Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelll

Re: Olijf op Winston, mijn nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:30

gefeli met je nwe aanwinst Haha!
hij is erg knapjes met zijn witte manen en staart! erg apart!
zo te zien zit er aardig beweging in Haha! succes verder Knipoog

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:30

ladylay schreef:
onwijs gaaf dier

en dat gemekker steeds, het is helemaal niet verkeerd als je je paard eens hard aanpakt

Blij dat ik jou paard niet ben dan Sigaar het gaat ook om de situatie, de leeftijd van 't paard ect. Klinkt een beetje flauw maar bij "hard aanpakken" krijg ik toch een vrij naar gevoel.. Ik vind dit trouwens ook niet hard aanpakken, het is meer aanjakkeren om een spectaculaire foto te schieten, maargoed dit was voor een keertje, ik geloof dat en ik geloof ook dat karin en olijf weten waar ze mee bezig zijn ect ect het komt vast allemaal wel goed, het is in iedergeval een heel leuk en mooi paard, wees er zuinig op, veel plezier er mee Karin!

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:32

Relaxed schreef:
Vragen zijn nooit dom, antwoorden zoals jij die geeft daarentegen wel... Boos!

En weer ontopic... Knipoog

Ik denk dat je mijn reactie niet snapt, die is namelijk sarcastisch bedoeld, de reden daarvan is de ondertoon van haar vraag!
Maar goed........het gaat niet om ons maar om het paard Cool

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:33

ziet er mooi uit!!!!!!!!!!!!
mooi beestje

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:43

Relaxed schreef:
Vragen zijn nooit dom, antwoorden zoals jij die geeft daarentegen wel... Boos!

En weer ontopic... Knipoog
[/quote]

Zegzeg dames, houden we het wel gezellig Clown

Ik vind het er wel goed uitzien, maar voor een jong paard is deze houding niet aansprekend.
Het ziet er strak, en getrokken uit. Geen ontspanning, in de hals ook een valse knik.

Ik zie zo een paard liever in een ontspannen houding, los, over de rug, met een ronde hals, en niet geknikt door 1 halswervel.
Je ziet ook dat het paard op de foto in de handen van de amazone duikt, en achter de teugel kruipt.
Ik zou eerst de rugspieren meer ontspannen zodat deze zich langer kunnen maken en zo in de oprichting een rondere maar toch opgerichte hals krijgt.
Maar ik denk dat dit al genoeg is gezegt.

Ondanks dat is en blijft het een gaaf beest!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:53

Ik vind het een leuk paard met potentieel. Maar nu lees ik dat het lieve paard nog maar 4 jaar oud is en dan moet ik toch ook helaas bekennen dat ik dit dan weer net TE veel van het goed vind voor een vierjarige.
Niet dat ik twijfel aan iemand zijn rijkunsten hoor oh nee absoluut niet waar ik aan twijfel is de haast die gemaakt wordt met het klaar maken van jonge paardjes.
Overigens is het fijn dat je een combinatie laat zien dat hij bij jou echt niets doet als je hem aanpakt hoor maar dat zegt niets over wat hij doet als er een andere ruiter opstapt iemand met bijvoorbeeld minder ervaring of iemand die nerveuzer is.
Er zijn zelfs paarden die juist dan de uitweg zoeken en vinden.

Ik vind het nogmaals een heel leuk paard en ik hoop dat men hem de tijd gunt om sterk te worden zodat hij wat meer voor de loodlijn komt en wat meer rond. Een maal zal geen pijn doen dat weet ik ook wel. Maar ik ben door schade wijs geworden over het zo vast er boven in rijden. Ik hoop werkelijk dat je hem de tijd gunt om door te groeien zodat hij de kracht heeft om dat te laten zien wat je verwacht.

Het verhaal winston ken ik niet dus ik weet niet wat de voorgeschiedenis is van KarinvdM. Maar als zij ietwat gespannender is zou ik liever werken aan ontspanning rond stellen in rug en hals en voor de loodlijn dan deze spanning erin drukken en laten zien dat hij bij jou net niet ontploft.

