Antonio@ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Antonio@ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:47

__Marloes schreef:
En volgens mij heeft de helft hier op bokt (die niet zeuren) niet in de gaten wat een stang in de mond doet als je het [b]niet goed gebruikt zoals de TS.[/b]

Bekijk nog maar eens de hele film (als je daarvan in bezit bent). Zoek eens de reden op waarvoor deze film is gemaakt. Stangellende/bitellende het gebeurt, en wees blij als mensen hun fouten inzien, dat ze erom lacht vindt ik ook niet respectvol maar goed. Met een middeleeuwse stang kun je je eigen arm breken, en daarbij kun je ook nog genoeg schokkende stangen vinden in de winkel. Enorm zwaar en zeker ook met wat inzet krachtig genoeg voor een gebroken arm (en die kun je vandaag nog kopen! Om in een paardenmond te stoppen). Als je constante druk op zo een stang uitoefent is de schade nog beperkt (maar wel pijnlijk), ga je er plots een harde ruk aan geven... ik wil het niet weten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:53

leuk paardje!

maar zoals ik het kan zien is dit paardje alleen maar tegen de teugel aan het lopen.
mischien te scherp bit of niet loslaten in de handen.
mar hij loopt van geen kanten ontspannen.

verder wel hele mooie fotos

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:08

Er is nu wel genoeg gezeurd rond de St...
ben benieuwd naar de plaatjes, ik heb mijn paard ook even met pessoa gereden en rij nu ook met een simpel bitje, dat gaat heel goed!
Ik weet niet of je les neemt, zo ja, dan komt er zeker verbetering!
zo neen, dan zou ik toch les gaan nemen, dat is altijd handiger omdat een ervaren en profesioneel persoon er meer van weet dan heel bokt bijeen Knipoog
Nog veel plezier met je haffie!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:01

_10_ schreef:
Tuurlijk, juist, daarvoor zitten we op een forum Ja
Het wringt alleen een beetje met wat je zegt en dan vooral omdat je aangeeft dan mensen niet moeten zeuren (omdat het al vaak genoeg gezegd is) maar liever opbouwend rijtechnisch commentaar moeten geven... maar zelf doe je dat ook niet Verward
Zie hieronder:

Eydis schreef:
*knip*
Ik ben het met het gegeven commentaar eens maar niet met de "a la boktmanier" hoe hier weer 10 pagina's volgekletst wordt over iets wat al minstens 5 keer benoemd is...geef liever ander opbouwend rijtechnisch commentaar, heeft de TS veel meer aan dan alsmaar hetzelfde!

Máár dit wil niet zeggen dat ik het niet met je eens bent hoor, miste alleen iets zeg maar Knipoog

Ik begrijp je wel hoor Lachen
Maar ik had dat even niet op dat moment, had er wel even bij moeten zetten dat het emeste al genoemd was;)
Ik heb wel er in staan dat ik het eens ben met het rijtechnisch commentaar dat gegeven was.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:58

Ah, meid! Weg met die stang!
Ten eerste gebruik je hem inderdaad niet goed (trekt veel te veel), en ten tweede loopt je paard helemaal niet door zijn lichaam, hij loopt niet over zijn rug, hij drukt zijn rug zelfs helemaal weg. Ik kreeg gewoon de bibbers bij sommige foto's!

Probeer een goede instructrice te vinden die je wil helpen je paard aan je been en zit hulpen te krijgen. Dan kun je ook gewoon met een normale trens rijden, waarschijnlijk heb je die dan zelfs helemaal niet meer nodig! Je zult er zo veel profijt van hebben als je paardje lekker aan je been en zithulpen staat! Ik hoop dat je iets gaat doen met de adviezen die hier zijn gegeven, want anders ben ik bang dat je dalijk een paard hebt met ernstige fysieke problemen.

Wel vind ik dat je een heel mooi paardje hebt Lachen Het zou zonde zijn als je op deze manier met hem doorgaat. Volgens mij heeft je paardje namelijk zeker wel potentie! Ja

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:02

joske_vuran schreef:
Ten eerste gebruik je hem inderdaad niet goed (trekt veel te veel), en ten tweede loopt je paard helemaal niet door zijn lichaam, hij loopt niet over zijn rug, hij drukt zijn rug zelfs helemaal weg. Ik kreeg gewoon de bibbers bij sommige foto's!

Probeer een goede instructrice te vinden die je wil helpen je paard aan je been en zit hulpen te krijgen. Dan kun je ook gewoon met een normale trens rijden, waarschijnlijk heb je die dan zelfs helemaal niet meer nodig! Je zult er zo veel profijt van hebben als je paardje lekker aan je been en zithulpen staat! Ik hoop dat je iets gaat doen met de adviezen die hier zijn gegeven, want anders ben ik bang dat je dalijk een paard hebt met ernstige fysieke problemen.

Wel vind ik dat je een heel mooi paardje hebt Lachen Het zou zonde zijn als je op deze manier met hem doorgaat. Volgens mij heeft je paardje namelijk zeker wel potentie! Ja

Slapen Slapen ze rijd niet meer met stang! lees eerst f t topic door Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:04

Neonlight schreef:
[mod]Positief opbouwend commentaar geven blijkt toch wel erg moeilijk te zijn. De stang is er nu uit, reacties zijn er genoeg op gegeven en TS ziet in dat ze daarin fout was en ze rijdt nu niet voor niet met trens en met hulp van een instructrice. Ze heeft nu meer aan tips hoe ze Antonio beter aan het lopen kan krijgen, zoals bijvoorbeeld ruggebruik en dergelijke. Ik wil hier daarom het woord stang niet meer zien en enkel nog maar ander rijtechnisch commentaar.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:09

luwaniej1 schreef:
joske_vuran schreef:

Slapen Slapen ze rijd niet meer met stang! lees eerst f t topic door Clown

Heb het topic zojuist doorgelezen Knipoog Goed dat ze niet meer met stang rijdt, maar met een normaal bit kun je bijna net zo veel aanrichten. Dus de eerste zin van mijn reactie zal ik dan terugnemen, maar de rest blijft gewoon waarheid Knipoog