Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_joellover_ schreef:dit bit heeft ze al heel lang en ik had het er laatst over en zezij dat dit een van de minst scherpste bitjes waren maar daar heb ik nei tveel verstand van ik bedoel deze bitjes hebbe nalle paarden en al zo lang en de tandarts is ook laatst geweest had die dan niet wat moeten zien?

_joellover_ schreef:je bedoeld dat ik dan meot stoppen haar te rijden ?
Dat vind ik dus echt bealchelijk ik bedoel anky is ook ergens begonnen en ik heb een super klik met haar als ik om eht hoekje bij haar sta en fluit op een speciale maneer begint ze lief te hinniken ..

hoe gaat het zonder sporen? en heb je de tips uit het topic gebruikt en welke? en hoe ging dat? Passorapard schreef:Sorry vindt het er niet erg fijn uitzien.
Je wilt hem geloof ik aan de teugel brengen daarom doe je je handen lager.En het ziet er ook best trekkerig uit.Probeer je hand meer te ontspannen.Ga daar maar eerst aan werken . Als dat goed gaat ga je meer ZACHT spelen.
)
HedwigO schreef:Echt petje af hoe je op iedereen reageert TS!!.
) want dat is al genoeg gegeven!_joellover_ schreef:Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale
KimH schreef:Hoi Maudy,
Ik lees je topic nu pas, er zijn hele goede tips gegeven dus doe daar zeker wat mee! ( als ik je een beetje ken doe je dat ook). Als je dat volhoud zul je nog meer plezier aan Bo hebben en andersom ook. Ik denk dat je houding etc er een beetje ingeslopen is en afleren is moeilijk dan aanleren. Zo had ik ook niet echt door dat ik kapstokken had, tot ik op m'n lazer kreeg van mijn (prive) instructrice. Met de beugels langer helpt in ieder gaval al heel veel. Ik zou ook wel eens bij Bo willen komen kijken als je dat goed vind. Ik vind het een leuk paardje!
En top hoe jij hier reageerd!
Ff kijken wat voor schatje je hebt rondlopen

_joellover_ schreef:Hee nou gister gereden effe goed in gereden met lange teugel
en draf en toen langzaam op gepakt
Ze was erg goed aan mijn been maar ookal was ze zo goed had ik moeite om mijn been stil te houden iemand daar nog tips op ?
KimH schreef:_joellover_ schreef:Hee nou gister gereden effe goed in gereden met lange teugel
Ze was erg goed aan mijn been maar ookal was ze zo goed had ik moeite om mijn been stil te houden iemand daar nog tips op ?
Zoiets kun je beter in de praktijk op dat moment aan je instructrice vragen, maar goed, als jij been geeft en ze reageerd niet nog een keer proberen om er doorheen te komen, nog geen reactie? Tik achter je kuit. Ze zal snel genoeg doorhebben dat als je been geeft dat ze dan moet reageren,en dus kun jij je been iets stiller houden, werk ook met zithulpen he!
_joellover_ schreef:Hee nou gister gereden effe goed in gereden met lange teugel