muziek in tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiekJuu

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:31

Ik rijd graag met muziek, wij hebben 1 binnenbak en 2 buitenbakken, als ik binnen rij staat eigenlijk altijd de radio aan, met mp3 vnd ik niet zo fijn omdat ik dan niet op andere dingen let Boos! Dus radio vind ik wel fijn Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:43

Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen met muziek in hun oren rijden. En die dan ook nog een oefeningen en hun paard laten lopen op het ritme van de muziek. Weleens er bij na gedacht dat, het ritme van de muziek die jij op hebt staan misschien niet het juiste ritme is en dat je dan van je paard verwacht dat hij iedere 3-4 minuten in een ander ritme gaat lopen Verdrietig .
Bovendien als je met meerdere in de bak rijd is het ontzettend storend, die mensen met mp3 speler die geen idee hebben waar de mede bakgenoten zijn, laat staan in het verkeer.
Natuurlijk kun je best de radio op de achtergrond aan hebben, maar echt jezelf afsluiten door muziek in je oren vind ik geen goed idee.

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:47

ik vind t niet erg om met muziek te rijden is toch leuk Tong uitsteken

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 10:05

Ik rijd ook wel eens met mp3 speler maar dan wel alleen in de bak, ik heb een eigen stal en rijd dus ook altijd alleen in de bak dus hoef geen rekening te houden met andere ruiters. Ik rijd alleen op mijn 2 oudste paarden met muziek, met mijn jongste liever nog even niet die wil nog wel eens schrikken van rare geluiden. Ik ga niet op het ritme rijden want dat lukt me toch niet, soms zing ik wel eens een stukje mee en dan zie ik mijn paard altijd reageren met de oortjes. Ik vind het wel lekker ontspannend rijden, ik had liever een radio bij de bak gehad maar helaas vinden mijn geiten het dan nodig om de radio op de horens te nemen of het snoer kapot te maken.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:25

Met de radio aan vind ik nog kunnen, maar met een mp3 niet.
Dan ben ik niet meer genoeg geconcentreerd op mijn paard en de rest van de omgeving.

Luce86Hera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:15

Ik vind het onverantwoordelijk om met een MP3 in je oren te rijden, het is levensgevaarlijk omdat je helemaal geen oog (en nog belangrijker - geen oor) meer hebt voor je omgeving.

Dianne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:26

Vind het altijd wel leuk om op de muziek te rijden.
De ene keer een cd en de andere keer gewoon de
radio.
M'n broertje heeft ooit eens radioboxen aan de kant
van de bak gemaakt. Das wel ideaal... Haha!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:33

Fleurtje100 schreef:
Ik ben echt verbaasd hoeveel mensen met muziek in hun oren rijden. En die dan ook nog een oefeningen en hun paard laten lopen op het ritme van de muziek. Weleens er bij na gedacht dat, het ritme van de muziek die jij op hebt staan misschien niet het juiste ritme is en dat je dan van je paard verwacht dat hij iedere 3-4 minuten in een ander ritme gaat lopen Verdrietig .
Bovendien als je met meerdere in de bak rijd is het ontzettend storend, die mensen met mp3 speler die geen idee hebben waar de mede bakgenoten zijn, laat staan in het verkeer.
Natuurlijk kun je best de radio op de achtergrond aan hebben, maar echt jezelf afsluiten door muziek in je oren vind ik geen goed idee.

dat ben ik volledig met je eens!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:44

ik luister nooit muziek onder het rijden! Ik vind dat niet verantwoord. Ik zing wel eens onder het rijden, vooral als ik wat gespannen ben, als ik ga zingen ontspan ik me meer, ik merk altijd dat mijn paarden daar op reageren en zich ook wat meer ontspannen. Ook als ik emt mijn jonkie bezig ben en hij schrikt weer overal van vind ik dat soms wel een beetje eng, dan ga ik zingen zodat hij minder snel merkt dat ik het wat eng vind, dit werkt bij mij altijd wel goed. Maar een mp3 aan onder het rijden NOOIT!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:56

Alleen als ik naar buiten ga doe ik wel eens m'n MP3 speler in; dan wel maar 1 oortje zodat ik altijd nog kan horen wat er om me heen gebeurd. Vind het heerlijk Haha!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:15

hmm, nooit gedaan eigenlijk.. misschien een leuk idee om is te doen ja Tong uitsteken

Poffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 19:33

Meestal staat de radio in de binnenbak aan, maar ik rij nooit met een mp3 aan.
Als ik aan het rijden ben hoor ik na een tijdje de muziek toch niet meer, omdat ik zo geconcentreerd bezig ben. Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:47

Emilion1985 schreef:
Ik vind het zelf ook een stuk veiliger om alles gewoon te kunnen horen wat er om mij heen gebeurd.
Ik vraag me af of je wel echt met je hoofd bij je paard kan zijn als je een mp3 in je oren hebt geplant.

Inderdaad.
Een paard hoort toch al veel meer dan mensen en dat ís al een nadeel dus dit nadeel nog groter maken is onslim.
Het is moeilijk om bewust te rijden. Het is nog veel lastiger om duurzaam bewust te blijven rijden. Afleiding in je oren is hiermee in tegenspraak.

Ik heb gisterenavond rond hét 'spook'tijdstip een terreinrit gemaakt. Vlak voor zondondergang vertrokken en een uur of twee erna thuis gekomen.
In deze avondschemering lopen paarden enórm sterk op hun gehoor. Als mens zie ik bar weinig met afnemend licht en ik MOET met volle concentratie op geluiden en de oren van het paard bewust rijden.
Heel vaak zie ik aan de oren van mijn paarden dat ze wat horen doch ík hoor dat niet of pas door me er gericht op te concentreren.
Onvoldoende bewust van mijn eigen lichaam (dus rijden) of onvoldoende op geluid geconcentreerd zou ik er élke avondrit af liggen.

Daarbij begrijp ik niet waarom je een MP3 in zou willen terwijl er zóveel te horen valt buiten. Is de mens zó afgestompt dat de stimulatie vanuit de omgeving niet meer geregistreerd wordt?
Sta eens vroeg op. Vertrek eens een uur voor zonsopkomst. Oorverdóvend! Ook in de randstad.

hc

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:03

ik rij alleen met MP3 in de bak, als ik naar buiten ga denk ik er niet aan om hem mee te nemen

ik zit nu wel op een doodsbraaf paard maar ik ben wel graag alert buiten

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:01

Tsja, ik ben er toch tegen. Als je idd op een paard zit wat niets doet, je rijdt buiten en je hebt maar 1 oortje in, nou, misschien kan het dan nog, maar ben je met dressuur bezig of probeer je iets te leren, dan echt niet!! Ik ben het helemaal met Fleurtje100 eens. Radio vind ik ook nog wel kunnen, maar die hebben wij niet in de buitenbak. Ik ben dan echt ergens anders mee bezig dan met muziek (alhoewel ik thuis altijd muziek aan heb).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:13

maar je kan rijden met muziek en gewoon vergeten dat je muziek in je oren hebt Ja

als ik iets intenssief doe met mijn paard let ik volledig op mijn paard en als ik dan stap en hem beloon dan heb ik zoiets van "goh, zit ik al aan dit liedje?"

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:29

tessyke schreef:
maar je kan rijden met muziek en gewoon vergeten dat je muziek in je oren hebt Ja

Waarom doe je het dan in? Je luistert er niet naar en het houdt wel omgevingsgeluiden die jouw paard hoort tegen.

hc

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:32

Ik heb alleen muziek als ik die dag een beetje druk bezig ben geweest, de mp3 staat ook heel zacht en één oortje dus ik kan alles horen, ik vind het lekker ontspannend om zo te rijden.

Als ik buiten rij heb ik geen muziek nodig, aangezien iedereen de muziek in de auto knetterhard heeft, buiten vind ik het ook gevaarlijk om met muziek te rijden.

Een vriendin van mij rijd heel vaak met mp3 om haar kür op muziek te oefenen, omdat zij (net als ik) alleen een buitenbak heeft hoor je de radio haast niet door wind, en aangezien het haast nooit windstil is.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:38

Huertecilla schreef:
tessyke schreef:

Waarom doe je het dan in? Je luistert er niet naar en het houdt wel omgevingsgeluiden die jouw paard hoort tegen.

hc

omdat het mijn eigen keus is
ik sta 100 meter van een hele drukke baan af, dan hoor ik liever muziek of niets dan constant geclaxoneer en sirenes

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:39

Soms gewoon de boxen in de bak aan, maar me mp3 eigenlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:46

Als ik zelf erg druk ben heb ik graag rustige muziek in, gewoon zachtjes, zodat ik daar zelf ook rustig van word en het druk in mijn hoofd zijn niet omzet naar druk gedrag richting paard.Maar ik zorg wel dat ik maar 1 oortje in heb, en dat die zo zacht staa dat het geluid uit de omgeving er overheen komt. Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:39

Nee, ik heb gewoon lekker de radio langs de bakrand aan. Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:44

Wendy15 schreef:
Ik rij eigenlijk altijd buiten en vind het dan niet veilig om met muziek in te rijden Wil verkeer e.d. wel horen aankomen Lachen

Ik rij ook altijd buiten, dus vind dat gevaarlijk omdat ik anders niks hoor in het verkeer.. Lachen

IRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:47

geen muziek in mn oren Knipoog.
anders hoor je het verkeer toch niet aankomen?
wie weet wat er dan allemaal wel niet gebeurd!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:48

Ik rijd ook soms met mp3 in. Alleen als ik in de bak rijden. Ik heb 1 oortje in en luister alleen als er niemand anders in de bak rijd.

Ik vind het wel heel erg irritant dat mn mp3 speler de hele tijd heen en weer klotst. Probeer hem altijd al een beetje onder me trui te houden zodat het wat minder is. maar in de zomer gaat het een beetje moeilijk.

Hoe lossen jullie dit op?