Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:54

Gaat vast lukken! Succes!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 13:56

Dankjewel Lachen

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:48

Emeraldo schreef:
Maar over wel of niet Z-niveau... Tuurlijk hoort een paard netjes gedragen te lopen in de hogere klasses. Maar volgens mij zijn het toch de oefeningen die een combinatie tot Z-niveau maken of niet.

daar ben ik het niet mee eens! Oefeningen is op die manier niets meer dan een kunstje, de basis beheersen waardoor je een gehoorzaam paard onder je kont hebt, dat is wat een Z ruiter maakt. Die oefeningen zijn slechts een manier om de gehoorzaamheid te testen en in sommige gevallen verder los te werken.

De foto's op pagina 5 hadden veeeeel minder kritiek gekregen, bokt kennende had het plaatje een hoop mensen oeh en ah laten roepen. Sommige mensen kijken idd niet door een trainingskloffie heen, maar aan de andere kant: sommige mensen hebben helemaal geen witte rijbroekplaatje nodig om te beoordelen hoe de foto's zijn.... Maar ook op die foto's van pagina 5 zou je meer aan de activiteit en lossigheid kunnen werken. Daarom vind ik de galopfoto's op de eerste pagina's een grote stap in de goede richting!! Tips over de eerste foto's had ik al eerder gegeven in het topic, ik geloof op pagina 1. Iig trek je niets aan van een hoop commentaar, jij weet waar je mee bezig bent en dat gaat hartstikke goed aan de punten die je haalt te zien. Neem de tips mee waar jij wat mee kunt en de rest lekker negeren Lachen Waarschijnlijk kunnen een hoop van die mensen echt geen mooiere foto's plaatsen!!

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:54

Zow is die al 19 jaar ! Dat zou je ook niet zeggen...
En idd je zal je punten wel niet kado hebben gekregen.
Foto's zijn ook maar moment opnames en der zijn der veel bij van het losrijden.
Het enige wat ik echt kan aanmerken is dat je je schouders iets meer naar achter zou mogen houden, vooral op die foto van "schouder voor".
Veel succes in de Z met hem Knipoog

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 17:56

Dankje Sophie_Kurk! Ik zag zelf ook het verschil in de galop ten op zichte van de oudere foto's. Gelukkig gaan we de goede kant op!

Ik heb net gereden en al een paar tips meegenomen (allemaal tegelijk is beetje te veel van het goede haha). Als eerst heb ik de beugels 2 gaatjes langer gemaakt (als op de foto's van afgelopen weekend), nu kon ik mezelf langer maken, zowel mijn benen als boven lichaam. Ook heb ik gelet op mijn schouders (naar achter) en mijn armen naast mijn lichaam met een knikje in de ellebogen. Deze houding volhouden ging aardig, en ik voel nu al spieren in mijn rug die ik een hele tijd niet gevoeld heb Haha!
Door mijn houding liep Emeraldo ook fijner. Ik heb geschakeld, vooral in de galop. Verder heb ik 2x de oefening uitgevoerd die Yamcha gaf in een ander topic: Galop-Halthouden-achterwaarts-vlotte draf. Ook een pittige oefening die ook best goed ging.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:58

Ik denk dat het hier even buiten beschouwing staat of er wel of geen Z1/Z2 gestart wordt.
Het gaat hier om het totaalbeeld.

Het blijven momentopnames.
Er is wel al enkele keren hetzelfde gezegd, ik denk dat de TS het onderhand wel weet.
Maar inderdaad: de punten komen niet uit de grond groeien. Haha!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:45

Katja schreef:
Emeraldo schreef:
Prima Katja. Jij wilt toch alleen horen dat je gelijk hebt.

Met dit soort reacties blijf je de indruk wekken dat je slecht tegen kritiek kunt......

Katja, jij bent echt een schijnheilig typetje... een hoop geslijm in je eigen topic en dan worden er wat op en aanmerking genoemd over jouw zit..(bedoel... zo fantastisch is die namelijk ook niet Knipoog ) En dan heb je overal een weerwoord op en een verklaring voor... Errrrg apart dat jij dan zegt dat ZIJ niet tegen kritiek kan. Ooit een spiegel gezien? Bovendien vind ik het erg kinderachtig om te lezen dat iemand van jouw leeftijd zo je gelijk wil hebben in zo'n topic... Triest hoor!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:48

Emeraldo, heel veel plezier en succes met je paardje! Leuk diertje heb je onder je kont lopen!!

