Met Tops in de wei rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Met Tops in de wei rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 08:53

Debortje_ schreef:
uhm misschien 16.5 / 17 inch? Lachen

succes met het zoeken van een zadel en natuurlyk een ruitertje.

edit: Wat is de inch van de zadel die je nu hebt dan?
Pas je daar wel goed in met je kont? (als het goed ligt).

Ik zou niet weten wat deze is... Bloos En deze past ons beiden wel

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:55

Ik vind niet dat dit zadel jullie past, je zit namelijk op de lepel.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:00

komt omdat de voorboom niet helemaal goed zit. daarom past het niet.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:03

Nee hoor, heeft niks met de voorboom te maken. Je past er gewoon simpelweg niet in. Kijk maar eens naar andere HAW topics, dan zie je duidelijk dat mensen netjes in het midden, in het diepste punt van hun zadel zitten. Ze zitten niet op de voorboom en er is voldoende ruimte aan de achterkant. Dat gaat jou nevernooitniet lukken met dit zadel. Dit is gewoon een zadel voor kleine kinderen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:03

Of dan koop je een pannekoek zadeltje Lachen

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:35

Debortje_ schreef:

Bedoel je zo'n shettenzadel ? Tong uitsteken hahaha

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:36

ja, maar daar pas je vast ook wel op en die blijft ook (waarschynlyk) beter liggen op de pony zijn rug. Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:40

Tsja, dat is waar Knipoog Ik zal wel ff kijken. Bedankt voor je hulp Debortje_

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:42

Debortje_ schreef:

Dat zou ik dus niet doen. Die zadels hebben echt geen drukverdeling, en als je dan gaat lichtrijden in de beugels komt alle druk op een heel klein punt op de rug... Zoek gewoon een goed zadeltje wat het paardje past, en stop daar een ruitertje in die op het paard past. Jij gaat namelijk nooit in een zadel passen dat je paard past.

Maar waarom doe je hier in godsnaam zo moeilijk over? Iedereen zegt dat het niet past. Als je dat paardje echt zo leuk vind luister je naar onze adviezen en kap je gewoon met het rijden op dit dier. Wat is er nou leuk aan rijden als je je paard ermee verpest?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:44

eilleen333 schreef:
Debortje_ schreef:

Dat zou ik dus niet doen. Die zadels hebben echt geen drukverdeling, en als je dan gaat lichtrijden in de beugels komt alle druk op een heel klein punt op de rug... Zoek gewoon een goed zadeltje wat het paardje past, en stop daar een ruitertje in die op het paard past. Jij gaat namelijk nooit in een zadel passen dat je paard past.

Maar waarom doe je hier in godsnaam zo moeilijk over? Iedereen zegt dat het niet past. Als je dat paardje echt zo leuk vind luister je naar onze adviezen en kap je gewoon met het rijden op dit dier. Wat is er nou leuk aan rijden als je je paard ermee verpest?

gaan we nou weer beginnen? Er is net een mod geweest. Ik hoop niet dat dat weer hoeft. Ik ga er gewoon niet meer op in

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:45

Ik vindt het er niet erg florizand uitzien, sorry.

Aan de longe loopt de pony bijna de hele tijd met verkeerde stelling.
Het zadel ligt ook niet echt lekker, en ik denk dat je met een goede zadelmaker echt wel een passend zadel vindt voor beide.
en daarnaast vindt ik jullie ook wat te groot.

Dit neemt niet weg dat het geen leuke pony is en jullie geen plezier hebben.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:46

Oja; en wij gaan niet lichtrijden. Dat moet ik zelfs afleren van mijn rij-instructrice

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:46

Ze zegt alleen maar dat het verstandiger is om géén pannenkoekenzadel te kopen, en daar ben ik het mee eens!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:48

x__Ellis schreef:
gaan we nou weer beginnen? Er is net een mod geweest. Ik hoop niet dat dat weer hoeft. Ik ga er gewoon niet meer op in

Waarom post je dan nog foto's op bokt als je weet dat je verkeerd bezig bent en geen kritiek kan hebben? AAARGH! Frusty

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:49

x__Ellis schreef:
Oja; en wij gaan niet lichtrijden. Dat moet ik zelfs afleren van mijn rij-instructrice

?? Huh? Dat snap ik echt niet. Als je alleen maar doorzit, zeker met loswerken, belast je je pony alleen maar meer en kan ze helemaal de rug niet loslaten. Zelfs Anky rijdt licht met losrijden, en jij wilt dat niet doen?
Tipje: zoek een andere instructrice. Dit kan écht niet.

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:49

Ik heb even een vraag ook al wil je er mischien niet op antwoorden maar waarom rij je er eigenlijk op? Ik heb in je profiel gezien dat je nog een verzorgpaard hebt daar kan je toch ook op rijden als je wilt rijden of zie ik het fout. Het is onwijs goed om je pony die al ouder is te rijden maar je moet weten dat die niet meer zo sterk is als vroeger. Mijn ene pony is ook 26 en die rij ik ook nog maar niet meer zoveel als vroeger gewoon buitenritjes lekker genieten. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden dat jullie alle 2 kunnen genieten en niet 1 hiermee bedoel ik niet dat je pony het niet leuk vind maar na een verloop van tijd zal ze rug het toch echt opgeven met dit zadeltje.

