Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.
Ik vind het altijd weer knap wat mensen aan de hand van een paar foto's kunnen zien. Met name het gedeelte waarop ik beschuldigd wordt van trekken begrijp ik niet zo goed in het drafgedeelte waar zelfs een foto tussenzit waarop de binnenteugel doorhangt.
In galop is het nog alle zeilen bijzetten om niet uit de bocht te vliegen dus daar komt op dit moment m'n hand nog te sterk in maar dat zal de komende dagen zeker verbeteren.
Grappig dat iedereen ervanuit gaat dat mijn hand de oorzaak van het verzet is want dat is (de paar keer dat het in een half uur voorkwam) iedere keer tegen mijn been geweest en soms tegen de zweep (ja ja, die misbruik ik ook nog)

De reden waarom hij nu even zo diep loopt is omdat het de enige positie is waarin hij het stuk voor de schoft rond wil maken. Je ziet ook op een paar foto's dat ik probeer om de hals weer meer naar boven en vooruit te krijgen maar ik wil wel dat hij rond voor de schoft blijft omdat hij anders niet voldoende over de rug loopt.
Lijkt me logisch dat ik het niet binnen een paar dagen voor elkaar heb om deze pony in de lage en ronde lijn ook nog zover te hebben dat het achterbeen super met afdruk ondertreedt. Dat is ook niet iets waar ik naar streef omdat het nog te zwaar zou zijn en ik geen schade aan zijn lijf wil ontwikkelen.
Daarom wordt hij ook korte stukken op deze manier gereden en loopt hij ook maximaal een half uur.
Las ook nog dat de ts geen profijt zou hebben omdat zij het niet zelf heeft gedaan. Mijn ervaring is (en ik doe dit werk inmiddels heel wat jaren) dat 99 van de 100 paarden blijvend beter te rijden zijn voor hun ruiter mits ze goede begeleiding krijgen nadat ze het paard of in dit geval de pony weer hebben opgehaald.
Deze pony heeft geleerd dat hij het op kracht kan winnen omdat de ts door fysieke problemen niet in staat is hem de baas te kunnen. Dit leverde niet alleen soms gevaarlijke situaties op maar zorgde ook ervoor dat hij zijn lichaam op een verkeerde manier is gaan gebruiken waar hij zelf weer klachten van kreeg.
Hoop dat het zo wat duidelijker is als er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag.