CindyUniek schreef:ik blijf erbij dat de TS de ernst niet in ziet....
je zegt gewoon doodleuk weer 'we hadden onze dag niet' ...............
ga dan niet dressuren als je je dag niet hebt!
maar ik geloof het niet want als je je paard voor de eerste keer met zijn kin op zijn borst zou trekken, was er vast veel meer weerstand van zijn kant geweest.............
als je je dag niet hebt stap dan af, ga lekker buitenrijden, ga longeren, ga springen doe iets anders dan dressuur!!! dit is gewoon wéér een paard in de vernieling helpen en dit was echt niet de eerste keer dat hij zo loopt! Hij zal wel flink pijn in zijn rug hebben, ga eens een paar weken zo rijden dat jij absoluut geen druk geeft, maar véél voltes.. verkleinen, vergroten, slangevoltes, pasje naar voren, pasje terug, andere hand etc. en laat die teugels maar eens wat 'losser' dan normaal.... gewoon licht contact, je zal zien dat het misschien iets langer duurt, maar dat je paard dan vanzelf ook die in die aanleuning komt! maar dan dus wel op het moment dat hij lekker los is en ontspant!
Ik kan me hier helaas alleen maar bij aansluiten. Daarom schoot die opmerking over geld me gister ook zo in het verkeerde keelgat. In plaats van eens rustig te kijken waarom mensen zo reageren op de foto's en iets met de tips te doen, wordt alles weggewuifd met slappe excuses. Erger nog, we zouden zelfs toe moeten juichen dat ze dit laat zien. Ik heb ook wel eens slechte dagen, maar dan zit ik nog steeds niet zo op mijn paard. Sterker nog, mijn paard zou me alle hoeken van de bak laten zien als ik zulke geintjes uithaalde. Daarom alle hulde aan deze vreselijk brave pony die het gewoon pikt. Wees heel zuinig op dat dier, hij heeft blijkbaar een gouden karakter. Ik hoop echt dat je iets met de tips die je krijgt doet, en we snel fijne foto's van jullie zien.
ZZ licht of niet.. dat zegt mij niet zoveel, helemaal als ik deze foto's bekijk!
ook ik heb in het verleden niet altijd best gereden, maar ik ben tot bezinning gekomen
(mede door andere instructie!)