zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xpipo_macho

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:07

ik vind het echt dom van je om meteen te gaan springen!!!!!!!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:19

_xpipo_macho schreef:

Nou dat is dat duidelijk Gestoord

ROFL

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:20

rowo schreef:
Nanne schreef:
En ik las hier ook iets over dat mensen zonder wedstrijdervaring hier niet over mee kunnen praten.. Dat vind ik persoonlijk een ontzettend domme uitspraak. Als iemand geen wedstrijden rijdt wil dit nog niet zeggen dat diegene geen paarden kan inrijden. Ik ken een vrouwtje dat rijd zz niveau, maar heeft de ambitie niet om wedstrijd te rijden. Toch rijd zij prima en rijd haar eigen paardjes in. Dus die opmerking is, om het even plat te zeggen, bullshit!

Je hoeft ook geen ZZ te zijn om een paard goed in te rijden.
Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.

Volgens mij zeg ik vrij duidelijk ZZ niveau. Ik noem haar nergens eens zz ruiter.. En het wil ook niet zeggen dat een zz amazone beter paarden in kan rijden dan een ander. Het enige wat ik hiermee wil aantonen is het feit, dat al heeft iemand dan geen wedstrijdervaring dat nog niet wil zeggen dat iemand niet kan rijden of geen paarden kan inrijden of daar geen mening over mag hebben.. Niet aanvallend bedoelt btw Knipoog

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:40

Afbeelding

En dan zeuren jullie over een kruisje van 30 cm?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:46

Nanne schreef:
rowo schreef:
Je hoeft ook geen ZZ te zijn om een paard goed in te rijden.
Maar even wat anders, heeft die vrouw eerder ZZ gereden op wedtrijden? Anders kan je haar nooit een ZZ amazone noemen. Als ik thuis een appuyement rijdt ben ik ook nog geen Z ruiter of als ik een hindernis van 1.40 spring ook geen ZZ springamazone. Pas als je wedstrijden rijd op dat niveau mag jeje zelf zo noemen.

Volgens mij zeg ik vrij duidelijk ZZ niveau. Ik noem haar nergens eens zz ruiter.. En het wil ook niet zeggen dat een zz amazone beter paarden in kan rijden dan een ander. Het enige wat ik hiermee wil aantonen is het feit, dat al heeft iemand dan geen wedstrijdervaring dat nog niet wil zeggen dat iemand niet kan rijden of geen paarden kan inrijden of daar geen mening over mag hebben.. Niet aanvallend bedoelt btw Knipoog

Nee snap ik dat het niet aanvallend bedoeld is. Maar je rijd niet op ZZ niveau als je dat niet start op wedstrijden. Dan kan ik van mezelf ook wel gaan zeggen dat ik op Z niveau spring en dressuur.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:02

Moderatoropmerking:
Dames (en heren Knipoog), hierbij nogmaals het verzoek om de gemoederen wat minder hoog op te laten lopen.
't Is nergens voor nodig om elkaar persoonlijk aan te vallen, profielen erbij te halen etc.
Graag een nette inhoudelijke discussie voeren.
Bedankt alvast Lachen

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:11

Ik vind dat het goed uitziet, zover ik op de kleine foto's kan zien Knipoog

maikeltje

Ik begrijp de consternatie hier eigenlijk niet helemaal.

Toen ik mijn paard als 2,5 jarige ging bekijken om evt te kopen wilde ik weten hoe hij sprong. Of hij met losspringen in ieder geval zijn benen op wilde tillen en enige natuurlijke aanleg had. De toenmalige eigenaar heeft dus voor mij hindernissen gebouwd zodat ik kon zien hoe hij dat deed. Ja, ik kan er nog niet op rijden, maar wil wel een beetje weten wat voor vlees ik in de kuip heb Clown

Hij was toen dus 2,5 jaar Bloos!

Ik heb 'm met 3 jaar en 3mnd ongeveer zadelmak gemaakt, 5 mnd doorgereden (ook af en toe een sprongetje Bloos! ) en daarna zou ie nog een jaar op de wei gaan (is uiteindelijk uitgelopen naar 1,5 jaar).

AF EN TOE een sprongetje en dan 50cm, jongens waar hebben we het over Rolleyes

Paarden die ik zadelmak heb gemaakt gaan de eerste tijd mee naar buiten, het bos in. En in het bos ligt ook weleens een boomstammetje dwars over het pad. Dan ga ik mezelf niet door de struiken wurmen om aan de andere kant van die stam te komen. Tong uitsteken En echt, ze gaan er niet dood aan als ze af en toe een huppeltje maken, of ze nou een week of 6 maanden onder het zadel zijn. Verder hangt het ook van het paard af of dit kan na een week, ja of nee. Maar ik heb het idee dat er niet goed wordt gelezen omdat iedereen praat over "al springen met een paard dat pas een week onder het zadel is". Ze zal echt geen wekelijkse springlessen volgen denk ik zo, enkel een huppeltje over een cm of 50. Chill mensen Haha!

rowo

JuulenJulia schreef:
Ik vind dat het goed uitziet, zover ik op de kleine foto's kan zien Knipoog

