Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Horsedances schreef:Op diverse buitenlandse dressuur-forums is een verhitte discussie ontstaan over het volgende :
Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
Wat is jullie idee hierover :
POLL

Kion99 schreef:Ik gebruik nooit een krukje, want dan springt mijn paard angstig in het rond.
Bij mijn eigen fries doe ik het niet want die loopt dan gwn weg haha
Angg schreef:Bij mijn eigen fries doe ik het niet want die loopt dan gwn weg haha
Horsedances schreef:Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
daffodil schreef:Angg schreef:Bij mijn eigen fries doe ik het niet want die loopt dan gwn weg haha
Ja dus.....paard hoort gewoon stil te staan toch?
Niet als ik zonder opstap dan blijft ze wel staan hoor
ze is 9 jaar ze doet alles wat ik vraag van haar dus dat ene ding daar maak ik me dan niet druk om xMariekee schreef:Zelf gebruik ik nooit een trapje maar om de rug van het paard te ontlasten vind ik het ook wel weer goed..
Aranel schreef:Zonder zadel spring ik er meestal zo op, soms vraag ik een voetje van iemand.
Ik vind met een trapje opstijgen echt iets voor oude en/of veel te dikke mensen die zelf niet meer hun paard kunnen beklimmen
Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
Hier ben ik het dan ook wel mee eens
Ik laat ook altijd iemand hangen, want ik singel liever aan als ik er al op zit om te voorkomen dat ze zadelangst krijgen, of gaan bijten met aansingelen. Want als je er eenmaal op zit geven ze er niks meer om. Natuurlijk zit ie dan met opstappen niet op het 1e gaatje ofzo. Maar het echt strak doen doe ik pas na een rondje stappen.
geen probleem lijkt me.