Jammer dat er kinderachtig gedrag ontstaat bij iemand...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:53

pff..7 pagina's over dat jullie vinden dat ze niet in de Z rijdt? Ze doet zeker voor de lol zo'n hoedje op Nagelbijten / Gniffelen

@ TS, ziet er goed uit. Inderdaad denk aan je strenge binnenhandje Knipoog ga zo door veel succes met wedstrijden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:09

WolinLotte schreef:
Katja, jij bent echt een schijnheilig typetje... een hoop geslijm in je eigen topic en dan worden er wat op en aanmerking genoemd over jouw zit..(bedoel... zo fantastisch is die namelijk ook niet Knipoog ) En dan heb je overal een weerwoord op en een verklaring voor... Errrrg apart dat jij dan zegt dat ZIJ niet tegen kritiek kan. Ooit een spiegel gezien? Bovendien vind ik het erg kinderachtig om te lezen dat iemand van jouw leeftijd zo je gelijk wil hebben in zo'n topic... Triest hoor!!!
Verward Heb ik jouw ooit iets misdaan ofzo? Of ben je gewoon met een slecht humeur op Bokt gegaan?
Geloof dat de ts en ik inmiddels aardig op 1 lijn zitten qua mening dus jouw opmerkingen zijn nogal mosterd na de maaltijd.
Verder kun je denk ik beter gewoon in mijn topic reageren om te voorkomen dat het hier erg offtopic wordt.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:24

Meis geloof me loop je niet zo te verdedigen, geef niet overal weer woord op. Ik ga mee met katje, en geef haar volkomen gelijk als ik zo mee lees.

Ik vind het er ook niet z waardig uit zien, maar zo als je zelf aan geeft dit zijn trainingsfoto's. Hou je eigen waarde, jij weet dat je enkele jaren geleden goede punten heb gereden. en hou je daarbij. Ik denk dat menig persoon hier niet van kan verwachten dat een paard binnen een week weer ale oefeningen 99% onder de knie heeft. Daar gaan maanden en mischien wel weer jaren overheen voordat het paard weer op de juiste manier door zijn rug heen op je hulpen die oefeningen rijd. (sorry de zin is niet 100% haha)

Zal je vast wel een keer zien op wedstrijd.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:20

Het is niet bedoeld als weerwoord, maar uitleg. Ik heb ook aangegeven dat ik de tips meeneem in de training, en ik merk dat het de laatste 2 dagen beter gaat (jaja met dank aan bokt)! Haha!
En de laatste wedstrijd waarbij we 2 wp in 1 proef haalde is een maand of 9 geleden Lachen

Vandaag heb ik weer extra op mijn houding gelet en het ging weer stukken beter. Ook veel overgangen gereden waardoor hij merkbaar beter op het achterbeen kwam. Haha!

Ik was een beetje ingesukkeld qua rijden, na de (soms pittige) reacties hier ben ik weer fanatieker aan het trainen!

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:18

Vind het leuk op dat te horen Lachen En wil even zeggen dat ik ook iets vriendelijker had mogen reageren in dit topic Ja Ik sta nog steeds achter mijn mening maar ik had het iets anders kunnen brengen.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:24

Emeraldo schreef:
Srtha, waarom kan je je dat niet voorstellen dan?

MyHorseGirl en Only_Kiekie, bedankt, en inderdaad een krullenbos haha!

Nou Als ik een Z paard zie lopen dan ziet het er heel anders uit, veel meer bij elkaar, Die van jou liep in de galop nog niet nara beneden en dat hoort een Z paard met gemak te kunnen ook een l paard ..
Ik las net dat je nog maar paar weken ofzo er mee bezig ben dan vind ik niet dat je Z1 Z2 als titel moet gaan gebruiken Als je er nog lang niet bent! Dan kan je deze reacties verwachten. Verder vind ik het nog steeds een leuk paard maar op L nivo

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 21:03

Volgens mij is er iets niet echt duidelijk. Ik heb nu 10 winstpunten in de klasse Z1. Begin dit jaar ben ik Z2 gestart, ging niet zo goed. Daarom ben ik thuis verder gaan oefenen. In de zomer heeft hij 3 maanden op de wei gestaan. De laatste maand kreeg hij last van mok waardoor ik heb gezorgd dat hij niet in het zand kwam, en dus niet gereden. Nadat de mok over was ben ik weer gaan trainen, dat is nu 1,5 week geleden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:05

een Z ruiter hoeft toch ook niet altijd heel intensief in de bak bezig te zijn? Ze kan toch ook een keer een beetje op haar gemak aan doen!