Ik heb op pagina 5 de grotere foto's gezet Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:16

Laat eerst het beestje op zn eigen benen leren lopen.
Een paard dat net een week is ingereden nu al laten springen vind ik zeer onverantwoord.
En als de ruiter echt van ZZ Niveau is zou zij dit ook moeten weten.
Ga eerst lekker rustig trainen met dit paard en ga over een jaartje nog eens kijken hoe ie springt.
Een paard moet namelijk wel zn gangen netjes en gecontroleerd beheersen voordat ie normaal kan springen.
Dus begin daar eerst mee.
Overigens vind ik het wel een mooi paard dat een nette sprong laat zien.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:24

Ik vind het geen probleem om met een jong paard een sprongetje te maken als afwisseling maar 1 week o.h.z. nou sorry hoor maar dat vind ik echt dom!! En dan kan ze nog wel zo veel paarden ingereden hebben en weet ik veel wat, maar dan heeft ze dat vast gedaan in haar eentje (of met iemand die er ook de balle verstand van heeft) en is er dus nooit iemand geweest die haar heeft gecorrigeert toen ze dit soort stomme fouten maakten. Laat zo'n paard eerst maar is gewoon z'n rondje lopen voor dat je er mee gaat springen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 21:34

Miss_R_Horse schreef:
Ik vind het geen probleem om met een jong paard een sprongetje te maken als afwisseling maar 1 week o.h.z. nou sorry hoor maar dat vind ik echt dom!! En dan kan ze nog wel zo veel paarden ingereden hebben en weet ik veel wat, maar dan heeft ze dat vast gedaan in haar eentje (of met iemand die er ook de balle verstand van heeft) en is er dus nooit iemand geweest die haar heeft gecorrigeert toen ze dit soort stomme fouten maakten. Laat zo'n paard eerst maar is gewoon z'n rondje lopen voor dat je er mee gaat springen!

Dit is natuurlijk niet reeel om te zeggen, zeker niet als je het gehele topic hebt doorgelezen, wat jij dus zeker niet hebt gedaan.

En idd een half uur longeren is zwaarder. Ik weet heus wel wat mijn paarden aankunnen en wat niet. als ik er geen vertrouwen in had gehad had ik het ook zeker niet gedaan. En ja het paard heeft al enkele malen vrijgesprongen.

Ik laat me hier zeker niet als een dom iemand uitmaken. Discussie kan geen kwaad, maar val de persoon in kwestie (mij) niet aan als je de achtergrond niet weet en ook niet als je geen kennis van zaken hebt!!!
Laatst bijgewerkt door malloesje op 08-10-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:35

Een slotje komt er niet zomaar op, en zeker niet wanneer je dit vraagt, dus dat zal niet gebeuren. Dat gebeurt nooit op Bokt Lachen

Je plaatst de foto's zelf, dus dan kun je commentaar verwachten. Ik geloof niet dat het commentaar trouwens echt persoonlijk was, maar meer in het algemeen Lachen Trouwens ook aub even de modopmerking lezen..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-10-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 21:39

Dat zal allemaal wel zo zijn, maar het is ernstig jammer dat veel mensen het hele verhaal niet lezen en ook totaal niet kundig zijn.. Dus hoe kunnen ze dan gewoonweg een grote b_k hebben over mij en niet met netjes geformuleerd kritiek komen, want daar kan ik tenminste iets mee.
Maar een enkeling heeft via pm naar mijn hele verhaal geluisterd en kwam toen tot inkeer.
Laatst bijgewerkt door malloesje op 08-10-07 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:41

jeetje,jeetje wat een gedoe leest niemand de opmerking van de mod hier soms?
idd was iets in het algemeen,blaas het nou niet al te veel op.
met dat geschreeuw los je ook niks op oke laat mensen dat zeggen jij opend tenslotte wel het topic dus dan vraag je om reacties en ka soms vallen ze minder leuk uit is ook niet leuk voor de t.s
ik ga bij deze even temmen want denk niet dat dit de bedoeling is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:41

Volgens mij loopt dit paard al beter in balans dan menig ander dier wat al twee jaar onder het zadel is. Ik kan me wel vinden in de manier van TS, even kijken wat zo'n paard op zo'n huppeltje doet, daar vind ik niks mis mee. Als ik zie hoe ts rijdt dan heeft dat paard hier totaal geen slechte ervaring mee opgedaan.

Volgens mij doen ze in de wei gekkere dingen...

Citaat:
...dus nooit iemand geweest die haar heeft gecorrigeert toen ze dit soort stomme fouten maakten

en het is "haar heeft gecorrigeerD toen ze dit soort stomme fouten maaktE"

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:46

Excuseme schreef:
Afbeelding

En dan zeuren jullie over een kruisje van 30 cm?

Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:11

malloesje schreef:
Dat zal allemaal wel zo zijn, maar het is ernstig jammer dat veel mensen het hele verhaal niet lezen en ook totaal niet kundig zijn.. Dus hoe kunnen ze dan gewoonweg een grote b_k hebben over mij en niet met netjes geformuleerd kritiek komen, want daar kan ik tenminste iets mee.
Maar een enkeling heeft via pm naar mijn hele verhaal geluisterd en kwam toen tot inkeer.

