Renate @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: Renate @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:47

nauw nu hebben jullie het gehoort van haar! maar Aurora is het ook niet erg voor de pony!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:47

Maureenn schreef:
Wat een onzin allemaal dit. is dit nou een topic over TS overgewicht of met haar paard aan het werk, en schimmeling een beetje in de zeik te zetten?
Iedereen geeft hier hun mening en die heb je maar te respecteren niet dan?

Gaat toch wel om de manier waarop, of niet?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:48

Ja daar heb je gelijk in, maar dan nog.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:48

Maureenn schreef:
Wat een onzin allemaal dit. is dit nou een topic over TS overgewicht of met haar paard aan het werk, en schimmeling een beetje in de zeik te zetten?
Iedereen geeft hier hun mening en die heb je maar te respecteren niet dan?

Och ja, 'k zou graag het e.e.a. uitleggen over wederzijds respect maar toen ik deze tekst van de TS las verdween dat helaas eerlijk bij mij ook een beetje.

pubelia schreef:
Ik heb er echt schijt aan dat mensen mij te zwaar vinden op het paard. Ik ga hier niet om stoppen, en ik lig hier niet wakker om. Dus waarom steeds het zelfde commentaar over mijn gewicht herhalen, als ik er toch niks mee ga doen. Is alleen maar nutteloos van jou tijs, en kan je beter commentaar geven over hoe ik beter om kan gaan met mijn gewicht en dus de houding. Want geloof me stoppen doe ik niet.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:49

Ai, waarom toch weer zo'n lange discussie. Daar ga ik me verder niet mee bemoeien.

Wij kunnen behalve van foto's en wat jij schrijft niet zoveel zeggen, maar zoals ik het nu lees/zie komt het bij mij ook enigsinds egoistisch over... Wel willen blijven paardrijden maar ik heb nog nergens zien staan dat je met de gevolgen bezig bent...
Tuurlijk, niemand is perfect, ik ben ook aan de grote kant voor mijn pony, maar ik heb voor mezelf duidelijk een grens gesteld en houd me er echt alles wat ik doe bezig ofdat iets nog wel of niet kan. Als je gewoon aan geeft dat je er mee bezig bent, wordt commetaar ook een stuk positiever.

Je paardje heeft een vrij lange rug, waardoor deze ook zwakker is en het zeker wel beter zou zijn om hem lang & laag te laten lopen, zoals al eerder gezegd... Ik vind hem ook niet een ouderwets type, persoonlijk. Maar wel absoluut een heel mooi hoofdje zit erop!

Deze bak zou ik alleen echt niet te vaak in willen rijden, daarmee maak je het naar mijn idee echt te veel van het goede. Maar hoop dan dus dat de binnenbak snel klaar is en die een betere bodem heeft. Lachen

Er zijn een hoop goede tips gegeven, probeer er gebruik van te maken, want ze worden alleen maar gegeven om je te helpen.

Verder gun ik iedereen al het paardrijdplezier van de wereld, maar probeer wel alles constant te relativeren, en echt eerlijk te blijven tegenover het paard...

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:50

Schimmelig@ idd die tekst vind ik egoistisch tegen over haar paard maar prima dat is haar probleem. ik zou het anders doen.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:55

jah wat zei schrijft vindt ik ook niet hellemaal maar jah als zei dat wel oke vindt oke ik snap dat ze het er vaak wel moeilijk mee heeft ook van haar breedte maar die teksten zijn niet echt leuk!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:17

@ de ts ik wil je niet aanvallen dat ten 1e want jij moet zelf weten of je iets aan je gewicht wilt doen of niet. Maar ik heb meerdere keren topics van je gezien en elke keer weer vraag je mensen niks te zeggen over je gewicht, maar eerlijk gezegd is dat het enige wat ik zie als ik naar jou en je paardje kijk. Een hele volle vrouw op een klein paard.

Misschien kan je langer plezier hebben van hem/haar (dat ben ik even kwijt) als je plezier met hem maakt zonder hem te rijden? In elk geval tot je een andere bak hebt want die is veel te zwaar! Je kan bijv lekker wandelen goed voor jou en je paard!

Verder wees blij met hoe je bent, en je hebt wel een onwijs leuk paard!

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 17:29

pubelia schreef:
Ik heb nog maar 1 keer wedstrijd gereden, met renate. was laatste. het enige wat er stond was dat ik te vroeg en te laat deed afwenden. en in galop onder me uit reed

@ schimmelig: Ik ken de TS persoonlijk en voor mijn weten is ze bezig met af te vallen. Ben het er wel mee eens dat de bak er wel wat zwaar uit ziet. Maar Renate is absoluut qua rijden vooruit gegaan, toppie hoor cré !

