Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kips

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:47

en wat zegt je instructrice van de sporen.. zij moet dan echt weten dat dat nie normaal is.. ik keb altijd geleerd van dat je pas sporen om mag doen als je weet hoe je ze meot gebruiken en wanneer..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:38

_joellover_ schreef:
dit bit heeft ze al heel lang en ik had het er laatst over en zezij dat dit een van de minst scherpste bitjes waren maar daar heb ik nei tveel verstand van ik bedoel deze bitjes hebbe nalle paarden en al zo lang en de tandarts is ook laatst geweest had die dan niet wat moeten zien?

het gaat niet er om of het bit scherp of niet scherp is maar dat hij te lang is, dus hij moet iets smaller want het bit komt nu een stuk uit zn mond ...
daarom zeggen mensen hier dat het bit niet past ..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:55

Doe alstjeblieft snel die sporen af, je hebt totaal geen goeie beenhouding!

Je handen moeten wat omhoog en op je pianohanden letten.

Verder vind ik het een leuke pony Lachen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:14

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die andere foto's (je zou toch nieuwe foto's maken?)

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:26

_joellover_ schreef:
je bedoeld dat ik dan meot stoppen haar te rijden ?
Dat vind ik dus echt bealchelijk ik bedoel anky is ook ergens begonnen en ik heb een super klik met haar als ik om eht hoekje bij haar sta en fluit op een speciale maneer begint ze lief te hinniken ..

Stoppen met rijden zou inderdaad overdreven zijn. We hebben allemaal moeten leren hoor. ik denk dat ik met mijn eerste pony ook een hele tijd heb rondgesloft voordat ik het èchte rijden onder de knie begon te krijgen. Dat is ook geen ramp, maar je moet gewoon snappen dat je nog veel te leren hebt en dus best zonder sporen en onder begleiding begint.

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:28

Echt petje af hoe je op iedereen reageert TS!! Ik vind je pony echt heel mooi (wat leuk dat ze van gomel afstamt). Heb je misschien wel eens gedacht aan longeren? Dan kan je haar over het algemeen wat actiever krijgen doordat je haar direct kan corrigeren zonder dat je ook nog op je voeten enz. moet letten. Misschien kan je haar tijdens longeren ook leren om op je stem te reageren. Daar reageert mijn merrie heel erg goed op. Als ze niet vooruit wil zeg ik : doorrrr (met een flinke aandrijving erbij natuurlijk). Dan snap ze de boodschap dubbel.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:33

Ik heb het topic niet gelezen, maar ik vind het goed ook al is ze sterk dat je er toch over de rug laat galopperen... het maakt niet heel veel uit dat ze niet aan het been is.. daarvor gewoon heel veel overgangen rijden en actief maken Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:41

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe foto's Haha! hoe gaat het zonder sporen? en heb je de tips uit het topic gebruikt en welke? en hoe ging dat?

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:44

Sorry vindt het er niet erg fijn uitzien.
Je wilt hem geloof ik aan de teugel brengen daarom doe je je handen lager.En het ziet er ook best trekkerig uit.Probeer je hand meer te ontspannen.Ga daar maar eerst aan werken . Als dat goed gaat ga je meer ZACHT spelen.Je heb wel een leuke pony!
Laatst bijgewerkt door Tyrzavm op 25-10-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:48

Passorapard schreef:
Sorry vindt het er niet erg fijn uitzien.
Je wilt hem geloof ik aan de teugel brengen daarom doe je je handen lager.En het ziet er ook best trekkerig uit.Probeer je hand meer te ontspannen.Ga daar maar eerst aan werken . Als dat goed gaat ga je meer ZACHT spelen.