Al die conclusies gelijk van: "Je bent vast geen Z ruiter" vind ik heel zwaar overdreven en ontzettend kinderachtig! Typisch bokt weer, mensen kom op zeg

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 21:16

Miss_R_Horse schreef:
Vind het leuk op dat te horen Lachen En wil even zeggen dat ik ook iets vriendelijker had mogen reageren in dit topic Ja Ik sta nog steeds achter mijn mening maar ik had het iets anders kunnen brengen.

Zo proberen we met zijn allen bokt weer wat gezelliger te krijgen Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:17

Moderatoropmerking:
WolinLotte schreef:
Katja, jij bent echt een schijnheilig typetje.

Lijkt me niet nodig om zo persoonlijk te worden.
Wanneer je je stoort aan een post van een medebokker, hoef je niet zo in het topic te reageren.
Graag dit gedrag dan ook achterwege te laten.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:39

Srtha schreef:
Emeraldo schreef:

Nou Als ik een Z paard zie lopen dan ziet het er heel anders uit, veel meer bij elkaar, Die van jou liep in de galop nog niet nara beneden en dat hoort een Z paard met gemak te kunnen ook een l paard ..
Ik las net dat je nog maar paar weken ofzo er mee bezig ben dan vind ik niet dat je Z1 Z2 als titel moet gaan gebruiken Als je er nog lang niet bent! Dan kan je deze reacties verwachten. Verder vind ik het nog steeds een leuk paard maar op L nivo

uhm, ik denk dat je nog een keer moet lezen. TS is Z1 met genoeg winstpunten voor het Z2. Dus er nog lang niet zijn, lijkt me niet aan de orde. Daarnaast was de galop niet gericht op het nageeflijk rijden, maar op sprong maken en dragen. Training is bedoeld om dat soort punten aan te pakken.... Haha!

@TS: super dat je wat met de tips doet en dat het voor je gevoel nu ook beter gaat. Je krijgt de punten echt niet cadeau met een pony bij de paarden, dus de jury ziet blijkbaar iets wat anderen hier niet per definitie zien. Natuurlijk is dat lastig vanaf een foto, maar (ver)oordelen is ook wel erg gemakkelijk. De mensen die tips hebben gegeven, daar kun je wat mee... En dat lijkt me ook de bedoeling van Bokt.nl.
Je hebt in ieder geval een leuke pony onder je kont en de juiste instelling bij jezelf, dus die Z2, die gaat vast ook nog lukken. Succes!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:35

Srtha schreef:
Emeraldo schreef:

Ja beetje beter lezen en dan pas reageren. Emeraldo kan echt wel Z lopen en mij zus kan zeker ook Z rijden. Want anders deden ze het ook niet toch? Ik heb hartstikke veel respect voor mijn zus hoe zij met Emeraldo omgaat. Emeraldo is haar vriend en zo rijd ze hem ook. Als ze er een zweep bijpakt en een S&T in hangt weet ik zeker dat hij ronder loopt en zijn achterhand beter meeneemt maar dit is niet de manier van rijden die ze wil. En desondanks haalt ze toch nog goede punten in het Z1 en die zal ze dadelijk ook zeker in het Z2 halen.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:09

He wat leuk om weer een foto's van jullie te zien joh, dat is lang geleden! Hij ziet er nog steeds hartstikke leuk uit en het gaat toch best aardig tussen de paarden in het Z hè. Ach je hebt nu na 7 pagina's vast wel door waar je nog aan moet werken, dat komt wel in orde.

Poeh wat is dat alweer ff geleden dat we tegen elkaar hebben gereden, Jaquar liep inmiddels met de volgende ruiter alweer M2 maar is nu helaas RIP.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 09:55

Is inderdaad lang geleden dat we concurenten waren. Wat erg dat Jaquar er niet meer is, hopelijk heeft zijn laatste ruiter nog veel kunnen leren van dit super paard!

Dankje Elbeauty Lachen Nu is het ook weer niet zo dat hij álles kan maken hoor Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:06

Ik vind het ook erg jammer, maar het was wel beter (artrose). Die meid heeft er ontzettend veel van geleerd en heel veel mee gewonnen, daar ben ik ook wel blij om. Zelf rijd ik nu verschillende paarden (zie website), en V-Power (waar nu ook een HAW topic van is) is mijn eigen crackje

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 10:32

Ik hou jou topics altijd in de gaten Haha! Maar ik typ eigenlijk bijna nooit op bokt. Leuke paarden hoor!