5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle86

Re: 5 jarige meisje maakt haar eigen pony zadelmak (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:50

echt een super leuke combi.
en knap van je dochtertje hoor!! sucses ermee.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:51

zooo cute Bloos

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:58

Hoewel ik roze op een hengst wel sneu vind, kan ik maar 1 ding zeggen... GEWELDIG!!! Ja Goed dat je zo bewust alles rustig aan het aanpakken bent.

Wel heb ik nog een "kleine" noot: Ik heb wel eens opgevangen dat het voor erg jonge kinderen niet goed is om al regelmatig op een pony te zitten?? Het hoe en wat weet ik niet precies, maar het heeft iets te maken met het volgroeien van de botten. Misschien dat iemand daar hier meer over kan vertellen? of anders even met de huisarts overleggen of er idd geen bezwaren zijn als dochterlief zo nu en dan een kwartiertje gaat rijden.

Verder heel veel plezier, en dat gaat wel lukken, want het straalt er zowel bij dochter als pony vanaf!

Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:08

het gaat over het meisje en haar pony
die pony wordt ingereden en kijk is hoe knap het paardje zich gedraagd en het meisje
helemaal vol lof op haar paardje

gaat helemaal niet over haar kleding of laarsjes
ik als moeder zijne van twee kids weet ook wel dat ze een capje op moet
en laarsjes dat doen mijn kids ook maar lees de titel van het berichtje[/quote]

precies! Haha!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:20

ik vind het er onwijs leuk uitzien! echt geweldig. De outfit mag dan niet geheel "compleet" zijn (roze schoenen maken het af hahaha!!;)) toch vind ik het top!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:39

Citaat:
Wel heb ik nog een "kleine" noot: Ik heb wel eens opgevangen dat het voor erg jonge kinderen niet goed is om al regelmatig op een pony te zitten?? Het hoe en wat weet ik niet precies, maar het heeft iets te maken met het volgroeien van de botten.

voor zo af en toe moet dat absoluut geen probleem zijn
ik rijd va mijn vierde (en dan echt net vier )minimaal 1 uur in de week
en mijn zoon gebaard in 6 minuten ..denk dat zo af en toe een kwartiertje
nu echt net zo heel veel kwaad kan
daarbij heeft ze ook nog een zadel met een smallere snit
en zit er dus niet in een split op Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:41

Marigold schreef:
hartstikke lief, maar als ik je 1 tip mag geven:
doe haar dan alsjeblieft laarzen met hak aan, en een paardrij cap ipv een fietshelm!
fietshelm is heel anders, en voor andere manier van vallen gemaakt namelijk!

Vind het idd ook niet geheel verantwoord. Of iemand die volwassen is zo rijdt of een kind wat nog niet super rijdt/beginneling is, dat is wel een verschil rosa.

Giinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:47

Heeel schattig!

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:48

Ik denk dat de TS nu wel genoeg geattendeert is op het feit dat veel mensen de kleding van het meisje niet geheel verantwoord vinden (Lees: Cap, rijbroek, laarzen, evt. bodyprotector ). Ook heeft de TS aangegeven dat zij met deze tips aan de slag gaat. Voorderest vind ik het een heel leuk setje samen. Echt leuk om te zien dat het ook zo kan! Ga zo door, en ik hoop nog veel topics van dit koppel te zien.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:53

Haha, die laatste foto's, vréselijk, maar oh zo geweldig Haha!

Goeie tip die ik voorbij zie komen is inderdaad de korfjes voor op de beugels. Hoef je niet elke 3 maanden nieuwe laarzen te kopen (want die kindervoetjes groeien zo snel Knipoog ), maar die korfjes zorgen ervoor dat de voet niet kan doorschieten, en hebben dus éígenlijk hetzelfde effect als een hakje op een laars, maar is een heel stuk veiliger Lachen

Verder heb ik mijn mening al gezegd over de cap, en alle andere dingen, het ziet er gewoon super uit, en kan werkelijk niks slechts bedenken. Zeker niet als je hoort welke voorbereidingen getroffen zijn Lachen

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:53

bispax schreef:
tita schreef:
Blij dat je het positief opvat en dat je er iets aan wilt doen OK dan!

je ben nooit uit geleerd Tong uitsteken ....en van kritiek kun je van leren of negeren Haha!

Voor een cap z

nee met die laarzen heb ik niet geweten dat ze gevaarlijk zijn ze heeft ook chaps maar dan moet ik een schoentje voor eronder pakken ...en de cap word zo snel naar gekeken

iemand links ? Haha!

Voor een cap zou ik eens kijken bij http://www.reitsport-hkm.de daar hebben ze een cap verstelbaar in de maat xs kleiner zijn ze er niet en zijn zo uit mijn hoofd € 39,90 dus kost ook nog niet de hele wereld.
Broekje en schoenen/ laarzen hebben ze niet in je maat, had al even snel gekeken Clown

Succes!!
Vind het er trouwens supper lief en gaaf uitzien

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:55

in een woord GEWELDIG !!1 wou dat ik ooit zo had kunnen beginnen ! nog veel plezier met je dochter en de wilde hengst Haha!

groetjes

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:29

Geweldig om te zien Haha!

