tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:54

CindyUniek schreef:
ik blijf erbij dat de TS de ernst niet in ziet....
je zegt gewoon doodleuk weer 'we hadden onze dag niet' ...............

ga dan niet dressuren als je je dag niet hebt!

maar ik geloof het niet want als je je paard voor de eerste keer met zijn kin op zijn borst zou trekken, was er vast veel meer weerstand van zijn kant geweest.............

als je je dag niet hebt stap dan af, ga lekker buitenrijden, ga longeren, ga springen doe iets anders dan dressuur!!! dit is gewoon wéér een paard in de vernieling helpen en dit was echt niet de eerste keer dat hij zo loopt! Hij zal wel flink pijn in zijn rug hebben, ga eens een paar weken zo rijden dat jij absoluut geen druk geeft, maar véél voltes.. verkleinen, vergroten, slangevoltes, pasje naar voren, pasje terug, andere hand etc. en laat die teugels maar eens wat 'losser' dan normaal.... gewoon licht contact, je zal zien dat het misschien iets langer duurt, maar dat je paard dan vanzelf ook die in die aanleuning komt! maar dan dus wel op het moment dat hij lekker los is en ontspant!

Ik kan me hier helaas alleen maar bij aansluiten. Daarom schoot die opmerking over geld me gister ook zo in het verkeerde keelgat. In plaats van eens rustig te kijken waarom mensen zo reageren op de foto's en iets met de tips te doen, wordt alles weggewuifd met slappe excuses. Erger nog, we zouden zelfs toe moeten juichen dat ze dit laat zien. Ik heb ook wel eens slechte dagen, maar dan zit ik nog steeds niet zo op mijn paard. Sterker nog, mijn paard zou me alle hoeken van de bak laten zien als ik zulke geintjes uithaalde. Daarom alle hulde aan deze vreselijk brave pony die het gewoon pikt. Wees heel zuinig op dat dier, hij heeft blijkbaar een gouden karakter. Ik hoop echt dat je iets met de tips die je krijgt doet, en we snel fijne foto's van jullie zien. Lachen

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:02

Aimee schreef:
Anke_Amigo schreef:
Dat snap ik, ik heb idd de foto's gezien en denk dat er andere dingen zijn om aan te werken, maar ik snap niet dat je iemand aanvalt op tips in een HAW topic

Als iemand positief is over zulke foto's en als enige tip de scheve beugels heeft, ja, dat vind ik net zo erg als de foto's zelf en dat verdient derhalve zulke reacties.

Dat is precies wat mij verbaasd. Zij kent de ruiter en kan daarnaast gedacht hebben dat alle andere tips al gegeven zijn en geeft dit nog als puntje mee. Ik snap dat jij zegt dat dat niet het enige/belangrijkste is en ik vind ook niet dat je positief over deze foto's kan zijn (of je ruiter nu wel of niet kent) maar waarom moet er op iemand zn tips aangevallen worden

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:08

Anke_Amigo schreef:
Dat is precies wat mij verbaasd. Zij kent de ruiter en kan daarnaast gedacht hebben dat alle andere tips al gegeven zijn en geeft dit nog als puntje mee. Ik snap dat jij zegt dat dat niet het enige/belangrijkste is en ik vind ook niet dat je positief over deze foto's kan zijn (of je ruiter nu wel of niet kent) maar waarom moet er op iemand zn tips aangevallen worden

Omdat diegene kennelijk niet ziet hoe verschrikkelijk onkundig dit paard gereden wordt. Als je dit IRL ziet, dan trek je de amazone toch van het paard ipv als enige tip mee te geven dat de beugels misschien wel een beetje scheef zijn?! Ziek

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:14

Waar, maar jij concentreert je alleen op dat dit de enige tip is die ze geeft. Alle andere tips zijn al in 10voud gegeven. Daarnaast kan je in andere topics zien dat ts ook anders (kan) rijden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:20

Ach... zolang de TS alles zo wegwuift, kan het commentaar niet vaak genoeg gegeven worden.

Hopelijk wordt ze na een boel geschud wel een keer wakker.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:24

Daar kan ik niet anders dan je gelijk in geven. Ik hoop echt dat ze wat met al het advies hier doet, die handen kunnen echt niet, al zou Anky zelf me die tips geven, dan nog zou ik dan niet doen!

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:24

nou, nou mensen, ze leert zeker wel van al dat, commentaar, en iedereen heeft toch zo zijn fouten, kom op zeg ik heb het nog wel erger gezien hoor als dit.en wie weet rijdt zij, ook wel eens in een andere positie, als ze nu laat zien.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:26

Och, och wat een kwelling om naar deze foto's te kijken!

