een cap dragen heeft niets met ervaring te maken ben ik met je eens... maar met zelfbescherming aan de ene kant en gemakzucht aan de andere kant... je moet jezelf willen beschermen...ook al heb je er al zooo vaak op gezeten.... hierboven wordt het voorbeeld van Anky aangegeven om te laten zien dat zelfs zij nog flink kan vallen. De ruiter die jonge paarden traint dus nog een veel grotere kans. Waar ik het absoluut niet eens bent is dat je zegt "geen cap, begrijpelijk? Ja ook, zo'n doppie heel wat uren op een dag zit gewoon niet lekker" Dat is toch heel simpel.... koop een goede cap die je past en ademt, dan voel je deze heel de dag niet eens zitten. Ik rijd regelmatig bosritten van 6 uur (gisteren nog) en voel mn cap niet eens zitten.
Niemand hier zegt dat die persoon denkt dat ze niet meer valt. Dat vul jij haar in. Ik heb dat niet gezegt en ik weet dat zij dat ook niet zegt. Dus ook al weer gewauwel wat nergens over gaat omdat niemand dat zegt....verzin dan zelf ook niet die dingen...
Proficiat met je cap en dat deze fijn zit...maar laat dat prediken over dat ding Zij vind dat niet fijn zitten...jij bent haar niet, ik ben haar ook niet...ik ben ook al die andere ruiters niet. Jullie wel dan? Lijkt het wel op....
En ohhhh wat gaat het nog veel over de foto's.....als het nu slecht was voor het paard gaf ik jullie gelijk...die kan niet kiezen...maar het paard heeft er geen last van...wat is dan het probleem????? Dat jullie moraal ridders zijn die perfect zijn soms?? Als of jullie iets geven om de kop van een wildvreemde...kom op zeg...zo aardig is bokt niet Dus dat is het niet
Denk dat een bosrit ook wel iets anders is dan 8 uur per dag (en vaak is het langer) paarden trainen...
En idd je kunt vallen. En dat weten we allemaal. Maar ik heb liever iemand zoals op de foto's (en het filmpje in het vorige topic) die ervaring heeft, weet wat ze doet, en het allemaal doet op een lieve, zachte vriendelijke manier.
Dan iemand die de ballen verstand heeft van jonge paarden maar wel een cap op heeft. En ik denk meerderen met mij
Ik ben na een half uur trainen flink bezweet...cap drijft ook weg. Na enkele uren buiten rijden (ook draf en galop) zweet ik niet 1 druppel. Dus mensen die de hele dag paarden trainen lopen met continue een kleffe cap en een hoofd waar de warmte niet genoeg weg kan...héél groot verschil dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-10-07 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Cap is eigen keuze.. En als iemand zonder cap wil rijden moeten mensen eens leren dat dat eigen keuze is en niet direct daar het hele topic over laten gaan !.. En ik heb liever iemand die hen paard zadelmak maakt zonder cap, dan mensen met cap die direct al in de mond roppen en schoppen, en die oneerlijk zijn tegenover een groen beestje. En dit is ziet er tenminste erg ontspannen uit voor de eerste keer
Het is een heel mooi paard, wat denk ik een goed rijpard word, vooral met hoe hij zich nu gedraagt. !
En jij begrijpt dus ook waar ik naar kijk als er iemand op mijn paardje stapt Of deze persoon eerlijk is tegenover het paard Lijkt me veel belangrijker
En ik ben benieuwd hoe hij zich verder gaat ontwikkelen