Potter [Z1 pony] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Re: Potter [Z1 pony] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 04:23

jaloers dat zal het wel zijn denk ik ja de meeste (wat de meeste 99%) van de mensen hier, kunnen nog wel wat van haar leren denk.

nou ziet er goed uit hoor, en leuke pony
ga zo door!!!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:52

Dais_ schreef:
Hej Annemarie,

Leuk om je aan het werk te zien.
Ik had je graag eens in het echt bewonderd.
Jammer dat je vandaag geen wedstrijd hebt gereden op Magrette Knipoog

Veel succes met trainen en hopelijk mogen we je snel eens in het echt bewonderen op wedstrijd? Haha!

hee,
Ik heb eigenlijk nog nooit op Margrette gereden Bloos Is een beetje te ver weg Tong uitsteken
Bedankt, ik hoop het ook Lachen Al heb ik bijna geen wedstrijden binnenkort Lachen

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:18

Je hebt hem op een paar foto's netjes bij elkaar, zet zn achterhand mooi onder de massa. Lekker aan door blijven werken en lekker verder in het Z2 Knipoog

Ben je dit indoorseizoen ook naar het NK geweest of was dat een ander schimmeltje die in de prijzen zat??? (weet het niet meer Tong uitsteken)

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:19

Wat een leuke pony, echt knap dat je al zo ver zit!

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:01

opzich ziet het er wel netjes uit, maar ik vind, of tenminste lijkt zo op de foto's dat je jezelf op de een of andere manier dwingt om recht op te zitten, het ziet er niet echt ontspannen uit ( de zit )
ook vind ik je op verschillende foto's en ook in de filmpjes te veel achteroverhangen, waardoor je paard gaat tegenhangen.

'k hoop dat je hier wat mee kunt, al ben ik zelf geen z ruiter.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:24

Ik vind jullie altijd een erg leuke combinatie om te zien! Zo te horen zijn jullie resultaten ook erg hoog! Wat ontzettend knap dat je hem zelf opgeleid hebt, terwijl je zelf (aangezien je leeftijd) toch ook nog wel veel moest leren (neem ik aan?) Ja.
Ik vind het er wel 'Z-achtig uitzien Ja. Waarom? Omdat je pony een actief achterbeen heeft, prima aanleuning heeft en de oprichting vind ik ook erg netjes. Ben benieuwd hoe het er uitziet als je zadel bijgewerkt is, dan weet ik ook of je eigen houding goed is.
Wat ik niet snap is waarom mensen zo negatief over iets kunnen reageren zonder argumentatie! Dat geeft al aan dat je niet helemaal goed zit Knipoog.
Ben erg benieuwd naar je volgende resultaten Ja! Veel succes met die knappe pony van je!

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 23:32

Mooie pony Knipoog
Commentaar ga ik niet geven want dat is al gezegd en ik vind het er netjes uitzien vanaf deze foto's ziet het er niet echt uit als Z maar van je foto's in je profiel kan je wel zien dat jij en je pony Z rijden Knipoog
(dit is helemaal niet slecht bedoeld ofzo hoor)

En nog veel succes in het Z/Z2

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:00

hele mooie pony wat is zijn afstamming? Pling
commentaar ga ik niet geven want het ziet er netjes uit Party!! ik zie wel dat het geen forse pony is maar dat wil niet zeggen dat ie mager is zoals ik hier al een paar keer heb gelezen, ik had eerst een c pony die ook zo slank gebouwd was er werd vaak gezegd dat ik haar meer moest voeren maar dat had niet veel nut bij haar uiteindelijk hadden we de oplossing om haar maïs mail te geven daar worden ze wel iets dikker van!:o

enn nog heel veel suc6 met het rijden en trainen!
groetjeesss...! Knipoog

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:15

Handen zijn veel te hoog, je stuurt ook heel erg sterk met je handen. Probeer ze laag te houden en houd héél licht contact met de mond, geen gestuur met de teugels dat moet je aan je lichaam overlaten.
Probeer ook ontspannen te gaan zitten, je zit is erg stijf en door het onrustige bovenlichaam tijdens de draf kun je dat ook heel goed zien. Het kan nog rustiger als je meer balans gaat zoeken met je zit, probeer met de bewegingen mee te gaan, dan ontwikkel je naderhand een ´stille´ zit.
Draven zonder stijgbeugels en met losse teugel kunnen je goed verder helpen.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 01:22

Ziet er netjes uit, comment over je zit en je handen is al gegeven!