Ik sluit me verder bij al het voorgaande commentaar aan!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:27

In dat ander topic ziet het er veel beter uit. Maar ik heb ook regelmatig slechte dagen (alle begrip voor) maar heb mijn handen nog nooit zou gehouden. En ik vind dat ts erg goed reageert op het advies dat hier gegeven wordt, dus weet zeker dat ze er wat mee gaat doen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:40

quote="MissJ"]
CindyUniek schreef:
ik blijf erbij dat de TS de ernst niet in ziet....
je zegt gewoon doodleuk weer 'we hadden onze dag niet' ...............

ga dan niet dressuren als je je dag niet hebt!

maar ik geloof het niet want als je je paard voor de eerste keer met zijn kin op zijn borst zou trekken, was er vast veel meer weerstand van zijn kant geweest.............

als je je dag niet hebt stap dan af, ga lekker buitenrijden, ga longeren, ga springen doe iets anders dan dressuur!!! dit is gewoon wéér een paard in de vernieling helpen en dit was echt niet de eerste keer dat hij zo loopt! Hij zal wel flink pijn in zijn rug hebben, ga eens een paar weken zo rijden dat jij absoluut geen druk geeft, maar véél voltes.. verkleinen, vergroten, slangevoltes, pasje naar voren, pasje terug, andere hand etc. en laat die teugels maar eens wat 'losser' dan normaal.... gewoon licht contact, je zal zien dat het misschien iets langer duurt, maar dat je paard dan vanzelf ook die in die aanleuning komt! maar dan dus wel op het moment dat hij lekker los is en ontspant!

Ik kan me hier helaas alleen maar bij aansluiten. Daarom schoot die opmerking over geld me gister ook zo in het verkeerde keelgat. In plaats van eens rustig te kijken waarom mensen zo reageren op de foto's en iets met de tips te doen, wordt alles weggewuifd met slappe excuses. Erger nog, we zouden zelfs toe moeten juichen dat ze dit laat zien. Ik heb ook wel eens slechte dagen, maar dan zit ik nog steeds niet zo op mijn paard. Sterker nog, mijn paard zou me alle hoeken van de bak laten zien als ik zulke geintjes uithaalde. Daarom alle hulde aan deze vreselijk brave pony die het gewoon pikt. Wees heel zuinig op dat dier, hij heeft blijkbaar een gouden karakter. Ik hoop echt dat je iets met de tips die je krijgt doet, en we snel fijne foto's van jullie zien. Lachen[/quote]

Sterker nog, als ik zo op mijn paard zou zitten tijdens mijn les zou mijn instructrice me er geloof ik vanaf trekken!!!
ZZlicht of niet, probeer ook je eigen mening te vormen en niet zomaar iets klakkeloos van iemand aan te nemen Verdrietig ZZ licht of niet.. dat zegt mij niet zoveel, helemaal als ik deze foto's bekijk!
Ik zou eerder voor instructie kiezen die kijkt naar het paard! Wat hier niet gebeurd, want dan had je er zo niet opgezeten

En idd wat missJ zegt, hulde voor je paard, je mag blij zijn met zo'n braaf dier!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:57

Aimee schreef:
Anke_Amigo schreef:
Dat snap ik, ik heb idd de foto's gezien en denk dat er andere dingen zijn om aan te werken, maar ik snap niet dat je iemand aanvalt op tips in een HAW topic

Als iemand positief is over zulke foto's en als enige tip de scheve beugels heeft, ja, dat vind ik net zo erg als de foto's zelf en dat verdient derhalve zulke reacties.

Moderatoropmerking:
Aimee, in de regels van HAW is te lezen dat eindeloos doorzeuren over hetzelfde niet de bedoeling is. In dit geval had ze niet meer toe te voegen als enkel de scheve beugels, en hield ze zich perfect aan de regels van HAW. Dus ik wil deze discussie direct afkappen, hier is de TS niet mee geholpen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:25

verschrikkelijke rollkur vind ik wel mee vallen hoor. ik vraag ook wel eens goed door, even alles buigen alle kanten op. ze deed het toch ook alleen in de aanvang van het rijden?

wat me wel stoort is het hardhandige been en hand gebruik. mooi paard, kan veel meer uit komen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 11:54

de mensen die zeggen dat ik alles alleen maar weg wuif en zeggen dat ik niks met de tips doe: zak in de grond
hoe vaak heb ik nou gezegd dat ik normaal niet zo rij!!!!!!!!!!!

pfffffff begin het nu echt zat te worden

o ja en de mensen die denken dat deze foto's tijdens de les zijn gemaakt: GA EERST EENS LEZEN

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:56

Ik denk dat de TS de boodschap nu echt wel gekregen heeft mensen. Laat het gaan...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 11:59

ik heb echt mega veel foto's op mn laptop staan
en dat zijn foto's waar ik anders rij als deze foto's
ik zou deze best willen plaatsen MAAR dan wil ik ook reacties van jullie!!!!!

