2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alke

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:05

Silence schreef:
Ik heb je topic helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd vind ik jou een beetje dwars.
Je zegt alleen maar: Ja maar, of : Ik zie wel even.

Je moet niet even aanzien, maar stappen ondernemen.
Die instructeur, kan nog zoveel goeds over zich hebben wat betreft reacties van anderen, maar een manier kan niet bij je passen.
Dan kan hij goed met andere zijn, maar dat hoeft niet voor jouw paardje te werken.

Momenteel heb ik ook zo`n zelfde soort situatie. Ik heb een hartstikke leuke instructeur, maar hij legt de lat te hoog voor ons.
En dan vallen al die goede verhalen en dingen die hij bereikt heeft zo in het niets, want voor ons werkt het niet.

En ik denk, dat jij in net zo`n situatie zit (alleen is het bij ons niet meer het inrijd-proces).

Eigenlijk kan ik dat uit nog wel iets afleiden, namelijk dat je zelf al aangeeft gespannen te zijn.
In mijn ogen is het zo, dat als jij je helemaal goed voelt bij een methode van iemand, je zelf ook al veel minder gespannen bent.
Ook op foto 4, ik vraag me echt af wat je daar aan het doen bent. Kreeg een heel naar gevoel bij die foto.

Ik denk niet dat je je paardje er een plezier mee doet om door te gaan.
En als ik eerlijk ben...als je nu al op de kosten gaat letten, hoe moet dat dan later?

Dus blijf niet alleen maar Ja maar zeggen, of ik zie wel, maar neem de tips hier aan.
Anders is straks niet alleen je instructeur verkeerd bezig, maar ook jijzelf.
Wat iemand eerder al noemde...door...door...door om maar zo snel mogelijk een ingereden paardje te hebben.
En dat is helaas de verkeerde instelling.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof niet dat ze dwars is en alleen maar door, door, door wil. Ik denk dat ze zich in de tang voelt zitten. Correct me if I'm wrong, TS, maar uit je reacties maak ik op dat je je eigenlijk meer kan vinden in al het commentaar dat hier in dit topic staat, dan met de methode die nu gebruikt wordt door jeinstructeur.

Maarrrr, als 14-jarige moet je behoorlijk sterk in je schoenen staan om tegen een instructeur ( 'met diploma's en ervaring') in te gaan. En als je moeder dan ook nog eens vindt dat die instructeur het goed doet ... heb je eigenlijk heel weinig in te brengen, voor je gevoel in ieder geval.

Hierboven stonde 2 stukjes van bokkers die jouw instructeur kennen. Daarin wordt bevestigt wat andere bokkers al schreven aan de hand van de foto's. Laat dat eens goed op je inwerken en eventueel aan je moeder lezen. Ook ik denk dat je hier een enorme stap kunt maken door andere instructie te kiezen en met je pony even een pas op de plaats te maken (al was het ook alleen maar om haar iets meer aan te laten komen, want ik vind haar nog een beetje ielig).

Veel succes!

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:41

Misschien was het verstandiger geweest om het longeren helemaal onder de knie te krijgen bij je pony, en dan pas te gaan beleren onder het zadel.

Verder vind ik dat je je hand wel erg streng hebt.

Het is een leuke pony, maar er zijn nog veel verbeterpunten.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:45

Hmm, ik vind het eruit zien net alsof je geen geduld hebt en zomaar wat ermee gaat doen. Een jong paard moet eerst de basisschool verlopen voordat die naar de middelbareschool mag Knipoog

Liannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:49

leuk om te zien en dat longere komt er vanzelf wel in maar doe het rustig aan.verder vond ik de pony een beetje aan de dunne kant maar kan aan de foto ligge misschien succes

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:58

Leuk paard! Eerlijk gezegd denk ik dat je op deze manier niet ver gaat komen met beleren. Als ik jou was zou ik een stapje terug doen. Blijven longeren totdat de basis er goed in zit, daar heb je zelf ook alleen maar voordelen van als je er op gaat ( was bij de mijne wel die reageerde al heel goed op stem). Lijkt wel of je op foto 4 wat sterk inwerkt met je binnenhand en dat er aan de longeerlijn wordt getrokken, lekker duidelijk voor t paard. Ik snap ook niet wat al die andere paarden daar doen in de bak. Als je voor t eerst op je paard gaat zitten is dat voor haar al spannend genoeg. Die andere paarden erbij leiden alleen maar af. Is verder helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo. Denk dat je met een andere instructeur ook veel verder komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:59

marloes, Liannee en fjordjuhs, topic lezen misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:00

stef schreef:
marloes, Liannee en fjordjuhs, topic lezen misschien?