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:24

Hoi,
Mooie haf heb je! Heb meerdere topics van je gezien en ik vind je paardje er mooier op worden! Je rijtechniek is ook wel wat verbeterd.
Waarschijnlijk doet de les je goed. Wie wordt niet beter van les Knipoog

Op alle andere opmerkingen ga ik niet op in, omdat ik zelf nog op een jong paard rij, en regelmatig les, dus kan niet op een ander oordelen terwijl ik zelf nog volop in de leer ben.

Je bak is inderdaad wel wat te zwaar (als het je bak is, kan zijn dat je ook bij iemand anders rijd Knipoog ) Mocht het je eige bak zijn( want ik heb denk ik erover gelezen) Kan je deze bv slepen, en het overtollige zand ergens in een hoekje opslagen, want na verloop van tijd wordt je bak automatisch wat "platter" en heb je dat opgeslagen zand nog voor bij te vullen en hoef je niet bij te bestellen. Scheeld een hoop kosten.

Verder over je gewicht, ik heb in je vorige topics gelezen dat je bezig bent met afvallen, en ik steun je hierin, ben zelf ook bezig. Hou goed vol, en laat de rest maar over je heen lopen, je kan nu eenmaal niet iets wegwerken in 2 dagen wat je je hele leven aange"kweekt" hebt, dat is item bij mij, zolang we er maar iets aan proberen te doen! Knipoog

Ik weet dat iedereen hier 1000x dat stukje quot waarin je zegt nix met je gewicht te doen, maar ik weet van je vorige topics wel beter, en ook van de mensen die hier posten die jij persoonlijk kent.

verder ben ik benieuwd naar je vooruitgang.

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:58

hey, sorry misschien dat je het niet over je gewicht wilt hebben, zoals ik al eerder heb gelezen in dit topic waar ik het mee eens ben is dat paardrijden een uitwisseling van respect van beide kanten moet zijn. ik zeg niet dat je moet afvallen wat natuurlijk beter voor jou en het paard zou zijn en waar je misschien al mee bezig bent, maar heb je misschien al gedacht aan een groter en sterker paard voor jou in plaats van dit paardje. misschien al kijk je zelf naar de fotos en je bent heel eerlijk zie je het zelf ook wel in

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:04

maaikemuis schreef:
Tja, het is misschien niet wat je wilt horen, maar ik vind dat je toch echt te zwaar bent voor je pony. Zeker als je kijkt naar de bodem van de bak. Die is ook al heel zwaar. Je pony moet en enorm veel energie in zijn sprong steken in de galop om door het zand heen te komen en daarnaast ook jou meedragen op zijn rug. Ik denk dat als je voor een minder zware ondergrond zorgt, dat je het voor beiden een stuk gemakkelijker maakt.

Ik ga hier helemaa in mee, pony kan het misschien hebben. Maar ... Ik laat het hierbij.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:05

munawwarah schreef:
hey, sorry misschien dat je het niet over je gewicht wilt hebben, zoals ik al eerder heb gelezen in dit topic waar ik het mee eens ben is dat paardrijden een uitwisseling van respect van beide kanten moet zijn. ik zeg niet dat je moet afvallen wat natuurlijk beter voor jou en het paard zou zijn en waar je misschien al mee bezig bent, maar heb je misschien al gedacht aan een groter en sterker paard voor jou in plaats van dit paardje. misschien al kijk je zelf naar de fotos en je bent heel eerlijk zie je het zelf ook wel in

Netjes gezegd Ja Hier ben k het mee eens.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:30

Moderatoropmerking:
Ik kom hier ook maar even een kijkje nemen.
Op HAW gaat het om rijtechnisch commentaar, het lijkt me logisch dat het postuur van een ruiter een rol kan spelen als het om de manier van rijden gaat. Natuurlijk mag dat best bij de discussie betrokken worden.
Wel willen we graag zien dat er hier respectvol met elkaar omgegaan wordt en niet telkens in herhaling gevallen wordt.
Daarom ook het verzoek om weer ontopic te gaan en graag alleen reageren als er nog iets nieuws toe te voegen valt aan de discussie. Alvast bedankt Lachen