Succes in het Z2!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 07:51

Edelweis: dankje Haha!
Danny13: hij heeft geen papieren, het is een vuilisbakkie Tong uitsteken
hns: bedankt voor je tip. Afgelopen zomer heb ik een halfjaar zonder zadel gereden omdat hij singelwonden had en nu rij ik ook vaak gewoon zonder zadel om mijn zit te verbeteren. Ik cross ook vaak gewoon door de wei zonder zadel, dus daar zal het niet aan liggen Knipoog Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:08

Ga eens rustig en lekker ontspannen op je paard zitten! Het ziet er nu uit alsof je heel gespannen op je paard zit, om rechtop te zitten..Lekker los laten die rug en meebewegen, je handen iets lager houden en benen erbij om hem netjes door de wendingen te krijgen. Ook zorgen dat je niet te ver achterover gaat zitten, zag een enkele foto waarop je iets onderuit zakte en je schouders naar achteren drukte...Verder vind ik jullie een hele leuke combi! Veel succes op de wedstrijden! Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:28

Olrike schreef:
Sfiejj schreef:
Ik vind het er ook goed uit zien Lachen En sas_dancer, wij kunnen alleen maar van de foto's beoordelen, en ze plaatst de foto's, dus dan krijgt ze ook commentaar op de foto's. Ik vind het vanaf de foto's er ook niet echt uitzien als Z. Het is het totaalplaatjes, foto's zijn momentopnames, dus vat het niet verkeerd op, ik beoordeel op wat ik hier zie!

Vertel dan wat er in jou ogen beter zou kunnen gaan, zodat deze combinatie voor jou persoonlijk wel Z waardig wordt gezien?

Ik zeg niet dat ik het niet Z waardig vindt, het ziet er zelfs erg correct uit! Vind het moeilijk om te zeggen waardoor ik het niet zo vind lijken, maar het is het totaalplaatje.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:40

Ik heb het gevoel dat je iets heel natuurlijks aan het doen bent met je zit. Het zadel ligt te ver naar voren waardoor je dit waarschijnlijk onbewust probeert te corrigeren door zelf meer je zwaarte punt naar achteren te plaatsen. Hierdoor gaan je benen automatisch meer naar voren. Net wat ze bedoelen met een stoel zit. Ik denk dat als je het zadel op de juiste plaats hebt liggen je zit er meteen anders uit zal zien! In dressuurboeken zie je vaak 3 tekeningen met een ruiter die zijn rug hol trekt, een ruiter die het bekken naar achter kantelt ( stoel zit ) en eentje die keurig rechtop zit. Toch denk ik dat als je zadel niet goed past of niet op de goede plaats op de rug van het paard ligt je bijna onmogelijk een juiste zit kunt aannemen. Ik las dat er al iemand naar komt kijken dus dat gaat vast helemaal goed komen. Veel succes!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:59

Cinzano schreef:
Jiill_ schreef:
Ik heb mijn pony ook van '' Wei '' naar Z1 ( Z2 ) gereden. Ehm der staat bij dat filmpje < eenvoudige wissel .. Maarehm dat is galop stap galop.. je wisselt niet Clown
Agjhaa Whatever Lachen wou ik gewoon even kwijt Bloos

En jij hebt Z gereden Verward

Edit, ik lees het al in je profiel, je hebt Z paarden, maar rijdt er zelf B onderling mee Knipoog

idd Cinzano, Jiill_ je denkt dat je het weet, maar je opmerking laat te wensen over. Een eenvoudige wissel is juist galop stap galop, ze noemen het niet voor niets eenvoudige wissel.

