(stoute) Sinaedo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: (stoute) Sinaedo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:04

Needje schreef:
Hij moet wel laag blijven bij het wegstappen als ik niet wegstap voel ik dus al dat ie omhoog wilt komen. (niet stijgeren, maar met z'n hoofd Clown)

Tja ik vind dat een beetje een en , en idee.
Je kan dit toch met de weken er bij in opbouwen dat hij dan ook laag blijft.
en idd als het braaf moment er is netjes wegrijden zodat er iid geval de rust blijft.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:07

Ik zou idd op een braaf moment gewoon wegstappen. komt hij omhoog (met zen hoofd) dan houdt je opnieuw halt en wacht tot hij weer zakt...dan stap je weer weg. enzovoorts...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:13

Dat kan ja. Dat hebben wij niet gedaan.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:24

Needje schreef:

Maar heb je nu ook niet zoiets van( omdat het best een discussietopic is geworden Slapen )
zoiets van daar zit wel wat in .? ook als je misschien je filmpjes terug ziet .?
ik ben daar wel benieuwd naar !! (serieuse intresse hoor! Knipoog )
zou je het de volgende keer anders doen .? of proberen .?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:45

Ik zeg: goed topic dit.
Eindelijk geen heen-en-weer gegooi met persoonlijke beledigingen. Ja

al had ik er bijna een gemaakt naar Rhinooooooow.. Haha! Een DA-student met zo'n gebruikersnaam Clown
Maar goed. Ik heb dat dus niet gedaan Haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:58

doom schreef:
Needje schreef:

Maar heb je nu ook niet zoiets van( omdat het best een discussietopic is geworden Slapen )
zoiets van daar zit wel wat in .? ook als je misschien je filmpjes terug ziet .?
ik ben daar wel benieuwd naar !! (serieuse intresse hoor! Knipoog )
zou je het de volgende keer anders doen .? of proberen .?

Ik ga er gemakshalve van uit dat het volgende keer niet eens nodig is om m op deze manier aan te pakken.
Zoals ik al eerder aangaf liet ie vandaag merken dat t allemaal is doorgekomen.
Zelf heb ik dus wel het halthou-probleem naar voren opgelost. Dat heeft het bij hem niet veel beter gemaakt. Dit wel. Dus nee, ik denk niet dat ik het anders had willen doen als ik terug kijk.
Gister had ik in het begin ook even m'n twijfels. Maar gezien het resultaat zijn die wel weg.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:04

Nou na de reacties op de eerste pagina gelezen te hebben verwachte ik toch wel een spectaculair filmpje. Met een amazone die zit te trekken en te schoppen, viel dus een beetje tegen Tong uitsteken
Vind reacties van sommige mensen wel erg overdreven. Vind het allemaal wel meevallen met het prikken en vasthouden waar de topicstarter van wordt beschuldigd. Paard wordt ook continu beloond indien het braaf doet wat er van hem verwacht word, maar is gewoon een beetje dwars. Vind ook niet dat de amazone hem zo tegenhoud dat het paard alleen maar omhoog kan. Maar goed, dat is mijn mening. Vind het wel een leuk beestje en er zijn meerdere wegen naar Rome. Zaak is om een weg uit te kiezen en die te volgen, anders blijf je op de rondweg hangen Clown Dus zolang jij en je instructeur geloven dat dit de juiste weg is, gewoon lekker voorzichtig doorgaan Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:16

Ik heb geleerd dat je een paard alleen in stilstand kan laten nageven met ondersteuning (lees: niet aansporen) van het been, en stout is gewoon stout, wat voor hulp dan ook, omhoog komen is geen optie, dan gaat hij maar achteruit totdat hij loslaat.

De manier van rijden kom ik 100% in, maar over het spoor/hand gebruik kan ik geen mening geven, na laten geven zonder voorwaartse drang is in mijn ogen onmogelijk, en dan is het maar de graat van africhting, hoeveel druk je moet geven om die voorwaartse reactie te krijgen.

Als het paard op wielsporen die reactie niet geeft, prikkend of ondersteunend, moet er flink aan de basis gesleuteld worden...

