Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michel123

Re: Hemingway @ dressuur les.. Beware; slof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:04

MissJ schreef:
Misschien kan je eens ophouden aangezien dit niet jouw topic is?? Pling Het is nu wel duidelijk wat jij vindt. En waarom excuses maken als je toch doorgaat met je negatieve uitlatingen?

Okee, prima, ik kom niet meer op dit topic.
Tot ooit.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:05

Renza schreef:
Is idd niet dr eigen paard en paard staat op de stal van de instructrice, dus geloof ook niet dat ze van iemand anders les kan nemen (iig niet met dit paard).

Dan zal de TS toch een afweging moeten maken. Of ze gaat ergens anders heen waar ze echt stap voor stap goed leert rijden, of ze gaat door met deze kunstjes waar ze imo weinig van leert. Het is maar net waar zij zich prettig bij voelt, en ze zal ongetwijfeld gek zijn op dit paard. Ik vind het alleen doodzonde dat de begeleiding niet beter is.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:08

Ze lijkt idd alle kritiek van tafel te vegen..

zoals uit haar ene post: ik blijf toch lekker met slof rijden e.d.
En ze reageert ook niet meer in dit topic.

Wil haar graag de kans geven om uit te leggen dat ze zich wel (redelijk) kan vinden in het commentaar (of niet) en of ze er wat mee gaat doen (of niet)...
Maar ik vermoed dat ze best geschrokken is van deze reacties..en dit misschien niet verwacht had..

Of ze is nu te trots om te reageren..zou kunnen..

Maar ik denk dat de TS niks te verliezen heeft..
Ben gewoon heel benieuwd hoe zei erover denkt..
Maar dan is het niet de bedoeling dat anderen daarna nog even lekker na trappen..
Laat haar dan ook gewoon even met rust.. Ach gut

Of plaats over een maand nog een topic..waarmee je laat zien dat je flink gewerkt hebt aan een aantal punten..Kick some ass! Cool

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:08

Zep schreef:
Zo zie je maar weer dat je deels "geluk" moet hebben met de mensen die je tegen komt, en deels zelf kritisch moet blijven.

helemaal mee eens!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:09

Ik heb de rest niet gelezen, maar ik zou zelf niet bepaald trots zijn op dit soort foto's..!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:12

alleen een beetje jammer dat er nog steeds van die k l o t e r i g e ..
opmerkingen gemaakt worden..
heb er geen andere bewoordingen voor Dromen

Laten we de sfeer toch een klein beetje positief houden? Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:16

Wat verwacht je dan? Slof en dan zulke oeffeningen doen? Waar is de basis? Dit valt regelrecht onder het kopje mishandeling. Hoe denk je dat dit voelt voor een paard? Hij kan niet protesteren want hij zit vast. Nee echt geweldig dit!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:18

Zo Lachen Ik heb dit topic al even in de gaten gehouden en ik wil even een en ander kwijt Lachen

Sommigen van jullie reageren buitensporig, helaas. Je moet niet vergeten dat elk verhaal 2 kanten heeft. Ik begrijp goed dat Reggs geneigd is te luisteren naar iemand die een stal runt en een opleiding gedaan heeft en bovendien ervaring blijkt te hebben met het paard. Ik zeg niet dat het goed is wat er op de foto's gebeurt, zeker niet. Maar je kunt wel een beetje nadenken over hoe je iets aan iemand brengt.

Complimenten voor mensen die wél rekening houden met hoe ze iets brengen en ook daadwerkelijk goede tips geven. Dat is toch immers de bedoeling?

Dan mijn mening. Reggs: Als je verstandig bent haal je die slof eraf. Je moet het zelf weten, maar dat is niet echt de oplossing. Je moet leren rijden zonder al die poeha eraan en erbij om je paard onder controle te houden. Het kost misschien meer moeite en energie en verzet tijdens het rijden zal je ongetwijfeld krijgen maar een paard in een positie dwingen door een véél te strakke slof is onverantwoord en zielig, want hij kan nergens heen. Hemingway gedraagt zich met slof ongetwijfeld beter, maar dat is gedwongen en een ontspannen paard dat gewillig is met rijden bereik je niet door met slof te gaan rijden.