Nou, pech. Ik vind dit niet kunnen en om mijn mening te uitte ga ik deze 7 pagina's niet lezen. Knipoog
Edit: ik ben in mijn vorige post hier nog vrij vriendelijk geweest Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:02

wat nou pech? Doe eens even normaal ofzo, met verkeerde been uit bed gestapt?
Als je het topic had gelezen, had je kunnen weten dat je eerste reactie nutteloos is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:04

stef schreef:
Als je het topic had gelezen, had je kunnen weten dat je eerste reactie nutteloos is

Jammer, verkeerd gedacht!

Maar het is commentaar waar je wel iets mee kan doen. Ga eerst aan de basis werken Knipoog alleen dan anders gezegt
En als je dat verkeerd opvat weet je ook niet wat een paard inrijden is.. Knipoog

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:09

Tja, ik ken J.Z. ook en ik kan Kistaah en HorseFury goed begrijpen. Het is een aardige vent die kan praten als brugman en het zeker niet slecht bedoelt. Maar als je écht wilt leren rijden, en soepel paard wilt en zonder schuldgevoel op je paard wilt zitten kan je beter geen les nemen van hem. Dat heb ik wel gehad - helaas! Dat is mijn ervaring! Voor meer info pm.

- Kan je niet zelf ergens beginnen met bijvoorbeeld een longeercursus of nh horsemanship cursus ipv je geld aan deze man uit te geven?
Dat kost misschien in 1x heel veel, maar je hebt er waarschijnlijk nog jaren plezier van!

Ik zou nog niet beginnen met rijden, want je pony lijkt daar nog helemaal niet klaar voor. Ze ziet er zwak uit, nog erg iel, dun en haar rug zakt met jou er op helemaal door. Ze heeft niet te kracht om jou te dragen!
Het zadel lijkt er naar voren te liggen (past niet?)

Zou gewoon even een break in lassen wat betreft inrijden, en gaan longeren/grondwerken, dan over een half jaartje kan je het weer oppakken, als ze dan lichamelijk wat sterker is geworden. Dan kan je in de tussentijd verder zoeken naar iemand die jou wil helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:18

__Marloes schreef:
stef schreef:

Jammer, verkeerd gedacht!

Maar het is commentaar waar je wel iets mee kan doen. Ga eerst aan de basis werken Knipoog alleen dan anders gezegt
En als je dat verkeerd opvat weet je ook niet wat een paard inrijden is.. Knipoog

Verkeerd gedacht? Het is geen commentaar waar TS iets mee kan, maar dat had je kunnen weten als je het topic gelezen had.
Ik hoef niks verkeerd op te vatten, ik ben niet diegene waar het paard van is (had je ook kunnen weten als je het topic had gelezen)
TS weet idd niet 100% wat een paard inrijden is, daarom heeft ze hulp (alleen niet de juiste) en ook dát had je kunnen weten als je het topic had gelezen.
Ben je trouwens altijd zo agressief? Of heb je gewoon je dag niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:25

Nou, ik heb oa mijn dag niet wegens privé redenen, dat bedoelde ik ook met verkeerd gedacht Knipoog

Commentaar dat je aan de basis moet werken heb je heel veel aan. Dat is het verschil tussen een paard wat altijd maar in protest is en een paard wat plezier heeft in zijn werk en wat het dan ook graag doet. Ook zal ik als commentaar hebben kunnen zetten "ga aub iemand anders zoeken als hulp" maar daar word meestal ook niet gigantisch veel mee gedaan omdat iedereen denkt dat die op het juiste pad is.