Dit is werkelijk een leuk dier gun hem alleen wat tijd en wat meer ruimte

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 22:04

Bombarie schreef:
Klinkt een beetje flauw maar bij "hard aanpakken" krijg ik toch een vrij naar gevoel.. Ik vind dit trouwens ook niet hard aanpakken, het is meer aanjakkeren om een spectaculaire foto te schieten,

Hard aanpakken? Welnee, Olijf pakte hem helemaal niet hard aan, aanjakkeren deed ze ook niet.
Olijf reed ook niet voor een mooi plaatje.
Ik ga echt mijn paard niet laten verkloten voor een paar foto's.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:30

Wat een ontzettend fijn dier is dat zeg! Volgens mij is het er echt een met veel mogelijkheden, veel plezier ermee. Heb je Wanda trouwens niet meer?

Over het rijden is al veel gezegd. Beeld ziet er jammer genoeg opgetrokken en in elkaar getrokken uit. Dan is er nog het geluk dat het paard de amazone zo verschrikkelijk helpt en over kwaliteiten genoeg beschikt om ondanks dit alles er van achteren aan te blijven trekken. Er zitten ook weer foto's tussen die fijnere stukken aangeven. Maar op veel foto's wordt het dier gewoon heel erg in de mond gezeten, en niet echt omhoog gereden maar omhoog geplukt. Jammer. Paard loopt ook constant achter de ll, nou is het nog wel een jong dier natuurlijk, maar als je er van voren af zou blijven en van achter meer aan zou rijden zou dit nooit kunnen gebeuren. Maar dat is moeilijk, ik weet het! Dier kan erg fijn lopen! Veel potentie, met de juiste training gaat dit er op een ongedwongen manier ook uit komen.
Laatst bijgewerkt door VValar op 22-04-07 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:31

KarinvdM schreef:
Ik heb een goede camera met sportstand, 1 lange zijde er wat meer aan rijden is genoeg voor tig foto's.

Dat was ook mijn gedachte, je hebt aan 3 minuten zo rijden genoeg om tig foto's te maken. Het beeld is van voren dan misschien niet wat je 'wenst' bij een jong dier (trouwens ook niet bij een ouder dier) maar zie 'm is gaan achter! Soms moet je inderdaad gewoon even de grens opzoeken en degenen die dat nooit doen zullen nooit veel progressie boeken. Ik denk ook dat (mede gezien de achtergrond die Karin heeft met Wanda) dit wel op een of andere manier geruststellend is Ja, het is dus blijkbaar een paard dat je best even achter z'n vodden aan kan zitten zonder dat hij zich tegen je keert of weigert voor je te gaan. Helemaal niet verkeerd dus dat Olijf dat even laat zien! Overigens bewijzen de andere foto's dat dit een héél fijn dier is onder het zadel die ook gewoon op lengte en ontspanning te rijden is, en ik weet zeker dat 'ie 95% van de tijd ook gewoon zo gereden wordt. En van die 5% van de tijd dat 'ie een beetje achter z'n vodden aan gezeten wordt om is even écht goed aan te pakken wordt hij zeker niet slechter hoor, integendeel......

Volgens mij heb je hier een super dier aan, ik zou 'm zo op stal willen in ieder geval en ik ben eerlijk gezegd ook geen échte schimmelfan hoor Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:39

Heerlijk dier om te zien, maar ben het net als de meeste eens over de behandeling van een 4 jarige.
Ik zie ze liever over de rug lopen, laag en rond, en niet in 'zo'n opgetrokken houding.

Over een aantal jaar is dit paard zeker over de kop gereden. Daar ben ik echt bang voor!
Een paard laat vaak wel zien het aan te kunnen, maar je kan niet werkelijk in het koppie van het paard kijken....