Ik denk dat je je moet gaan afvragen of die instructrice nou wel zo gelijk heeft. Zij kan wel roepen dat je met slof moet, maar rijd eens een les zonder slof en kijk eens hoe het gaat. Je instructrice kan het er wel niet mee eens zijn, maar jij bent immers de klant. Ik denk dat je het er zelf ook niet vriendelijk uit vindt zien op de foto's. Als jij niet achter het slofgebruik staat, moet je het ook niet doen Lachen

Veel van de reacties zijn niet gemeen of aanvallend bedoeld. Realiseer je dat wel Ja Een aantal hebben juist het beste met jou en je paard voor en probeer dan ook de tips aan te nemen in plaats van je er tegen verzetten. En laat sommige mensen maar kletsen, haal een keer diep adem Knipoog Dát is nou eenmaal Bokt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:20

Esperanza schreef:
Wat verwacht je dan? Slof en dan zulke oeffeningen doen? Waar is de basis? Dit valt regelrecht onder het kopje mishandeling. Hoe denk je dat dit voelt voor een paard? Hij kan niet protesteren want hij zit vast. Nee echt geweldig dit!

Ik denk eerlijk gezegd dat je de TS nog niet eens zo vreselijk veel kwalijk kan nemen. Ze rijdt het paard van iemand anders, onder begeleiding van een instructice waar ze alle vertrouwen in heeft. Die instructrice, die zou zich dood moeten schamen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:44

MissJ schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je de TS nog niet eens zo vreselijk veel kwalijk kan nemen. Ze rijdt het paard van iemand anders, onder begeleiding van een instructice waar ze alle vertrouwen in heeft. Die instructrice, die zou zich dood moeten schamen.

Hier ben ik het me eens!
Ik hoop dat ze vele (goed bedoelde) adviezen opneemt en er wat mee gaat doen.
Als je door o.a je instructice de hemel bent ingeprezen, omdat het zo goed gaat, maar hiet op bokt denkt men er anders over, kan dat hard aankomen.

Als je de slof toch laat hangen, gebruik 'm dan zo min mogelijk.
Ook alle zijwaardse oefeningen zijn niks waard als het paard de oefeningen niet correct uitvoerd.
sterker nog, dan zal hij moeilijker worden in de aanleuning.
succes!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:46

Ik vind het jammer dat sommige mensen nog steeds keihard reageren. De beste manier van kritiek geven is opbouwen. Zeg wat je goed vind en minder goed en geef dan ook daadwerkelijk tips hoe het beter kan. Zo houden we het topic leuk en zal reggs dit commentaar ook daadwerkelijk gebruiken om er wat mee te doen. Zo zijn we allemaal gebaat, of niet dan?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:04

Ik heb de TS een pb gestuurd, vriendelijk, wat tips gegeven.

Krijg niets terug...jammer...

Iedereen bedoeld het goed, sommigen brengen het alleen wat hard.
Maar laten we eerlijk zijn, iedereen wil dat zij en haar paard meer plezier krijgen in het rijden en dat zij leert inzien dat ze echt terug moet naar de basis.
Maar tot nu toe heb ik nog geen 'dat moet ik misschien maar eens gaan proberen' reactie gezien van de TS.
Iedereen bedoeld het zo goed en wil haar helpen, maar ze doet gewoon helemaal niets met de tips.

En zoals het nu gaat is het sneu en zonder voor het paard...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:07

Citaat:
Hemingway kan de oefeningen, en als Juf tegen mij zegt dat ik moet gaan appuyeren is het niet aan mij om te zeggen ja daahaag,

JAWEL dat kan je wel! Als jij iets niet wil, moet je het niet doen. Klaar punt uit, je instructrische moet ook naar jou luisteren! Als ik iets niet wil dan meld ik me altijd bij mijn intructrische met de reden WAAROM ik het niet wil.

Wanneer een paard zo loopt moet het voor jou gewoon moeilijk zijn om die oefeningen te rijden, hij loop helemaal niet verzameld, onspannen en rond.

Mijn tip is ga veel, HEEL VEEL overgangen rijden. Dan wordt hij als het goed is nog beter aan je been en komt hij achter onder en gaat als het goed in zijn rug meer gebruiken. Wanneer een paard meer verzameld loopt, zit jij makkelijker kun je makkelijker je oefeningen doen. Dus zeg dat gewoon tegen je instructrische dat je eerst de basis voorelkaar wil hebben.

