Dressuur saai??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xnorp

Re: Dressuur saai??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:46

ik vind dressuur niet zo saai, maar ik hou wel een beetje van afwisseling en niet elke les dressuur Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:11

Welshcobfan schreef:
Ik vind het wel saai Nagelbijten / Gniffelen ik verveel mij stierlijk als ik iemand zie dressuren en ik houd het nooit lang vol om het zelf te doen. Ik ga liever een lange buitenrit maken of springen Lachen Kwestie van interesse Knipoog Ik ben meer van de actie Lachen
Ik vind schaken ook saai, maar er zijn zat mensen die het wel spannend vinden!

Ik ook, ik heb nog niet zo lang een bijrijd paardje, nou die loopt dat wel fijn, en wijken enzo, eerst vond ik het echt vet dat het zo goed ging enzo. Maar nu vind ik het echt saai worden.. Knipoog Lekker hard galopperen en meer actie, dat vind ik veel leuker! En dan het liefst zonder zadel.. Tong uitsteken

Udenz__LoveU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:03

dressuur is zeker niet saai. je kan bij dressuur altijd wat bijleren! en het is ook de basis van het paardrijden!

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 23:22

Dressuur, ik kan er van genieten of ik nu kijk, lesgeef of rijd. Ik kan me echter wel voorstellen dat het er voor een leek erg saai uitziet. Bij het spingen ziet ook een leek natuurlijk wel een stuk makkelijker of het wel of niet goed gaat. Iedereen kan vallende balken tellen en de tijd constateren.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:10

Wij vinden het iedere dag weer een uitdaging om dressuur te rijden als je het goed doet is niet 1 dag het zelfde en leer je steeds weer iets nieuws samen Bloos

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:18

yup, ik vind dressuur nogal saai ja, maar ik ben ook dan door en door western ruiter Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:31

Om te doen niet maar om na te kijken wel. Kan rustig een hele dag naar jachtspringen kijken maar de mindere goden op het dressuurprogramma val ik bijna bij in slaap.

Ik moest er ook niet aan denken om alleen maar rondjes in de bak te mogen rijden en verder niks anders. Dan zou ik alleen maar dressuur na een week al wel zat zijn.Toch rijd ik regelmatig heel dressuurgericht in het bos of in het weiland. Gewoon verandering van omgeving en wat langere rechte stukken maar toch wel heel specifiek dressuurmatig. Het is in een groot weiland heerlijk om je paard alle kanten op te kunnen gooien zonder dat je weer snel een omheining tegenkomt en heel veel tempowisselingen rijden op de rechte lijn is ook wel een erg leuke oefening om in het bos mee te pakken.

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:47

ik vind dressuur niet saai hoor!!

1dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:58

dressuur is echt niet saai!
al zie ik een kur op muziek krijg ik helemaal
kippenvel. Wow!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:06

Ik vind de dressuur pas leuk worden als ik merk dat mijn rijdier er plezier in heeft, zoals mijn pony die alles zo ontzettend graag wilt doen voor me terwijl ze het tegelijk ook ontzettend moeilijk vind.
Dan vind ik dressuur leuk, maar kom niet aan met een ZZ paard dat alles al doet voor me, dan rij ik liever recreatie (ik heb echt liever die uitdaging).
Of een paard dat er zelf ook geen plezier in heeft, dan hoeft het ook niet zo.

Ik ben het er wel mee eens dat je die basis gewoon moet hebben, ook een recreatie paard moet je naar mijn mening nagevelijk kunnen rijden, of in ieder geval iets wat op ontspanning lijkt.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:54

Hey,
Ik was een tijdje geleden op en top springruiter,
maar de laatste tijd ben ik meer aan het dressuren als iets anders Haha!
Dressuren vraagt geduld, en oefening, ik vind het voor mezelf een uitdaging om samen met mijn paard een goed resultaat te bekomen, al dan niet op wedstrijd ..