Wees er echt zuinig op! Dan is het zeker een belofte voor je toekomst!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:51

Trouwens is het echt geen schande om een paard eens flink aan het werk te zetten. Je kunt niet altijd lief en braaf rijden, soms hebben ze ook wat meer werk nodig om sterker te worden. En ik geloof zeker dat dit dier echt geen 15 minuten achter elkaar op deze manier wordt gereden. Dus met dat betreft is het helemaal niet verkeerd dat hij eens omhoog wordt gereden, en daar loop ik ook zeker niet over te zeuren, begrijp me niet verkeerd. Het gaat me alleen op de manier waarop. Zoals ik al zei, wanneer je alleen maar op braaf aan het rijden bent kom je er ook niet. Maar als je dan een paard wat meer aan het werk zet, doe het dan met wat minder hand en iets minder opgereden als je merkt dat het dier niet fijn in de mond/rug wordt. Want je kunt mij niet vertellen dat hij zo heel fijn aanvoelde voorin Bloos Foto's blijven echter momentopnames, dat weet ik ook, maar je kunt er meestal wel een algemeen beeld van vormen. Och, het dier gaat er niet kapot aan op zo een keertje gereden te worden, maar met iets meer beleid je dier rijden is eigenlijk gewoon veel fijner. Overigens lijkt het me ook lastig om zo op eens op een vreemd paard te stappen en er zo mee weg te rijden. Heb veel respect daarvoor. Wellicht had het beeld er alleen vriendelijker uit kunnen zien door iets minder druk erop te zetten.

Heel veel plezier met je dier!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 22:55

randy123 schreef:
Ik denk dat je mijn reactie niet snapt, die is namelijk sarcastisch bedoeld, de reden daarvan is de ondertoon van haar vraag!
Maar goed........het gaat niet om ons maar om het paard Cool

Er was geen ondertoon... Het kwam in me op, en ipv te roepen- ziet er zo en zo uit- stel ik een vraag.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden... Prachtig, gaaf, waanzinnig. Of juist niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 23:18

leuk paardje weer karinvdm

wat voor afstammeling zit er eigenlijk achter.
of heb ik er overheen gelezen? Cool

wat is er met je andere paardje gebeurd.
of ga ik nou erg offtopic Tong uitsteken Cool

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:37

Ik verbaas me dat er zoveel "schokkende" reactie komen op de foto's.. en volgens mij is dat 1 van de redenen waarom er zoveel getraind wordt achter "gesloten deuren".. om dit soort reacties dus te voorkomen. Bloos
Voortaan maar weer gewoon alleen de lieve, knappe relaxte foto's plaatsen. Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 07:49

sunnymay schreef:
Over een aantal jaar is dit paard zeker over de kop gereden. Daar ben ik echt bang voor!

Ja, je hebt groot gelijk...

Dat geloof ik ook Tigger. Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 07:59

kijk dat is pas een paard egt een beauty,
en dan nog mijn favoriete kleur ook Bloos

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:10

Wirobelgje schreef:
gaaf paard, erg mooi die donkere vacht en die lichte manen.
Maar eerlijk gezegd vind de foto's er niet fijn uitzien, ik heb al veel betere rijfoto's van Olijf gezien.
Dit ziet er door de hoge handhouding erg "getrokken" uit. Misschien is het een sterk paard, dat kan je op de foto's niet zien, maar deze foto's geven helemaal geen fijn beeld

Eens...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:14

hij is echt super gaaf Karin!
Olijf rijd hem ook netjes zeg Ja

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 08:33

Mooi paard maar geef hem lucht... je trekt zijn mond open...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:12

Karin, super gaaf paard Ja! Heb je zo te zien een hele goede koop aan gedaan.

Olijf, knap dat je er toch maar weer opstapt en je op de foto laat zetten, ook met momenten die voor het oog misschien net wat minder zijn. Maar je hebt m wel super over de benen OK dan!.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:23

atreyuevita schreef:
Mooi paard maar geef hem lucht... je trekt zijn mond open...

Beter kijken.... Olijf trekt niet

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:27

VValar schreef:
Wat een ontzettend fijn dier is dat zeg! Volgens mij is het er echt een met veel mogelijkheden, veel plezier ermee. Heb je Wanda trouwens niet meer?

