spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:41

Hmm..ik begrijp dat er nieuwe zadels zijn aangeschaft. Nu ben ik eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar heo die dan liggen. Veelal een probleem bij goed passende zadels op shetjes, is dat de inchmaat voor de grotere ruiter zo groot is dat het snel achter op de rug drukt.

Dat is dus niet prettig voor het paard, terwijl een te krap zadel voor de ruiter juist weer eem verkeerde zit/ balans van de ruiter veroorzaakt wat ook weer negatief op de bouw van het paardje werkt.

Verder denk ik dat het goed is om nog eens kritisch naar je eigen foto´s te kijken ladylisa. Je benen tijdens het springen sla je helemaal tegen de flank van de shetjes aan, omdat ze anders te lang hangen. Kijk toch eens of kortere beugels je beenligging tijdens de sprong verbeteren en zo niet. Misschien toch accepteren dat een grotere pony beter bij je past voor ´lol en springen met je knol´..

WilDhoeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:43

ik denk dat jullie overdrijven,
oke ze is te groot maar die pony heeft dr echt niet zoveel last van als jullie zeggen hoor!
blijkbaar vind die pony t ook leuk, en een paar sprongetjes kan echt niet zoveel kwaad als jullie zeggen.
als ze maar geen uur gaat springen, dat kan natuurlijk echt niet.

ps, dat zadel zit inderdaad niet helemaal goed

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:03

Tja, de wereld gaat er inderdaad van één keertje vast niet aan onderdoor.

Maar als ik begrijp dat er met een zadel als dit vaker wordt gereden, dan is er toch echt wel actie nodig. Ook dressuur rijden kan hier eigenlijk niet goed mee en zal het beestje niet fijn zitten.

Denk dat er niets mis mee is, dat geprobeerd wordt om Lasylisa bewuster te maken van bepaalde acties en gevolgen daarvan..

janyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:12

ik vindhet allemaal maar onzin, en zeg nou zelf, hebben jullie dan nog nooit eens stiekem op een shetlander gereden toen jullie nog klein waren. terwijl je wist dat het eigenlijk niet meer echt kon. ik ga er vanuit dat dit meisje niet vaker dan 1x per week op de shetjes springt. Zolang het mate gebeurt, is er niets om je druk over te maken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:16

Je zult verbaasd zijn over hoeveel mensen dat inderdaad vroeger neit gedaan hebben

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:48

janyyy schreef:
ik vindhet allemaal maar onzin, en zeg nou zelf, hebben jullie dan nog nooit eens stiekem op een shetlander gereden toen jullie nog klein waren. terwijl je wist dat het eigenlijk niet meer echt kon. ik ga er vanuit dat dit meisje niet vaker dan 1x per week op de shetjes springt. Zolang het mate gebeurt, is er niets om je druk over te maken.

hihi, niet zo'n sterk argument. Als ik terugdenk heb ik dat inderdaad nooit gedaan. Knipoog

Van jong af aan weet ik niet beter dan dat kleine kinderen op shetjes rijden of dat je bijvoorbeeld andere opties zoekt als longeren of voor de kar ermee..

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:13

Adil18 schreef:
massy schreef:
want ik weet zeker dat deze shetten vrijspringen een stuk leuker vinden.

Mensen, allememaggies! We hebben een paardenfluisteraar onder ons!!! Haha!
Kom, vertel me je geheim...! Kijk je diep in de ogen van die Shetjes en zie je dan dat ze het niet leuk vinden of beginnen ze zowaar te spreken? Clown

Of heb je via Bokt een band met de shetties van de TS en sturen die jou PB'tjes waarin ze jou aangeven dat ze liever vrijspringen? (ik denk dat ze het allerliefst gewoon lekker op de wei willen staan en een pens willen aankweken, zoals veel paarden prefereren Tong uitsteken )

Mag ik je Massy Roberts noemen??? Schijnheilig

Hahahahhah!

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:06

hoe durf je ze te plaatsen.
je bent niet goed wijs!

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:14

Laat bij nader inzien maar. Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:31

Neonlight heeft op de vorige pagina al gevraagd om alleen nog ontopic reacties te plaatsen en niet telkens in herhaling te vallen. Omdat dit nu toch weer het geval is, hier een slotje.