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:48

ik vind dressuur zeker niet saai! ik vind het juist geweldig, al die dingen met je paard kunnen, en hem zo laten lopen als jij wil enzo, IK VIND persoonlijk dat het denk ik moeilijker is als het springen, doordat het springen vooral veel van je paard afhangt of hij het inzich heeft om goed te kunnen springen, je kunt bijna met elk paard dressuur gaan rijden en die uitbrengen en hogerop komen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:01

ik vind dressuur allesbehalve saai. maar dat ligt er ook maar het aan wat je onder dressuur verstaat..als je er "rondjes door de bak heen hobbelen' onder verstaat, wordt dat wel saai ja, maar als je vooruitgang wil maken met je paard en op dingen traint e.d. is het allesbehalve saai! wel vind ik afwisseling belangrijk, vooral voor je paard, altijd dressuur is ook niet leuk, regelmatig buitenritten, een keertje springen, longeren, gewoon spelen of knuffelen vind ik heel belangrijk, op welk niveau je ook zit, om je paard (en jezelf) geestelijk en lichamelijk fit en fris te houden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:09

Ik vind dressuur totaal niet saai, je bent als ruiter nooit uitgeleerd en als combinatie probeer je elke keer weer je grenzen te verleggen. Afwisseling is goed maar ook tijdens een bosrit kun je tempowisselingen, overgangen maken, je paard goed aan de hulpen krijgen, zijgangen meenemen etc. Nee hoor ik kan met gemak een hele dag "saaie dressuurproefjes" kijken.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:53

Ik ind dressuur echt niet saai. je kan er heel wat mee berijken van b naar m en hoger rijden, als je dit zelf doet is dat toch kei mooi. je moet alleen wel een doorzetter zijn en niet snel opgeven en flink trainen gaat niet in een maandje ofzo doe je wel even over. maar ik hoe van dressuur

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:55

Dressuur is absoluut niet saai! Ik vind het een uitdaging. Steeds nieuwe dingen uitproberen, meer verzameling, meer op de achterhand dus, wijken, schoudervoor/binnenwaarts, travers, noem maar op! Je kunt er zo veel mee bereiken en hogerop komen. Maar goed, makkelijk is het natuurlijk niet, je moet er hard voor trainen, maar dan wel met goede begeleiding Knipoog

Nee, ik vind het niet saai en hartstikke leuk om te doen Knipoog

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:01

ik vind dressuur echt niet saai. ik ga binnenkort wedstrijden rijden.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:01

ik vind dressuur ook vrij saai, moet er niet aan denken om het elke dag te doen.
ik vind het gewoon leuker om lekker van de natuur te genieten en buiten te rijden dan in de bak.
ook dat je alles 100 keer moet oefenen vind ik niet zo cool

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:19

@ Zaina - Je gaat niet alles 100 keer oefenen. Elke keer pak je een ander stukje mee, anders is het ook niet leuk voor het paard. Door de afwisseling, ben je elke keer met iets anders bezig. Knipoog

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:39

ach jaa toch vind ik het saai hihi

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:56

Ik vind het niet saai, ligt een beetje op welk paard ik rij. Op de manege vind ik het eerlijk gezegd minder leuk dan op mijn verzorgpony. Hij is nog jong en net 9 maanden ingereden (heb ik ook zelf gedaan met hulp van eigenaren en lessen enz.), dus vind het altijd een soort van uitdaging. Idd als je vooruitgang krijgt is het leuk, of als iets juist minder gaat dat je er aan kunt werken op allemaal verschillende manieren enzo.
Het is niet alleen maar een beetje rondjes rijden en af en toe een figuurtje en alleen maar op 'aan de teugel' concentreren (dat vind ik eigenlijk een beetje op de manege). Ligt idd ook aan interesse, want soms heb je weer dat je buitenrijden of springen weer leuker/spannender vindt. Met priveles vind ik het ook veel leuker & leerzamer, en op de manege heb ik zoiets van; ik heb liever springen of buitenrijden ofzo.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 10:02

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dressuur toch heel af en toe wel een beetje saai vind Bloos . Mede ook doordat mijn paard veel liever springt (maar ik dus ook). Dressuur is natuurlijk de basis, en die moet er eerst goed inzitten voor je verder kan. Ik moet wel toegeven dat ik dressuur tegenwoordig leuker vind dan vroeger, omdat het almaar beter gaat.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:06

Dressuur is niet saai. Je moet alles bij elkaar bekijken je paard moet goed lopen je paard leert telkens meer enz. enz.

ik ben altijd supertrots als mijn paard haar dingetjes weer lekker doet

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:35

@ 1dream,, Dat heb ik ook. Tong uitsteken

Ik vind dressuur zeker niet saai. Haha!
Maar ik kan wel begrijpen dat iemand het saai kan vinden (kijken & doen) omdat je altijd met de basis bezig blijft.
Maar dat is voor mij geen probleem. Pling

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:54

Dressuur is niet saai, het is een basis voor vele dingen !
Mensen die dat niet inzien vinden dressuur dan wel saai..