Rij jij paard met dit warme weer ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Rij jij paard met dit warme weer ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:02

Hier is het geen mooi weer nu, maar wel heel warm en benauwd. Dan nog liever de zon erbij dan dit Scheve mond

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 16:04

Redrumfox schreef:
Mooi weer? waar..? i don't see it Scheve mond

Hier in arnhem was het vandaag 22 graden en super mooi weer zonnetje scheen lekker, morgen ook weer 22 tot 24 graden en volop zon Haha! zit ik even in het goede gedeelte van nederland..

jodoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:04

Hoi,

Ik rijdt mijn paarden `s morgensvroeg of `s avonds laat. Ze hebben hun beweging namelijk nodig. De ene is wat ouder en daarbij is het belangrijk dat ze op conditie blijft en de andere öntploft"als ik hem twee dagen niet rijdt!
Ik blijf wel heel goed op de reactie van mijn paarden letten. Zij geven aan als het niet meer gaat en dan rond ik het af. Ik ga natuurlijk niet doorrijden als ik merk dat mijn paarden het heel warm hebben!!!!

Die van mij staan trouwens s nachts buiten i.p.v. over dag met dit weer!

Groetjes Niki

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:05

Ik woon verdorie in Deventer (OV) - niet eens zo heel ver van Arnhem dus - en hier is het wel slecht; of nou, het regent inmiddels niet meer maar het is wel vréselijk benauwd. Ik sta al te puffen als ik 2x de trap op-en-af loop. Scheve mond

vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:31

Ik rijd met bloedheet en benauwd weer niet.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:02

Als de zon voluit schijnt of als het goed benauwd is rijd ik niet. Mn vzpaard heeft nogal moeite om der warmte af te voeren, ook ademhalen gaat haar dan zwaar (is geopereerd aan cornage). Verder is het snel hei-ig waar de peerden staan, na het mesten (en half uur ernaar toe fietsen) ben ík dan al dooood op, als ik dan nog eens ga rijden kom ik niet meer thuis Nagelbijten / Gniffelen

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:38

Nou bij ons is het helemaal niet warm, eerder koud en regenachtig, maar als het dan eens goed weer is probeer ik toch 's avonds te rijden omdat ze dan minder last hebben van dazen en andere beesten

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:36

Hier was het vandaag wel warm moest in de longeerbak gewoon zelf wegrennen voor de horzels en dazen Slapen
Dus toen maar even zonder zadel en hoofdstel gaan rijden toen nergens last van doe met warm weer nooit veel met me paardje
maar wel wat want anders heb ik de volgende dag een bom
onder me kont Tong uitsteken

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:01

dan 's avonds of helemaal niet.

obelixXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:49

s'ochtends of s'avonds. maar liever ook niet heel de dag op de wei.. want daar staat de volle zon en worden sommige paarden helemaal gek van vliegen en de hitte. ik zet hem liever s'ochtends op de wei en dan haal ik hem smiddags eraf en dan even afspuiten en op stal s'avonds rijden.

xMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:58

Nee, ik vind het eerlijk gezegt zielig .. Ach gut
Zelf heb je het ook hartstikke heet, toch?!!
Groetjes. Pling