Silence schreef:Ik heb je topic helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd vind ik jou een beetje dwars.
Je zegt alleen maar: Ja maar, of : Ik zie wel even.
Je moet niet even aanzien, maar stappen ondernemen.
Die instructeur, kan nog zoveel goeds over zich hebben wat betreft reacties van anderen, maar een manier kan niet bij je passen.
Dan kan hij goed met andere zijn, maar dat hoeft niet voor jouw paardje te werken.
Momenteel heb ik ook zo`n zelfde soort situatie. Ik heb een hartstikke leuke instructeur, maar hij legt de lat te hoog voor ons.
En dan vallen al die goede verhalen en dingen die hij bereikt heeft zo in het niets, want voor ons werkt het niet.
En ik denk, dat jij in net zo`n situatie zit (alleen is het bij ons niet meer het inrijd-proces).
Eigenlijk kan ik dat uit nog wel iets afleiden, namelijk dat je zelf al aangeeft gespannen te zijn.
In mijn ogen is het zo, dat als jij je helemaal goed voelt bij een methode van iemand, je zelf ook al veel minder gespannen bent.
Ook op foto 4, ik vraag me echt af wat je daar aan het doen bent. Kreeg een heel naar gevoel bij die foto.
Ik denk niet dat je je paardje er een plezier mee doet om door te gaan.
En als ik eerlijk ben...als je nu al op de kosten gaat letten, hoe moet dat dan later?
Dus blijf niet alleen maar Ja maar zeggen, of ik zie wel, maar neem de tips hier aan.
Anders is straks niet alleen je instructeur verkeerd bezig, maar ook jijzelf.
Wat iemand eerder al noemde...door...door...door om maar zo snel mogelijk een ingereden paardje te hebben.
En dat is helaas de verkeerde instelling.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik geloof niet dat ze dwars is en alleen maar door, door, door wil. Ik denk dat ze zich in de tang voelt zitten. Correct me if I'm wrong, TS, maar uit je reacties maak ik op dat je je eigenlijk meer kan vinden in al het commentaar dat hier in dit topic staat, dan met de methode die nu gebruikt wordt door jeinstructeur.
Maarrrr, als 14-jarige moet je behoorlijk sterk in je schoenen staan om tegen een instructeur ( 'met diploma's en ervaring') in te gaan. En als je moeder dan ook nog eens vindt dat die instructeur het goed doet ... heb je eigenlijk heel weinig in te brengen, voor je gevoel in ieder geval.
Hierboven stonde 2 stukjes van bokkers die jouw instructeur kennen. Daarin wordt bevestigt wat andere bokkers al schreven aan de hand van de foto's. Laat dat eens goed op je inwerken en eventueel aan je moeder lezen. Ook ik denk dat je hier een enorme stap kunt maken door andere instructie te kiezen en met je pony even een pas op de plaats te maken (al was het ook alleen maar om haar iets meer aan te laten komen, want ik vind haar nog een beetje ielig).
Veel succes!