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:50

Ik heb het hele topic doorlezen en ben het met (bijna) alle commentaren eens, over het zadel enzo...
Maar daar gingen we nu over zwijgen Lachen

Ik vind het een hartstikke schattige pony. Als ik het goed begrepen he, heeft het meisje nog maar enkele rijlessen achter de rug. Is het dan niet wat vroeg om haar al te laten galopperen ?
Ik begon nl. pas met galop toen ik al meer dan 2jaar reed. *LOL* Dat is nu misschien wel héél laat, maar enkele lessen is volgens mij veel te vroeg. En ik veronderstel dat dit niet de eerste keer was, dus was het nog veel vroeger.
Ik denk dat het ook aangenamer is voor de pony als het meisje al wat beter kan meezitten enzo vooraleer depony zijn rug over te belasten met de, waarschijnlijk nog niet denderende, houding in galop Knipoog

Misschien is mijn reactie wat overdreven, maar moest het even kwijt Clown

xx tiney

BTW: de pony zou heel blij zijn mocht ze op rust gaan Ja

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:50

ben nu normaal niet een van die eeuwige zagers op bokt, maar jou zadel vind ik wel heel erg slecht liggen; als het gewoon helemaal over de schouder naar voor schuift terwijl de pony al aangesingeld is, past het simpelweg voor geen meter!

en zeggen dat je niet gaat lichtrijden is zever; bij het doorzitten is de druk nog slecht verdeeld op een fout zadel

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:53

rosjo schreef:
Ik heb even een vraag ook al wil je er mischien niet op antwoorden maar waarom rij je er eigenlijk op? Ik heb in je profiel gezien dat je nog een verzorgpaard hebt daar kan je toch ook op rijden als je wilt rijden of zie ik het fout. Het is onwijs goed om je pony die al ouder is te rijden maar je moet weten dat die niet meer zo sterk is als vroeger. Mijn ene pony is ook 26 en die rij ik ook nog maar niet meer zoveel als vroeger gewoon buitenritjes lekker genieten. Ik hoop dat jullie een oplossing vinden dat jullie alle 2 kunnen genieten en niet 1 hiermee bedoel ik niet dat je pony het niet leuk vind maar na een verloop van tijd zal ze rug het toch echt opgeven met dit zadeltje.

Ik heb nog een verzorgpaard ja, maar die is niet ingereden. Alleen voor de koets.

we weten dat ze al oud is, maar we weten ook dat ze graag werkt! En we rijden ook heus niet veel, wanneer we zien dat ze moe word/ begint te zweten (na een half uurtje ongeveer) stoppen we met rijden! en beginnen we uit te stappen (naast lopen) en te poetsen.

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 09:59

soubieke schreef:
Ik heb het hele topic doorlezen en ben het met (bijna) alle commentaren eens, over het zadel enzo...

Ik vind het een hartstikke schattige pony. Als ik het goed begrepen he, heeft het meisje nog maar enkele rijlessen achter de rug. Is het dan niet wat vroeg om haar al te laten galopperen ?
Ik begon nl. pas met galop toen ik al meer dan 2jaar reed. *LOL* Dat is nu misschien wel héél laat, maar enkele lessen is volgens mij veel te vroeg. En ik veronderstel dat dit niet de eerste keer was, dus was het nog veel vroeger.
Ik denk dat het ook aangenamer is voor de pony als het meisje al wat beter kan meezitten enzo vooraleer depony zijn rug over te belasten met de, waarschijnlijk nog niet denderende, houding in galop Knipoog

xx tiney

Het zogenaamde meisje (de tweede) heeft inderdaad nog maar een paar lessen gehad. Maar ik zelf ben haar aan het lesgeven, van haar ouders mocht ze nooit op paardrijden omdat het te duur was, maar ze houd wel heel veel van paarden en pony's! Dus ik geef haar zelf les, alleen is het moeilijk om alles goed uit te leggen, maar ik doe mijn best en we zijn net begonnen.

En wat je zei over; de pony zou heel blij zijn mocht ze op rust gaan is niet waar. Ze vind het altijd heel leuk als wij eventjes op haar rijden, en dat doen we maar 1 x per week. heel soms 2x.

