Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silfanoo

Re: Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:24

De foto's zijn een beetje wazig,
een beetje sneeuwbeeld achttig iets..
Maar ondanks dat,
leuke foto's
& een leuk paardjee Lachen

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:31

princesmax schreef:
Zo zou ik ook wel hoog springen, steeds die sporen knoerhard in mn ribbenkast. Arm dier.

Dit gaat toch nergens over! al die idiote reacties, ik wil mensen wel eens een parcour zien rondspringen, is echt niet zo gemakkelijk als iedereen hier die zit te zeiken denkt.. Hamer

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:34

TJONGE JONGE JONGE.........
Bij een hele boel reacties krijg ik eigenlijk gelijk de vraag waarom we zo verschrikkelijk weinig goede Z/ZZ springers hebben, en Z/ZZ dressuur ruiters.
Misschien omdat ze het te druk hebben met trotse bokkers af te kraken?

Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarden! 7 pagina's over sporen.......................Ze weet het nu wel.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:36

NRPSbokker schreef:
Mmm, ik weet nu ook wel dat mijn beenhouding weer erg is veranderd, niemand die het mij heeft gezegd.
Ik heb het nu pas gezien op de foto's, eerder heb ik dit ook nooit gedaan met springen zie profiel.

Voor de volgende keer met springen gaan mijn sporen er zeker af, maar dat had ik mezelf al uitgedacht voordat ik dit topic had gezien en al het leuke commentaar kreeg wat ik al wel na kon gaan Haha!

Geweldige reactie Ja !
Bedoel ik ook echt zo, je komt er wel hoor!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:38

kimlovemaggy schreef:
Mijn haffie is een D.. 1.40 meter Tong uitsteken maar ik moet altijd 80 dus dat is bijna even hoog.
en inderdaad ben je nu nog geen M Dromen
2 balken is minpunten..
Maar tziet er voor de rest best goed uit behalve dan met die sporen maar daar ga ik verder niet over in.. Knipoog

Bij 2 balken heb je geen minpunten, alleen helemaal geen punt
0=2pnt
1=1pnt
2=0pnt

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:42

Mijn hafje is ook 1.33, en die vind springen ook geweldig! Haha! Pacourtje doe ik ook 90, maar onofficieel Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:01

Lauraapje schreef:
ik denk dus dat een springpaard, en dan bedoel ik een goed opgeleid springpaard en niet een die door een parcours wordt gejaagd, best een leuke M proef kan lopen hoor en misschien nog wel hoger.
waarom zijn er dan paarden en pony's die en in t springen Z zijn en in de dressuur ook?
hoe denk je dat je je paard moet leren schakelen tusen de hindernissen, hoe denk je je paard netjes door t parcours te rijden in een goed ritme en juiste balans?
juist met dressuur!!!
en ja er zijn mensen die hun paard door een parcours heen jagen maar die komen niet ver hoor.
of t paard moet zo braaf zijn.
sorry was weer ff off topic

Jij hebt duidelijk nog nooit tv gekeken... Knipoog ELK paard kan een dressuurproefje lopen en ELK dressuurpaard kan een parcours springen... Wij maken nou eenmaal in de fokkerij al onderscheidt in bouw. DAARDOOR krijgen we een verschil in een goed dressuurpaard (Omhoog gebouwd) en een goed springpaard (Meer vierkants model).
Ik denk niet dat de paarden van onze topruiters (Uit welk land dan ook!) zo braaf zijn hoor! En moet je eens zien hoe die paarden door het parcours heen worden gejaagd! Sommige zitten nog veeeeeeeel beroerder dan de TS. Ze heeft miss geen nette beenhouding maar voor de rest zit ze er keurig op!

Ook de reactie hierboven is zoooo zwaar overdreven! Een paard gaat niet dood van een spoortje! Liever een spoortje extra dan met een bit door een paard zn mond heen raggen nietwaar!
Het begint erop te lijken dat de TS met mishandeling bezig is! Echt onvoorstelbaar...

Sorry als dit aanvallend overkomt, maar de TS schopt het paard niet dood ofzo!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:11

Ik wilde al zeggen.. Ieder paard kan een dresuurproef lopen!
En over die sporen, toen ik het topic eerst zag had ik nog niet eens door van die sporen.
En dat die sporen erin worden geramd vind ik ook heel erg zwaar overdreven... Die sporen raken het dekje. Hoe lang ben je nu in de lucht? 3 of 4 seconden? Dan raakt die spoor het dekje en dan ben je al weer op grond, en is er geen spoorgebruik. Hij voelt er echt niet veel van hoor....
Waar bokt zich wel niet druk over kan gaan maken zeg...
Als ik in sommige profielen kijk Lips are sealed Beste stuurlui staan wel eer aan wal he Knipoog

Heb respect voor de TS toppie! Ze zet hier iedere keer neer dat ze het weer van haar sporen en dat ze er wat aan gaan doen maar jullie kakelen er toch nog over door?
Jeetje zoek dan een hobby ofzo als je er dan nog over door blijft gaan? Is het nooit genoeg ofzo? Blijven jullie door gaan tot het topic op slot is om vervolgens weer een nieuw topic te zoeken en daar weer in verder te gaan? We zitten nu al op blz 7

