Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
khirshanta schreef:Naderhand heb ik een reactie gelezen van de eigenaresse van een verkeerd bespierde fjord, waarbij ik me eigenlijk afvraag: waarom niet aan de longe? In mijn ervaring is het vaak zo dat verkeerde bespiering komt door niet kunnen ontspannen. Ik denk dat dat dé sleutel is bij beginnende paarden, hoe ze ook bespierd zijn.
lailapri schreef:met dat meisje zonder omdat ik toen mijn zadels nog niet thuis had en daarna met.
nee ik wil hem niet in de krul, zijn hoofd mag ook op de grond hangen of weet ik waar als hij maar leert ontspannen en juist zijn lichaam te gebruiken. en ook als ik erop ga hoeft hij niet gelijk aan de teugel, dat komt wel als hij zijn lichaam gebruikt. Maar als ik er nu op ga zitten gaat zijn hoofd zo dat zijn neus evenwijdig is aan de horizin, dus het andere uiterste, wat er dan gebeurt in zijn rug is niet echt bevordelijk lijkt me, ook al zit ik er maar een paar keer kort op en moet hij dan laag, fijn voor zijn rug is het niet en het zal zowiezo langer gaan duren als bij een paard dat van zichzelf al anders gespierd is, waarom zou ik bij hem die spieren niet eerst kunnen trainen voor ik erop ga? En dan erop kan het laatste beetje geleerd en getraint worden.
Ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met schouderbinnenwaarts op de volte aan de hand als onderdeel van de training?
Op het land schiet ik weinig mee op, hij vind rijden en werken erg leuk maar hij kan het nog gewoon niet kwa houding en spieren en natuurlijk zal hij nog wat groeien.
Irene2 schreef:wat is dit voor ziekelijke training
laat zn hoofd maar eerst eens met rust!
en dan ook nog zeggen dat het moeilijk is om je camera in te stellen, naar je pony heen te lopen en hem naar beneden te TREKKEN ( want dat doe jij )
schandalig. zoek eens een fatsoenlijke instructie.
First_Unique schreef:ik hoop dat je echt iets aan iedereen zijn tips hebt, want ik heb bij andere mensen zoveel goede dingen zie staan waar ik het 100% mee eens ben.. ik persoonlijk zou er wel echt wat mee doen, t is niet voor niets dat er zoveel van deze zelfde/op elkaar lijkende tips binnekomen in je topic!!
Armani88 schreef:ik doe dit ook met mijn paardjuh maar dan om hem te leren wennen aan het hoofdstel en druk op de mond.. mijn paardj is nog jong
Squit schreef:Armani88 schreef:ik doe dit ook met mijn paardjuh maar dan om hem te leren wennen aan het hoofdstel en druk op de mond.. mijn paardj is nog jong
hoe oud is je paard dan??
en wat doe je dr dan mee??
zet je je paard al in een pasoatuig?
lailapri schreef:foto's van vandaag komen eraan geeft een beter beeld, en moet ik op een jonge pony gaan zitten die nog niet voldoende bespierd is?
ik wil trouwens wel eens iemand een camera zien instellen, naar pony lopen, teugels aannemen en dan voorwaarts sturen want dan is het ineens al flits maar nu dus foto door iemand gemaakt.
hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IHUBWBSE
Hij moet idd naar de osteopaat maar commentaar aan het begin van mijn les:
zo die is verandert in zijn achterhand heb je zo hard getraint (ehm nee eigelijk maar 3x 10 minuten en paar keer los gegooit).
Hij accepteerd het bit ook al een stuk beter (ja dat heb ik rustig geoefend)
dus we gingen verder met andere oefeningen weer eerst aan de hand op de neus, dan met alleen buitenbijzet. Ook zijn we weer even verder gegaan met longeren maar dit doe ik liever niet alleen gezien zij daar zelf ook moeite mee heeft vanwege zijn bouw en ik train hem dus voornamelijk aan de hand.
ikowtje schreef:maar wat is er dan zo specifiek mis met jou paardje,
ik zie op de foto's en filmpjes een leuke jonge pony,
met nergens te weinig of te veel spieren???