeren ze ook! dat is toch ook voor de lol!

Ik vind het echt een leuke pony? hoe oud is hij? sucses er nog mee Haha!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:36

Ik zie dit gedrag meer als een reden om onder zijn werk uit te komen. Ik herken het namelijk Nagelbijten / Gniffelen
Je zit er opzich gewoon lekker op, maar je ziet hem een hoek van tevoren al meer vaart nemen en dan ineens staken. Probeer hem voor te zijn. Neem een zweepje mee bij het rijden en geef hem gewoon echt op zijn kop als hij weer van die bokken geeft. Geef hem aan de voorkant ook meer ruimte om weer voorwaarts te gaan, hij moet vóórwaarts.
Gaat hij weer omhoog, voorkant of achterkant, maakt niet uit, geef iets meer teugel, hand naar voor en een tikje en been, gaat hij weer voorwaarts dan belonen.
Lekker veel figuren rijden, vooral veel verrassenden, zoals de halve grote voltes links en rechts, S van hand veranderen, zodat het dressuurwerk een leuke uitdaging voor hem wordt. Ga balken draven, wissel het werk lekker af.
Als ik zijn gedrag zie zie ik geen pijn bij hem. Het lijkt meer op verzet als in het niet willen doen wat jij van hem vraagt. Hij probeert gewoon lekker lollig te doen inderdaad, maar laat dat niet altijd toe want het kan vreselijk uit de hand lopen.
Tuurlijk kan een lolletje op zijn tijd, maar houd het ook voor allebei leuk.
Mijn pony mag af en toe na de dressuur een half uurtje buiten uitstappen of over het bollenland een galopje maken. Dat zijn ook leuke beloningen die het het werk waard maken voor hr Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:38

kom maar Nikki Knipoog kijken hoe ver je hem krijgt op die manier.

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:42

Nou ik weet niet hoe jij jezelf een echte ponymeid kan vinden, maar dit doet de pony echt niet voor de lol, juist uit Protest! Kijk naar hoe de pony z'n staart draagt? en als hij omhoog gaat, helemaal scheef en zwaaiend, dit betekent toch echt protest hoor, als ik jouw was zou ik er echt een fyshio na laten kijken!

Veel succes er mee!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:44

Reageert hij daar helemaal niet op dan?

SilverMe: Denk dat het meer opwinding is van die staart.
Mijn zusjes pony doet dat de hele dag door.
Laatst bijgewerkt door ikkiN op 07-01-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:46

SilverMe schreef:
Nou ik weet niet hoe jij jezelf een echte ponymeid kan vinden, maar dit doet de pony echt niet voor de lol, juist uit Protest! Kijk naar hoe de pony z'n staart draagt? en als hij omhoog gaat, helemaal scheef en zwaaiend, dit betekent toch echt protest hoor, als ik jouw was zou ik er echt een fyshio na laten kijken!

Veel succes er mee!

Het hoeft niet altijd te betekenen dat als een paard heel erg zwaait met zijn staart meteen protest is..
Een vriendin van mij heeft een haflinger en die kwispelt bijna de hele tijd, in de wei, onder het rijden.. overal!
Lijkt echt net een hondje af en toe.

Maar vind het zelf een leuke pony en ik zit het topic al vanaf het begin mee te lezen voor de reacties..
Kvind ze best wel grappig Tong uitsteken
Veel plezier met deze pony !

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:56

pharagirlke schreef:
Roosje: paarden niet. Pharaon wel Clown Ik ken deze pony echt door en door,zoals Annemeik zegt: hij heeft gewoon schijt aan de wereld, en geef hem eens ongelijk? Hij zit lekker in zijn vel en het ene paard toont dat door te werken, het andere gaat jollige sprongen maken. Pharaon doet lekker jollig. Als dat zijn ''ding'' is? Clown

Er is een duidelijk verschil in jolig doen en staken. Voor mij dan en in naar mijn idee.
Daar komt bij dat je het nu goed en leuk vind, maar als je over twee jaa nog steeds zo rond 'rijd' je het vast een stuk minder leuk vind. Een keer niet stijgeren mag ookwel dan. En dan heeft de pny het al aangeleerd dat dit leuk en grappig is. Zie het dan maar eens eruit te krijgen.
Ik zou voor het lange termijn denken gaan als het om (moeilijke) paarden gaat, niet wat nu grappig is.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:59

pharagirlke schreef:

Wat is dat voor een reactie? Nikki bedoeld het goed en aardig. Ze brengt het ook normaal. Je opend toch een topic om reacties te krijgen? Dan kan je ook tips krijgen zoals Nikki ze geeft!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:01

pharagirlke schreef:
kleinelinda: inderdaad! Ik wilde alleen bewijzen dat Phara niet geschikt was voor wedstrijden net omdat hij moeite heeft met concentratie en ik hem niet, als ik voel dat hij zich dood verveelt, wil dwingen toch door te gaan. Lachen dat verdient ie niet.

Phaser; idd... Lachen en bedankt Knipoog

Dus dit was eigenklijk een beetje express. Tjah dan is er ook nergens een [robleem alleen stom dat je hem zo zijn gang laat gaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:04

SilverMe schreef:

Veel succes er mee!

als jij leest, zal ik er nog eens over nadenken Knipoog ik heb al aardig wat dressuurpaarden de staart zien ''dragen'' eigenlijk?