Ook ziet hij er een beetje stug uit in zijn hals, vraag buiging aan het met een lossere contact teugel ( inderdaad weg slof Knipoog). Zet hem bijvoorbeeld op de volte, buig links in een paar passen, stel hem recht, en laat hem rechts inbuigen ( dwz NIET TREKKEN maar vriendelijk met behulp van je been naar je handen rijden). Dit gaat natuurlijk niet in een keer, maar zal beetje bij beetje beter worden. Wanneer je het lang volhoudt zul je zien dat je na een poos bijna je paard dubbel kan vouwen Knipoog . Let wel op dat je je buitenteugel er goed bij houd en je buiten been zodat hij niet scheef gaat lopen of over de schouder wegloopt.
succes

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:08

Helemaal mee eens, instructrices hebben het ook lang niet altijd bij het goede eind, heb het al een aantal keren meegemaakt. Maar ik snap ook wel dat het nou eenmaal lastig is om iets aan dat soort dingen te veranderen, het is toch niet haar eigen paard. Vrijwel alle paardeneigenaren vinden dat hun manier het beste is en willen het niet vanuit een ander perspectief zien, dus als vz heb je daar gewoon niets tegenin te brengen (helaas).

Maar aan de andere kant hebben een aantal mensen die hier gereageerd hebben echt wel gelijk en het is jammer dat je dan in de verdediging schiet, terwijl het in eerste instantie toch echt goedbedoeld advies is.

En trouwens, iedereen die foto's op bokt plaatst weet dat ze daar commentaar op zullen krijgen, en je moet zelf toch wel een flink bord voor je kop hebben als iemand denkt dat hij/zij geweldig rijdt en dat het allemaal super is, terwijl diegene (mits je goed naar de foto’s kijkt) duidelijk kan zien dat de ontspanning en een juiste houding ver te zoeken is. Om die reden plaats ik ook geen foto’s van het rijden zoals het nu nog gaat (in mijn geval gaat het om een combinatie van factoren, hopelijk ben ik over een half jaar wel zover om iets knaps te kunnen plaatsen).

Mijn paard heeft z dressuur gereden, maar ik ben zodanig talentloos, dat ik dus absoluut niet dit soort acties ga uithalen zoals jij die wel doet. Ik probeer haar eerst eens los en ontspannen te krijgen, pas als dat helemaal gelukt is dan ga ik eens trucs uithalen, ik heb het ook wel eens geprobeerd hoor, gewoon een keer om te proberen, maar dan kom ik er toch alweer heel snel achter dat ik het echt nog niet kan.
Probeer dus eerst eens de dingen die je wel zelf kunt doen te veranderen, je kunt wel zelf aan je houding werken, je kunt ook je best doen om minder streng in je hand te zijn. Buiten de les om kun je waarschijnlijk ook heus wel eens zonder slof rijden, al is het maar om te kijken hoe het dan gaat. Anderen kun je niet veranderen, maar jezelf gelukkig wel!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:10

ik TEM, foto's zijn verwijderd door TS

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:10

Jammer dat de foto's het niet meer doen.... ik zal de foto's we; even opnieuw uploaden. Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:16

Aangezien de foto's het niet meer deden, hier de nieuwe. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:17

Die Sjoert altijd even aardig! Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:18

Geen dank hoor. Lachen
Ik kan me voorstellen dat de foto's zo vaak bekeken zijn dat ze er even uit gevlogen zijn. Ja

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:18

mooi paard, leuk setje, ja de rest is gezegd en ik kan wel in de herhaling vallen maar dat heeft geen zin. Doe iets met de werkbare tips en laat al die lompe opmerkingen naast je liggen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:21

Vreemd, ik zie ze nl nog wel op de eerst pagina Lachen

Ik denk dat er inmiddels met voldoende modder is gegooit door sommigen.. En dat er al een aantal keren op een vriendelijke manier tips zijn gegeven waar de TS haal voordeel mee kan halen.

Helaas denk ik dat het weinig zal opleveren; paard is niet van de TS, TS werkt voor deze "instructrice" en de eigenaren van het paard waar de TS mee rijdt lessen hier ook bij.
Jammer genoeg zal er dus waarschijnlijk weinig gaan veranderen aan dit plaatje.. Terwijl alle adviezen goed worden bedoelt Lachen

Jammer, want het is een leuk paard met potentie Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:22

Het enige wat ze kan doen is praten met haar instructeur.........

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:22

Beetje flauw Sjoert, denk dat je zelf ook wel snapt dat ze die foto's er bewust afgegooid heeft.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:23

Renza schreef:
Beetje flauw Sjoert, denk dat je zelf ook wel snapt dat ze die foto's er bewust afgegooid heeft.

Ze zijn er niet afgehaald, de foto's op de 1e pagina doen het gewoon bij mij, ook voor Sjoert ze hier neerzette Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:24

Dan had je ze waarschijnlijk voor het verwijderen al gezien, bij mij deden ze het eerst nl ook nog maar na een paar keer vernieuwen niet meer.