het probleem hierzo is dat jullie te lang door zeiken op 1 onderwerp
het valt me erg op dat als er een keer een kl*te topic tussen staat dat hier zo erg op doorgehamerd word
en als er nou een leuk topic voorbij komt dan is het met 15 reacties klaar

ik hoor het wel als er vraag is naar andere foto's!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:02

Je had toch al een link gegeven naar een ander topic met betere foto's?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:06

Pletje123 schreef:
Je had toch al een link gegeven naar een ander topic met betere foto's?

ja dat klopt
maar heb nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer foto's
de mensen zien 1 keer slechte foto's voorbij komen en meteen wordt er gezegd of gedacht dat ik altijd zo aan mn paard loop te trekken vandaar dat ik vraag of ze meer foto's willen zien

de mensen kletsen maar wat tegenwoordig

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:08

Één keer op deze manier aan je paard trekken is toch al één keer te veel?!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:09

Aimee schreef:

heb je mij horen zeggen dat dat te weinig is dan?
ik zou zeggen: lees al mijn reacties eens

maar ik vroeg of er belangstelling was bij betere foto's

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:09

Aimee schreef:

mee eens

en als ik mijn paard voor het eerst met de kin op de borst trek, lig ik er met 5 minuten naast..... of komt ze net zo lang omhoog tot ik ruimte geef Tong uitsteken ook ik heb in het verleden niet altijd best gereden, maar ik ben tot bezinning gekomen Knipoog (mede door andere instructie!)

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:12

hebben we dat gezeik weer over andere instructie
sorry maar daar luister ik niet naar
enne niet ieder paard doet raar bokken steigeren of weet ik veel wat als er een keer te hard aan de teugels wordt gezeten

ik heb mijn paard DIT paard al 11 jaar en ze heeft NOG nooit maar dan ook NOOIT gebokt

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:14

missanous schreef:
hebben we dat gezeik weer over andere instructie
sorry maar daar luister ik niet naar
enne niet ieder paard doet raar bokken steigeren of weet ik veel wat als er een keer te hard aan de teugels wordt gezeten

ik heb mijn paard DIT paard al 11 jaar en ze heeft NOG nooit maar dan ook NOOIT gebokt

dat zegt dus iets over háár karakter...... dat ze dus heel lief is en alles pikt....
zo is mijn fjord ook, daar kon ik ook flink aan trekken en deed nog niks, maar die nieuwe wel en ik ben héél blij dat ze zo is, want ík heb er tenminste respect door gekregen! waardoor nu ik veel beter rijd met veel meer ontspanning en ook mijn fjord die al M2 liep loopt nu veel lekkerder nu ik er anders op zit Knipoog

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:14

In mijn ogen hoef je ook niet perfect te rijden om te "mogen" paardrijden, maar je moet het wel eerlijk doen. Ik rij alles behalve perfect, maar rij wel eerlijk (geen tegenstrijdige hulpen of vastzetten) ik denk dat dat veel belangrijker is.

Als mijn paardje en ik onze dag niet hebben ga ik niets lopen doorduwen. We moeten wel netjes afsluiten (ik laat haar niet winnen) maar ik ga geen heel uur lopen kl*ten zodat ze maar doet wat ik wil en dat zie ik hier wel, met veel geweld iets doorduwen. Maar ik begrijp dat je het er niet meer over wilt hebben, dus laat de mooie foto's maar zien dan...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 12:20

ja het is een lief beest!
maar wie zegt dat ik altijd maar zonder ontspanning rij?
de foto's zijn voornamelijk van het begin van het rijden en ach laat ook verder maar

enne wie zegt dat ik een uur lang haar heb vast lopen houden?
vind het knap dat je dat aan de foto's kan zien

heel toevallig heeft het een 10 a 15 minuten geduurd en daarna liep ze wel ontspannen

en de mensen die zeggen dat ik maar moet gaan springen of naar buiten moet gaan als ze zo is nou no way zij is niet de baas
zodra ze na zo'n bui gewoon weer ontspannen loopt en ik vraag en ze reageert goed dan is het klaar

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:22

Dat zeg ik ook niet, jij trouwens ook niet, waardoor je een heel verkeerd beeld geeft bij de foto's die je plaatst.
Wat voor commentaar, advies verwacht je eigenlijk te krijgen hier? ik vind dat er goed onderbouwd advies gegeven wordt (waar je ook voor een groot deel wat mee doet) maar merk nu ook veel van, was aan het begin dus nog niet ontspannen, ja dat is ook wat er gezegd wordt het ziet er gespannen uit. Waarom laat je als afsluiter van dit topic niet wat foto's zien van bijv de laatste 10 minuten, toen ze wel ontspannen liep?