hij is erg knapjes met zijn witte manen en staart! erg apart!
zo te zien zit er aardig beweging in
succes verder
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes verder
ladylay schreef:onwijs gaaf dier
en dat gemekker steeds, het is helemaal niet verkeerd als je je paard eens hard aanpakt
het gaat ook om de situatie, de leeftijd van 't paard ect. Klinkt een beetje flauw maar bij "hard aanpakken" krijg ik toch een vrij naar gevoel.. Ik vind dit trouwens ook niet hard aanpakken, het is meer aanjakkeren om een spectaculaire foto te schieten, maargoed dit was voor een keertje, ik geloof dat en ik geloof ook dat karin en olijf weten waar ze mee bezig zijn ect ect het komt vast allemaal wel goed, het is in iedergeval een heel leuk en mooi paard, wees er zuinig op, veel plezier er mee Karin! Relaxed schreef:Vragen zijn nooit dom, antwoorden zoals jij die geeft daarentegen wel...![]()
En weer ontopic...
Relaxed schreef:[/quote]Vragen zijn nooit dom, antwoorden zoals jij die geeft daarentegen wel...![]()
En weer ontopic...

Bombarie schreef:Klinkt een beetje flauw maar bij "hard aanpakken" krijg ik toch een vrij naar gevoel.. Ik vind dit trouwens ook niet hard aanpakken, het is meer aanjakkeren om een spectaculaire foto te schieten,

KarinvdM schreef:Ik heb een goede camera met sportstand, 1 lange zijde er wat meer aan rijden is genoeg voor tig foto's.
, het is dus blijkbaar een paard dat je best even achter z'n vodden aan kan zitten zonder dat hij zich tegen je keert of weigert voor je te gaan. Helemaal niet verkeerd dus dat Olijf dat even laat zien! Overigens bewijzen de andere foto's dat dit een héél fijn dier is onder het zadel die ook gewoon op lengte en ontspanning te rijden is, en ik weet zeker dat 'ie 95% van de tijd ook gewoon zo gereden wordt. En van die 5% van de tijd dat 'ie een beetje achter z'n vodden aan gezeten wordt om is even écht goed aan te pakken wordt hij zeker niet slechter hoor, integendeel......
Foto's blijven echter momentopnames, dat weet ik ook, maar je kunt er meestal wel een algemeen beeld van vormen. Och, het dier gaat er niet kapot aan op zo een keertje gereden te worden, maar met iets meer beleid je dier rijden is eigenlijk gewoon veel fijner. Overigens lijkt het me ook lastig om zo op eens op een vreemd paard te stappen en er zo mee weg te rijden. Heb veel respect daarvoor. Wellicht had het beeld er alleen vriendelijker uit kunnen zien door iets minder druk erop te zetten.randy123 schreef:Ik denk dat je mijn reactie niet snapt, die is namelijk sarcastisch bedoeld, de reden daarvan is de ondertoon van haar vraag!
Maar goed........het gaat niet om ons maar om het paard
sunnymay schreef:Over een aantal jaar is dit paard zeker over de kop gereden. Daar ben ik echt bang voor!
Wirobelgje schreef:gaaf paard, erg mooi die donkere vacht en die lichte manen.
Maar eerlijk gezegd vind de foto's er niet fijn uitzien, ik heb al veel betere rijfoto's van Olijf gezien.
Dit ziet er door de hoge handhouding erg "getrokken" uit. Misschien is het een sterk paard, dat kan je op de foto's niet zien, maar deze foto's geven helemaal geen fijn beeld
! Heb je zo te zien een hele goede koop aan gedaan.atreyuevita schreef:Mooi paard maar geef hem lucht... je trekt zijn mond open...
VValar schreef:Wat een ontzettend fijn dier is dat zeg! Volgens mij is het er echt een met veel mogelijkheden, veel plezier ermee. Heb je Wanda trouwens niet meer?
Over het rijden is al veel gezegd. Beeld ziet er jammer genoeg opgetrokken en in elkaar getrokken uit. Dan is er nog het geluk dat het paard de amazone zo verschrikkelijk helpt en over kwaliteiten genoeg beschikt om ondanks dit alles er van achteren aan te blijven trekken. Er zitten ook weer foto's tussen die fijnere stukken aangeven. Maar op veel foto's wordt het dier gewoon heel erg in de mond gezeten, en niet echt omhoog gereden maar omhoog geplukt. Jammer. Paard loopt ook constant achter de ll, nou is het nog wel een jong dier natuurlijk, maar als je er van voren af zou blijven en van achter meer aan zou rijden zou dit nooit kunnen gebeuren. Maar dat is moeilijk, ik weet het! Dier kan erg fijn lopen! Veel potentie, met de juiste training gaat dit er op een ongedwongen manier ook uit komen.
Olijf ontspant haar hand elke keer dat het paard wel voldoende draagt maar vrij snel daarna valt het paard weer terug in zijn ‘oude fout’ en zal ze hem weer tegen die hand aan moeten rijden.