Jammer voor de ts, ik zou zeggen ga zo door!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:11

Precies

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:31

Ik ben het eens over de sporen, maar vind het toch ook knap en het meisje doet haar best. Nu nog de goed begeleiding en de juiste opbouwende kritiek. Waarom zijn er veel mensen nu zo lui een fatsoenlijk berichtje te plaatsen. Een met het wat waar waarom hoe beter etc ipv wat jij doet is fout slecht en dierenmishandeling. Niemand zit op zo'n berichtje te wachten toch en heb het idee dat ze ook nog eens veel minder goed werken als een rustig gebracht uitgebreid berichtje wat fout is, waarom en hoe kun je het oplossen.

Wat ik hier zie is een meisje die vreselijk haar best doet, trots is dat ze m is. Een haflinger die leuk kan springen en het ook wil, het enige wat het beeld een beetje verstoort is benen die een eigen leven leiden. Probeer dit vanaf de basis op te lossen, dus met zitten, zitten, zitten. Ga desnoods een zonder beugels over dafbalkjes en eventueel een laag sprongetje. Probeer je knieën aan te leggen en gaan vanzelf je tenen+sporen ook meer op zijn plek. Probeer eventueel oefeningen als met lichtrijden 2 passen staan en 2 zitten. Wat ook kan helpen is bedenken dat je op de grond staat met je voeten, dit werkt iig bij dressuur en misschien ook wel met springen.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 23:30

@ Cardy: Ik bedoelde het tweede.

Tuurlijk kan ieder paard een dressuurproef lopen.... moet je alleen soms niet kijken hoe! En er zijn wel degelijk paarden die een parcours rondgejaagd worden die wel ver komen. Als je ze maar goed bang voor je been, hand en zweep maakt. Maar vraag ze dan nu eens om een rondje lekker het paard over de rug te rijden???

Maar goed dit gaat een beetje teveel offtopic! Ik probeerde een vergelijking te maken dat of het paard nu wel of niet gemaakt is voor hetgeen hij doet je daarmee nooit een belabberde zit/spoor/beengebruik mag goedpraten! Maar dat wordt nu een beetje uit zijn verband gerukt!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:08

hey solo girl

volgens mij lees jij niet wat er staat ??????????????
ik zeg dat elk spring gefokt paard een dressuurproef kan lopen
en andersom ook maar vraag van een dressuur gefokt paard niet of hij over 1.30 klimt
zo een spring gefokt paard niet een lichte tour zal kunnen lopen
uitzonderingen daar gelaten

en nogmaals de haf is mega leuk en tis idd knap dat ze zover met hem komt
maar de bekrompenheid hier en t niet lezen van de tekst voert de overtoom en t afzeiken van iemand die alleen maar dr best doet
punt

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 04:16

Ik zou proberen meer contact te maken met het zadel, voornamelijk bij de knie. Op de latere foto's zag ik dat je een enorme ruimte had tussen je lichaam en het zadel, en nagenoeg het enige contactpunt de onderkant van je been/voet was. Op deze manier mis je je balans en ga je juist nog meer knijpen met je voet, om nog enigzins de evenwicht te bewaren.

Ik denk dat het een goed idee is als je gaat oefenen met lage sprongetjes. Je kunt ervoor in-uitjes gebruiken, aar het beste is denk ik drie kort achter elkaar geplaatste hindernissen, dus een dubbelsprong die uit 3 delen bestaat. Deze kun je oplopend in hoogte maken, maar hou het laag. Het is goed om daarna te evalueren wanneer het probleem op kwam duiken, met welke van de 3 de fout begon, waar je moeite mee had ed. Wellicht moet je de hoogte daarna bijstellen omlaag of juist wat omhoog, maar hou vooral de 1e op een hele lage afstand, deze dient zegaar telkens voor controle en voorbereiding. Zorg dat je het op een hoogte houd, waarbij je zo min mogelijk hoeft te werken aan je pony, en je het overzicht goed kan bewaren, zodat je je voornamelijk op jezelf kunt concentreren.

ik hoop dat je met dit commentaar wel wat kunt Tong uitsteken

(het kan zijn dat het een beetje onduidelijk is opgeschreven, ik had namelijk net al een heel verhaal getypt, klikte op plaatsen en toen lag mn verbinding er ineens uit Grr Haha! )

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:17

@lailapri en @karin_gracia - KIJK...dit lijkt me nu helemaal de bedoeling van HAW, hier heeft iemand tenminste iets aan (ikzelf ook trouwens..goede tips Lachen ) . Heb weer even bijgelezen en vind het ongelooflijk dat men er nog steeds over doorgaat!