Mijn dochter is 6 en heeft ook een shetlander, momenteel zijn we met haar bezig om haar onder het zadel te krijgen.
Maar zij zit ook regelmatig zo op Femy, ik loop er dan wel naast en hou haar vast aan het halstertouw.

Vindt het wel stoer dat jouw dochter al zo alleen kan stappen. Haha!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 19:03

_angela_ schreef:
Hoewel ik roze op een hengst wel sneu vind, kan ik maar 1 ding zeggen... GEWELDIG!!! Ja Goed dat je zo bewust alles rustig aan het aanpakken bent.

Wel heb ik nog een "kleine" noot: Ik heb wel eens opgevangen dat het voor erg jonge kinderen niet goed is om al regelmatig op een pony te zitten?? Het hoe en wat weet ik niet precies, maar het heeft iets te maken met het volgroeien van de botten. Misschien dat iemand daar hier meer over kan vertellen? of anders even met de huisarts overleggen of er idd geen bezwaren zijn als dochterlief zo nu en dan een kwartiertje gaat rijden.

Verder heel veel plezier, en dat gaat wel lukken, want het straalt er zowel bij dochter als pony vanaf!

dat klopt ...het is niet zo goed om nu intersief te gaan rijden ...is ook beter zo want billy is ook nog jong ...dus eens in de mnd rijden effentjes en effentjes mennen met shakira ...dat is voor allebei beter Haha!

bedankt voor de tips waar men ietsie pietsie kleine ruiter spullentjes kunt kopen Tong uitsteken

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:05

leuk stel samen !
heerlijk, zo lekker roze.
prachtig om te zien dit, zou me toch wel een kick geven , als ik als 5 jarige mijn eigen pony hengst zou in rijden ! Haha!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:34

Geweldig dat roze,, Echt lief..!!
als ik later kinderen heb gaan ze in het fel groen of fel oranje:P
Grapje..!!
nee echt luek

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:42

bispax schreef:
_angela_ schreef:

dat klopt ...het is niet zo goed om nu intersief te gaan rijden ...is ook beter zo want billy is ook nog jong ...dus eens in de mnd rijden effentjes en effentjes mennen met shakira ...dat is voor allebei beter Haha!

bedankt voor de tips waar men ietsie pietsie kleine ruiter spullentjes kunt kopen Tong uitsteken

het is wel waar maar dat is dacht ik enkel als ze gaat draven stap kan normaal geen kwaad maar draven wel .
Een kleinkind van de lesgeefster is 2 en rijdt in stap iedere week 5min ze draaft ook 1rondje maar of dat nou zo goed is ...maar stappen zal voor een 5jarige geen kwaad kunnen! Tong uitsteken

Since1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:44

Haha zo lief !
Wat super dat roze !!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:47

Citaat:
Broekje en schoenen/ laarzen hebben ze niet in je maat, had al even snel gekeken

bestaat wel hoor
maar als je pech hebt betekend dat 3 x per jaar nieuwe ..
daarbij is dit toch ook uber cute Haha!

(wil ook roze op onze shet maar dat mag niet van de eigenaar Verdrietig ..mijn zoontje Vork )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:52

tita schreef:
iid zelfde als silence waarom zulke schoenen en volgens mij is het geen paardrijcap.

Tjah er zijn vast nog niet zulke kleine capje te koop mijn ervaring

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:55

Whahahaaaa geweldig zadel en hoofdstel Huilen van het lachen
Rijtechnisch commentaar heb ik niet, je kunt niet van een 5 jarige verwachten dat ze op een 3.5 jarige pony perfect zit Lachen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:00

Ah, zo leuk om te zien!
Mijn dochtertje van 5 is ook helemaal gek van rose en pony's! Helaas hebben wij zelf geen pony maar vandaag heeft ze even gezeten op mijn paard van 1.73 en ik moet toch eerlijk bekennen dat ze de pony's leuker vind Haha! Was toch een beetje te groot voor haar.

Heel veel succes en plezier voor jullie!!!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:03

bispax schreef:
wat is er mis met haar kleren?

inderdaad, volgens mij is dat een gewone paardrijbroek, en een leuke gekleurde cap zoals je tegenwoordig hebt(idd best wel rose, maar ze vind het dnk ik een leuke kleur). Het kan ook aan mij liggen hoor!

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:06

Ik vind het helemaal geweldig! Super knap hoor!
Tuurlijk veiligheid voor alles.. genoeg tips om iets mee te doen, maar ga ervan uit dat moeders echt wel weet wat kan of niet. Dus ik vind dat dit heerlijke foto's zijn van een leuk stel en ik ben benieuwd naar het vervolg!!!!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 20:21

Haha! bedankt voor de leuke reacties ...tja ze houd nu eenmaal van rose en van barbies ...dus wat krijg je dan een barbie paardje

Go jij! Go jij!