Vooral de mensen op deze pagina hebben niet alle blz gelezen en dus ook niet 2 pagina's terug waar de TS haar hele werkwijze uit gelegd heeft... Dat zouden ze eerst moeten doen, alvorens een mening te geven.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:32

ik moet zeggen dat de foto's me wel aanspreken. Je zit je paard niet in de weg en ik vind het er ontspannen uitzien. leuk paard!
En ja, het staat me tegen dat je springt na een week. Daarbij denk ik vooral aan de balans die hij moet vinden. Ik zou er zelf nooit voor kiezen het zo te doen.
Maar ik vind het er niet zielig uitzien. je hangt niet in zijn mond en hij springt wel uit zichzelf. Ik hoop dat je paardje het allemaal leuk blijft vinden en dat hij gezond blijft.
veel geluk met hem

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:57

Hierbij een aantal reacties van mensen;

Citaat:
weinig verantwoording en deskundigheid

Citaat:
totaal onverantwoordelijk

Citaat:
Wát een bullshit

Citaat:
Hopeloos geval

Citaat:
Uiteindelijk komt ze er zelf achter dat je beter wat rustiger aan kan doen. Vervelend dat het al gebeurend geleerd moet worden, maar uiteindelijk wordt ze er wel het wijste van. Iedereen maakt fouten.

Citaat:
Ze vindt zelf dat ze er veel verstand van heeft. Maar de realiteit blijkt toch anders.

Citaat:
Ik ben serieus zuiniger met mijn honden dan sommigen hier met hun paarden...

Citaat:
maar werkelijk waar BELACHELIJK

Citaat:

Citaat:
nou sorry hoor maar dat vind ik echt dom!!

Citaat:
of met iemand die er ook de balle verstand van heeft

Citaat:
toen ze dit soort stomme fouten maakten.

Ik vind het jammer dat een paar mensen direct een grote mond geven. Aan het geschrevene is bijna af te lezen dat zij het topic niet hebben gevolgd en dus geen eerlijke mening kunnen geven. Er is er 1 die schreeuwt en de rest volgt.
In het begin probeerde ik nog goede antwoorden te geven, maar het wordt je hier behoorlijk moeilijk gemaakt om netjes te blijven.
En tuurlijk ik zet mijn foto's op HAW en dus kan ik reacties (positief en negatief) verwachten, maar is dit een rechtvaardiging voor alles? Moet ik het dan echt accepteren dat veel mensen mij uitmaken als bovenstaande?

Bij RT-D heb ik een topic geopend over hoe zadelmak te maken;
viewtopic.php?f=105&t=842921&p=30264012#p30264012

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:38

Mja weetje, een keer onder het zadel springen ookal is hij nog maar 1week ingereden vind ik helemaal niet erg!
Kijk eens naar de springpaarden? Ik heb er zelf een. Hij reed op zijn 5e a 6e jaar al Z springen en had punten voor het ZZ..

Die zijn ook al vroeg begonnen met het trainen van het paard voor het springen. Als ze zelf weet dat haar paard het aan kan moet ze het doen. Alleen zeker nog niet te vaak..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:38

Moderatoropmerking:
Malloesje, als je goed gelezen had, dan had je ook gezien dat er ondertussen al meerdere keren gevraagd is om weer ontopic te gaan.
Ontopic = rijtechnisch commentaar!
Als je dan zelf weer een opsomming gaat maken over wat er eerder allemaal gezegd is, rakel je de boel zelf weer op. Ook jouw laatste reactie(s) zijn dus niet ontopic en zeker niet bevorderlijk voor de sfeer in dit topic.

Ik ga hier voor de allerlaatste keer waarschuwen, ik blijf natuurlijk niet aan de gang.
De eerste de beste die weer klakkeloos in herhaling valt, offtopic reageert, of die de boel weer oprakelt, kan op maatregelen rekenen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:13

Leuk paard en op de grotere foto's kun je zien dat hij echt plezier heeft in het springen.
Maar probeer wel rechtop te zitten. Vork
En je schouders iets meer naar achteren.
Ook een jong paard kun je het beste direct goed aanrijden.
Nu heb je teveel gewicht op de voorhand en dat is best moeilijk voor zo'n paard wat net door het gewicht van een ruiter uit zijn evenwicht wordt gehaald.

Ik vind dat je het op pagina 5 duidelijk uit hebt gelegd en vind het een nette manier van zadelmak maken.maar ik doe het zelf anders.... Knipoog

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 14:15

Dank je voor je commentaar, van het voorover zitten klopt helemaal.. Wordt al een tijd aangewerkt.. Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:18

Had er vroeger zelf ook heel veel last van.
Maar nu zelf begonnen met een andere manier van rijden en warempel: ik zit rechtop!

Vaak heeft het te maken met het kantelen van je bekken.
Misschien dat je instructeur hier een goede tip voor heeft. Haha!