Voor de rest heb ik idd even in je profiel gespiekt. Dat ziet er dan ook totaal anders uit. Denk dat het er nu niet Z uitziet omdat je aan het trainen bent en niet op een wedstrijd je stinkende best doet. Je pony hoet idd niet bij elke training zo te lopen als een wedstrijd want ik denk dat het arme dier dan helemaal afgepeigerd raakt en denk ook dat het niet goed voor zijn spieren is om elke training een volle prioutte te draaien of telkens galopwissels te doen. Veel succes nog idg.

En voor alle zeurpieten: kijk eens naar anky's trainingen, die zien er ook niet vriendelijk uit hoor Nagelbijten / Gniffelen vind sommige filmpjes zelf dicht bij het begrip dierenmishandeling aankomen, maarja anders was ze ook nooit zover gekomen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:09

karin1985 schreef:
hey, mooie pony.

Commentaar: het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat je wat te veel naar achter hangt op een aantal foto`s. En dat je benen dan weer iets naar voren liggen. De lijn schouders heupen hakken is zeg maar niet recht. Kan ook moment opname zijn.

Dat viel mij ook al op.

Verder leuke pony succes ermee

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:12

Ziet er super leuk uit! Jij komt er wel Lachen
Ik wou dat ik zelf vroeger ook zoveel interesse in dressuur had als jij, ik crosste maar wat rond in de bak Haha!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:19

verography schreef:
Cinzano schreef:

En jij hebt Z gereden Verward

Edit, ik lees het al in je profiel, je hebt Z paarden, maar rijdt er zelf B onderling mee Knipoog

idd Cinzano, Jiill_ je denkt dat je het weet, maar je opmerking laat te wensen over. Een eenvoudige wissel is juist galop stap galop, ze noemen het niet voor niets eenvoudige wissel.
.

Jill heeft gelijk, ze wisselt niet in het filmpje maar maakt overgangen galop stap galop (netjes trouwens) en jill rijdt zelf wel Z.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:29

ROFL komisch

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:13

@ Starbreeze: Inderdaad..Ik heb deze discussie wat mij betreft allang beeindigd.

@ Verography: Maar wat hier allemaal tegen Jill aangegooid wordt slaat ook totaal nergens op. Waarschijnlijk heb je 't filmpje zelf niet eens bekeken, want het is heel duidelijk te zien dat ze niet van galop wisselt. Dit probleem heeft Annemarie daarbij allang beantwoord en zag zelf ook dat het geen eenvoudige wissel was. Dat is dus allemaal opgelost. Jill is wel degelijk Z, ze is mijn concurrente..Knipoog Ik bedoel het niet aanvallend of 'boos', het is alleen het gene waar ik zeker van ben Ja..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:37

ik zeg tog niet tegen jill dat ze geen Z rijd Verward ik quote alleen maar, maar in de western is een eenvoudige galopm wissel echt wel galop, stap galop hoor. oke dit is wel geen western maar het leek me dat de termen wel hetzelfde zijn.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:41

het IS ook wel galop, stap, galop. Maar wisselde hierbij niet van galop (dus linkergalop, stap linkergalop Knipoog ) snappie?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:48

ziet er netjes uit!!
alleen af en toe niet zo naar achteren gaan zitten en benen iets naar achteren.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:00

krumel schreef:
het IS ook wel galop, stap, galop. Maar wisselde hierbij niet van galop (dus linkergalop, stap linkergalop Knipoog ) snappie?

ow oke, dat bedoelde ze dus.. (kan zelf geen filmpje kijken op de comp, dat is mijn probleem) denk al, ken me termen tog wel Nagelbijten / Gniffelen

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:19

psies Knipoog
en dat geeft TS zelf ook nog aan, dat ze zich ergist had.