Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze kreeg het niet voor elkaar. Ik heb een hekel aan zagen dat ik riep dat ik dat hier niet wilde zien, ik zag het bit door de mond heen gaan en mijn paard bleef star staan. Er hebben wel vaker mensen op haar gereden maar ik heb ze zo nog niet zien doen, weg springen, bokken en steigeren. Ze zal wel zo doen omdat ze nu aan het werk moet zei ze. Ja en terwijl als ze los gereden is ze op een gegeven moment van zelf gaat nageven en zich los laat. Bij haar was ze een brok spanning. Op een gegeven moment kwam ze wel een beetje los maar dat was omdat ze zich overgegeven had en de energie een beetje op was volgens mij. Ik had er hele rare gevoelens bij. Mijn bijrijdster die ze zo nu en dan rijdt krijgt het ook voor elkaar en ziet het er veel ontspannender uit en zie je dat mijn paard er plezier in heeft, had mijn paard gisteren totaal niet. Zelf heb ik geen wedstrijden gereden maar ik weet wel hoe een paard moet lopen maar je wordt dan als mindere gezien heb ik zo'n idee, ook al rij je bijna dertig jaar
Ben je als je Z hebt gereden dan meer? Ik vond dat er helemaal niet van het paard uit gereden werd. Maar ik dacht dat je op dat niveau toch wel weet hoe je een paard nagevelijk krijgt, toch niet door te zagen? Een poos terug heeft er ook een Z ruiter op gereden en die haalde er galopswissels om de twee passen uit, dat is toch een hele zware oefening. Ze werd toen op een eerlijke manier gereden en hij haalde er best leuke dingen uit.
haha "Geen gelul, zaag hem in de krul" haha die houden we erin