Ik ben echt heel erg blij dat jullie bezorgt over Topsy zijn, maar het is allemaal niet nodig. We hebben haar in dit topic gezet omdat we wilden laten zien hoe trots we op haar zijn( Bloos )! Ze heeft meer dan 8 jaar op stand gestaan! en soms zomers in de wei. En jullie hadden haar moeten zien hoe ze voor die tijd was dat we haar verzorgden.
Dit wou ik even kwijt. sorry als het negatief over kwam Knipoog

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:01

x__Ellis schreef:
soubieke schreef:

xx tiney

Het zogenaamde meisje (de tweede) heeft inderdaad nog maar een paar lessen gehad. Maar ik zelf ben haar aan het lesgeven, van haar ouders mocht ze nooit op paardrijden omdat het te duur was, maar ze houd wel heel veel van paarden en pony's! Dus ik geef haar zelf les, alleen is het moeilijk om alles goed uit te leggen, maar ik doe mijn best en we zijn net begonnen.

En wat je zei over; de pony zou heel blij zijn mocht ze op rust gaan is niet waar. Ze vind het altijd heel leuk als wij eventjes op haar rijden, en dat doen we maar 1 x per week. heel soms 2x.

Ik ben echt heel erg blij dat jullie bezorgt over Topsy zijn, maar het is allemaal niet nodig. We hebben haar in dit topic gezet omdat we wilden laten zien hoe trots we op haar zijn( Bloos )! Ze heeft meer dan 8 jaar op stand gestaan! en soms zomers in de wei. En jullie hadden haar moeten zien hoe ze voor die tijd was dat we haar verzorgden.
Dit wou ik even kwijt. sorry als het negatief over kwam Knipoog

oke Lachen

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:07

Ik begrijp best dat jullie in je hart het beste met dit diertje voor hebben.

Maar jullie zijn beide gewoon te groot en te zwaar. (en dan dat zadel nog) Kijk even realistisch naar je eigen foto's. Zie je zelf dan echt niet dat het geen prettig beeld is ??

Ik snap dat de pony het leuk vindt om bezig te zijn. Maar er zijn zo veel dingen meer dan rijden. Longeren, vrijheidsdressuur (wat overigens echt heel leuk is) grondwerken ed.

Zoek gewoon een alternatief om serieus met je pony bezig te zijn zonder het rijden. Het zal vast een sterke pony zijn, maar 23 is al een behoorlijke leeftijd, spaar em gewoon een beetje.

laatste tip, als je geen commentaar wilt moet je geen foto's plaatsen !!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:11

Omg, dat jullie je niet schamen! Jeetje wat een foto's...

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 10:17

Ludora schreef:
Ik begrijp best dat jullie in je hart het beste met dit diertje voor hebben.

Maar jullie zijn beide gewoon te groot en te zwaar. (en dan dat zadel nog) Kijk even realistisch naar je eigen foto's. Zie je zelf dan echt niet dat het geen prettig beeld is ??

Ik snap dat de pony het leuk vindt om bezig te zijn. Maar er zijn zo veel dingen meer dan rijden. Longeren, vrijheidsdressuur (wat overigens echt heel leuk is) grondwerken ed.

Zoek gewoon een alternatief om serieus met je pony bezig te zijn zonder het rijden. Het zal vast een sterke pony zijn, maar 23 is al een behoorlijke leeftijd, spaar em gewoon een beetje.

Topsy snapt geen barst van longeren. daarom loopt ze bij de longe foto's ook ietsjes te ver met haar hoofd naar buiten. vrijheidsdressuur hebben we geprobeerd. maar daar schijnt ze geen oog op te hebben. maar mennen aan de hand kan ze denk ik wel, ik zal er werk van maken, misschien komen er nog foto's Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:21

x__Ellis schreef:
rosjo schreef:

Ik heb nog een verzorgpaard ja, maar die is niet ingereden. Alleen voor de koets.

we weten dat ze al oud is, maar we weten ook dat ze graag werkt! En we rijden ook heus niet veel, wanneer we zien dat ze moe word/ begint te zweten (na een half uurtje ongeveer) stoppen we met rijden! en beginnen we uit te stappen (naast lopen) en te poetsen.

Zoals ik al eerder heb proberen te vertellen: Dit is onzin. De pony heeft graag aandacht, dat is iets anders. Aandacht krijgt ze als jullie komen rijden. Dus daar is ze blij mee. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze net zo blij zal zijn, waarschijnlijk nog blijer, als jullie komen, haar die aandacht geven, poetsen, knuffelen en verzorgen zonder dat jullie rijden. Dat scheelt de pony namelijk heel veel pijn en ongemak. Pony's geven niet aan wanneer hen iets te zwaar/moeilijk is of pijn doet, dat gebeurt enkel in uitzonderlijke gevallen. Meestal doen ze gewoon wat je van ze vraagt. Daarom moeten jullie, als verstandige mensen en verzorgsters, mede verantwoordelijk voor deze pony, jullie verstand gebruiken en beseffen dat je zo'n pony's tegen zichzelf moet beschermen. Doe je dat niet, dan loopt ze namelijk door tot ze letterlijk omvalt.

Longeren is trouwens ook niet zo nodig, steeds hetzelfde rondje. Ga liever lekker wandelen, hartstikke gezellig en ook goed voor je conditie Knipoog