Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Dorage @ M1 dressuurtraining bussloo. [by RobinCera]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:33

Raggel schreef:
Sheran schreef:
Zie ik daar nou lucht op foto's 12, 13 en 14? Tong uitsteken

Dorage kan idd nogal heet worden, en over het oplossen heeft iedereen weer zijn eigen mening, en foto's zeggen ook niet alles. Ik zou toch meer afgaan op het totaalbeeld van alle foto's die ze ooit van Dorage heeft geplaatst, en aan de hand daarvan een voorzichtig beeld vormen. Daarna ga je een jaar lang bij Jennifer op stal staan en elke keer kijken als ze gaat rijden. En dan mag je een iets duidelijkere mening vormen. Vervolgens volg je een instructeurscursus en rij je heel vaak op Dorage. Dan mag je nog eens oordelen Tong uitsteken.

Wat is dat nou voor een opmerking? Daar is dit forum toch voor? Je paardje laten zien als hij aan het werk is en daar geven bokkers dan hun mening over. Wat ziet er niet zo goed uit en wat kan beter. Eventueel tips om hier aan te werken... Nu hou er over op dat we het zelf moeten proberen en zelf moeten komen kijken?!?
We kunnen alleen beoordelen wat we zien, meer niet. Als je daar niet tegen kunt zet ze er niet op..

Sorry hoor, vind ik een beetje onbeleefd van je. Zo klinkt het althans. Ik denk dat je de intentie van mijn berichtje ook een beetje fout had gelezen, want natuurlijk heb je er gelijk in dat je je mening moet kunnen geven. Mijn berichtje was een beetje ironisch bedoeld, met ook ongeveer als boodschap: laten we niet aldoor hetzelfde zeggen en iemand afkraken zonder dat we gegronde redenen hebben.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:37

Vin het er mooi uitzien, zoals er al was gezegd liep ze in het begin wat opgekropd maar uiteindelijk zie je dat ze een stuk meer ontspannen gaat lopen. Heel mooi paardje!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:42

ik denk ook idd dat het wel duidelijk is dat de meeste zien dat het er wat gespannen en opgekorpt uit ziet..maar daar heeft ze haar redenen voor..misschien gewoon wat tips voor haar houding..ik heb zelf een beetje het idee dat je erg achterover hangt (ik ken het probleem Knipoog ) en dat je af en toe ook wat scheef zit (wat ik op de foto's kan zien dan) probeer zelf wat meer aan je houding en balans te werken..is voor het hele rijden fijner (vind ik zelf nu ik er aan werk) en het plaatje wordt er beter van, en het is fijner voor je pony in de mond Tong uitsteken
Als ze wat heet is toch proberen iedere keer wel weer te ontspannen, dus even terugnemen en weer wat los, weer terug nemen en weer los (niet helemaal losgooien natuurlijk Knipoog ) en voltes rijden. Wanneer je tegen blijft houden rent ze op een gegeven moment gewoon door, als je die druk iedere keer af wisseld dan gaan (de meesten) wel langzamer en veel overgangen rijden helpt (bij sommige) ook (maar sommige zijn ook niet 'te genezen' Tong uitsteken heb zelf ook op zo 1 gereden hihi)
Verder echt super paard en succes er verder mee, als je nog wat aan je houding werkt ziet het geheel er beter uit en minder 'hangerig' dan is het plaatje compleet Knipoog

pamelaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:43

erg leukej foto's ik wist niet dat zoon haflinger zo hooeg en mooi kan lopen in de dresuur

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:45

ehm pamelaatjee het is een NRPS Knipoog

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:47

Probeer je paardje met je zit terug te rijden, dit is natuurlijk wel moeilijk maar ik vind dit er heel gespannen uitzien. Probeer je paard dan ontspannen en laag te rijden. Niet meteen laten strekken en hoog instellen.
Verder vind ik het een heel mooi paard!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:50

Ik zie alleen op foto 2, 6 en 8 de dingen die jullie bedoelen.
Kijk bijv. foto 4, wat voor beeld geeft dat?
en die laatste arbeidsdraf fotos?

Ik snap niet waarom de meeste van jullie de negatieve dingen zo sterk laten overheersen.. dit kan namelijk erg hard aankomen voor jennifer die kei en keihard met dorage werkt.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:55

RobinCera schreef:

Ik snap niet waarom de meeste van jullie de negatieve dingen zo sterk laten overheersen.. dit kan namelijk erg hard aankomen voor jennifer die kei en keihard met dorage werkt.

