Vind het hardstikke leuk om te zien.
Tegenwoordig is het gewoon stoer om op bokt er flink tegenin te gaan wat betreft die eeuwige discussie's over 'jij bent te groot voor je pony' onderwerpen. Om moe van te worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suziej schreef:Moet ik dan alleen maar positief zijn? Daar heb je wat aan.
Suziej schreef:Anoeska schreef:Misschien omdat die niet een of ander onervaren kind is dat zit te butsen op een veel te kleine pony, maar een ruiter die bewust bezig is met het rijden van haar shetlander. Ze worden goed begeleid door een instructeur en een fysio. Dus slecht voor het paardje kan het niet zijn.
Dat je het plaatje niet mooi vind is natuurlijk je goed recht, maar ook maar alleen jouw mening, niet meer en niet minder. Ik hou niet van Tinkers, da's ook mijn mening, maar daar moet ik anderen niet mee lastig gaan vallen....
Er zijn genoeg topic's waar meiden op shet's zitten wie ook aardig kunnen rijden maar omdat ze te groot zijn ook worden afgesnauwd hoor. En ik val niemand lastig, ik zeg gewoon wat ik vind? Moet ik dan alleen maar positief zijn? Daar heb je wat aan.
ukkiepuk schreef:Wanted2003 schreef:Ik zeg toch ook niet dat ze de ring niet in mag? Ik vind het gewoon geen gezicht en kan me niet voorstellen dat een jury dit serieus kan beoordelen.
En dat zouden ze wel kunnen als er een kleine ruiter op zitDe pony blijft hetzelfde lopen. Juryleden beoordelen ook A/B-pony's in de ring, dat ze ineens geen A-pony kunnen beoordelen omdat ik tussen de paarden start is grote onzin
![]()
Ik weet niet of ik ooit een boktjury heb gehad maar als dat zo zou zijn, hoor ik graag hoe zij dat hebben ervaren.
Anora schreef:Respect hoor, super knap dat je met deze shet tussen de paarden start!
Vind het hardstikke leuk om te zien.
Tegenwoordig is het gewoon stoer om op bokt er flink tegenin te gaan wat betreft die eeuwige discussie's over 'jij bent te groot voor je pony' onderwerpen. Om moe van te worden
Wanted2003 schreef:Het is helemaal niet stoer, het is gewoon de mening van iemand. Daarbij, als ukkiepuk dit soort opmerkingen niet had willen horen had ze geen HAW topic moeten plaatsen.
ukkiepuk schreef:Wanted2003 schreef:Het is helemaal niet stoer, het is gewoon de mening van iemand. Daarbij, als ukkiepuk dit soort opmerkingen niet had willen horen had ze geen HAW topic moeten plaatsen.
En waar staat dan dat ik deze opmerkingen niet wil horenHet zijn de regels van HAW dat er foto's geplaatst worden voor rijtechnisch commentaar, de discussie of het wel of niet kan hoort hier niet, daar loopt een apart topic voor
![]()
Algemeen: Iedereen is vrij zijn mening te geven, dat ik wat tegenstand kan verwachten wist ik allang. Het is niet de eerste keer dat ik foto's plaatsMijn mening is dat ik met mijn pony wedstrijden kan rijden tussen de paarden. Als iemand anders een andere mening heeft is dat prima maar maak er au.b. geen rel van, want dat is nergens voor nodig.
Wanted2003 schreef:Je vat het verkeerd op. Ik bedoelde dat je dus wel op deze opmerkingen was voorbereid anders had je nooit zo'n topic geplaatst.
Anoeska schreef:Suziej schreef:Wat mij zo verbaast is dat vaak wanneer iemand een topic opent waar hij/zij op een shetlander zit en te groot is breekt bijna de hel los hier op bokt. En nu ineens niet? Is het omdat je toevallig L2 rijdt? Of omdat je in de BIT stond? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er ook niet uit vind zien. Ik vind je wel degelijk te groot. Maargoed, zolang jij en je pony er plezier in hebben is het toch goed?
Misschien omdat die niet een of ander onervaren kind is dat zit te butsen op een veel te kleine pony, maar een ruiter die bewust bezig is met het rijden van haar shetlander. Ze worden goed begeleid door een instructeur en een fysio. Dus slecht voor het paardje kan het niet zijn.