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:33

Ik vind het er best goed uitzien. Alleen lijkt da bak me wat zwaar, maar daar is al reactie op geweest.
En voor derest: doe gewoon verder waar jij en je haf plezier aan hebben, laat derest maar zeveren! Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:38

mis is het een idee maar mis kunnen jullie en keer gaan zwemmen ofz. is dat niet een keer leuk voor jullie?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:58

ik snap echt niet waarom hier 7 pagina's over gaan Nagelbijten / Gniffelen
ik vind het er netjes uitzien , mischien niet rijtechnisch 100% maar echt geen dingen die niet kunnen Nagelbijten / Gniffelen

het enige wat ik opmerk is misschien een te strenge hand en de bak iets aan de zware kant
nou om daar nouw 7 pagina's over te gaan hebben
en over dat ze te zwaar is voor dr pony ..
ik vind haar echt niet te zwaar hoor , ik heb wel meerdere mensen die wat forser zijn op haflingers gezien
vind het erg kinderachtig !!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:03

__KELLY schreef:
ik snap echt niet waarom hier 7 pagina's over gaan Nagelbijten / Gniffelen
ik vind het er netjes uitzien , mischien niet rijtechnisch 100% maar echt geen dingen die niet kunnen Nagelbijten / Gniffelen

het enige wat ik opmerk is misschien een te strenge hand en de bak iets aan de zware kant
nou om daar nouw 7 pagina's over te gaan hebben
en over dat ze te zwaar is voor dr pony ..
ik vind haar echt niet te zwaar hoor , ik heb wel meerdere mensen die wat forser zijn op haflingers gezien
vind het erg kinderachtig !!

Hier is toch al wat over gezegd? Hoef je dan niet nog eens te herhalen...

animal_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:34

pubelia schreef:
Als je de hele topic door hebt gelezen heb je kunnen lezen dat er een binnen bak komt.

dat heb ik gelezen, en nu heb je die niet, dus kan je hem kapot rijden in je buitenbak

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:39

Maar Heemberg,
als je dan echt goed gelezen hebt zegt TS dat ze maar 3 keer per week ongeveer een half uurtje rijdt, waarvan het merendeel stap en draf is. Lijkt me overdreven als je daarmee een paard kapot zou rijden...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:09

Nickeltje schreef:
Maar Heemberg,
als je dan echt goed gelezen hebt zegt TS dat ze maar 3 keer per week ongeveer een half uurtje rijdt, waarvan het merendeel stap en draf is. Lijkt me overdreven als je daarmee een paard kapot zou rijden...

in de bak he, net zo als vandaag heb ik een buitenrit gemaakt, en heb veel gestapt maar ook stukje gedraafd, en gegalopeerd. maar ben wel 1,5 uur weg geweest. Ik rij hooguit 3 keer in de week in de bak, en als ik dan al een half uur rijd is het veel. Ik ben ook niet zo'n bak monster ben liever van de buitenritten. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze in de bak mij gehoorzaamd, anders gehoorzaamd ze me al helemaal niet in de bossen. (al viel het me vandaag wel op dat ze lekker rustig was in de bossen)

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:46

Mooi sterkte nog! ik ga nu weg weltrusten iedereen

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 05:41

Schimmelig neer te halen?! FF hoor maar wie loopt hier maar door te zagen over dit onderwerp en is bovendien niet echt bepaald subtiel?

Was je buitenrit leuk meis?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:34

Pff wat een topic weer.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit soort topics van Pubelia al vaker heb langs zien komen, en dat er toen ook verschillende keren een modopmerking is geplaatst dat het misschien beter was als ze niet meer een topic zou plaatsen omdat het steeds op dit soort dingen uit loopt en ze dat zelf ook heus wel in de gaten heeft.
Wanneer je een topic plaatst, dan weet je dat je dit soort reacties krijgt, en dan roep je het ook een beetje over jezelf af Lachen

Over het gewicht ga ik niet veel zeggen, maar bedenk wel dat je ook aan je paard moet denken, en in sommige posts geef je aan dat het om je plezier gaat, maar vergeet het dier daarin ook niet.
Ik zou in ieder geval niet meer in deze bak gaan rijden, dat is qua gewicht en zwaarheid van de bak, echt teveel gevraagd van de pony denk ik. Je kunt je afvragen of dit een plezier is voor je pony in combinatie met de enorm zware bak.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 16-08-07 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:02

De bak is inderdaad wel erg zwaar voor je pony...
Ik snap niet dat je rijfotos plaats, als je dingen wilt verbeteren/leren kan je beter les nemen, dit commentaar keer op keer heb je waarschijnlijk niet zoveel aan. Zou ze niet op bokt zetten maar gewoon les nemen in een andere bak(weet niet of je dat hebt?) of lekker buitenrijden. Koe

Verder wel een leuke haflinger..