Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
Ik zit me eigenlijk altijd te ergeren aan de foto's die hier staan waar mensen er voor de 2e of 3e keer op zitten, teugels op maat en kop in de krul (moet ontspannen zijn) Maar jaaa dat zal mijn persoonlijke rare mening wel zijn... 
dan is controle een beetje meer belangrijk dan die ontspanning
Mn valkparkiet heet Zazoe
)
. Hoeveel mensen die hier gereageerd hebben hebben ook daadwerkelijk (méérdere) paarden zadelmak gemaakt, vanaf 1e keer longe tot B-proef klaar? Denk weinig
...
. Dan moet je gewoon zorgen dat je boven blijft en dat je met de beweging meezit, hij ziet er erg 'schieterig' uit en dat zal ook verklaren dat het been van de amazone soms wat minder perfect ligt (je moet wat hè om jezelf in evenwicht te houden na een onverwachtse versnelling/sprong) maar het is verre van een storend beeld!Remember schreef:Ik denk dat dit absoluut een topic is waarbij de beste stuurlui aan wal staan. Hoeveel mensen die hier gereageerd hebben hebben ook daadwerkelijk (méérdere) paarden zadelmak gemaakt, vanaf 1e keer longe tot B-proef klaar? Denk weinig
...
Over dat bokken, ik heb met genoeg paarden gewerkt die aan de lijn het eerste rondje ALTIJD bokten op het zadel, verder is het niet meer dan normaal dat ze een keer een rare sprong maken.... Als je moet wachten tot ze zoiets helemaal niet meer doen weeg je straks nog maar een ons
Verder vind ik de foto's echt niet schokkend, las ergens een opmerking dat 'ze' het paardje maar meer moest laten ontspannen met het halsje naar beneden maar daar gáát het de 1e paar keren erop echt niet om hoor. Dan moet je gewoon zorgen dat je boven blijft en dat je met de beweging meezit, hij ziet er erg 'schieterig' uit en dat zal ook verklaren dat het been van de amazone soms wat minder perfect ligt (je moet wat hè om jezelf in evenwicht te houden na een onverwachtse versnelling/sprong) maar het is verre van een storend beeld!
Enige opmerking waar ik me wel in kan vinden is de voet in de beugel tijdens het opstappen, zo haal je hem meteen uit balans. Beter is idd een voetje (ben nu bezig met een die dat eng vind en die gaan we aan een ton laten wennen om vanaf te gaan hangen), goed verdeeld gaan hangen en dan het puntje van je voet in de beugel.
Ga gewoon lekker zo door, komt goed!
.... Als ik 'm aan de lijn heb met het zadel geeft hij nergens om, superbraaf, zodra je hangt wordt hij schieterig en gaat hij het eng vinden. Kun je wel gaan zeggen dat je dan nog maar 3 weken moet gaan longeren met zadel en hangen, maar dit is er zo eentje waar je dan gewoon op moet gaan zitten zodat 'ie is een keer voorwaarts weg kan
. 

heb ik ook al aan gedacht.
stel je voor dat hij bokt dan trek je aan het halster en wordt het wat strakker bij zijn neus en niet bij zijn mond 
maar echt even hangen.. over de rug heen! mischien ook handig dat je hem longeert tot hij bomproof is en er dan op gaat.. want er zit veel spanning in gezien die fotos
tijdens het stappen ziet hij er al gespannen uit, maar dan ook nog gaan draven ?_Charlotte_ schreef:ook snap ik niet dat je metteen gaat draventijdens het stappen ziet hij er al gespannen uit, maar dan ook nog gaan draven ?
, ze kunnen dan wat spanning van zich af lopen. _Charlotte_ schreef:iik zou je teugels wel even aan het halster knopenstel je voor dat hij bokt dan trek je aan het halster en wordt het wat strakker bij zijn neus en niet bij zijn mond
verder over het hangen.. ik zou niet gaan leunen op die beugelmaar echt even hangen.. over de rug heen! mischien ook handig dat je hem longeert tot hij bomproof is en er dan op gaat.. want er zit veel spanning in gezien die fotos
ook snap ik niet dat je metteen gaat draventijdens het stappen ziet hij er al gespannen uit, maar dan ook nog gaan draven ?
nouja je moet het zelf weten.. maar ik zou hem laten ontspannen, okee dat is erg moeilijk voor de eerste keer met iemand op de rug maar, het kan wel een stuk minder!
verder vindt ik het er goed uitzien.. en een mooie pony of paard?
veel sucses!
leandros schreef:straks zet ik nieuwe foto's erop.
anniee schreef:en aan het bit wel?
Maar ik denk dat je ze nog beter aan het halster kan hebben... Anders trek je direct in z'n mond terwijl ie nog niet eens weet wat de betekenis er van is? En zowiezo, in het begin zal je het toch echt moeten hebben van je longeur die je paard naar voren jaagt mocht hij gaan bokken ed.

! leandros schreef:heey.
ik had volgens mij een tijdje niet gereageerd.
ik was dus de foto's op de comuter aan het zetten toen die craschte is geen banketstaaf verhaal hoor.
dus van de week zou ik het nog een keer proberen om weer nieuwe foto's te maken.
dank jullie voor de leuke reactie's.
en over de wat negatieve
er zijn altijd wel mensen die het beter weten.