friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Re: friese hengst, slechts 1 week onder zadel :D trots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:24

MissJ schreef:
Ans schreef:
En wat een gezeik over mijn dochtertje ineens... waar gaat dit over? ze vindt het super om mee te gaan en heeft nu der capje etc.......

Moet zeggen dat ik dat ook niet vind kunnen. Het gaat om de rijfoto's die in dit topic staan, niet om wat TS eventueel met haar dochtertje doet. Bovendien zie ik genoeg foto;s waar het dochtertje wel een cap draagt, dus TS zal echt wel verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v. haar dochtertje hebben. Maar dat geheel off topic.
Hou het qua commentaar en discussies op de foto's, persoonlijke aanvallen zijn absoluut niet nodig.

Dankje Bloos

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:33

Ans schreef:
bokt was jaren terug wel anders zeg... pfieuw)

Pfff bokt is altijd al zo geweest, kunnen we gerust zeggen Slapen

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:00

Ik zie hier nergens persoonlijke aanvallen hoor....en je mag van mij best vlechtjes in de manen van je paard hebben...
Maar goed, ik zou niet zo met mijn kind omgaan. En dat is het laatste wat ik er over zeg.

ONTOPIC; Lijkt me inderdaad een supernuchter dier, vandaar dattie ook niet zo onder de indruk is van je been, waarschijnlijk. Op zich is er met het gebruik van een spoortje dan niets mis, zolang deze goed gebruikt wordt (lees, kuithulp-> niet reageren-> spoor erbij).
Trouwens, wat is de afstamming van dat donkere dravende paard in je profiel? Want dat lijkt me een fijn dier.

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:09

Even Offtopic; Ik vind je dochters paardje echt een poepie! En je samen met je dochtertje, erg leuk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:36

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven en de foto's die geplaatst zijn in dit topic bespreken, en niet foto's uit het profiel.

Shema

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:38

ben het eens met de kritiek van alle voorgaande mensen die het niet eens waren met je rijstijl, maar ja, zolang het paard er echt geen last van zou hebben ( Bloos ) ... ieder zen stijl zeker?
voor de rest: 'm is een prachtig beest!!! kan je er niet zot van zijn??? hij gaat wel ver geraken, kan je nu al zeggen, denk ik (al ist maar bij de merries)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:47

Viennanova schreef:
Ik zie hier nergens persoonlijke aanvallen hoor....en je mag van mij best vlechtjes in de manen van je paard hebben...
Maar goed, ik zou niet zo met mijn kind omgaan. En dat is het laatste wat ik er over zeg.

ONTOPIC; Lijkt me inderdaad een supernuchter dier, vandaar dattie ook niet zo onder de indruk is van je been, waarschijnlijk. Op zich is er met het gebruik van een spoortje dan niets mis, zolang deze goed gebruikt wordt (lees, kuithulp-> niet reageren-> spoor erbij).
Trouwens, wat is de afstamming van dat donkere dravende paard in je profiel? Want dat lijkt me een fijn dier.

Idd zo wordt de spoor gebruikt.. kuit + stemhulp, geen reactie spoortje + tikje van de zweep.
Dit gaat tot nu toe erg goed vindt ik zelf en hoef echt niet konstant de spoor te gebruiken, verneem zelf dat ik em steeds minder hoef te gebruiken.

De donkere merrie in mijn profiel is een Argus x Able albert, is op zich een fijn dier om te rijden, maar erg heet en vol streken, het tegenovergestelde van de hengst Tong uitsteken Maar tis een superleuke merrie verders Haha! (met een flinke gebruiksaanwijzing Clown )

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 15:49

Kort nog even wat ik ervan vind,...
Van een foto kun je nooit echt veel zeggen vind ik, je moet er echt bij zijn.
Ieder paard is anders en ook anders met inrijden,... het ene paard stap je zo op en rij je mee weg en andere heeft meer tijd nodig.

Ik zie met de dag vooruitgang met em en daar ga ik voor Haha!
We zullen zien wat de toekomst ons brengt Haha!

groetjes Ans

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:56

zeer mooie fries!
weer veel blablabla, komiek toch dat iedereen alles beter weet,
een mens heeft al werk genoeg om eerst naar zichzelf te kijken voordat hij een ander gaat beoordelen
ik veronderstel dat ieder het beste voor heeft met zijn paardje dus ook jij,
en een cap beslis je zelf, ik rij ook altijd zonder (heb altijd het gevoel dat er iets teveel op men hoofd staat)
zo levensgevaarlijk? men mama is van khalief gevallen een aantal jaren geleden en had een cap op en brak haar been Clown
en iemand die met sporen rijdt weet best wel wat je ermee mag doen en hoe je ermee moet rijden wat velen niet kunnen denk ik, anders zou er niet zo over doorgedramd worden over die sporen Lachen
wat die merrie betreft, als je weet hoe hij reageert wrm zou hij niet mogen snuffelen?
je weet waar je met bezig bent, zou zeggen doe door zoals je bezig bent.
vind jullie een zeer mooi stel!
hopelijk meer foto's van jullie Haha!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:19

@muiske07: bedankt voor je leuke reactie! Het gaat zeer goed met de hengst, gaat echt elke dag beter!
We gaan ons ook wat meer richten op buitenritten, vindt ie erg leuk! Van het weekend ff samen met fjordje en fiets er naast Tong uitsteken
ach... 1 keer weg oversteken en dan zijn we in het bos Haha! en dan heb ik altijd wel cap op, behalve als we thuis in de bak rijden.

groetjes ans