Dat je het plaatje niet mooi vind is natuurlijk je goed recht, maar ook maar alleen jouw mening, niet meer en niet minder. Ik hou niet van Tinkers, da's ook mijn mening, maar daar moet ik anderen niet mee lastig gaan vallen....
Apple schreef:Moet je voor de lol eens rondzoeken op Bokt bij hoeveel paarden regelmatig de fysio langs komt. Dat is ondertussen meer regel dan uitzondering en meer een teken dat je denkt om het welzijn van het paard dan dat het een symptoom van iets is.
Apple schreef:Moet je voor de lol eens rondzoeken op Bokt bij hoeveel paarden regelmatig de fysio langs komt. Dat is ondertussen meer regel dan uitzondering en meer een teken dat je denkt om het welzijn van het paard dan dat het een symptoom van iets is.
ukkiepuk schreef:Ik zou meer hebben aan rijtechnisch commentaarDaar is HAW namelijk voor. Je plaatst foto's en krijgt onderbouwd rijtechnisch commentaar
Anoeska schreef:Er is altijd nog een verschil tussen een mening (bv: 'ik heb een hekel aan bonte paarden') en positieve feedback (bv 'ik denk dat je paard beter zou gaan lopen wanneer je je benen wat verder naar achter legt'). Aan het eerste heeft niemand wat. Kan de ruiter ook niets aan veranderen, dus waarom zou je anderen daar lastig mee vallen. Het tweede heeft de ruiter wat aan, kan ze dus ook beter van worden. Dus het lijkt me een stuk nuttiger om dat soort opmerkingen in een topic te plaatsen.
Wanted2003 schreef:Het geeft toch wel aan dat er iets niet goed is, anders hoef je niet begeleid te worden door een fysio.
Suziej schreef:ukkiepuk schreef:Ik zou meer hebben aan rijtechnisch commentaarDaar is HAW namelijk voor. Je plaatst foto's en krijgt onderbouwd rijtechnisch commentaar
Anoeska schreef:Er is altijd nog een verschil tussen een mening (bv: 'ik heb een hekel aan bonte paarden') en positieve feedback (bv 'ik denk dat je paard beter zou gaan lopen wanneer je je benen wat verder naar achter legt'). Aan het eerste heeft niemand wat. Kan de ruiter ook niets aan veranderen, dus waarom zou je anderen daar lastig mee vallen. Het tweede heeft de ruiter wat aan, kan ze dus ook beter van worden. Dus het lijkt me een stuk nuttiger om dat soort opmerkingen in een topic te plaatsen.
Tja, dan zijn reactie's als; Leuke pony, ook overbodig, zoals hier bijna de helft van de reactie's zijn. Hier heeft de ruiter ook niets aan, want het is niets rijtechnisch.
Gulpje schreef:Wanted2003 schreef:Het geeft toch wel aan dat er iets niet goed is, anders hoef je niet begeleid te worden door een fysio.
Zo, wat een enorm kortzichtige opmerking!!
Gulpje schreef:Maar moet een reactie dan altijd uit commentaar bestaan?? Een mening is ook dat men de pony leuk vindt, en dat mag dan niet gezegd worden?
Wanted2003 schreef:Helemaal niet, als je mijn reactie daarna ook ff leest.
Suziej schreef:Gulpje schreef:Maar moet een reactie dan altijd uit commentaar bestaan?? Een mening is ook dat men de pony leuk vindt, en dat mag dan niet gezegd worden?
Het mag blijkbaar ook niet gezegt worden dat je het er niet mooi uit vind zien, en dat is ook een mening.
Gulpje schreef:Wanted2003 schreef:Helemaal niet, als je mijn reactie daarna ook ff leest.
Dan zijn we het oneens. Het getuigt mi juist van enorme betrokkenheid als je je paard zo goed in de gaten houdt en laat houden.
De beste fysio zit erop?![]()
![]()
Dus jij weet precies hoe de anatomie en het spierstelsel in elkaar zit en weet ook hoe je álle eventuele pijntjes en ongemakken van je paard moet herkennen en behandelen?