Ik heb in mijn verleden 2 pony's zadelmak gemaakt waarvan ik er 1 nog rijd. Ze zijn allebij nog 5 en hebben plezier in het werk omdat ik het zelf (met hulp natuurlijk) lekker rustig aan heb gedaan. Ookal doe je er een half jaar over voordat je er zelf los mee kan rijden? Nou en. Zolang het vorige maar goed is afgerond voordat je aan een volgend stapje gaat werken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:30

__Marloes schreef:
Commentaar dat je aan de basis moet werken heb je heel veel aanniet als dat al tig keer gezegt is. Dat is het verschil tussen een paard wat altijd maar in protest is en een paard wat plezier heeft in zijn werk en wat het dan ook graag doet. Ook zal ik als commentaar hebben kunnen zetten "ga aub iemand anders zoeken als hulp" maar daar word meestal ook niet gigantisch veel mee gedaan omdat iedereen denkt dat die op het juiste pad is.

En DAAROM moet je dus het topic helemaal lezen voor je commentaar gaat geven, maar goed, als je je daar te goed voor voelt, of te eigenwijs voor bent, houdt het op natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:31

maar waarom is dit topic dan zo lang als iederen dat doet in jouw ogen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:37

waar zeg ik dat iedereen dat doet? Ik zeg dat jij dat doet en met jou nog 2, maar goed, t wordt nu erg offtopic

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:39

__Marloes schreef:
maar waarom is dit topic dan zo lang als iederen dat doet in jouw ogen?

Als je het topic had gelezen had je misschien ook geweten dat de TS al een oproepje had geplaatst voor een nieuwe instructeur/instructrice Knipoog
En verder is dit topic zo lang omdat iedereen er over door blijftgaan.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:40

marloes rustig.. als je wilt reageren in een topic is het altijd handig even kijken wat TS allemaal heeft gezecht. mischien had ze allang iemand anders gekozen? Lachen..

dus wat stef zecht is helemaal niet zo gek..

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:42

haha leuk paardje..
en zo voor de eerste keer toch prima Lachen
veel succes er verder mee Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:47

ik ben met stef eens dat je eerst even moet lezen voordat je iets plaatst

dan nog een tipje voor de TS, je vertelde dat misty welleens bokte, daarvoor hadden wij ook gezegd om een "bokriempje" te gebruiken, dit kan door een touw om het paard zijn nek te doen, maar dit vind ik persoonlijk (dus niet allemaal kwaad op mij dalijk) niet zo'n goed idee, met hele rare bewegingen komen zijn benen misschien in het touw.

wat ik gebruik is een simpel sperriempje, die maak je aan het zadel vast (zitten aan allebei de kanten bij de singelstoten ongeveer iets boven de kniewrong (kan het mis hebben en sommige zadels hebben het niet) zo heb je ook een soort boktriempje

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:53

Nelleke, als je het touw goe bevestigd en de klip van het halstertouw aan het D ringetje van het zadel klipt, moet je wel een heel lening paard hebben wil ie daar in komen Knipoog

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:00

stef schreef:
Nelleke, als je het touw goe bevestigd en de klip van het halstertouw aan het D ringetje van het zadel klipt, moet je wel een heel lening paard hebben wil ie daar in komen Knipoog

klopt maar als je zoiezo al niet weet hoe je een touw om de nek doet, denk ik dat ze hem toch gewoon *los* bevestigd zegmaar

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:14

tis nu opzich wel genoeg toch Knipoog ik denk dat ze wel snapt wat jullie bedoelen. er zijn namelijk al 7 pagina's vol getypt Knipoog

Verder veel suc6 met je misty Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:15

nou ik vind het wel leuk om te horen hoe ze het nu gaat aanpakken en of de bokt tips haar geholpen hebben enz.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:16

dat wel Knipoog maar ik bedoel die acties hierboven Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:20

ok even kort samenvatten Lachen Lachen
= bokriem om
= alleen in een lege bak
= halster omdoen voor het longeren
= andere instructeur
= ruhustig aan Lachen

KOmt allemaal wel goed, alleen is het denk ik wel verstandig om er iemand anders bij te halen

succes