Over het rijden is al veel gezegd. Beeld ziet er jammer genoeg opgetrokken en in elkaar getrokken uit. Dan is er nog het geluk dat het paard de amazone zo verschrikkelijk helpt en over kwaliteiten genoeg beschikt om ondanks dit alles er van achteren aan te blijven trekken. Er zitten ook weer foto's tussen die fijnere stukken aangeven. Maar op veel foto's wordt het dier gewoon heel erg in de mond gezeten, en niet echt omhoog gereden maar omhoog geplukt. Jammer. Paard loopt ook constant achter de ll, nou is het nog wel een jong dier natuurlijk, maar als je er van voren af zou blijven en van achter meer aan zou rijden zou dit nooit kunnen gebeuren. Maar dat is moeilijk, ik weet het! Dier kan erg fijn lopen! Veel potentie, met de juiste training gaat dit er op een ongedwongen manier ook uit komen.

Volgens mij is het juist andersom, probeert Olijf hem van achter aan de gang te krijgen/houden maar vind het paard dit nog erg moeilijk en probeert langer te worden en te zakken om van het achterbeen af te komen. Het is onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen wanneer je het paard langer laat, dan nodig je juist uit om voor over te duiken Ja Olijf ontspant haar hand elke keer dat het paard wel voldoende draagt maar vrij snel daarna valt het paard weer terug in zijn ‘oude fout’ en zal ze hem weer tegen die hand aan moeten rijden.
Dit is nu gewoon een heel moeilijk stukje wat je elke keer dat je rijdt even moet meepakken en naarmate de tijd vordert zal het hem steeds makkelijker af gaan en de momenten dat je je hand kan ontspannen zullen steeds langer worden. Ik zie Olijf ook nergens plukken of trekken, ze houdt alleen vast op de momenten dat het paard nog niet voldoende draagt en loslaat.

Dit is nu wat je noemt trainen! Afgod OK dan!

Ik vind het een vreselijk leuk paard Karin, ik hoop dat we er nog heel veel van mogen zien èn horen!!! Cool Pling

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:35

War grappig eingelijk dat de meningen zo verdeeld zijn.
De een vind het geweldig en de ander vind het verschrikkelijk.

En ik begrijp niet als er ook hele fijne fotos waren waren die niet allemaal geplaatst zijn, de ietwat mindere fotos roepen altijd kommentaar op.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:40

Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het echt een ontzettend fijn dier, maar dit vind ik geen fijne manier van rijden. Dit zou ook niet mijn definitie zijn van goed trainen. Het africhten van het paard hoort in elke fase er fijn, ontspannen en ongedwongen uit te zien (ook in de oprichting). Dat zie ik hier niet in terug. Als ik mijn paarden zo moest trainen zou ik het geen fijn rijden vinden. Uiteraard moet je ze af en toe door iets heen werken, maar ik zeg enkel dat dit niet mijn manier zo zijn.
Dit is overigens geen kat naar de eigenaresse of amazone, iedereen weet immers dat je het met paarden nooit direct altijd goed kan doen en het gewoon moeilijk blijft om goed paard te rijden. Maar als ik HAW topics plaats, heb ik aan sommige reacties ook echt iets. Mijn vorige topic bleef bijv. iedereen 'zeuren' over mijn benen die ik te ver af stak. Dan kun je het vervelend vinden dat ze je erop wijzen (wat ook niet leuk is 4 pagina's lang), maar je kunt ook bij jezelf denken dat ze het niet voor niets zeggen. Het beeld wijst duidelijk op iets, en met sommige reacties kun je dan echt weer aan de slag gaan.

Veel succes met dit dier!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:49

Over het algemeen os het bij jonge paarden nooit goed. De meningen zijn sterk daarover verdeelt. Zoek eens een topic in discussies over jonge paarden en je krijgt 10 verschillende meningen. Op zich niks mis, maar soms kan de reactie iets genuanseerder. Dit is niet hoe ik mijn paard zou rijden, maar daarom kan het voor een ander wel werken.

Het is een donders mooi paardje met zo te zien genoeg talent