OoappeloO; Nikki snapt kennelijk wel wat ik bedoel want die reageert zoals ik hem bedoelt had Knipoog Mag ik je erop wijzen dat deze heer al bijna elf jaar van mij is waarvan 7 jaar gereden word? Kijk als je nou een keertje zou lezen...Dan zou je dat weten Haha!

nikkii_lisa: reageert hij idd niet op, wel als ik hem even stil zet en laat stappen, en dan echt zeg van 'kom kleine werken!' (naja je vat em wel) dan reageert hij wel Lachen maar met de methode die jij gaf doe je hem doordraaien Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:05

OoappeloO schreef:
pharagirlke schreef:

Wat is dat voor een reactie? Nikki bedoeld het goed en aardig. Ze brengt het ook normaal. Je opend toch een topic om reacties te krijgen? Dan kan je ook tips krijgen zoals Nikki ze geeft!

Punt is alleen dat al 88888888 keer uitgelegd is dat Pharaon anders is dan de normale doorsnee pony...
Als hij moet werken, dan zal hij dat ook doen. Pharaon houdt alleen wel van fratsen op z'n tijd, welke hij echt niet gemeen bedoelt en het is ook geen dominantieprobleem en het komt ook niet voort uit pijn of wat dan ook. Pharaon houdt van een geintje en van de TS krijgt hij de ruimte om af en toe een geintje uit te halen. Als hij moet werken, dan doet hij dat. Punt. Klaar.

TS heeft Pharaon al 10 (bijna 11) jaar! Lijkt me dat ze het beest dan wel goed kent en weet wat wel en wat niet kan...

Edit: ik ben weer eens te langzaam Verdrietig Clown

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:07

pharagirlke schreef:
Zo zie ik het ook QS Deze pony heeft geen enkel probleem. Geen pony die zoveel respect heeft voor mensen als deze. Lachen Dat is hem echt wel geleerd. Zoals ik al zei: als ik zeg 'we doen het zo!' dan doen we het ook zo. maar de pony mag ook een lolletje van mij Knipoog Hij mag gerust wat spelen van mij. Zou niet weten waarom ik hem dat zou ontnemen Clown

casperrr laat maar doen, ze kennen de pony niet *LOL* wij waren ook aan het lachen Ja Phara ís simpelweg zo. Er zijn nu eenmaal paarden die je niet als dressuur knol kan gebruiken. In het bos bv is deze pony dood en dood braaf. Kan je een peuter mee op weg sturen Ja Maar hij vind dressuur gewoon dood saai en zoekt dan zijn eigen lolletje.

ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braaf Knipoog Zoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem. Clown

lovely1: meerdere dierenartsen hebben hem gecontroleert. Een stuk of vier om precies te zijn en allemaal dezelfde conclusie: 'gek in de bol' Knipoog Paardenkenners (echte paardenkenners) hebben naar hem gekeken, NH mensen hebben naar hem gekeken. Dit is gewoon wie het paard is.

een paard kan een lolletje maken op zijn eigen houtje hoor,

je zegt zelf dat je hem probeert te corrigeren,

maar als ie steigert en bokt geef je hem wel eelke keer tikjes met een zweep,

stop hier dan mee want dat vind ie volgens mij niet echt leuk Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:09

Cissau: uhu. als hij te hoog gaat (wat hij op dat moment deed) krijgt hij idd een corrigerende tik Knipoog hij weet dondersgoed dat hij dan gewoon over de grens gaat Knipoog van het moment dat ik voel dat hij niet meer speelt pak ik hem daar idd op aan Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:10

Punt 1, in je begin post staan niets over hoelang je hem hebt, daar kan je me niet op afrekenen.
Punt 2, in je begin post zeg je dat als hij streken uithaald je hem echt wel straft, later zeg je dat je hem ze gang laat gaan en hem zijn lolletje gunt. Beetje tegenstrijdig he. Sorry maar ik lees heus wel.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:11

wat een kleine draak zeg... Clown
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 07-01-08 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

CiiSau

ok als jij het zegt Clown

xjessx

Volgens mij lach jij je echt dood heh om al die gekke reacties whahahaha Tong uitsteken

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:12

Zo, nou dan weet ik het ook niet meer hoor Clown
Bij mijn pony was het het eerste jaar ook grappig en leuk, tot ze de weg oprende.
Ik weet nog steeds niet hoe ik het precies opgelost heb, maar ik werd er zo ziek van op een gegeven moment.

Succes met jouw manier vinden Ja

En CiiSau; mijne krijgt ook gewoon een tik als ze bokt of steigert uit het niets. Heeft ze een reden zal ik dat niet doen, maar loopt ze gewoon te klieren laat ik wel even merken dat dat niet de bedoeling is Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:15

OoappeloO schreef:
Punt 1, in je begin post staan niets over hoelang je hem hebt, daar kan je me niet op afrekenen.
Punt 2, in je begin post zeg je dat als hij streken uithaald je hem echt wel straft, later zeg je dat je hem ze gang laat gaan en hem zijn lolletje gunt. Beetje tegenstrijdig he. Sorry maar ik lees heus wel.

als je zo goed had gelezen, had je in latere posts ook kunnen lezen dat ik hem al bijna elf jaar heb Clown dus laten we het lezen nog maar even in het midden laten?
Ik corrigeer hem toch ook? gaat hij over mijn grens corrigeer ik hem Clown

Nikkii_Lisa; er is ook helemaal geen probleem Lachen Als ik zeg dat hij moet werken doet hij dat...Dat probeer ik al 7 pagina's lang duidelijk te maken *LOL* Een pony die zo smerig was kan je niet zo op stappen zoals ik in het laatste filmpje Knipoog

xjesssx: ja hoor Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 18:15

pharagirlke schreef:
Even voor de mensen die denken dat wij een dominantie probleem hebben, de laatste foto is een foto waarop hij me volgt. Hier is geen filmpje van Lachen Mijn camera stond nl vol Lachen

http://www.youtube.com/watch?v=lgH1wVYwROI

Phara wild? kom op Clown kinderpownie!
Oh ik weet dat het liedje te lang is btw Clown