Is het nou echt nodig 7 pagina's te herhalen?
Leuke pony! En inderdaad, je moet ergens beginnen. Verlang naar de nieuwe foto's om te zien of het al beter gaat. Lachen

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:26

nou TS sterkte met al dit commentaar zeg, je neemt het goed op, en ja iedereen is ooit begonnen, je hebt geluk met dit rustige paardje, maar doe de sporen maar wel af Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:29

Weet niet of het al verteld is (zo ja uiterst sorry Nagelbijten / Gniffelen )
Maar hoe komt het dat de rug van je paard zo ingezakt is? Doe je er wel spiertrainingen mee?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:44

Hoi Maudy,

Ik lees je topic nu pas, er zijn hele goede tips gegeven dus doe daar zeker wat mee! ( als ik je een beetje ken doe je dat ook). Als je dat volhoud zul je nog meer plezier aan Bo hebben en andersom ook. Ik denk dat je houding etc er een beetje ingeslopen is en afleren is moeilijk dan aanleren. Zo had ik ook niet echt door dat ik kapstokken had, tot ik op m'n lazer kreeg van mijn (prive) instructrice. Met de beugels langer helpt in ieder gaval al heel veel. Ik zou ook wel eens bij Bo willen komen kijken als je dat goed vind. Ik vind het een leuk paardje!

En top hoe jij hier reageerd!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:57

Wat een gemekker over die sporen zelfs na de opmerking van Oscar! Sommige herhalen alleen maar wat anderen zeggen...
Ze geeft aan dat ze het zonder sporen gaat proberen en dat ze daar foto's van gaat maken, wacht dat maar eens eerst af dan.
Ook vind ik dat ze echt probeert om er iets aan te doen, en dat zadel tsja het is een jonge meid en de pony is niet van haar ik zou er op die leeftijd ook geen geld voor hebben. Super hoe je met het commentaar omgaat, vind het knap dat je wilt leren hoe het beter kan, heel veel succes!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:06

waar blijven de foto's ? Tong uitsteken

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:02

HedwigO schreef:
Echt petje af hoe je op iedereen reageert TS!!.

Dat vind ik dus ook echt typisch bokt...
Ik wou even kijken naar het topic ik zag 7 pagina's ik dacht al gelijk wat heeft dat kind nu weer misgedaan Clown
Het altijd maar herhalen hoeft niet ze is maar een mens en tjaa die maken fouten...
Wel fijn dat er mensen zijn die positief zijn en haar goede raad geven en haar niet alleen afkraken Knipoog

Ik ga geen commentaar geven over haar rij-gedrag (kom niet op de juiste naam Tong uitsteken ) want dat is al genoeg gegeven!

Leuke pony en gewoon veel oefenen dan lukt het prima.

Jibbel

Re: Bo @ work Verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:19

_joellover_ schreef:
Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale

Ga daar dan wat aan veranderen!!!!!

De kunst is juist om zonder sporen je paard actief te krijgen (en te houden!)

Ik heb het bij mijn friese verzorgpaard zo aangepakt (was wel voorwaarts, maar door rugproblemen kon ze van de een op de andere dag niet meer goed lopen en werd ze ook traag):
Lange teugel, weinig contact, eerst leren om te ontspannen en vertrouwen te krijgen dat ze ZELF kan lopen, zonder op teugels te moeten hangen. Zodra ze braaf laag blijft met dr hoofd beloon je.
In draf doe je hetzelfde, je geeft een keer been en daarna niet meer. Als je je benen niet stil kunt houden, kun je iig proberen niet tegen haar buik aan te komen. Zodra je draaft doe je nix meer, je paard dan kan 2 dingen doen, doordraven (langzaam of snel, dat maakt niet uit, dit is pas het begin) of terug gaan naar stap. Laat haar de keuze maken, jammer voor haar is alleen dat er maar 1 goede keuze is, en dat is doordraven. Op het moment dat ze de foute keuze maakt, dus terug naar stap, straf je haar met stem, been en een tikje met de zweep, zodat ze weet dat dit niet mag. Als je dit consequent volhoudt, heeft ze binnen een kwartier door wat de bedoeling is! En belonen als ze het goed doet!!

Dan komt fase 2..
Paarden zijn slim, ze gaan de straf ontwijken en ze zal blijven draven, heel heel langzaam, bijna tot aan stap, maar nét niet.
Vanaf dit punt kun je weer verder gaan leren dat als je been geeft, ze moet gaan draven en hetzelfde tempo moet blijven lopen. ook hier weer consequent in blijven en dan zal ze je ook zo snappen. Hierbij moet je wel op de ontspanning blijven letten, een paard wat spanning in zn lijf heeft, hetzij door stress hetzij door scheefheid, KAN niet voorwaarts. Zolang je paard lang blijft en laag blijft, is ze ontspannen en kan ze goed reageren.