Aan de andere kant krijg ik steeds meer achting voor het meisje in kwestie. Zij geeft aan hard te willen werken (en heeft ook al hard gewerkt aangezien zij deze pony zelf op dit niveau heeft gebracht;de opmerking over een "verwend meisje" op een super springpony lijkt me dus ook compleet uit de lucht gegrepen en ongepast), is terecht trots op haar prestatie en kan ook nog eens een heel scala aan ongenuanceerd (vaak bot) kritiek netjes incasseren zonder zich tot hetzelfde niveau te verlagen. M.a.w. ik "zie" een meisje dat vastberaden is, een doel voor ogen heeft en zich netjes presenteert...geloof dus ook zonder meer dat jij er wel komt en ben erg benieuwd naar de volgende fotoshoot!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:40

Moderatoropmerking:
Ik heb hier al een keer een opmerking gemaakt, duidelijk door velen niet gelezen of niet begrepen. Het spoorgebruik is duidelijk en al genoeg besproken, daar hoeft niets meer over gezegd te worden.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:15

yorin schreef:
o0Michelle0o schreef:
probeer je zijn manen te tellen ofzo? Verward je hoeft toch niet zo plat op de hals te liggen? Of zie ik dat verkeerd?

Wat moet ze dan recht opzitten? haar houding is goed hoor.. vind dat je een beetje raar reageert..!

jaa man ik probeer manen te tellen Nerd om precies te zijn waren het 12 knotjes Bloos

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:21

NRPSbokker schreef:
probeer je zijn manen te tellen ofzo? Verward je hoeft toch niet zo plat op de hals te liggen? Of zie ik dat verkeerd?

Jeetjeee ze heeft juist een goede spring houding hoor ze geeft mooi de teugels mee zodat ie mooi kan springen zonder dat er iemand aan zit te trekken !! en die sporen soms moet je gwoon iets extra's meegeven !

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:21

Hey, leuke pony. Dat beenprobleem heb ik zelf ook heel erg. Op 1 van mijn pony's reed ik in het parcour ook met sporen maar als ik dan de foto's zag drukte ik ook boven de sprong de sporen in de buik. Voor de pony dan wel het eerlijkst wanneer je dat nu weet geen sporen meer om te doen want als ie dan braaf springt krijgt hij sporen in de buik. (dit wil niet zeggen dat je niet met sporen kan rijden of niet weet hoe je er mee moet rijden) Maar zolang je beenligging nog niet beter wordt zou IK!! even geen sporen omdoen, (met springen) Maar dat moet je verder zelf weten natuurlijk. Veel succes nog met haar.

jumpertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:34

Dat gezeik over die sporen, mens hou alsjeblieft op!
sommige mensen denken zeker ook dat piaffe en passage een natuurlijke gang is van een paard???

je moet voor de gein eens gaan kijken, bij Anky of bij Coby op stal, als de deurtjes van de manege dichtgaan, ben ik benieuwd of je dan ook roept; "Doe alsjeblieft die sporen af, doe die zweep weg, en ook die lange zweep, en ja, ook die lat met hout waar je hem systematisch mee voor zijn flikker slaat als hij niet wil piafferen" ! "en oja, doe die peeskappen met die elektroden ook even af"!

En voor diegene die dat willen ontkennen:
"onder welke steen heb jij de laatste 20 jaar doorgebracht"?

Ik vindt het superknap hoor, voor de eerste keer een M parcour met je haf, en dat je eraan moet rijden, dat moge duidelijk zijn, het zijn dan ook niet de meest voor de handliggende bloedpaarden.
Top meid, met die stijl van jou komt het vanzelf goed als jij straks ook wat meer ervaring in het parcour hebt! Ach gut

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:36

Ziet er stoer uit !

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:37

Zo, die leeftijd en M springen + hafje, zie je niet vaak! Lachen
Idd die sporen.. maarja hij gaat er idd niet dood aan Knipoog En ik weet natuurlijk niet de reden ervan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:40

NRPSbokker schreef:

jaa man ik probeer manen te tellen Nerd om precies te zijn waren het 12 knotjes Bloos

je weet toch dat je altijd oneven moet doen? Clown
volgende keer 13 maken ( oh nee.. ongeluks getal, eentje weg of 3 erbij Ja )
hihi flauw flauw.. maaaaaar wel orgineel qua opmerking nu he Vork

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:32

NRPSbokker schreef:
Mmm, ik weet nu ook wel dat mijn beenhouding weer erg is veranderd, niemand die het mij heeft gezegd.
Ik heb het nu pas gezien op de foto's, eerder heb ik dit ook nooit gedaan met springen zie profiel.

sorry maar in je profiel zie je ook steeds met je sporen tegen je pony aanzitten...

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:39

dravergekkie schreef:
NRPSbokker schreef:

sorry maar in je profiel zie je ook steeds met je sporen tegen je pony aanzitten...

Was die modopmerking nou nog niet duidelijk genoeg?! Hamer
Ik vind de rest van je houding erg netjes, je geeft mooi mee enzo. Knap dat je zo ver komt met je haf en nog veel succes en plezier. Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:42

Neonlight schreef:
Ik heb hier al een keer een opmerking gemaakt, duidelijk door velen niet gelezen of niet begrepen. Het spoorgebruik is duidelijk en al genoeg besproken, daar hoeft niets meer over gezegd te worden

Soms hea,, Soms heb ik het idee dat mensen de tekst hier boven niet kunnen lezen ofzo? Slapen