Ik probeer alleen tips te geven. Ik kan moeilijk zeggen dat hij ontspant en zijn rug loslaat. Bloos Vind ik dan.
Maar ik vind wel dat deze pony wel mooi kan lopen! En ook een goede ruiter op z'n rug heeft! En jennifer mag trots zijn op z'n pony!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:07

Ik denk dat we het allemaal ietsjes aan het opblazen zijn. Ik denk dat de commentaren niet zo banketstaaf bedoeld zijn als ze eruit komen. Het had allemaal indd ietsjes subtieler geformuleerd kunnen worden... Meid je pony loopt erg goed, er zijn altijd verbeter puntjes, die zijn er altijd en blijven ook.
@Sheran: Misschien heb ik dan inderdaad je booschap een beetje verkeerd begrepen, sorry. Maar ik stoor me er aan dat mensen als ze commentaar kijgen zeggen: Kom het zelf maar proberen, kijken of je dan nog zo praat...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:09

ik denk dat iedereen het helemaal niet negatief bedoeld maar gewoon tips wil geven
en commentaar want daar is HAW toch voor? Tong uitsteken

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:15

wat een knap paard:)

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:55

ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken.
Ga ook geen commentaar meer geven op alles, want sommige dingen die jullie zeggen en wat op de foto's te zien is is alleen omdat ik buitenrij, en haar constant vast houden doe ik niet wnat in de galop is ze ontspannen en laat ik haar los. zit normaal nooit scheef en hang ook normaal niet achterover. Dus allemaal omdat ik nu buitenree Knipoog

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:56

RobinCera schreef:

Dankjewel lieve Rob!
& heb jij gezien dat ik haar constant vasthield?
En je hebt er zelf nog opgezeten en jij kon haar ook niet houden, dus zeg maar even tegen iedereen hoe ze was Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:59

Born2BCrazy schreef:
dat ben ik niet met je eens..
Natuurlijk is het niet zo dat na een rondje racen het paard helemaal moe/braaf is.

Maar het kan wel net dat extra/overtollige beetje energie weg laten gaan.

Plus dat ik me kan voorstellen..(even een 'ingeving') dat als je m steeds vasthoudt, het paard nog heter wordt, en je dus nog meer moet vasthouden, nog heter etc (en dus steeds meer opgekropt)
Nou kan je m natuurlijk niet in 1x los laten..maar, ook al gaat het tegen je gevoel in..toch af en toe even 'lucht' geven aan de voorkant.

Ben ik te volgen? Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Geloof mij, de meeste hete paarden zijn heet in hun karakter. Denk je dat paarden als salinero na een rondje galoperen minder heet zijn? Maargoed, dit is een hele andere discussie.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:01

Hee gezellig hier!
Maar jen, blijf de dingen onthouden waar je zelf een goed gevoel bij hebt en wat klopt. Jou gevoel is het belangrijkste en laat je niet onzeker maken van wat anderen zeggen!
Daag poeperd Lovers

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:09

#Ymke# schreef:
Born2BCrazy schreef:
dat ben ik niet met je eens..
Natuurlijk is het niet zo dat na een rondje racen het paard helemaal moe/braaf is.

Maar het kan wel net dat extra/overtollige beetje energie weg laten gaan.

Plus dat ik me kan voorstellen..(even een 'ingeving') dat als je m steeds vasthoudt, het paard nog heter wordt, en je dus nog meer moet vasthouden, nog heter etc (en dus steeds meer opgekropt)
Nou kan je m natuurlijk niet in 1x los laten..maar, ook al gaat het tegen je gevoel in..toch af en toe even 'lucht' geven aan de voorkant.

Ben ik te volgen? Rolleyes Nagelbijten / Gniffelen

Geloof mij, de meeste hete paarden zijn heet in hun karakter. Denk je dat paarden als salinero na een rondje galoperen minder heet zijn? Maargoed, dit is een hele andere discussie.

pardon, maar jennifer houd haar niet telkens vast. Ze geeft ook af en toe lucht zodat ze de ruimte heeft om te ontspannen.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 21:17

[quote]pardon, maar jennifer houd haar niet telkens vast. Ze geeft ook af en toe lucht zodat ze de ruimte heeft om te ontspannen.[/qoute]

dat blijken ze niet helemaal te snappen.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 21:18

Marieke__ schreef:
Hee gezellig hier!
Maar jen, blijf de dingen onthouden waar je zelf een goed gevoel bij hebt en wat klopt. Jou gevoel is het belangrijkste en laat je niet onzeker maken van wat anderen zeggen!
Daag poeperd Lovers

Ja daarom, en ik weet zelf het beste wat en hoe ze was en wat ik wel of niet heb gedaan. En dat kan je niet van een foto aflezen Lachen
Lovers