.. of hij is gewoon een keer stout en heeft z'n dag niet.... Haha!

rij gewoon zo door, volgensmij weten jij en je instructeur heel goed waar jullie mee bezig zijn!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:42

hallo deskundigen hier! Haha!
als behandelend fysiotherapeut van dit paard meng ik me even in jullie gezellige discussie. Bloos

dit paard heeft vorig jaar een stevige blessure aan zijn linkerachterbeen gehad, waardoor hij altijd wat afwijkend (maar zeer zeker NIET kreupel!!) zal blijven lopen. ik heb het paard van de zomer nog gezien, en hij had toen geen rugklachten (meer). weet niet hoe dat nu is, dat kan ik vanachter de pc niet beoordelen natuurlijk. (en jullie dus ook niet, he?)

op basis van deze filmpjes (van matige kwaliteit, dus daardor al lastig te beoordelen. en weinig draf, en die heb je toch nodig om kreupelheid te beoordelen. en maar vanaf een hand. kortom: het geeft geen compleet beeld, dus feitelijk niet te beoordelen! maargoed, we doen het ermee...) kan ik niet zien dat hij kreupelt; hij laat wel de -voor mij inmiddels zeer bekende- afwijkende achterbeenbeweging zien. hij is WEL tactmatig goed, paslengte is ook niet anders, dus NIET kreupel. (dus al die aankomend dierenartsen moeten nog maar even de boekjes goed nalezen... Tong uitsteken ).

voor verder info over de aandoening en gevolgen ervan verwijs ik jullie naar de eigenaar van dit dier, de TS. groetjes! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:43

ik vind het niet schokkend Lachen ik vind de ruiter erg lief Lachen Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:44

t is maar goed dat het om studenten diergeneeskunde gaat, en dat ze nog niet afgestudeerd zijn Clown

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:46

Laura24 schreef:
t is maar goed dat het om studenten diergeneeskunde gaat, en dat ze nog niet afgestudeerd zijn Clown

Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:47

ding draagt zijn staart iets scheef Lachen maar is imo volkomen rad

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:48

Nors opkijken ding? Haha! Haha!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:49

Needje schreef:
Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef Haha!

Haha ik denk dat ze dat niet zo bedoelen hoor;)
Mijn paard is ook erg kijkerig, maar als ik hem stilzet heeft hij zijn zin.. want dat wilt hij, niet werken. Stilstaan of rennen. Ik moet dus altijd zwaar gaan zitten maar wel doorrijden als hij ergens anders mee bezig is, of even flink doorvragen naar binnen toe. Het is wel waar wat de andere zeggen, als jij vasthoud en aandrijft is de enige weg omhoog. En ik vind zeker niet dat je hem mishandeld zeg dit alleen omdat ik er zelf ook ervaring mee heb.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 16:52

Mijne wilt op zich niet stilstaan.
En heb wel gemerkt dat als hij iets ziet en zich groot maakt en zich eruit drukt, het me veel meer moeite kost om m weer bij de les te krijgen als wanneer ik m stil zet en laag vraag.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:59

Toen ik hem achteruit zag lopen, kon ik al verwachten dat hij ging steigeren. Knipoog
Als een paard achteruit loopt, jij drijft hem vooruit maar geeft hem van voren geen ruimte is er maar 1 plek waar hij naar toe kan; Naar boven!
Dus van het paard een hele logische reactie,, alleen voor jouw niet zo fij. Ach gut
Niks aan de val overgehouden? Kusje

Verder, de foto's vind ik er wel netjes uitzien. Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:03

dierfysio schreef:
Laura24 schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Ik hoop ook dat ze mooi in België blijven. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:03

ik vind dat ze genoeg ruimte geeft van voren...........

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 17:05

Wat ik me afvraag he, als de mensen hier wegstappen, gaan draven of gaan galoperen, gooien ze dan ook van voren los?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:08

Ik begrijp niet hoe mensen dit gepluk en getrek kunnen noemen Verward Als je je paard de ruimte geeft en voorwaarts laat gaan heeft ie alsnog zn zin! Dan leert ie toch nooit gesloten halt te houden? Ik vind dat ze goed bezig is hoor!!
En inderdaad, als je stapt draaft of galopeerd houd je toch ook gewoon contact met de teugels, en wil je dat het paard nageeft? Waarom is dat met halthouden dan ineens een probleem? En ook dan, zal je toch steeds meer gesloten moeten gaan rijden, wat best wel eens tot protest van het paard lijdt. Dat wil toch niet zeggen dat je ineens weer toestaat dat het paard langer wordt? Juist op die momenten moet je doorzetten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:09

Nee Needje, ik hou de hand eraan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:11

alleen de goede ruiters doen dat Lachen Lachen Lachen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:14

Needje schreef:
Wat ik me afvraag he, als de mensen hier wegstappen, gaan draven of gaan galoperen, gooien ze dan ook van voren los?

nee je opent je hand, maar houd natuurlijk wel contact.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:20

Ik zie geen filmpje hoor.