Als ze dit allemaal een beetje doorheeft, kun je langzaam aan weer gaan oppakken. Zonder getrek, zonder sporen en toch voorwaarts en ontspannen. Dat 'knikje' waar iedereen zo geobsedeerd door is komt dan vanzelf en nog met goed spier/ruggebruik ook! Boel vliegen in een klap zou ik zo zeggen!

hoop dat je er wat aan hebt, ik heb dit in 4 lessen voor elkaar gekregen en tot nu toe super veel profijt van gehad!

edit: het lijkt alsof je zadel ook te klein is voor je, misschien verklaart dat ook een hoop van je houding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:47

KimH schreef:
Hoi Maudy,

Ik lees je topic nu pas, er zijn hele goede tips gegeven dus doe daar zeker wat mee! ( als ik je een beetje ken doe je dat ook). Als je dat volhoud zul je nog meer plezier aan Bo hebben en andersom ook. Ik denk dat je houding etc er een beetje ingeslopen is en afleren is moeilijk dan aanleren. Zo had ik ook niet echt door dat ik kapstokken had, tot ik op m'n lazer kreeg van mijn (prive) instructrice. Met de beugels langer helpt in ieder gaval al heel veel. Ik zou ook wel eens bij Bo willen komen kijken als je dat goed vind. Ik vind het een leuk paardje!
En top hoe jij hier reageerd!

Ik ook Lachen Ff kijken wat voor schatje je hebt rondlopen Lachen

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 08:26

Hee nou gister gereden effe goed in gereden met lange teugel
en draf en toen langzaam op gepakt
Ze was erg goed aan mijn been maar ookal was ze zo goed had ik moeite om mijn been stil te houden iemand daar nog tips op ?

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:28

Waar blijven de nieuwe foto's??

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:32

dit geeft helemaal geen fijn beeld.. zoals je zelf zegt di eknik ben je blij mee, maar in dit geval zie ik veel liever een ontspannen paardje hoor...

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 13:08

_joellover_ schreef:
Ze was erg goed aan mijn been maar ookal was ze zo goed had ik moeite om mijn been stil te houden iemand daar nog tips op ?

Zoiets kun je beter in de praktijk op dat moment aan je instructrice vragen, maar goed, als jij been geeft en ze reageerd niet nog een keer proberen om er doorheen te komen, nog geen reactie? Tik achter je kuit. Ze zal snel genoeg doorhebben dat als je been geeft dat ze dan moet reageren,en dus kun jij je been iets stiller houden, werk ook met zithulpen he!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:43

KimH schreef:
_joellover_ schreef:

Zoiets kun je beter in de praktijk op dat moment aan je instructrice vragen, maar goed, als jij been geeft en ze reageerd niet nog een keer proberen om er doorheen te komen, nog geen reactie? Tik achter je kuit. Ze zal snel genoeg doorhebben dat als je been geeft dat ze dan moet reageren,en dus kun jij je been iets stiller houden, werk ook met zithulpen he!

Dit gaat heel goed dat moet ik ook vna me instructriese doen maar toch heb ik het iedee dat mijn been nog druk aan het doen is ..

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 17:18

Leuke pony!
Ik zou alleen je spoortjes af doen en eerst aan je beenligging werken.
Commentaar verder geef je zelf al.
Veel plezier samen

Groetjes, Lisa.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 08:50

_joellover_ schreef:

Probeer je tenen naar binnen te draaien, net alsof je met platte voeten op de grond staat. Hierdoor komen je knieen dichter/ aangesloten aan het zadel en blijven je onderbenen van het paard af. Dat je beweegt is normaal, je paard beweegt ook en die beweging wordt doorgevoerd naar jou. Je moet het alleen kunnen reguleren.
Je houding zal ook iets veranderen door het naar binnendraaien, je kantelt je bekken iets waardoor je met je zit ook een 'voorwaartse' houding gaat aannemen en zal ze nog vlotter lopen.

Succes!