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:20

wil ook wel een blonde vos Lachen

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:04

Dorage schreef:
ik weet niet wat ik hier allemaal van moet denken.
Ga ook geen commentaar meer geven op alles, want sommige dingen die jullie zeggen en wat op de foto's te zien is is alleen omdat ik buitenrij, en haar constant vast houden doe ik niet wnat in de galop is ze ontspannen en laat ik haar los. zit normaal nooit scheef en hang ook normaal niet achterover. Dus allemaal omdat ik nu buitenree Knipoog

Als je gaat buitenrijden moet je zelf ook goed zitten. Toch? Bloos
Toch vind ik dat je haar toch behoorlijk vasthoud met je handen, dit kun je ook oplossen met je zit.
Ik heb net ook even gekeken in je profiel, die foto's vond ik wel ontspannen er uit zien. Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:09

zeer mooi paardje!

alleen vind ik op haast alle foto's zijn hoofd er niet echt uitzien.
het is alsof je in zijn mond hangt en daardoor zijn hoofd tegen zijn hals geplakt wordt.

wat lossere teugel zou mooier tonen denk ik...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:28

Sheran schreef:

Dorage kan idd nogal heet worden, en over het oplossen heeft iedereen weer zijn eigen mening, en foto's zeggen ook niet alles. Ik zou toch meer afgaan op het totaalbeeld van alle foto's die ze ooit van Dorage heeft geplaatst, en aan de hand daarvan een voorzichtig beeld vormen. Daarna ga je een jaar lang bij Jennifer op stal staan en elke keer kijken als ze gaat rijden. En dan mag je een iets duidelijkere mening vormen. Vervolgens volg je een instructeurscursus en rij je heel vaak op Dorage. Dan mag je nog eens oordelen Tong uitsteken.

Oh gaan we gezellig doen?
Slapen
Laat maar weer zitten.. Ik dacht dit een openbaar forum was, waar je je mening mocht delen met anderen en hierover mag discussieren..
Verkeerd gedacht Huilen van het lachen

Blijkbaar moet je eerst aan bovenstaande voorwaarden voldoen.. dan mag niemand hier posten denk ik zo Clown

Dacht ook ergens te lezen dat de ts open stond voor tips? (of ze er wat mee kan/wil is een 2e, dat maakt ook verder niet uit)
Daar stond niet bij dat je dan vervolgens aangevallen wordt door vriendinnetjes.. Slapen

En vervolgens op elke verkeerd getypt woordje persoonlijk aangevallen wordt..nee leuk joh Slapen

#Ymke# schreef:

Dat snap ik, heb zelf ook een 'hete'. Maar heb het misschien even verkeerd verwoord..
Ik bedoelde meer dat dit een fractie zou kunnen schelen..

Ik wens jullie verder veel plezier met dit topic..jammer dat het nu zo loopt, want vónd het netjes gaan qua meningen en discussie..
Scheve mond

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:34

Born2BCrazy schreef:
Sheran schreef:

Oh gaan we gezellig doen?
Slapen
Laat maar weer zitten.. Ik dacht dit een openbaar forum was, waar je je mening mocht delen met anderen en hierover mag discussieren..
Verkeerd gedacht Huilen van het lachen

Blijkbaar moet je eerst aan bovenstaande voorwaarden voldoen.. dan mag niemand hier posten denk ik zo Clown

Dacht ook ergens te lezen dat de ts open stond voor tips? (of ze er wat mee kan/wil is een 2e, dat maakt ook verder niet uit)
Daar stond niet bij dat je dan vervolgens aangevallen wordt door vriendinnetjes.. Slapen

En vervolgens op elke verkeerd getypt woordje persoonlijk aangevallen wordt..nee leuk joh Slapen

#Ymke# schreef:

Dat snap ik, heb zelf ook een 'hete'. Maar heb het misschien even verkeerd verwoord..
Ik bedoelde meer dat dit een fractie zou kunnen schelen..

Ik wens jullie verder veel plezier met dit topic..jammer dat het nu zo loopt, want vónd het netjes gaan qua meningen en discussie..
Scheve mond

Zoals ik ook al tegen raggel zei: mijn berichtje was zo niet bedoeld, en ik ben geen vriendin van Jennifer (ik ken haar eigenlijk niet eens, alleen haar paard). Het was ironisch bedoeld maar blijkbaar komt het verkeerd over. Tuurlijk mag je je mening geven; daar is het hier voor Lachen. Maar laten we haar topic daar niet mee bevuilen. Persoonlijke aanvallen op mij graag via PB Tong uitsteken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:36

Nou dan zou ik zelf ook iets voorzichtiger formuleren Knipoog
Maar goed, verkeerd begrepen dus..
Laten we maar vergeten en vergeven dan Lachen

En weer vrolijk het topic in Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:40

wauw hey wat een prachtig paard. vind het ook erg mooie foto's.
ik vind dat je netjes rijd, alleen ziet het er soms idd wat opgekrobt uit.